/england/leeds/forum/593.aspx/england/leeds/forum/593.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
The Championship - Leeds United
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Leeds United sportcarl
2016-04-23 16:05
På tal om annat?. Sam Byram startspelare ja!: sant eller falskt? Svar 2 matcher från start. 2 inhoppare och 2 matcher avbytare utan att komma in
Leeds United Linus.M
2016-04-23 15:45
Detta är mina korta svar. Alltså vad jag tycker :) 1) Men nu står vi ju istället i skuld för Cellino? Ser verkligen inte hur det är så extremt mycket bättre. Plus dalande publikstöd och våran ekonomi överlevde för att vi sålde McCormack. Hade vi inte gjort det hade vi gått ännu mer minus. Vi kan inte leva på att sälja spelare för £10m varje år. 2) Det är bra. 3) Men vi är fortfarande ett mittenlag och vi säger som alla år, "det behövs bara 2-3 spelare till". 4) Kolla länken Thom. 5) McCormack har gjort 39 mål på 84 matcher för Fulham. Tycker det räcker som svar.
Leeds United ¤Thom Mattsson¤
2016-04-23 15:09
Någon frågade vad Cellino gjort för bra saker. En bra fråga helt klart och jag ska försöka förklara vad jag tycker han gjort bra. Dock är jag inte (som jag sagt många gånger "procellino" utan mer försiktigt optimistisk när det gäller framtiden samt anser att Cellino får en hel del oförtjänt kritik). 1) När Cellino tog över gick Leeds cirka £1m minus i månaden. Klubben blödde enormt och hade rimligen gått in i ytterligare en administration som ingen vet hur det hade sett ut efter. Nästan exakt två år senare ser det ekonomiska läget extremt mycket bättre ut och det är mycket tack vare Cellino. 2) När Cellino tog över hade vi 14 spelare över 30 år i klubben. Nu har vi tre (Bamba, Antenucci samt Turnbull). Laget är föryngrat. 3) Trots det makabra ekonomiska läget när Cellino tog över så har han lyckats få ihop ett lag som bara förlorat 14/43 matcher i år. Spelare som Berardi, Bellusci, Cooper, Dallas, Wood, Antenucci, Silvestri, Bridcutt, Diagouraga med flera är kanske inga världsklass spelare men fullt dugliga i the Championship, unga samt utvecklingsbara. Lägg därtill löften som Mowatt, Taylor, Coyle, Peacock-Farrell och supertalangen Cook så förstår väl egentligen en blind höna att vi inte är jääääääätte långt ifrån att kunna hota de bästa lagen i denna division vilket vi redan lyckats med i år i en del matcher. 4) Rule-K som en del snackar om är alltså FL som inte tycker att Cellino är fit and proper att äga Leeds United över en missad inbetalning av skatt på en Range Rover. Hur man kan ställa sig på korrupta FL sida med Shaun Harvey i spetsen går över mitt förstånd. Samma sak med skysports. Varför argumenterar man i deras favör?! Ja, Cellino kan säga och göra saker ibland som inte gillas men i dessa två sammanhang så står jag på hans sida till 1000 %. 5) Lyckats sälja två spelare (Byram, McCormack) för £15m där de flesta ägare enligt min tro aldrig hade fått över £10m. Dessutom såldes McCormack till en klubb som i år kommer ligga under oss i tabellen. Så vem har skött sina kort rätt egentligen? Detta var ett antal saker jag tycker Cellino gjort bra. Det viktigaste för mig är den ekonomiska biten samt laget. Organisatoriskt vad gäller ledare men även spelare kan och kommer förhoppningsvis bli bättre nu när den ekonomiska biten kommit på plats. Allt kan förbättras men jag tycker alltså inte att allt är skit bara för att det finns saker som måste bli bättre.
Postat via SvenskaFans-appen
Leeds United Hartey
2016-04-23 14:33
Zvämpa ende LUSS-are på plats i Hull meddelar att det börjar hetta till på pubarna nu
Leeds United Zlatan,s
2016-04-23 12:00
Idag speciellt spännande match Leeds -Hull!!
Glöm inte referera mig ,som vid samma tid ,på tv ,har Sverige ,Ryssland i hockey. Det blir ett sappande mellan dessa två matcher.
Nu laddar vi upp ,alla kanoner ,som finns till hands, både gemensamma och
de där utanför ,som inte ingår i sportens allra heligaste tempel. Leeds, United, samt Sverige,s hockeylandslag !!........

Leeds United Linus.M
2016-04-23 10:41
Krelleg//

Ännu mer info:

Cellino faces a 223-day suspension as owner of United after a judge in Cagliari ruled in June that he had deliberately avoided VAT due on a Range Rover imported by him from the USA. The Football League studied the court’s written judgement and announced on October 19 – the day Cellino sacked and replaced head coach Uwe Rosler with Evans – that the 59-year-old was in breach of its Owners and Directors Test. Cellino appealed on October 28.
Leeds United Linus.M
2016-04-23 10:39
@krelleg:
Massimo blev bannad för en av sina rättegångar, samma dag som han anställde Steve Evans. Dock så överklagade han detta till FA, vilket alltså är Rule K. Misslyckas han med överklagan så kommer han bli bannad från det datumet som Rule K kommer ut, i 223 dagar. Kolla länken för mer info! :)
Leeds United Bo$$e V
2016-04-23 10:31
MOT
Leeds United krelleg
2016-04-23 10:08
Linus.M - Rule K, helt missat, vad är det?

Missminner jag mig inte så har väl Cook bara en säsong till i sitt kontrakt, så blir spännande om de lyckas övertala honom att förlänga ytterligare en gång. Han bör ha större klubbar efter sig kan man tycka.
Leeds United Linus.M
2016-04-23 08:08
Krelleg// Det blir hur som helst en spännande sommar. Antingen så gör Massimo något han aldrig gjort, alltså satsat egna pengar eller så får vi se samma transfersommar som vi sett de senaste 15 åren, typ. Den som lever får se... :) Jag hoppas Rule K kan bli klart snart dock...
Leeds United krelleg
2016-04-23 07:13
Linus 16:40 - Ska erkänna att jag faktiskt var ganska positiv till Cellino när han kom in och det var främst pga punkt 1, 2, 4 och 7 på den listan. Men som vi vet, det har ju inte hänt någonting. Ni som är pro Cellino, vad är det ni tycker han gjort/gör bra? Misstförstå mig rätt, säger inte att ni har fel, jag är bara nyfiken.
Leeds United Zlatan,s
2016-04-23 00:04
Ny match imorn.
Vore fint med en riktig femetta, alltså full pott.
Var skulle vi hamna då ?
Nån pinne längre upp väl.....
Kanske lite ,bättre uppförande av våra fans här.
Men man s er på Luss att det har inte kommit fler nygamla fans där heller.

Enbart de som ännu är på SF, gamla lilla gänget är där också......
vad beror det på......
Leeds United WhitesMOT
2016-04-22 23:44
Thom //

Nu är du bara paranoid.

Mitt senaste svar är skrivet med den meningen att jag inser att det vi håller på med är helt meningslöst. Ditt glas är halvfullt och mitt är halvtomt kring Leeds United och dess innehåll. I slutändan hoppas jag att du har rätt tro det eller ej. Om jag har rätt så är det inget som gynnar Leeds United.

Det är bara så enkelt jag kan inte som exempel väga en seger mot Reading mot Leeds namn smutskastat i rättsalen. Det andra för mej betyder så mycket mer därför att det har en effekt som sitter i länge. Och jag menar inte att det är pinsamt inför andra än oss. Det är det iofs men det kan jag skita i. Effekten det har är snarare inernt. Det skrämmer iväg folk. Man tar avstånd därför att man känner inte igen sin klubb längre. För många handlar det inte bara om det som händer på planen. Det handlar om så mycket mer. Vi har inte råd att förlora fler.

För varje negativ story krävs det många fler positiva. Den gamla dängan om att det tar åratal att bygga förtroende men det tar sekunder att rasera är något jag verkligen tror på. Titta bara på hur det funkar i ett förhållande. Man kan älska varandra till döden men en lögn eller ett brutet löfte kan orsaka stora skador. Leeds United för mej är ett förhållande. Jag kämpar desperat med min kärlek till henne. Lögnerna vill liksom inte försvinna så vi kan gå vidare. Jag tycker själv att jag har haft ett stort tålamod och gett henne chans på chans att bättra sig. Det är dax att sluta ljuga och gå vidare och det är upp till henne nu.

2016-04-22 23:00
WhitesMOT// Har aldrig sagt att jag är nån jävla ängel om det nu är det du vill få fram att jag tror.
Leeds United WhitesMOT
2016-04-22 21:03
Thom //

Jag hade ett väldigt långt svar skrivet med en massa skit men det försvann när jag tryckte skicka. Inte första gången det händer på denna sidan....

Jag tänker inte skriva om det igen för jag har läst North Monkeys inlägg nu flera gånger och jag är beredd att hålla med honom. Jag tar åt mej för han har fanimej rätt. Svaret med skit jag hade hade bara resulterat i 3 sidor " Men du då ! "

NM // Jag lovar inget men jag ska försöka tagga ner.
2016-04-22 20:54
Har absolut inga som helst problem med att man inte ser Cellino som en frälsare, eller att man vill ha bort honom. Kan både förstå och respektera dom åsikterna. Dock känner jag att mycket av vad som skrivs angående honom är fruktansvärt vinklat och föråldrat. Jag menar, visst kan man snacka om att han äter tränare men i år så har ju Evans suttit hyfsat säker på sin position i stort sett hela säsongen så ge han lite cred för det då. Kanske borde han få cred för att Taylor, Mowatt och Cook fortfarande är här för de skulle enligt vissa ha sålts redan för 1 år sedan. Credit where credits is due? Jag kan kritisera honom och jag vet att många med mig som är mer neutrala när det gäller Cellino som kan göra detsamma. Vi vet att Cellino inte är perfekt, men seriöst... han förtjänar långt ifrån all den kritik han får här inne till exempel. Det är vad jag tycker så att jag hugger tillbaka har att göra med det.
Leeds United sportcarl
2016-04-22 19:41
Jag kalladet att sprida negativ energi. Jämför hur Det skulle vara på en arbetsplats och höra varje dag hur allt är dåligt om arbetskamrater, lön, chefen och arbetsledaren och dessutom krydda det med att snart går vi i konkurs
Leeds United North Monkey
2016-04-22 19:00
Hahahahaha, kolla in här igen. Samma jävla gnäll som vanl, kärringar e ni hela jävla bunten. Förutom vissa,, sämre än leeds,,
Postat via SvenskaFans mobilsajt
2016-04-22 18:24
WhitesMOT// Du är duktig på att försöka provocera fram en debatt som jag och sportcarl exempelvis sedan får slängt i ansiktet som att vi "jagar" Linus över. Det är så enkelt för dig/er att skriva spaltmeter med skit (hälften stämmer ju ofta inte medans den andra hälften ofta hände för 1 år sedan och ibland till och med 2 år sedan och redan skrivits om 70853 gånger) och när en annan sedan ifrågasätter det ni skriver så blir det ett jävla liv. Jag har aldrig sagt att Cellino är felfri, att han har otur eller vad det var mer för provocerande du skrev i ditt sista inlägg. Jag har heller aldrig anklagat någon för att vara psykiskt sjuk eller kvinnohatare. Här inne är det tydligen okey. Det verkar också vara okey att dagligen fylla detta forumet med negativa spaltmetrar om Leeds men inte acceptabelt med motargument eller positiva synvinklar för då pågår det en häxjakt. Jag har fortfarande inte fått svar på om jag är psykiskt sjuk. Jag frågade också hur er sommar ser ut när det handlar om Leeds. Jag frågade bland annat Linus om han tror att följande sker om Cellino inte säljer; Mowatt, Peacock-Farrell, Cook, Taylor lämnar. Vi värvar ett par medelmåttor. Jag skrev bland annat "förlåt om jag har fel och har tolkat allt fel" men svara gärna på detta. Är det så här det kommer se ut till sommaren om Cellino inte säljer? Jag har gång efter annan hört nu att Cook är en garanterad förlust till sommaren och tydligen var det extremt nära att han lämnade redan i januari. Ni som verkar ha inside information från styrelserummen i Leeds - varför skedde övergången aldrig? Tydligen finns det en klausul på £5m så avtalet mellan klubbarna måste ju redan stått klart? Var det då Cooks egna kontrakt som föll på mållinjen? Detta är också en fråga jag vill ha svar på, tack. Häxjakt som någon nämnde. Komiskt enligt mig. Det är ju så att Linus är den som dagligen skriver, kopierar, fyller detta forumet med artiklar och kommentarer som stödjer hans agenda. Ska vi då a) strunta i att kommentera eller b) hålla med? Inget av alternativen är enligt mig syftet med ett forum.
Leeds United WhitesMOT
2016-04-22 17:45
Linus, han har bara otur. Han menar väl. Han är en klant men han är våran klant.
Leeds United Linus.M
2016-04-22 16:40
Ganska bra sammanfattning.
Leeds United WhitesMOT
2016-04-22 16:17
En bra ägare vet vad som behövs för att undvika allt sånt.
Leeds United Hartey
2016-04-22 15:53
Fansen har i alla fall gått omkring med kistor och protesterat sedan 70-talet.
Leeds United Linus.M
2016-04-22 15:46
Vad är felet att gå med en kista utanför ER? Resten håller jag med om. Även om detta med Kane och grabbarna bara var en person.
Leeds United sportcarl
2016-04-22 14:58
Bara för att Cellino gjort fel behöver kanske inte "fansen" göra fel. Gå omkring med kista utanför ER demonstrera under match. Få tex Cellino s flicka att sluta på universitet få familjen att flytta och nu detta med Kane och grabbarna och utan deras tillstånd är kanske inte rätt väg att gå. Kan ju hända att framtida eventuella ägare har detta i beaktande med
Leeds United Norman Hunter
2016-04-22 11:59
@Linus.M:

Jag vet inte riktigt vad du menar med att jag vrider. Men men...
Leeds United Linus.M
2016-04-22 11:27
Krelleg//

På samma sätt som McCormack bärde oss för någon säsong sedan så bär han nu Fulham på sina axlar... Tänk att ha han i Leeds nu :(
Leeds United WhitesMOT
2016-04-22 11:22
@krelleg:

Ännu en mycket bra artikel av Moscow.

Man kan leka lite med siffror krig det här biljetterbjudandet.

Låt säga att genomsnittsbiljetten kostar £300 brutto.

Season Ticket Price Minus VAT (20%) - £250
Minus Football League Levy (3%) - £7,5
Net season ticket - £242,5

25% tillbaka = £60,63
50% tillbaka = £121,25

Vi säljer :

10000 och når P.O - 300x10000 = £3m
14000 och missar P.O - 300-60,63 = 239,37x14000 = £3,35m
15000 och missar P.O - 300-121,25 = 178,5X15000 = £2,68m

Hänger ni med ? Knappt jag själv fattar vad jag håller på med.... :)

Men detta förutsätter ju så klart att alla måste betala innan siste Maj för att mina siffror ska funka så det är knappt troligt.

Det jag vill komma till är att det som kanske ser ut som ett risktagande på papper blir troligtvis inte det i verkligheten. Klubben kommer inte gå bankrutt om vi missar något P.O. Snarare kommer detta ebjudande hur det än köps biljetter på vägen gå i princip jämnt ut eller t.o.m med ge mer klirr i kassan.

Så om man ska vara skeptisk, vilket jag måste vara annars faller min gloria ;) , så ser jag inget direkt risk för att Massimo ska åka på nån smäll här.
Man kan låta detta spela ut sin roll i att vi hoppas på en satsning ( och då menar jag en ordentlig ) i tron att undvika behöva betala ut nåt. Alltså WIN -WIN men satsningen uteblir och det går runt pengamässigt ändå när vi missar P.O.

Funkar för nästa säsong men kommer inte funka till kommande om man lurar oss på en satsning. Jag förstår varför man gör detta men under normala förhållande skulle inte en sån här PR-kupp behövas som jag ser det.

Flum och svammel jag vet.... :)
Leeds United Linus.M
2016-04-22 10:45
Norman// Öhh... Jag fattar väl att de inte riktigt fattade va de sa? Sluta vrid saker. Jag tyckte dock det var riktigt kul. Har kommit uppgifter idag om att killen som gjorde detta frågade om de ville stödja ett sjukt barn, vilket givetvis vidrigt gjort av honom. Förstår dock inte hur man kan missuppfatta "Time to Go" men det var inte snyggt gjort... Lasse// Sjukt! Kolla PM :)
Leeds United krelleg
2016-04-22 10:05
Trodde fan aldrig jag skulle se Clayton i ett Team of the Year. McCormack och Bannan är andra gamla Leedsare.
Annons: