/england/leeds/forum/595.aspx/england/leeds/forum/595.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
The Championship - Leeds United
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Leeds United Bo$$e V
2017-04-28 20:41
Kristoffer/ni andra Kommer ni in på Leedstipset?
Leeds United Duke
2017-04-28 19:10
Thom// Varför skulle inte Doukara vara kvar men kanske Antonsson?
Postat via SvenskaFans-appen
Leeds United Zilvestri ...Zlatan....
2017-04-28 16:23
Turtipset 2-0 till Leeds har gått in 8 ggr,
mitt tips 2-1 till Leeds bara 5 ggr, på säsongen. Om jag plirat rätt.
Återstår att se vad sista matcherna ger, i pinnar, men pinnar är ju helt betydelselösa. Svaret kommer från sista matchen nästa helg, då Leeds ska
upp till bevis, och svara oss fans, på vår stående fråga denna säsong, :
Vad betyder, fansen för Leeds United, ingenting ? lika med KO i boxning !!
Eller, ALLT, som i gårdagens ,dueller i hockey, mellan HV71 och .Brynäs, samt matchen mella Sverige o Ryssland,,helt, sanslösa spel,,,,,,,,,
Leeds United BullenKarlsson
2017-04-28 15:30
Helt rätt Thompa!
Leeds United ¤Thom Mattsson¤
2017-04-28 14:52
Ett scenario att hoppas på imorgon: Leeds - Norwich 6-0 Fulham - Brentford 0-5 Då skiljer det bara 2 mål emellan oss. Ja, jag drömmer!
Leeds United WhitesMOT
2017-04-28 13:18
@¤Thom Mattsson¤:

Att vilja stanna är en sak. Om det är rätt att stanna är en helt annan. Han kommer aldrig sitta och säga öppet att han vill lämna heller. Han säger bara det som alla andra i hans sits gör. Det som låter mest politiskt korrekt.

Om det satsas ordentligt till sommaren tror jag nog han kan tänka sig ett år till. Fjantar vi rundor med några no-name, lån och exempelvis säljer Wood tror jag Pontus kommer springa.
Leeds United krelleg
2017-04-28 13:13
Utgående kontrakt/lån, plus Monk då. Blir (som vanligt) en spännande sommar!
2017-04-28 13:11
krelleg// Ja vi gamblade med hela klubbens existens där och var tvingade att sälja spelarna. Men vi är en klubb som alltid kommer vara tvungna att sälja våra bästa spelare när de absolut största klubbarna kom och knackade på. Dock tror jag att dagarna då vi får jordnötter som betalning är över. Om en klubb verkligen vill köpa någon av våra bästa spelare så får de i så fall lägga fram den stora plånboken. Jag kan inte se oss kräva mindre än £15m för Wood. Om någon vill ha Jansson så ska vi nog ha runt £10m för honom. Charlie Taylor har vi inte så mycket val än att släppa men eftersom vi fostrat honom så kommer vi nog få runt £2-3m för honom också. Skulle vi släppa dessa tre spelare så har vi en hel del pengar men min förhoppning är att vi behåller Jansson och Wood, bygger vidare på detta laget som vi har och tar oss upp direkt nästa år!
Leeds United krelleg
2017-04-28 12:59
Visst, vi var en toppklubb när vi släppte Cantona, men de andra spelarna släpptes ju för att överleva efter CL missats, efter toppen was nådd. Håller absolut med om Wood, går att leva utan men då måste vi försöka få till ett spel där vi inte gör oss så beroende av honom. Och Bartley ha, SIGNA!
2017-04-28 10:18
Risken finns alltid att vi tappar våra bästa spelare. Det gjorde vi även när vi var en toppklubb i Premier League (Ferdinand, Cantona, Kewell, Bowyer etc). Finns en stor risk att vi säljer Wood i sommar om vi inte går upp. Men om vi kan få rikligt betalt är jag inte främmande för en försäljning. Föreställ er vad £15-20m skulle kunna ge oss för spelare i denna ligan om de användes rätt. Ja, Wood har varit riktigt bra denna säsong men vi står inte och faller med honom. Kan vi bygga vidare på Green - Ayling - Jansson - Bartley (SIGNA!) - Bridcutt - Vieira - Hernandez - Roofe så tycker jag vi har en riktigt bra grund att stå på inför kommande säsong. Vi behöver ha två jävligt bra yttrar som har snabbhet och kreativitet. Ut med Pedraza, Barrow, Dallas, Sacko. Enligt mig är de inte tillräckligt bra. Vi behöver ha ett komplement till Hernandez även om Roofe skulle kunna kombinera med honom där. Bridcutt - Vieira känns bra med O'Kane och Phillips att tillgå. Inte en position vi behöver förstärka enligt mig. Vi behöver en vänsterback att konkurrera med Denton och Berardi. Taylor lämnar ju i sommar och där lär vi väl få runt £2-3m antar jag från tribunalen. Använd dom pengarna för en ersättare. Ayling/Berardi konkurrerar om högerbacken. Jansson - Bartley som mittbackar. Sälj Cooper. Finns säkert nån ung tupp som kan agera backup här. Paul McKay kanske? Annars värva in någon som kan kämpa på allvar om en plats och som kan spela 10-15 matcher på en säsong då det lär bli avstängningar på Jansson och Bartley. Om Wood säljs behöver vi minst två anfallare av klass. Antonsson/Doukara lär väl försvinna antar jag. Kanske att Antonsson stannar en säsong till. Antar att Lee Erwin släpps på free transfer. Om vi kan ta in Leeds supportern David Stockdale i mål att konkurrera med Rob Green så hade det varit fantastiskt. Han är ju grym! Sälj Marco Silvestri och låna i så fall ut Peacock-Farrell. BOOM
Leeds United sportcarl
2017-04-28 09:37
jo detta låter ju som Pontus egna ord
2017-04-28 08:51
The defender’s agent, Martin Dahlin, was quoted in the Swedish press last week as saying that Jansson was intent on playing in the Premier League next season and Southampton have been linked with him regularly since the turn of the year. But Jansson said: “My future is in Leeds, of course. My contract starts in July and that’s the only thing I can say. “You can see how happy I am to play here and every time I go out to play a game for Leeds I always give more than 100 per cent. No-one can say something else. I’m really proud to be here and play for Leeds. “There’s no reason for me to speculate about other clubs and I haven’t done that either. There was an article in a Swedish newspaper where my agent said something but I don’t put any focus on it. This is not the first time in my career that there has been speculation about me. I’m a person that doesn’t care so much about that type of thing.” För mig är detta en tydlig signal att Pontus vill stanna.
Leeds United WhitesMOT
2017-04-27 22:23
Tyvärr tror jag dom orden kommer från ett vinklat twitt.

Iaf svarar han inte lika rakt när han får frågan av Pope under samma presskonferens 1:50 in.

2017-04-27 22:19
About Pontus // Pontus bör väl veta vad han har i Leeds att vinna. Han är poppis, som ingen annan varit innan. Pontus vet ingenting om hur han skulle få det i ett annat lag. Och varför skulle vi släppa honom ?? Det är väl dags att FÖRSÖKA, behålla spelare som Pontus. Det där med att sälja alla ,vi, fött upp, bara för att tjäna pengar, har jag inget till övers för !! Men bygga vidare på talangerna tycker jag är en bra ide sen kommer insatsen tillbaka när laget går upp i det blå.....
Leeds United sportcarl
2017-04-27 22:06
Hittade det på newsnowleeds 15:03(football insider)
Leeds United WhitesMOT
2017-04-27 21:12
@sportcarl:

Var kommer det ifrån ?
Leeds United sportcarl
2017-04-27 20:59
Jo han och Wood är riktiga hörnstenar. Taylor är man ju mer tveksam om. Kanske bättre spela in Berardi de sista matcherna om Taylor inte vill krita på
Leeds United Duke
2017-04-27 19:23
Sportcarl// Stannar han så har vi verkligen chansen att kunna bygga vidare på denna säsong och då ev kunna komma topp 2 nästa säsong.
Leeds United sportcarl
2017-04-27 19:18
Pontus Jansson om att stanna på Elland Road: 100%.my future is in Leeds of cour se. I am proud to be here. You can see how happy I am to play here.

För mig stannar han. Om inte är han hycklare av första graden.
2017-04-27 19:11
WhitesMOT// Aha, ja jag tror väl att om någons frisörs kusins brors mäklare stulit en godisbit ur lösgodis ståndet så får vi nog -25 poäng samtidigt som andra högt uppsatta i styrelserummen i andra klubbar kan äta upp en familjemedlem ur FL styrelse utan några åtgärder... The Damned United.
Leeds United WhitesMOT
2017-04-27 18:04
Thom //

På Waccoe.

Willie McKay pappa och agent till bröderna McKay. Tydligen baserad i Frankrike där man också gjort tillslag. Någon har väl lagt 2+2 ihopa och fått 36. Dussinet klubbar, och en hög spelare och agenter snackas det om är inblandade i härvan.
2017-04-27 18:04
Lufs4 //
Instämmer med Thom, fram med informationer nu,,,,,
Är,papa, mc inblandad i Newcastlehärvan.......
2017-04-27 15:42
WhitesMOT// Pappa McKay aka Massimo Cellino eller? Vart har du läst det?
Leeds United WhitesMOT
2017-04-27 10:02
En del rykten säger att en viss pappa McKay är inblandad i härvan med Newcastle och West Ham.

Slutar väl med att vi får -30 och resten en resa till Maldiverna.....
Leeds United Kristoffer
2017-04-27 08:14
@Bo$$e V:

Genoa med 1-0 i finalen.
Leeds United Bo$$e V
2017-04-26 22:15
@Bo$$e V:

Gör inget om du har rätt Thom men jag tror på detta som jag skrev för några dagar sedan...MOT
2017-04-26 20:31
Angående helgens omgång och sista. Detta kan man ju hoppas på:

Birmingham - Huddersfield
Hudds redan klara för play-off och Birmingham behöver bara en poäng för förnyat kontrakt.

1 - 1

Leeds - Norwich
Så länge det finns liv så finns det hopp! Sista hemma matchen, viljan att ge fansen något att hurra för måste vara så pass stor att vi vinner denna matchen. Vi har dessutom haft relativt enkelt för Norwich de senaste åren.

2 - 0 Leeds

Reading - Wigan
Vid förlust eller oavgjort så är Wigan ut ur the Championship. På ett sätt så är ju detta bra för Leeds då det betyder att Wigan i den sista omgången inte har någonting att spela för men det absolut bästa vore ju såklart att Wigan kämpar för sina liv här och tar tre poäng men finner till sitt förtret att Birmingham har tagit en poäng av Huddersfield. NEDFLYTTNING för Wigan och en chans för oss att gå förbi Reading i sista omgången.

1 - 2 till Wigan.

Ipswich - Sheffield W
Ett Ipswich utan någonting att spela för mot ett högmotiverat Sheffield Wednesday. Kan väl bara sluta på ett sätt? Jag hörde att Wednesday haft det riktigt svårt mot Ipswich de senaste åren och jag tror de skiter på sig här.

1 - 1

Fulham - Brentford
Ett Fulham i superform. Kan bara och kommer bara sluta på ett sätt:

5 - 0 Fulham

Detta ger följande till sista omgången:

3. Hudds 82 p +3 (KLARA FÖR PO)
4. Fulham 79 p +32
5. Sheffield W 79 p +15
6. Reading 79 p +-0
--------
7. Leeds 76 p +16

SISTA OMGÅNGEN:

Burton - Reading
Lilla Burton har ingenting att spela för men Nigel Clough lär nog vilja att laget ger allt enda in i kaklet. Mot Leeds var Burton starka och Reading på hemma plan kan säkerligen bli en liten munsbit för dom. Reading övertygar inte borta.

2 - 1 Burton

Huddersfield - Cardiff
Hudds vill säkra tredjeplatsen och kör över Cardiff här.

4 - 0 Huddersfield

Sheffield W - Fulham
Fulham är så gott som klara redan men lägger man sig i denna matchen verkligen? Denna matchen SKULLE kunna bli en för match till en eventuell semi-final eller final och då vill nog ett Fulham visa vad man går för. Jag tror man vinner här.

1 - 3 Fulham

Wigan - Leeds
Wigan redan klara för nedflyttning och bjuder inte upp till dans i denna matchen. Ett krampaktigt Leeds vinner.

1 - 3 Leeds

MIN SLUTTABELL:

3. Huddersfield 85 p +7
4. Fulham 82 p +34
5. LEEDS 79 p +18
6. Sheffield W 79 p +13
--------
7. Reading 79 p -1

VI ÄR I PLAY-OFF mot Fulham!

Mata nu in detta i era skallar!
Leeds United Bo$$e V
2017-04-26 20:12