/england/leeds/forum/605.aspx/england/leeds/forum/605.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
The Championship - Leeds United
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Leeds United Norman Hunter
2017-02-13 09:28
@Ballsmash:

Håller med!
Har skrivit det tidigare oxå, att vi saknar spelare i straffområdet i matcher där vi dominerar bollinnehavet. Dedt känns lite "waste" att ha två så defensiva mittfältare som Viera och Bridcutt när vi har så mycket boll. Ingen av dem är nån box-till-box-spelare och då blir det lätt så att Pablo (eller nån annan offensiv spelare kommer för långt ner i planen. Jag är ingen stor beundrare av vare sig OKane eller Phillips men det känns som att vi får en bättre offensiv balans i laget med nån av dem på plan.
Leeds United Ballsmash
2017-02-13 08:48
Något som irriterade mig under hela matchen var bristen på spelare i straffområdet, där främst yttrarna var för dåliga att ta sig in när det kom inlägg från andra sidan. Var två-tre gånger där Wood lägger en perfekt skarv mot bortre stolpen, hade någon varit där är det bara att slå in den i öppet mål. Men det var totalt öde.
Leeds United Norman Hunter
2017-02-13 07:51
@Linus.M:

Såklart Pontus är viktig på alla sätt och vis men i lördags var Cooper riktigt bra och tar inte många steg fel. Jag kommer inte på nån i laget som gör en bättre match.... Svårt att skylla den förlusten på att Pontus saknades.

Jag tycker snarare att det är kollektivet som inte gör det tillräckligt bra, framför allt är det väldigt många som "tittar fotboll" istället för att "spela fotboll". Vi börjar matchen helt ok och spelar till och med ganska bra de första 10-15 minuterna men sen tappar vi tempot och med så pass mycket bollinnehav som vi har så går det inte att spela runt bollen på mittplan och tro att vi ska skapa några chanser. Ska man vinna en sån match är det bara att nöta på på i et så högt tempo som möjligt och försöka få in mycket boller i och runt straffområdet. Till slut blir det chanser. Ett problem som jag ser det, som nån annan också skrev nedan, så är det problematiskt när Pablo springer runt och hämtar bollen över hela planen, Då får vi för lite spelare runt boxen och dessutom så tror jag detta beteende får andra spelare att bli mer passiva.
Leeds United sportcarl
2017-02-13 07:47
för mig är Jansson årets spelare, han har inte gjort en dålig ligamatch och hans poängsnitt går inte att tala bort
Leeds United Linus.M
2017-02-12 22:52
@Gary Kelly:

Försvaret är svajigt oavsett om det är Bartley eller Jansson som är borta. Vi har ett stabilt försvar när de båda spelar, är en av dem borta så blir det helt plötsligt mycket sämre.

Jag tycker Jansson är otroligt viktig för kemin runt klubben, känslan av att någon verkligen känner hur vi känner. Men jag har Bartley som årets spelare (hittills) alla dagar i veckan. Men som sagt, båda måste vara på planen annars ser det inte lika bra ut.
Leeds United Gary Kelly
2017-02-12 21:40
Utan Pontus är försvaret tyvärr alltför svajigt. får väl hoppas att han kan spela nu på tisdag?, men hälsan är ju viktigast trots allt. Antonsson verkar ju hamnat i frysboxen ?
Leeds United WhitesMOT
2017-02-12 19:42
Världsklass !!

Leeds United Duke
2017-02-12 17:15
Sportcarl// Om det blir playoff ja. Norwich och Derby är inte långt efter så vi har knappast råd med fler två förluster i rad.
Postat via SvenskaFans-appen
Leeds United WhitesMOT
2017-02-12 16:19
Tillbaka till en match i taget. Vi tittar alla för mycket på tabellen.
Leeds United sportcarl
2017-02-12 16:09
viktigast är att vara i absolut toppform till play off, dock har vi inte råd med någon längre formsvacka
Leeds United ¤Thom Mattsson¤
2017-02-12 14:13
Bättre med en svacka nu än en svacka i slutet på säsongen. Det bästa hade ju självklart varit att aldrig hamna i en svacka men om man ska göra det så kan vi väl göra det nu då... På tisdag är den över.
Leeds United Pontus Hatt
2017-02-12 10:25
Nr 8// Hmm, Källström medelmåttig alltså. Intressant...
Leeds United WhitesMOT
2017-02-12 09:30
Alla har mer eller mindre en svacka under säsongen och vi är verkligen i vår nu. Början på säsongen räknar jag inte som svacka för det hade mer att göra med catch-up efter en stökig försäsong.

Nu handlar det om att hitta tillbaka och det fort. Bristol kommer perfekt och det gäller att ta den chansen. Utstrålningen av harmoni och gemenskap som man sett från truppen är satt på prov och vi kan bara hoppas dom har det i sig att lyfta igen.
Leeds United sportcarl
2017-02-12 08:32
Det är bara att komma igen. Och glömma gårdagens debacle. Är väl första gången sedan september vi förlorat 2 ligamatcher i rad. Svårförklarat hur vi för några veckor sedan kunde slå ett så bra lag som Derby hemma och totalt spela ut dem. För att igår förlora inte helt orättvist mot Cardiff. Mellan tummen och pekfingret Känns det som vi snittar 2 poäng i snitt med Pontus och 1,5 poäng utan honom.
Leeds United terry cooper
2017-02-12 01:12
@WhitesMOT:

Krävs väldigt mycket rörelse av hela laget om det ska funka
Leeds United terry cooper
2017-02-12 00:58
@Duke:

Kan åxå säga att det är ren taktik.
Varför egentligen satsa på cupen ?
Vad kan vi vinna på det ?
Vi har en tunn trupp.
Leeds United kolera
2017-02-11 23:29
Tror att vi alla fick lite hybris efter derbymatchen . Det är små marginaler, och jag kommer att jubla om Wood kan göra 10 mål till! Åsikter o spekulationer är bara så förbannat roligt. Minns bara när jag var på highbury o såg parlour helt plötsligt göra 3 mål. Två grånade gentlemen framför tittade på varann å den ene sa "he still sucks'. Så jävla underbart! MOT!
Leeds United Linus.M
2017-02-11 23:08
@WhitesMOT:

Som vi gjorde mot Reading i princip...
Leeds United WhitesMOT
2017-02-11 22:49
I mina ögon ser jag att Monk vill att vi ska dominera bollinehav och styra det andra laget. Det är najs i sig men vi är inte där. Långt ifrån. Om folk backar av så som Cardiff gjorde och vi inte är villiga att ta presspelet så har vi inte kvalité nog att låsa upp såna här lag i långa loppet. Sen är vi samtidigt ett lamm i vargflocken när vi själva sätts under konstant press. Vi har mycket bra saker att bygga på men vi är lååångt ifrån "färdig" artikel.
Leeds United sportcarl
2017-02-11 22:38
idag var vi helt enkelt dåliga, det började i försvaret och det kändes nästan från minut 1 att det saknades trygghet, spred sig till mittfältet där det defensiva mittfältet inte synkade ihop med det offensiva mittfältet och vi inte fick igång vårat spel, är när vi rullar boll och kan hålla i bollen sätta press som vi är bäst,kändes för mycket idag att varje spelare skulle göra sin grej idag utan att tänka på laget. hoppas detta var en engångsgrej så inte Monk har tappat omklädningsrummet.idag spelade vi kännetecknande som tidigare säsonger, hoppas Pontus är med på tisdag, han behövs för att styra upp försvaret och få de övriga att växa
Leeds United Linus.M
2017-02-11 22:22
@WhitesMOT:

+1 på den! Kul med omväxling ;)
Leeds United WhitesMOT
2017-02-11 22:17
@Duke:

Spot on.

Fan du är het just nu ! ;)
Leeds United WhitesMOT
2017-02-11 22:10
@¤Thom Mattsson¤:

Det var inte igår man kände att du och jag var på samma våglängd :)
Leeds United WhitesMOT
2017-02-11 22:09
@MR Clarke Nr8:

Om jag då säger att jag vunnit serier i div 5 och 6 så så har jag helt enkelt mindre kunskap om fotboll förmodar jag då

Ledsen att rucka på din pidestal men din nivå är i princip enbart fler träningsdagar och folk som är villiga att köpa det konceptet. Jag har lirat med och emot folk från Allsvenskan och den enda markanta skillnaden jag upptäckte vara att dessa hade en helt annan inställning. Inte att dom kunde lura upp mej på läktaren varje sekund eller vinna alla nickdueller.
Leeds United Linus.M
2017-02-11 21:58
@¤Thom Mattsson¤:

Har man varit tränare i pojkallsvenskan så kan man tydligen det ;)
Leeds United ¤Thom Mattsson¤
2017-02-11 21:57
Förstår inte varför Chris Wood får så mycket kritik? 18 mål i år är mer än godkänt. Folk kan inte riktigt förvänta sig att han ska göra 7 man och sätta bollen i krysset.
Leeds United MR Clarke Nr8
2017-02-11 21:57
Pojk o Juniorallsvenskan o div.2 senior o du/ni
Linus som nätexpert jag undrar var du har sysslat med inom fotboll in real life
Leeds United Linus.M
2017-02-11 21:56
@MR Clarke Nr8:

Nä, han har ju faktiskt bara gjort 18 ligamål och ligger tvåa i skytteligan. Behöver ju inte vara en bra bollspelare för det......
Leeds United Duke
2017-02-11 21:55
Chris Wood håller nog inte i PL nej men det är ointressant. Vi har fullt upp med att klara topp sex i championschip.
Leeds United MR Clarke Nr8
2017-02-11 21:53
Pojk o Juniorallsvenskan o div.2 senior o du/ni
Annons: