/england/leeds/forum/592.aspx/england/leeds/forum/592.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
The Championship - Leeds United
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Leeds United Ballsmash
2016-08-03 11:04
Verkar som att Championships matcher ska bara gå på Viasat Premium, vilket gör att pubarna tydligen inte kan sända våra matcher. Tack för den.
Leeds United krelleg
2016-08-03 10:44
Kanske, men å andra sidan konkurrerar de ju inte på samma kant direkt.
Postat via SvenskaFans mobilsajt
Leeds United Leeds så klart!
2016-08-03 10:13
West Ham vill ha svenske Martin Olsson. Det kanske blir mindre bra för gamle Byram?
Leeds United terry cooper
2016-08-03 08:39
Sälj Taylor nu o i med Rico Henry direkt.
Ingen ide att dra ut på detta.
Leeds United WhitesMOT
2016-08-02 23:04
@Service crew (Anti-millwall division):

Sorry, men det betyder nada. Vi skulle inte sälja McContract, Sam eller Cook heller veckorna innan dom såldes. Detta är bara ett spel för galleriet.

Men visst ,man ska aldrig säga aldrig heller så...
Leeds United WhitesMOT
2016-08-02 22:42
@Leeds så klart!:

Där är en på den listan som möjligtvis kan generera pengar till en veckas puder. Resten är där knappt pant på.
Leeds United WhitesMOT
2016-08-02 22:31
@Leeds så klart!:

Tror dom har fallskärm i 3 säsonger så det är ingen direkt fara på taket.

McContract är värd pengarna ( om man nu kan säga så ) ålder eller inte. Går han inte skadad så gör han i princip 20 mål på egen hand. Det har han bevisat flera gånger om så han är ingen gambling direkt.
Leeds United Service crew (Anti-millwall division)
2016-08-02 19:10
Taylors transfer request nekad av klubben.
Leeds United sportcarl
2016-08-02 18:40
Billy Whitehouse värvad till U21 enligt LU hemsida
Leeds United Duke
2016-08-02 18:26
Galet att betala så mkt pengar för Ross som fyller 30 om två veckor.
Postat via SvenskaFans-appen
2016-08-02 18:17
Fulhams Ross McCormack, 29, är ett eftertraktat namn bland de nyligen nedflyttade Premier League–klubbarna.

Norwich City ska ha fått ett bud värt 114 miljoner kronor nobbat och nu menar Sky Sports att även Aston Villa lagt ett bud på skotten. Birmingham–klubbens bud ska vara värt 136 miljoner kronor.

Sanslöst....
Kåmark för 136 miljoner svenska pesetas.
Jag har sagt det innan, AV kommer att chockas svårt när PL-pengarna är slut nästa säsong, och kostymen måste anpassas till Championship.
2016-08-02 17:58
@WhitesMOT:

Japp, pengakåta spelare ;)
2016-08-02 17:55
@WhitesMOT:

Vi kan ju hoppas på Wood, Silvestri, Bamba, Murphy...
Leeds United sportcarl
2016-08-02 16:28
Pablo Hernanez definitivt klar, 6 månaders lån , med möjlighet till permanent övergång i januari.
Leeds United WhitesMOT
2016-08-02 15:43
Phil Hay @PhilHayYEP

Told that Leeds have made an enquiry about Forest centre-back Jack Hobbs. Not an easy one to do - he's got two years left on his deal. #lufc
3:38 PM - 2 Aug 2016
Leeds United WhitesMOT
2016-08-02 14:28
Om jag växt upp i en omgivning som innebar att jag skulle göra samma jobb som folk som tjänar 2-3 gånger mer än mej ,och samtidigt det var helt uppenbart att det var jag som bidrog dubbelt upp ,så hade jag också försökt fly fältet så fort jag fick chansen när det i slutändan visade sig vara förgäves att offra sig. Om inte ett mirakel sker och Monk och hans gäng lyckas trolla med vad vi har så kommer vi ha samma saga nästa sommar. Vem ska vi tippa är näst i kö ? Dallas ? Mowatt ? Eller kanske Viera ? Samma skit, andra offer. En gemensam nämnare.
Leeds United sportcarl
2016-08-02 14:24
Ju bättre spelare ju svårare få långtidskontrakt. Alla spelare vet sitt värde och agenterna gär det definitivt inte lättare för klubbarna. Dock märker man att värvar man en spelare för stor summa då blir det oftast minst 3 år(se Antonsson o Roofe ) för att inte bli blåsta. Långa kontrakt gynnar ju klubbarna, korta kontrakt agenter och spelare
2016-08-02 14:06
LSK // Erbjudanden om sänkt lön o dåliga/låga löner o 2årskontrakt mm inte proffsigt tycker jag. Dåliga förhandlingar allså. Ge dem en bra jyst lön o minst 3årskontrakt. Börja omförhandla i tid. Ger oss ett bra förhandlingsläge när/om de vill vidare åxå. Visst spelar strategi o framtidsplaner o tränare mm en roll.
2016-08-02 13:54
Krellemannen,

Båda ja och nej.

Om du som tonåring blir erbjuden ett proffskontrakt så tänker du inte på "Vad är klubbens långsiktig strategi?". En tonårings långsiktighet sträcker sig max 24 timmar framåt.
Du tänker snarare "Fett att bli proffs!" och "Vilken bil ska jag köpa nu för att imponera på polarna?".

"Lättlurade" engelska tonåringar ska vi utnyttja som H&M utnyttjar barnarbetare i Bangladesh ;)
Leeds United krelleg
2016-08-02 13:45
Ett problem med att få våra unga spelare att skriva långa kontrakt är att vi ju inte på många år haft en långsiktighet i klubben. Den dagen vi kan presentera en strategi som gäller i x antal år, med en tränare som vi står bakom mer än bara bara några månader tror jag det blir lättare att få ungdomarna att skriva kontrakt med.
2016-08-02 13:39
Terry,

Vi ska inte göra som Bates gjorde (sålde allt på studs det kom ett bud på), men det är svårt att undvika sälja om spelaren enbart har ett år kvar på kontraktet, och annonserat att ingen förlängning önskas, eller hur?

Du vet inte hur förhandlingarna har gått till, men vet trots det att dessa inte skötts proffsigt?
Fundera ett varv till på detta ;)

Vad jag har läst så har erbjudande om förlängning alltid erbjudits, men det erbjudandet kunde inte matcha andra/annat erbjudande från PL-klubbar.
Ekonomiskt kan vi inte konkurrera med PL-klubbar.
När tom bänken i PL lockar mer än startelvan i Championship så är det svårt att hitta annat än pengar som största motivator.

Vad vi kan (och borde) göra är att "sajna" alla våra talanger med långtidskontrakt i stället för dessa ettårskontrakt som till A-laget uppflyttade talanger normalt erbjuds.
Visar sig talangen vara en sopa så kan vi bryta kontraktet mot kompensation, men hellre det än att förlora verkliga talanger till PL för skitsummor.

2016-08-02 13:22
LSK // Har för mej att någon har sagt att vi inte ska sälja de bästa. Hur förhandlingarna gått till är det väl ingen som vet men av det man vet , så tycker inte att de har skötts på ett proffsigt sätt.
Leeds United WhitesMOT
2016-08-02 13:19
@terry cooper:

Aaaaaa näää !!

Så enkelt kan det väl ändå inte vara ?!?

Nu är du negativ igen.

Nä, Taylor, Cook, Byram, Howson bla bla bla är bara en hög giriga småungar som vi kommer vinka på när vi passerar dom på vägen upp till det förtrollade landet. Det är bara en lite snårigare väg än vad vi räknat med från början. Ge det tid så händer det nog. Den som väntar på nåt gott osv osv...
2016-08-02 13:13
Får eller vill? Ingen har tvingat Byram eller Cook bort från klubben. Följande har - om mitt minne inte sviker - valt att inte förlänga när ett år var kvar av kontraktet: Byram, Cook, Taylor (?), Howson, Snoddy, Becchio, Beckford. Kåmark ville lämna trots ett kontrakt som sträckte sig mer än ett år. Någon jag har glömt? Samtliga föredrog att individuellt pröva lyckan i PL framför att ta Leeds till PL. Vill du inte spela i Leeds? Good luck and fuck off. Sälj och tjäna en slant. Ingen av spelarna nämnda har lyckats särskilt väl heller efter att ha lämnat Leeds. Den ende som kan anses ha lyckas under senare tid är Delph. Gräset är bevisligen inte grönare på andra sidan staketet om du vill spela boll. Tjäna pengar ja,men inte spela boll.
2016-08-02 13:06
En förutsättning för generationerna att ta oss framåt , är väl att de får stanna
Leeds United Ballsmash
2016-08-02 12:55
Ser att Sir Tobys i Malmö öppnar först 14 på söndagar, någon som vet någon annan pub som visar matchen på söndag?
2016-08-02 12:36
If the facts don't fit the theory, change the facts.

Albert Einstein
Leeds United krelleg
2016-08-02 12:32
"17. Leeds United
Marching on together. Det är viktigt att Leeds håller ihop. Kriserna och turerna har varit lite väl många sedan ägaren Massimo Cellino tog över klubben. Garry Monk är ett mycket intressant val av tränare. Men det lär nog inte gå så mycket bättre denna säsong för den anrika föreningen. Intressant att se vad Marcus Antonsson kan tillföra."

Leeds utifrån.
Leeds United WhitesMOT
2016-08-02 12:27
"Definitionen av galenskap är att göra samma sak om och om igen och förvänta sig ett annorlunda resultat"
Albert Einstein
Leeds United ¤Thom Mattsson¤
2016-08-02 11:29
Generationen med Howson tog oss inte upp i Premier League och nu med Cook generationen tog vi oss inte närmre. Kanske blir det Denton, Coyle, Mowatt, Phillips och Viera generationen som äntligen för oss tillbaka dit vi hör hemma? Då kan Taylor, Byram och Cook ångra sina beslut om de vill med en hyfsat fet plånbok i bakfickan. "You're not Leeds".
Postat via SvenskaFans-appen
Annons: