/england/leeds/forum/597.aspx/england/leeds/forum/597.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
The Championship - Leeds United
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Leeds United ¤Thom Mattsson¤
2016-04-19 02:07
By the way, en annan intressant sak som jag tänkte på. Vi kan väl vara överens om att vi alla vill ha bort GFH från klubben? Dessa Leeds LLP får gärna köpa deras 25 % för min del. Att det inte skett ännu råder det tydligen olika uppfattningar om. Jag tror det handlar om att de har dåligt med cash men vi leker med tanken att de har råd med att köpa GFH's andel i klubben. Varför verkar GFH inte vilja sälja sin andel? Det är lite det jag funderar på. Om det nu är så att allt verkar gå åt helvete med Leeds United som man verkar få en bild av här så borde väl i så fall GFH vilja sälja till i stort sett varje pris? Om Cellino håller på att dra ner Leeds i skiten och som den riskkapital bank som GFH är så borde de väl vilja sälja fortare än kvickt då? Eller? En nedflyttning till League One kan väl knappast hjälpa värdet på deras 25 % så varför köper inte Leeds LLP deras 25 %? Eller varför inte hela klubben för den delen för om allt ser så jävla illa ut så måste väl även Cellino vilja lämna? Och om allt nu ser så jävla illa ut, varför vill ens någon ta i Leeds med tång? Förvånande minst sagt... För det kan väl inte vara så att det är först nu som klubben kan börja bygga på riktigt, att GFH vet att deras 25 % kan öka enormt mycket i värde när Leeds går upp i Premier League igen och att Cellino faktiskt är den snabbaste vägen till framgång? Inte kan det väl vara så att vi nästa säsong är en klubb som pushar mot Premier League? Det kan ju inte bara hända, allt måste ju verkligen gå åt helvete. Eller?
Postat via SvenskaFans-appen
2016-04-19 00:28
men jag tror som sagt inte de säljs. Jag kommer vara man nog att säga "skit också, jag hade fel" om det skulle visa sig att de säljs och att det faktiskt finns en klausul i Cooks kontrakt. Den som lever får se.
2016-04-19 00:23
WhitesMOT// Jag var totalt emot Bates. Borde inte jag vara totalt emot Cellino också då? Enligt dina uträkningar så borde jag väl det? Men jag är inte totalt emot Cellino men jag är heller inte 100 % procellino. Jag är beredd att kritisera honom precis som jag är beredd att hylla honom om han gör något bra. En del här tycks avsky honom och det spelar ingen som helst roll vad han gör. Samtidigt som folk här säger att han är en lögnare och bedragare för att i nästa stund lita blint på honom då han sa att han skulle kunna tänka sig att sälja till fansen om det visade sig att de var seriösa och hade pengar - vilket de i slutändan verkade som att de inte hade. När det gäller Lucy Ward så har jag sagt att uttalandet var onödigt och jag kan säga det igen om du vill bara så du ser det igen. ONÖDIGT UTTALANDE. Det känns som att jag nu har visat att jag inte gillade att han sa så. Gör detta uttalande Cellino automatiskt till en kvinnohatande avskyvärd hatisk och patetisk ägare som inte borde få komma i närheten av Leeds igen? Nej, jag tycker inte det och det är väl kanske där vi skiljer oss? Sen kan jag säga igen då att Cellino gärna få sälja Leeds United och framförallt om vi inte pushar mot Premier League nästa säsong. Tycker jag att han borde ha sålt klubben redan för ett år sedan som vissa här tycker eller att han aldrig borde ha fått ta över klubben (många av de rättegångar han är i var ju saker som hände innan han ens satte sin fot i Leeds)? Nej, det tycker jag inte men det betyder inte att jag tycker han är helt perfekt. Långt därifrån. Dock tror jag på honom. Jag tror att han vill det bästa och att han faktiskt vill föra Leeds tillbaka till finrummet så snabbt som möjligt men att det funnits väldigt mycket saker som varit tvunget att fixa. Som Cellino själv säger så är det svårt att segla om båten är full av hål. De måste täppas till först. Det eviga tjatet om varför han inte köpt tillbaka Elland Road och Thorp Arch är ju en annan sak som anti-Cellino sidan påpekar ofta. Nu senast uttalande sig ju David Haigh om det där och bekräftade det jag trott och sagt enda sedan Cellino tog över, nämligen att det är GFH som är boven. De äger 25 % men vill inte bekosta ett köp av arenan. Nu är väl kanske inte Haigh den mest pålitliga människan men han är Leeds supporter och då är han väl en människa som aldrig skulle kunna ljuga eller ha fel om jag förstår saken rätt? De hundratal personer som marscherade för Cellinos avgång ska ha cred för att de gör något åt något de tror på. Jag tror inte det för Leeds närmare Premier League, snarare tvärtom men i alla fall. All heder åt dom. Kanske skulle de ha gjort något åt Ken Bates styre något tidigare än de gjorde för mycket av de problem vi nu har är ju pågrund av den mannen. Vi gav Bates nästan 10 år men somliga är inte ens beredda att ge Cellino 2 år. Att allt var skit under Bates spelar ju in här. Tydligen har vi förlorat all sorts tålamod då vi helst skulle ha gått upp i förrgår. Jag hade gärna sett det också men verkligheten ser annorlunda ut, speciellt den ekonomiska biten som ju var urusel när Cellino tog över. Trots det så tog han över och köpte en klubb i totalt haveri och har vänt på den skutan trots att mycket arbete återstår. Och för det får han bara skit. Jag tycker han är värd mer än skit, och det är väl det som skiljer oss åt. Linus// Nej, jag har aldrig heller sagt att du skrivit att du tror att Dallas och Berardi ska säljas men du har flertalet gånger sagt att du tror att allt kommer gå åt skogen med Cellino, att laget är dåligt, att vi går bakåt och att våra bästa spelare kommer säljas. Kanske har du menat Cook och Taylor då? Jag tycker som dig att det vore jätte tråkigt om de lämnade men är inte alls så säker som du på att de kommer göra det. Jag räknar också in andra spelare i kategorin "viktiga spelare" och det är där Dallas och Berardi med flera kommer in. Är du säker på att de stannar eller är det bara Cook och Taylor som du är säker på kommer lämna? Hade varit intressant att veta vad vi kan förvänta oss till sommaren om man får tro dig men jag försöker ge mig på en gissning; Cook och Taylor lämnar. Peacock-Farrell samt Mowatt också. Vi kommer värva 3-4 medelmåttor. Vi kommer åka ur the Championship. Detta alltså om Cellino INTE säljer klubben. Om han skulle sälja klubben så är du säker på att dessa spelare kommer stanna, vi kommer värva 3-4 klass spelare och vi kommer gå upp i Premier League? Är detta hyfsat nära sanningen eller är jag extremt långt ifrån den? Möjligt att jag är och i så fall ber jag om ursäkt. Vad gäller kvinno syn. Har man en skev kvinnosyn för att man gjort ett sådant uttalande? Har man sedan en skev kvinnosyn om man inte tycker att en person har en skev kvinnosyn som gjort ett sådant uttalande. Det har du tydligen bestämt och det är ju fint att du står upp för världens kvinnor. Själv älskar jag en tjej som jag reser runt i världen med. Vi/jag har mött kvinnor från många delar av världen. Ett axplock; Vietnam, Thailand, Kambodja, Malaysia, Laos, Filippinerna, Hong Kong, Macao, Mexiko, USA, Panama, Grekland, Italien, Österrike, Norge, Sverige, Kina osv osv. Jag har många vänner i dessa länder, både manliga och kvinnliga och ingen av dom skulle säga att jag har en skev kvinnosyn. Men kanske du vet bättre? Jag har även jobbat med kvinnor från många av dessa länder och i dessa länder men jag kan räkna in kvinnor från Bulgarien, Rumänien, Ukraina, Sydafrika, Tyskland, Holland, Albanien, Ryssland och Singapore. Jag skulle tro att även de skulle bli chockade om de fick höra från någon att jag hade en skev kvinnosyn men som jag sa tidigare, du kanske vet bättre? Fortfarande inte fått svar på om jag är psykiskt sjuk heller för tydligen är man det per automatik om man kritiserar dig och säger saker som snorvalp. Att säga snorvalp till dig på ett aggressivt sätt gör alltså att man är psykiskt sjuk. Det är ett väldigt hårt ord och jag undrar vem som hade vunnit i en rättegång i en fråga om vem som sagt värst sak om det handlar om snorvalp eller psykiskt sjuk. En väldigt grov anklagelse i jämförelse med snorvalp om du frågar mig. I jämförelse med någon som är 55+ så är du väl en liten snorvalp, speciellt med sättet du skriver på som minst sagt är hårt och rakt fram både på gott och ont. Jag har själv blivit kallad snorvalp, många gånger inom fotbollen då jag spelade a-lags fotboll som ung från äldre spelare. Jag tyckte inte de var psykiskt sjuka för det men vi kanske är annorlunda även på denna punkt? Så vad tror då jag kommer hända till sommaren? Kan ju vara intressant att veta kanske? Mowatt, Taylor och Cook kommer stanna. Peacock-Farrell skriver nytt kontrakt tillsammans med Cook och Taylor. Vi värvar in 3-4 duktiga spelare. Steve Evans kan komma att lämna och jag tror vi får in en bättre ersättare. Vi kommer ha ett lag som kan utmana om Premier League status. Jag hoppas att alla dessa punkter slår in, om inte så hoppas jag att vi hittar bra ersättare för exempelvis Cook eller Taylor
Leeds United Linus.M
2016-04-18 23:39
Läsvärt angående ekonomin exempelvis.
Leeds United WhitesMOT
2016-04-18 23:01
En annan sak att tänka på är att väldigt många som deltog i marschen i lördags var samma människor som också gick i marschen mot Bates.

Tänk att så många, som då fick ta en massa skit för att dom jagade Bates men nu får medhåll av majoriteten att Bates var fel, helt plötsligt kollektivt har fel om Massimo. Måste vara otroliga odds på det.
Leeds United WhitesMOT
2016-04-18 22:33
"Likadant folk som vill ha lugn och ro i klubben men som i nästa andetag går till domstol för uttalanden som dess ägare har gjort bakom stängda dörrar."

Slutade läsa efter det. Jag förmodar att du menar Lucy Ward ?

Hon gick inte till domstol på hans sexistiska uttalande. Det var inte uttalandet som han dömdes för. Att det hade en effekt på utgången däremot skulle inte förvåna mej.

Om han nu är så förbannat sårad av detta uttalande så kan han ju alltid ta Gary Cooper till rättegång för förtal. Jag menar, en fegis är han ju inte, så det borde bara vara att köra på om han har rent samvete.
Leeds United sportcarl
2016-04-18 22:27
Linus M 22:20 tror du har rätt och inte har skrivit att Berardi och Dallas skall säljas, men vet att du historiskt haft väldigt mycket fel och rena lögner, minns du för dryga året sedan sedan eller har du förträngt detta: GFH skall sälja sina 25% till Leeds LLP och Cellino kommer sälj snart sälja sina 75% MED då han kommer bli bannad ytterligare ett år för hans skatteskulder
Leeds United sportcarl
2016-04-18 22:21
mycket jag gillar och inte gillar med Cellino
Leeds United Linus.M
2016-04-18 22:20
Thom// Citat från dig: "Detta kan ändras om Taylor, Cook, Dallas, Berardi osv säljs i sommar men jag litar inte på att dessa domedagsprofetior från Linus slår in för jag har hört dom så jävla länge nu utan att de har slagit in." Varpå jag skriver: "Undrar förövrigt vart och när jag sagt att Dallas och Berardi ska säljas... Men det passar väl bättre att lägga till lite namn för att få lite fina poäng kanske." Enligt ditt inlägg är det ju min domedagsprofetia att även Berardi och Dallas säljs, vart har jag skrivit det? Och vart har jag skrivit att de inte är två bra spelare som vi har? Påtal om att hålla sig till verkligheten... Står förövrigt även fast vid min åsikt att man har en väldigt skev syn på kvinnor om man bara tycker de duger till att vara i sängen och inte hör hemma i fotbollens värld. Återigen... Vi kanske är olika där?
2016-04-18 22:14
"kvinnohataren"
2016-04-18 21:32
Linus// Enligt YEP så är Dallas en av våra bästa spelare och de borde väl veta? Eller vet de bara vad som sker bakom stängda dörrar på Elland Road som du ju hela tiden länkar artiklar ifrån som om allt de skriver är verklighet? Enligt en av deras artiklar efter matchen där han gjorde två mål så är han en spelare vi måste behålla om vi ska utmana nästa säsong. Även Berardi har nämnts i deras artiklar tidigare och ses även han som viktig. Du förstår väl att det inte bara är våra unga spelare som är viktiga att behålla just för att de är unga utan även spelare som Cooper, Berardi, Dallas, Bellusci, Silvestri osv är viktiga om vi ska fortsätta att bygga ett slagkraftigt lag. Ibland undrar jag om folk tror att vi står och faller med att vi behåller Cook eller inte. Om han nu mot förmodan lämnar i sommar så är det självklart tråkigt men för mig handlar det om vad vi får in istället om han nu måste säljas av någon anledning som jag inte kan förstå. Att det ska finnas en klausul tycker jag som sagt är märkligt och att det har kommit ut är i så fall rätt konstigt också. Vad är det för folk som arbetar i Leeds egentligen kan man ju undra om de läcker sådana saker till media gång efter annan. Kanske förståligt att Cellino gör sig av med folk då. Likadant folk som vill ha lugn och ro i klubben men som i nästa andetag går till domstol för uttalanden som dess ägare har gjort bakom stängda dörrar. Kasst uttalande men är det verkligen något man ska ta till domstol som Leeds United sedan får betala för och som också sätter klubben i dålig dager? Kanske bättre att låta det gå förbi men okey... Tillbaka till Cook och våra unga spelare. Jag vill självklart att våra unga spelare ska stanna och vara här och bygga klubben men det är spelarna runt omkring som bygger våra unga spelare och som gör skillnaden om vi går upp eller inte. Vi behöver klass spelare och investeringar men det kanske bara är runt £10m som behövs samt att vi behåller spelare som Cooper, Dallas, Bellusci, Silvestri, Cook, Taylor, Berardi samt Wood för att nämna några. Även Mowatt kanske.. Enligt dig Linus så skulle spelare som Taylor, Mowatt och Cook ha lämnat redan för ett år sedan men de är fortfarande här och jag tror även de kommer vara här i augusti när säsongen drar igång. Är de inte det och de alla har sålts så tror jag Cellino blivit galen och han går ju i så fall emot sig själv och den strategin han hittills har stått bakom. Att han sålde McCormack för £11m är det väl ingen som kan ifrågasätta? Att Byram såldes, ja det var ju tråkigt men grabben är typ 22 år och ville inte förlänga ett kontrakt som hade gjort honom till en jävligt bra betald fotbollsspelare. Han ville ha PL fotboll nu och det kunde vi ju såklart inte erbjuda. All lycka till honom. Att han skulle vara ordinarie i West Ham tycker jag fortfarande är konstigt om det nu är så att han bara gjort 4 matcher varav två från start. Han har ju missat en jävla massa matcher pågrund av skador men det gör väl inte honom till ordinarie bara för att han startade i två matcher av typ 20? Onödig diskussion om Byram dock. Jag vill att han ska lyckas. Han förtjänar det men jag tycker inte det är Cellinos fel att han kommer lyckad i West Ham istället för Leeds. Det kan ju faktiskt vara så att en lön på kanske £25k istället för £12 kan spela in samt Europa League nästa år men jag vet inte... Man ska komma ihåg att media inte är att lita på. Jag tar allt som står i tidningar men en stor nypa salt. Alternativa medier är betydligt bättre enligt mig men även de är väl färgade på sitt sätt. Vissa verkar tro att allt som YEP skriver är sant. Det är det ju givetvis inte. När det gäller betyg på spelare så är det alltid intressant att läsa men när de skriver skit om Cellino så bryr jag mig inte nämnvärt. Cellino är kontroversiell och det gillas väl tydligen inte. De slickade Bates röv i flera år och nu gör de allt för att kritisera Cellino. De är väl ormar om något, inte Pearson som du Linus tyckte var en orm av någon anledning.
Leeds United sportcarl
2016-04-18 20:27
när det gäller Byram vad jag vet(rätta mig om jag har fel), kom han in på ett bananskal då han i sin första match mot Manchester City kom in då Jenkinson gick sönder efter 10 minuter, sedan har han ju själv drabbats av skador om jag har fått rätt uppgifter, 4 matcher har det blivit varav 2 som startspelare och 2 som inhoppare, så om han är startspelare är väl att hårddra och återstår att se
Leeds United Linus.M
2016-04-18 20:03
Undrar förövrigt vart och när jag sagt att Dallas och Berardi ska säljas... Men det passar väl bättre att lägga till lite namn för att få lite fina poäng kanske.
Leeds United sportcarl
2016-04-18 20:00
Thom 19:17 nu säger jag inte att vi kommer 12:a eller bättre(vår placering nu)men gör vi det när säsongen är över kommer det vara vår bästa placering sedan vi gick upp i championship och då undantaget uppflyttningsåret med Grayson då vi kom 7:a
Leeds United Linus.M
2016-04-18 20:00
Lite mer info om Byram.
Leeds United Linus.M
2016-04-18 19:57
Byram kom tillbaka till full träning i slutet av förra veckan, innan det startade han West Hams matcher. Så ja, han har varit skadad. Innan det var han avstängd. Frågade även på West Hams forum för någon månad sedan och då sa de "Ja" på frågan om han borde ta en ordinarie plats i laget. Förövrigt: "Which Premier League teams are interested in signing him? Will he leave Leeds? Bournemouth came incredibly close to signing Cook in the January transfer window but the deal was scuppered at the 11th hour. Sportsmail understands that the Cherries believe they would be successful if they went back in to sign him again in the summer."
Leeds United North Monkey
2016-04-18 19:47
Heja Leeds!
Postat via SvenskaFans mobilsajt
2016-04-18 19:17
sportcarl// Ja det verkar även vara min diagnos då jag kritiserat Linus också :) Att säga "väx upp" eller "snorvalp" är tydligen så förskräckligt och avskyvärt att personen som uttryckt sig så är psykiskt sjuk. Tycker det är tragiskt att det ska behöva gå så långt att man folk ska bli kallade psykiskt sjuka och att någon ska ifrågasätta vilken kvinnosyn man har bara för att man inte tycker likadant om ett uttalande från en annan person. Jag anser att Cellino har brister och att han gjort misstag. Det är jag man att erkänna men jag ser också att han gjort en del bra saker. För mig betyder det en hel del att vår ekonomi går bra och att vi tycks bygga ett lag. Detta kan ändras om Taylor, Cook, Dallas, Berardi osv säljs i sommar men jag litar inte på att dessa domedagsprofetior från Linus slår in för jag har hört dom så jävla länge nu utan att de har slagit in. Byram såldes för att han inte ville skriva nytt kontrakt och han ville spela i Premier League. Fair enough för mig och jag önskar honom givetvis all lycka. Han var också enligt Linus helt ordinarie i West Ham och här kan ju jag ha fel då han kan vara skadad eller något men har inte sett honom i deras startelva på hur länge som helst? Är han kanske fortfarande avstängd?! Kommer ihåg en diskussion vi hade här för ett par månader sedan då det var solklart att vi skulle hamna sämre i ligan än förra säsongen och hur fruktansvärt det var att vi gick bakåt. Nu kan vi ju fortfarande göra det men det intressanta i detta är att om vi hamnar på en bättre plats i år, ja då spelar det inte längre någon roll för allt är ändå bara skit? Nu låter det istället som att i fall vi nu skulle hamna bättre så är Cellino fortfarande en kvinnohatande skitstövel med maktbegär (maktbegär över en klubb han redan äger och som han köpt för sina egna pengar). Ursäkta mig nu men hur kan man någonsin se någonting positivt om det inte spelar någon roll om laget och klubben går framåt? Men visst, trots att vi går framåt och laget förbättras så har jag hela tiden sagt att det finns saker som måste förbättras och förändras under Cellino. Sker det inte så tycker jag att han ska kritiseras. Men kom igen, i den situation vi var i när han tog över så kan väl ingen begära att man ska upp i Premier League toppen på två år? Det tar liksom tid, och jag är fortfarande beredd att ge honom mer tid innan jag skriker efter hans huvud.
Leeds United sportcarl
2016-04-18 18:08
Thom Matsson 16:46, jag är inte fullt frisk det har jag ord på här, så det är min diagnos:)
Leeds United sportcarl
2016-04-18 18:08
Thom Matsson 16:46, jag är inte fullt frisk det har jag ord på här, så det är min diagnos:)
2016-04-18 16:46
Väntar fortfarande på svar om jag är psykiskt sjuk eller bara en kvinnohatare.
Leeds United WhitesMOT
2016-04-18 16:19
@Norman Hunter:

Skillnaden är att du eller jag (jag utgår ifrån att du är vanlig Svensson :) ) behöver inte stå till svars inför sponsorer, medlemmar och kunder.
Det är lika illa om du och jag säger det men effekten och inverkan är så mycket mer när någon i Massimos position säger det.
Dubbelmoral, yepp men sån är tyvärr verkligheten.
Leeds United WhitesMOT
2016-04-18 16:09
NH //

Nä här kan jag också hålla med honom faktiskt. Eller snarare skulle jag säga hitta det system som passar dej och din organisation, men problemet ligger inte i om vi har manager eller coach hos oss.

Hos oss handlar det om att galningen själv är envåldshärskande manager plus ägare plus en massa andra positioner därför att han inte, som han själv erkänner, litar på folk.

En fotbollsklubb på denna nivån är en komplex apparat. En man kan inte själv styra skutan. Man är inte svag om man frågar om hjälp.
Leeds United Norman Hunter
2016-04-18 15:52
@Linus.M:

Rubrikmakaren har doch hittat på detta citat. Läs artikeln och du ser att han inte kommenterat dessa citat. Sen tror jag mycket väl att han kan ha uttryckt sig på detta sätt eller liknande till Gary Cooper men i det fallet kan det vara taget ur sitt sammanhang. Jag har själv säkert sagt saker som som skulle kunna tolkas som förnedrande av kvinnor, homosexuella, svarta, vita, etc men anser mig själv vara både feminist och "open-minded".

Och för att återknyta så är det denna kommentar från domaren som jag tror rubrikmakaren försöker knyta an till:

"We conclude that this dismissal was unfair and that there was a gross unreasonable breach of the ACAS code of conduct."
Leeds United Norman Hunter
2016-04-18 15:44
WhitesMOT//

Jag håller med Cellino i den frågan. Endast på de engelska öarna har vi detta system med en envåldshärskande manager som ska bestämmer allt. Sen när det går dåligt ska de alltid skyllas på att de inte har fått tid på sig att värva "sina" spelare. Ett helt och hållet förlegat arbetssätt i mina ögon.
Leeds United WhitesMOT
2016-04-18 14:32
We´re not famous anymore stämmer iaf inte.
Leeds United WhitesMOT
2016-04-18 13:50
Ännu mer i samma ämne
Leeds United WhitesMOT
2016-04-18 13:23
Tick tock Evans ?
Leeds United Zlatan,s
2016-04-18 12:59
Kungen //
Repitar DU ?
I morn är nästa dag för kuling.
Finns nog inte på kartan att det går vägen igen.
Såg också att Cook blev hyllad som bäste unga spelare i ligan.
Så blev även hockeyn ett glädjefnatt med vinst för mitt Frölunda med joel L
så även Sverige vann mot Tyskland.
Mycket att vara glad för när man själv bara hänger på ;))
Leeds United kungen
2016-04-18 12:09
Riktigt kul :-)
Annons: