/england/leeds/forum/594.aspx/england/leeds/forum/594.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
The Championship - Leeds United
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Leeds United sportcarl
2017-04-29 14:57
en god nyhet bland allt tråkigt sista tiden, nästa säsong skall all matcher som spelas i football league kunna ses som stream
Leeds United Kristoffer
2017-04-29 14:53
Om några minuter får vi se om det blir den startelvan.
Leeds United Duke
2017-04-29 14:45
Kristoffer// Den ser bra ut.
Postat via SvenskaFans-appen
Leeds United sportcarl
2017-04-29 14:41
känns som en helt ok startelva
Leeds United Kristoffer
2017-04-29 14:33
@Duke:
Enligt Thomas Wass på waccoe som brukar ha rätt när det gäller startelvan: Green Ayling Bartley Jansson Berardi Viera O'Kane Roofe Hernandez Dallas Wood
Leeds United sportcarl
2017-04-29 14:31
Det gör gör jag med.. Då ingen av de övriga defensiva mittfältspelarna har imponerat de sista månaderna och dessutom är Bridcutt indisponibel
Leeds United Duke
2017-04-29 13:31
Idag utgår jag ifrån att O'Kane får chansen från start.
Leeds United krelleg
2017-04-29 13:09
Spelarna i all ära, men helvete vad vi skulle behöva behålla Monk och få lite kontinuitet på tränarposten.
Leeds United Kristoffer
2017-04-29 10:36
@Bo$$e V:

Ledsen för att du inte kom in. Det verkar ha varit något script som spökade på min blogg med början i går kväll. Det gick dock att gå in på tipset genom att skriva in adressen i adressfältet utan att gå via menyn här till vänster.
Leeds United Kristoffer
2017-04-29 10:33
@sportcarl:
Det roliga var att alla trodde att Doukaras kontrakt skulle gå ut nu i sommar, men på en presskonferens inför en match nyligen sa han att han hade ett år kvar. Phil Hay hittade att kontraktsförlängningen tydligen hade skett för två år sedan eller likande.
Leeds United sportcarl
2017-04-29 09:21
Nej nu skall vi inte dra på oss offerkoftan.vi har fortfarande chans till PO men visst ser det mörkt ut. Tror inte att vi kommer förlora alla våra nyckelspelare det har mig veterligen aldrig hänt. Känner dock igen tankesättet sedan tidigare med bl a våra 4 (diamanter) och där blev det inte så att alla försvann på en gång.. Gäller se möjligheterna och att vi denna säsong tagit ett stort steg framåt. Och fortsätta värva bra och att spelarna utvecklas
Leeds United Gary Kelly
2017-04-29 09:06
Förbaskat synd att man hamnade i denna formsvacka som aldrig tar slut, hade man bara tagit sig till Playoff så hade man gått upp i PL !!!. Man kan bara fokusera på sig självt, men vem trodde att Fulham skulle vinna typ allt. Inbillar mig inget poängtapp av klubbarna närmast före. Kommer garanterat tappa Pontus, Taylor samt Wood mfl till nästa säsong. Bara massa dökött kvar. Förstår inte det märkliga lånet av Barrow, borde väl lånat någon mera fw centertyp.... komigen 0,1% chans finns kanske ändå ? heja
Leeds United Duke
2017-04-29 09:00
Sportcarl// Nej, dom har valt bottenstriden Blackburn-Aston Villa.
Leeds United sportcarl
2017-04-29 08:51
Ingen tvsändning idag?
Leeds United Duke
2017-04-29 08:32
Thom// Då förstår jag tanken. Doukara har ett år kvar så Antonsson har långt till startelvan.
Leeds United WhitesMOT
2017-04-29 08:04
Detta är vad som erbjuds från PL denna lördag.

Southampton - Hull
Stoke - West Ham
Sunderland - Bournemouth
West Brom - Leicester
Crystal Palace - Burnley

Ett gäng happy clappers och no name föreningar. ZZZZZZZZZZZZZZZ

Den ligan behöver verkligen oss. Helvete vad jag är less på att harva i CS !
Leeds United sportcarl
2017-04-28 22:32
Doukara kontrakt var väl utgående 2017 med option på ytterligare ett år, osäker på vad som hände där men tror det förlängdes ett år till, dock känns Doukara efter 2 år som en spelare onödigt att satsa på längre, Antonsson har ju fått så lite speltid så egentligen borde han få chansen att visa upp sig och få chansen att utvecklas mer, men personligen svårt att se det med Monk. vem här hade efter förra säsongen trott att tex Wood skulle bli kanske denna säsongs skyttekung i hela championship?
Leeds United sportcarl
2017-04-28 22:32
Leeds United ¤Thom Mattsson¤
2017-04-28 21:16
Duke// För att Doukaras kontrakt går ut men inte Antonssons?
Leeds United Bo$$e V
2017-04-28 20:41
Kristoffer/ni andra Kommer ni in på Leedstipset?
Leeds United Duke
2017-04-28 19:10
Thom// Varför skulle inte Doukara vara kvar men kanske Antonsson?
Leeds United Zilvestri ...Zlatan....
2017-04-28 16:23
Turtipset 2-0 till Leeds har gått in 8 ggr,
mitt tips 2-1 till Leeds bara 5 ggr, på säsongen. Om jag plirat rätt.
Återstår att se vad sista matcherna ger, i pinnar, men pinnar är ju helt betydelselösa. Svaret kommer från sista matchen nästa helg, då Leeds ska
upp till bevis, och svara oss fans, på vår stående fråga denna säsong, :
Vad betyder, fansen för Leeds United, ingenting ? lika med KO i boxning !!
Eller, ALLT, som i gårdagens ,dueller i hockey, mellan HV71 och .Brynäs, samt matchen mella Sverige o Ryssland,,helt, sanslösa spel,,,,,,,,,
Leeds United BullenKarlsson
2017-04-28 15:30
Helt rätt Thompa!
2017-04-28 14:52
Ett scenario att hoppas på imorgon: Leeds - Norwich 6-0 Fulham - Brentford 0-5 Då skiljer det bara 2 mål emellan oss. Ja, jag drömmer!
Leeds United WhitesMOT
2017-04-28 13:18
@¤Thom Mattsson¤:

Att vilja stanna är en sak. Om det är rätt att stanna är en helt annan. Han kommer aldrig sitta och säga öppet att han vill lämna heller. Han säger bara det som alla andra i hans sits gör. Det som låter mest politiskt korrekt.

Om det satsas ordentligt till sommaren tror jag nog han kan tänka sig ett år till. Fjantar vi rundor med några no-name, lån och exempelvis säljer Wood tror jag Pontus kommer springa.
Leeds United krelleg
2017-04-28 13:13
Utgående kontrakt/lån, plus Monk då. Blir (som vanligt) en spännande sommar!
2017-04-28 13:11
krelleg// Ja vi gamblade med hela klubbens existens där och var tvingade att sälja spelarna. Men vi är en klubb som alltid kommer vara tvungna att sälja våra bästa spelare när de absolut största klubbarna kom och knackade på. Dock tror jag att dagarna då vi får jordnötter som betalning är över. Om en klubb verkligen vill köpa någon av våra bästa spelare så får de i så fall lägga fram den stora plånboken. Jag kan inte se oss kräva mindre än £15m för Wood. Om någon vill ha Jansson så ska vi nog ha runt £10m för honom. Charlie Taylor har vi inte så mycket val än att släppa men eftersom vi fostrat honom så kommer vi nog få runt £2-3m för honom också. Skulle vi släppa dessa tre spelare så har vi en hel del pengar men min förhoppning är att vi behåller Jansson och Wood, bygger vidare på detta laget som vi har och tar oss upp direkt nästa år!
Leeds United krelleg
2017-04-28 12:59
Visst, vi var en toppklubb när vi släppte Cantona, men de andra spelarna släpptes ju för att överleva efter CL missats, efter toppen was nådd. Håller absolut med om Wood, går att leva utan men då måste vi försöka få till ett spel där vi inte gör oss så beroende av honom. Och Bartley ha, SIGNA!
2017-04-28 10:18
Risken finns alltid att vi tappar våra bästa spelare. Det gjorde vi även när vi var en toppklubb i Premier League (Ferdinand, Cantona, Kewell, Bowyer etc). Finns en stor risk att vi säljer Wood i sommar om vi inte går upp. Men om vi kan få rikligt betalt är jag inte främmande för en försäljning. Föreställ er vad £15-20m skulle kunna ge oss för spelare i denna ligan om de användes rätt. Ja, Wood har varit riktigt bra denna säsong men vi står inte och faller med honom. Kan vi bygga vidare på Green - Ayling - Jansson - Bartley (SIGNA!) - Bridcutt - Vieira - Hernandez - Roofe så tycker jag vi har en riktigt bra grund att stå på inför kommande säsong. Vi behöver ha två jävligt bra yttrar som har snabbhet och kreativitet. Ut med Pedraza, Barrow, Dallas, Sacko. Enligt mig är de inte tillräckligt bra. Vi behöver ha ett komplement till Hernandez även om Roofe skulle kunna kombinera med honom där. Bridcutt - Vieira känns bra med O'Kane och Phillips att tillgå. Inte en position vi behöver förstärka enligt mig. Vi behöver en vänsterback att konkurrera med Denton och Berardi. Taylor lämnar ju i sommar och där lär vi väl få runt £2-3m antar jag från tribunalen. Använd dom pengarna för en ersättare. Ayling/Berardi konkurrerar om högerbacken. Jansson - Bartley som mittbackar. Sälj Cooper. Finns säkert nån ung tupp som kan agera backup här. Paul McKay kanske? Annars värva in någon som kan kämpa på allvar om en plats och som kan spela 10-15 matcher på en säsong då det lär bli avstängningar på Jansson och Bartley. Om Wood säljs behöver vi minst två anfallare av klass. Antonsson/Doukara lär väl försvinna antar jag. Kanske att Antonsson stannar en säsong till. Antar att Lee Erwin släpps på free transfer. Om vi kan ta in Leeds supportern David Stockdale i mål att konkurrera med Rob Green så hade det varit fantastiskt. Han är ju grym! Sälj Marco Silvestri och låna i så fall ut Peacock-Farrell. BOOM
Leeds United sportcarl
2017-04-28 09:37
jo detta låter ju som Pontus egna ord
Annons: