/england/leeds/forum/610.aspx/england/leeds/forum/610.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
The Championship - Leeds United
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Leeds United Zlatan,s
2016-10-12 10:51
Go morron.....
Nu är det nästan 24 timmar sedan nån behagade skriva här.
Vi är 2 inloggade just nu.
Likadant på Luss, tror det var ett dygn o 12 timmar sen nån
visade sig där...
Hatte //..... kolla lite i dina boxar....
Leeds United Kristoffer
2016-10-11 10:39
Garry Monk är avstängd på lördag och Pep Clotet är i Spanien för att han ska bli pappa när som helst. Det gör att det kan bli James Beattie som får leda laget mot Derby om spanjoren inte hinner tillbaka.
Leeds United Zlatan,s
2016-10-10 22:39
Då blev det inget sömnpiller i kväll i alla fall. Bägge lagen gjorde bra ifrån sig.. Såg att Monk är avstängd under Leeds match på lördag,hade varit oförskämd mot nån last match......
Leeds United Zlatan,s
2016-10-10 22:15
@Hartey:

Har DU missat att städa i garderoben :))
Leeds United Zlatan,s
2016-10-10 21:02
lasse//
Nä, de har väl inte så möe,krösamos, dessa länder.
U 21 gick ju i mål med flaggan i topp i alla fall.
Blir sent även denna kväll innan allt ä klappat o klart,.....

Leeds United lasse c
2016-10-10 20:46
Bulgariens tröjor är inte heller så snygga !
Leeds United Zlatan,s
2016-10-10 20:14
U21 leder mot Croatien med 3-1.
Croaterna har de fulaste ställen jag nånsin sett.
Röd o vitrutiga, så när på hela ,dressen, ingen kille
skulle väl dra på sig en sån tröja, utan i nödfall.
Hoppas att det går bra nu fortsatt för Sveorna, vi har ju
de gamla Sveorna senare ikväll, int värt att hoppas för
mycket ,men,men, får se.......
Leeds United sportcarl
2016-10-10 11:54
bra intervjuv med Pontus, kanske dock lite för mycket Malmö och för lite Leeds,Leedsnörd som man är, lite matnyttigt sa han dock om Leeds och framtiden och kontraktsituationen
Leeds United krelleg
2016-10-10 06:39
Pontus Jansson intervjuad i veckans avsnitt av Lundhs podcast.
Postat via SvenskaFans mobilsajt
Leeds United sportcarl
2016-10-09 10:10
Sedan är fotboll mycket psykologi. Som mot QPR hade Leeds gjort första målet i fjärde minuten som QPR gjorde hade det garanterat blivit en helt annan match. Ist krympte vi till miniputtar där alla gömde sig och osäkerheten spred sig efter Greens debacle . Hoppas det var absoluta lågmärket denna säsong.
Leeds United stonefree
2016-10-09 10:08
@sportcarl:

Rotherham kommer snart, då har Evans jobb igen, Fulham ligger nog snart där också. Ja vi får verkligen hoppas vi slipper byta den här säsongen, men man vet aldrig, lite oflyt i matcherna och formsvacka på det, då är det nog kört ganska snabbt!
Leeds United sportcarl
2016-10-09 09:55
Hur många managers är det som sparkats redan denna säsongen? Skönt att Leeds inte tillhör den skaran och Cellino förhoppningsvis lärt sig. Cardiff Aston Villa och Derby är några klubbar. Kan vara någon till
Leeds United sportcarl
2016-10-09 09:49
Viktigaste pusselbiten för mig är några av nyförvärven där speciellt Pontus men även Bartley tillfört något nytt som ett stabilt försvarsspel.. Är lite som stonefree skrev tidigare att nu Känns det inte som panik varken på plan eller bland publiken när vi har frisparkar eller hörnor emot oss. Hernandez har flera verktyg i sin låda som man saknat. Nu väntar jag bara att Roofe skall få chanser och blomma ut där har vi en spelare som i framtiden kan leverera både ass och mål. Även i Sacko har vi en oslipad diamant som förhoppningsvis kan bli vad Gradel var för oss en gång i tiden dvs ett ständigt hot och en pålitlig målskytt
Leeds United WhitesMOT
2016-10-09 09:32
@stonefree:

Monk helt ny och Wagner med en halv säsong i ryggen är en förklaring till varför. Monk hade en försäsong som knappt ett div 5 lag varit nöjda med så frasen är för mej helt förståelig.
Leeds United WhitesMOT
2016-10-09 09:26
Inget i denna värld är perfekt och stoppar man fel spelare i ett system så kommer det inte att funka. Mot QPR så hade vi flera fyrkantiga bitar som försökte passa i runda hål. Tro fasen det gick åt skogen då.

Som tur är så lärde sig Monk och det relativt fort. 4-2-3-1 med rätt pusselbitar är svaret.
Leeds United stonefree
2016-10-09 09:15
@sportcarl:

Premiären mot QPR är nog bland det värsta jag har upplevt på plats, det var så jävla pinsamt, vi hade absolut ingenting att komma med. Det som är lite komiskt i sammanhanget är att vi de senaste 3-4 åren, med alla våra nya coacher hela tiden gömmer oss bakom frasen "vi måste ge coachen tid att spela ihop laget" Men hur gör andra lag som leverera direkt. Det är proffs vi pratar om, det är 100% inställningen som det gäller. Se Huddersfield i år, de får en bra start, självförtroendet och adrenalinet pumpar i ådrorna, Championships Leicester i år. Nu håller det nog inte hela vägen, men ett topp 5-8 blir de nog.
Leeds United sportcarl
2016-10-09 08:54
Vi har kört olika system genom åren med blandade resultat och går det dåligt skyller vi på systemet. Sista matchenrena har vi kört med det och det har fungerat ypperligt. Men ingen sa det det var bra mot tex QPR i premiären
Leeds United terry cooper
2016-10-09 00:12
4 2 3 1
Leeds United sportcarl
2016-10-08 16:11
Intressant och läsvärt inlägg. Starten på säsongen var miserabel men sakta men säkert börjar laget och systemet sätta sig. Sedan att Jansson och O'Kane kommit in plus att Hernandez kommit i matchform kan nog förklara en stor del av resultaten de 6-7 sista matcherna. En placering mellan 5-12 känns realistiskt . Riktiga värdemätarna får vi när vi möter lag som Norwich,Newcastle Brighton etc.
Leeds United stonefree
2016-10-08 12:50
Hej. Det var länge sedan man skrev här inne. Säsongen har börjat okej tycker jag, visst kunde vi ha haft några fler poäng, vi slarvar bort många lägen i matcherna. Men det som är mest glädjande är att vi verkar få något bättre ordning på försvaret, det är inte samma panik varje gång motståndarna har en hörna eller frispark som läggs in i vårat straff område, största förtjänsten måste ju Bartley och Jansson, de kampar bra ihop där inne i mitten. Green är det stora oros momentet, det blir lite kalle Anka över det när han går ut och ska plocka höjdbollar. Vi får hoppas att det kommer bli bättre även där med lite fler matcher, även om han borde ju ha rutinen. Att inte Antonsson får spela mer är mig en gåta, har sett 4 matcher live den här säsongen och den senaste borta Bristol, anklagar jag faktiskt Monk för inte ens att försöka få till en kvittering, han byte aldrig in Antonsson, trots att Wood hade en av de där dagarna, där allt bara gick fel, han missade allt. Visst var det rykten igång om att Antonsson hade revbensproblem, kan man inte spela, då ska man inte ens var med på bänken, då kan man lika gärna ta med en talang från ungdomslaget. Där säger jag bara skärpning Monk. För även om inte lyckan riktigt har varit med Antonsson än, så har han ju förmågan att träffa målet vad Wood har väldigt svårt för många gånger, att det sedan finns en målvakt som räddar skotten det får man räkna med, men så länge skotten är på mål, så kommer målen in trillande så småningom. Såg att det fortfarande pågår en debatt kring Cellino, varför undrar jag, det är som det är och så länge Cellino äger Leeds är det han som bestämmer, vem säger att den som kommer efter är bättre? Jag var faktiskt i Brunei nu i Augusti på semester, landet ligger på Borneo och styr av en sultan som är en av världens rikaste män, jag tänkte att om jag möte honom, skulle jag försöka få honom att köpa Leeds, hade alla varit nöjda då? Trots att han har så mycket pengar att han kan köpa vilka spelare han vill. Men Brunei är ett Muslimskt land som vill införa Sharia lagar, så då hade det nog blivit ramarskrik över det, undrar vilka klubbar som ägs av olika Shejker eller Sultaner som styr i länder där det är Sharialagar undrar vad deras fans tycker om det? Skit samma, vem som än äger våran klubb, vill dom ju det ska gå bra, för de vill ju tjäna pengar. Det förstår väl alla att ingen ägare skulle vilja förlora sina slantar de har satsat. Oddsen var ju inte så stora för Cellino att det skulle gå friktionsfritt när allt skit kom fram i ljuset. Men nu är det bara att hoppas att den truppen vi har kommer att lyckas på ett bra sätt, kommer vi bland de 6 första gör vi en riktig bra säsong, det är riktigt många bra lag i serien i år och jag tror trots allt Newcastle och Norwich lägger vanterna rejält på de 2 första platserna rätt tidigt i Januari, med ett hyfsat försprång ner till övriga lag. Nästa helg är det Derby borta som gäller, det blir min 3:e borta match denna säsong och jag måste säga att det är f.. så mycket roligara att åka på dem än hemma på Elland Road, det är en helt annan stämning, fansen stöttar laget hela vägen om man har blivit riktig populär med min stora Svenska flagga som jag har med på matcherna, även Antonsson och Jansson har lagt märka till den, mot Bristol var det applåd och tummen upp från Antonsson, då vi stod precis vid spelargången på arenan. Så om ni ser matchen på lördag så håll utkik efter flaggan bland Leeds fansen, vi är där 4 tappra gubbar från Sverige som hade turen att få biljetter trots det var utsålt. Hoppas vi ses därute i framtiden MOT
Leeds United Hartey
2016-10-08 07:24
Zlatanz// Det finns andra forum på Facebook ja det finns två med hundratals inlägg varje dag
Postat via SvenskaFans-appen
Leeds United Hartey
2016-10-08 07:24
Zlatanz// Det finns andra forum på Facebook ja det finns två med hundratals inlägg varje dag
Postat via SvenskaFans-appen
Leeds United Zlatan,s
2016-10-08 00:15
Tyckte Sveorna skötte sig bra i dag
Många passningar till varandra, och skott på mål,men Mori var en möe bra bur-väktare åt Luxenb.
Tror han skulle bli bra i Leeds också,
Leeds United lasse c
2016-10-07 22:04
Landskampen ett sömnpiller, orkar bara se första , det är en dag imorgon oxå. Viasat abonnemanget kostar över 700 i månaden. Det är inte värt det, ska säga upp det snart, vi får fiber innan jul ska då passa på att byta till ngt vettigare men vill ju se lite gammaldags sparka o spring fotboll :))
Leeds United Zlatan,s
2016-10-07 21:50
Jaså Du tycker det.....tack för pinnen,om det är Du som satt den....
Leeds hade vart better, men jag tycker i alla fall att Moris i Luxburen har räddat MÅNGA bollar från Sveorna, kunde de gått in hälften så hade Svea legat bra till.
Ja viasat säger Du, hur fungerar ditt abonnm. där, och vad kostar det ?
Har inte ännu kommit till skott hur jag ska lösa mitt nya abonnemang .....
Leeds United lasse c
2016-10-07 21:15
Det vore bättre om Leeds harvade som vanligt i morgon, istället för landskampen i kväll. Sen skulle det vara på sin plats att viasat börjar sända lite Leeds matcher
på burken , så man får lite valuta för det dyra abonnemanget jag har.
Leeds United Zlatan,s
2016-10-07 20:29
Här vare öde och stilla.
Antingen ligger Ni i ide, eller i startgropen inför Sverige-Luxenburg.
Allt dösnacket före, nästan 2 timmar,kan man avvara, räcker med
allt efter matchen kan tyckas.
Sveatycks vara favoriter i alla fall.
Lite konstigt med att Leeds inte harvar i morn också, en ny trea hade suttit fint....
Leeds United WhitesMOT
2016-10-07 13:06
:)))
Leeds United sportcarl
2016-10-07 09:30
Sold Bamba 18 månaders kontakt med Cardiff är bara att önska honom lycka till.Han var bra här första halvåret till han fick kontrakt.
Leeds United sportcarl
2016-10-07 09:20
Mycket möjligt att sky sänder matchen. Dock verkar den inte sändas i Storbritannien
Annons: