/england/leeds/forum/612.aspx/england/leeds/forum/612.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
The Championship - Leeds United
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Leeds United Hartey
2016-10-04 19:57
Man kan kalla det för en gyllene generation som Leeds akademi hade. Samma som Portugal A-lag då Figo dominerade eller Holland på 70-80 talet med totalfotbollen.
Postat via SvenskaFans-appen
Leeds United Hartey
2016-10-04 19:57
Man kan kalla det för en gyllene generation som Leeds akademi hade. Samma som Portugal A-lag då Figo dominerade eller Holland på 70-80 talet med totalfotbollen.
Leeds United sportcarl
2016-10-04 19:43
jovisst går det att jämföra men jämförelsen blir löjlig, är som att jämföra dagens lag med det lag vi hade för 2000-2001 eller säg 1974. sedan att det är bättre träningsmöjligheter och forfarande elva spelare på plan med vardera 2 fötter ändrar ju inte att klassen på spelarna nu är lägre om man jämför med andra lag och spelare som man kunde jämföra med på den tiden
Leeds United WhitesMOT
2016-10-04 18:23
Varför inte ??

Dom ar väl alla 2 knän och en överläpp så det funkar väl ?

Om något så borde dagens ungar vara bättre rustade tack vare att träningsmetoder och sånt tagit flera kliv framåt.
Leeds United sportcarl
2016-10-04 07:41
Alan Smith. Den generationens spelare och generationen efter från academy skall man inte jämföra med dagens. Är klasskillnad, ändå är dagens academyspelare inte dåliga, men att jämföra dem med Woodgate, Kewell, Smith, Milner etc är inte rättvist
Leeds United krelleg
2016-10-04 06:38
Ja, Milner hade varit något att få tillbaka sista ett-två åren av hans karriär. Tyvärr hann jag aldrig riktigt fastna för honom när han var i klubben, men gillar defentivit den spelare han utvecklades till.

Min favorittalang var/är Alan Smith. En sån dåre i anfallet har vi knappt haft sedan dess. Han karriär gick ju dock snarare i motsatt riktigt iom alla skador.

På länken har vi tre löneposter som vore riktigt bra att bli av med i januari.
Leeds United WhitesMOT
2016-10-03 22:13
Milner alla dagar i veckan. Han borde ha varit vad England skulle ha byggt sitt lag kring sedan 10 år tillbaka men tack vare att han inte var lika "sexig" som Lampard eller Gerrard så fick han aldrig chansen där han alltid varit kung. Han är den bästa innermittfältaren det landet haft de senaste 10 åren utan tvivel. Förmodligen den bästa spelaren rakt av.
Leeds United krelleg
2016-10-03 21:29
Såg det diskuterats Cook/Byram/Taylor igen, en sak måste ändå sägas, otroligt vilken akademi vi haft genom åren iaf. Visst, att vi är en "selling club" hjälper ju till, vi har tidvis "tvingats" ta upp juniorer, men otroligt att många kunnat leverera på det viset ändå. Var väl vi som hade flest akademispelare i Englands em-trupp i somras om jag inte minns fel. Och lugna, bara en tidsfråga innan vi, på vår väg mot toppen, går om Byrams, Cooks och Taylors (blivande) klubbar, precis som med Delph, Howson, Johnson, Lennon, Milner etc. :) Frågan är dock, vilka är/var era favoritspelare från akademin och varför?
Postat via SvenskaFans mobilsajt
Leeds United Ballsmash
2016-10-03 16:44
Nedtagningen av Hernandez till målet är inte att leka med heller!
Leeds United Zlatan,s
2016-10-03 15:33
Sällar mig nu till ledighetskommiten, middag puttrar på spisen, tror jag
har gjort skäl för maten idag också..
Fint att kunna ta till vara höstens sista solskensdagar.......
Aroman lyser mörkt röda på trädet, och smakar syrligt gott....
Segt uppehåll med Leeds då,men två veckor försvinner med en makalös fart......
Man behöver ju inte själv leta Leedsnyheter, vi har ju rapportörer till detta, Gud,
bevare dem för det, om nån nu inte är ateist ..........själv är jag det.....
Leeds United WhitesMOT
2016-10-03 15:33
O´Kane
Leeds United sportcarl
2016-10-03 15:29
Vilken Leedspelare var det som chipppade bollen till Hernandez vid målet? Svårt att se i mobilen, men det vara klass liksom Hernandez avslutning. I övrigt så är Pontus med i veckans lag.
Leeds United WhitesMOT
2016-10-03 13:50
HEHE

Kolla in Pontus klippen här. Wunderbaum.
Leeds United WhitesMOT
2016-10-03 13:46
Hej då.

Nu sa jag det :)
Leeds United Ballsmash
2016-10-03 12:40
Synd att vi inte mötte Derby innan detta uppehåll, tror dom kommer komma igång rejält nu när dom får ladda upp en längre period. Blir en jäkligt tuff match om två veckor. Kom olägligt också iom våran formtopp.
Leeds United Ballsmash
2016-10-03 12:37
Många som gått till Luss.se. Onödigt att ha det på två forum tycker jag, var ju riktigt kul att vara härinne på matchdagar förr.
Leeds United terry cooper
2016-10-03 12:04
Många som har sagt hej då här.
Leeds United sportcarl
2016-10-03 11:58
Var det inte Linus som sa hej då till denna sidan?
Leeds United Linus.M
2016-10-03 10:01
Thom//

Om det nu är relevant att ta upp Byram och Cook, varför klagade du när jag gjorde det? En stilla undran.
Leeds United ¤Thom Mattsson¤
2016-10-03 07:34
Linus// Hur många gånger har du sagt att du inte ska kommentera något jag skriver? Du bara fortsätter ju så kasta inte sten i glashus. Dessutom så är det väl för fan relevant att ta upp frågor rörande unga spelare som väljer att lämna Leeds för snabba cash i Premier League men som inte helt lyckas till en början? Jag vet inte heller hur många gånger jag sagt att jag vill att det ska gå bra för Byram och Cook så jag förstår liksom inte din poäng. Vad är det du vill?
Leeds United Linus.M
2016-10-02 23:50
Thom//

Huh? Klart det har relevans när du gör saker som du säger till andra att inte göra? Handlar inte om att vara smart eller inte...
2016-10-02 21:33
Linus// Och där kom en typisk Linus kommentar som inte har någon relevans i diskussionen som vanligt. Patetiskt försök till att vara smart och jag bemödar mig inte ens att försöka utveckla mitt resonemang :)
Leeds United lasse c
2016-10-02 21:15
Synd med landslag uppehåll nu när vi har lite flyt! Känns som denna säsong
kan bli riktigt bra, får se hur långt det räcker. Verkar som 2-1 är gångbart i år är väl extra bra för vissa...
Leeds United sportcarl
2016-10-02 18:03
nyckelspelare no 1 är Pontus Jansson, bästa försvararen vi haft sedan våra Pl-dagar, även Bartley skall ha mycket beröm. Charlie är given som vänsterback men är lite sämre denna säsong jämfört med förra i alla fall om man skall gå efter YEP betyg, då prenumenerade han som MoM, tror inte han varit det en endaste gång denna säsong, kan ju också vara att vi har ett lite bättre lag denna säsongen
Leeds United Hartey
2016-10-02 17:59
Charlie Taylor startade säsong mycket tveksamt i premiären mot QPR.Han spelar dock varje match och nu har Leeds ett försvar som glänser.

Ett försvar som vi sällan haft på många år.Charlie Taylor är en del av detta försvar och skall vi nå Play off så är Charlie en nyckelspelare
Leeds United Zlatan,s
2016-10-02 17:43
Slut med knog för idag. Dags att möta Oldis," en stund. ....
Tror att Sten o hans broder medverkar idag.......
Leeds fina resultat verkar ännu, därtill rätt tipp.....bättre än så är gott nog.
Leeds United sportcarl
2016-10-02 17:33
Denna Byram har faktiskt inte startat 2 matcher i rad i ligan för WH sedan han kom dit i februari, och Cook har endast 1 match från start i ligan, osäker om Cook ens varit på bänken, dock har Cook startat 2 ligacupmatcher
Leeds United Linus.M
2016-10-02 17:09
Thom// Var det inte du som skrev att du inte kunde förstå hur man kunde bry sig om Byram t.ex nu när han inte spelar i Leeds längre..? Men det kanske inte gäller dig :)
2016-10-02 17:05
Det är väl en uttalad målsättning att vi ska nå iaf play-off denna säsongen? Säsongskorts innehavarna får ju tillbaka viss % annars och jag tycker vi har ett lag som har chans. Tycker vi ser starka ut och vi kommer bara bli bättre. Håller inte med om att Leeds inte matchar deras målsättning. Organisatoriskt har vi gått framåt enormt och spelarmässigt anser jag oss starkare än på mycket länge. Tanke bakom varje värvning den senaste tiden.
Leeds United Duke
2016-10-02 16:43
Milner, Lennon och Rose är ju massor med år sedan de lämnade. De har inte minsta påverkan på dagens lag. Dock hoppas man ju på framförallt Milner kan komma hem och spela ett par säsonger på ålderns höst.
Annons: