/england/leeds/forum/589.aspx/england/leeds/forum/589.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
The Championship - Leeds United
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Leeds United Duke
2016-07-22 15:12
Frågan är om vi har mer pengar att lägga på nyförvärv.
Postat via SvenskaFans-appen
Leeds United sportcarl
2016-07-22 14:16
Läste på Phil Hays Twitter om att vi länkas med AIK:s Haukur Haukson
Leeds United Zlatan,s
2016-07-22 13:12
Det ä ta mig f-n,varken rast eller ro,
Nästa projekt ,getingars,bo,
nån sa, försök med dammsugarns slang,
lite,radar, i lilla påsen först,
på med suget, och problemet är löst.....
Stanna inte ,damens sug, förrän
alla getingar är därhän......
försöka duger, min vän......
Leeds United sportcarl
2016-07-22 12:10
Här får man ju inte göra reklam, men kan tipsa om att ett flygbolag släpper 250000 biljetter med 20% rabatt, gäller från sista augusti till 14:e december. vill man tex se Newcastle hemma den 19:e november kan man flyga frånKöpenhamn torsdag kväll och hem söndag lunch från Manchester Airport för under 700SKR t o r,la ut flygbolagets namn på LUSS hemsida under fliken resor för den som är intresserad
Leeds United Zlatan,s
2016-07-21 22:37
lc

Jag skulle aldrig kunna bo i en stad,ett större samhälle.
Så skönt att bo på landet, kunna gå bakom knuten utan,
att massa people, ganar på en.
Då får Du o familjen ha en god ledighet,:))
Leeds United lasse c
2016-07-21 22:18
Zlatan / Min fru har sina rötter där, själv har jag bott i Stockholm/ Huddinge i hela mitt liv. Gillar jämtarna dom är jordnära o trevliga.Skönt att andas lite frisk luft
Leeds United WhitesMOT
2016-07-21 21:06
Phil Hay ?@PhilHayYEP 46 minför 46 minuter sedan

Bridcutt latest - still the midfielder who #lufc want but current asking price is seven figures (1.5m+). Brinkmanship going on.
Leeds United Zlatan,s
2016-07-21 20:53
LC. skämta lite med dig, Audi är en najs car.
Ska Du till hemtrakterna då kantänkas ?
Där Du bor nu ä la inga köer.....:)
Leeds United lasse c
2016-07-21 20:48
Audin går som ett lok, ingen skrotning än , ska ju hem om 2 veckor. Till verkligheten med alla köer igen!

Leeds United Zlatan,s
2016-07-21 16:45
Så spännande att åka , ända, upp till jämtgubbarna...klarar en simpel Audi det.? Ang. Leeds, så har jag känning i stortån, att, stora dgr kommer. Ävenså blir alla matcher tv.sända. Då är de som klagar utraderade för gott !! Först då får vi se alla våra stjärnor i Leeeds.tyar vi så möe fotbollsgodis efter alla års vedermödor. Kommer att gå åt många, pilsens, o tillväxten på alla gubars, magar kommer som på beställning, .....fakta ä dä ,så dä så...... Ska Du ,skrota bilen däruppe, i ödemarka........//LC
Leeds United lasse c
2016-07-21 16:06
Ingen blir gladare än jag om det går bättre för Leeds denna säsong än tidigare
Blir spännande att se.
Zlatan/ Idag kör jag en Audi A4 , ska åka upp till Jämtland med den i morron bitti.
Där är det rätt dålig mobiltäckning får se om jag kan läsa på denna sida
Leeds United sportcarl
2016-07-21 15:01
Brittiska spelare är dyra till vad de presterar. Kolla Englands Landslag i EM där många egentligen är medelmåttor. Ersätter vi Cook med tex Victor Claesson får vi en minst lika bra mittfältare för 20-25 % av priset vi fick för Lewis
Leeds United terry cooper
2016-07-21 14:47
Thom //

Gillar att vi fått in killar med fart o att de använder den.
Leeds United Duke
2016-07-21 13:50
Thom// Marginellt bättre, många är oprövade men spännande nyförvärv. Vill se en ordentlig ersättare till Cook samt mittback.
Leeds United Zlatan,s
2016-07-21 12:44
LC//
Mens experterna på Leeds, ordnar biffen åt oss, att ta Leeds till PL,så kan vi
ägna oss åt off topic.
Röd Amma 69 ? Då kör Du väl en japan eller TYSK idag ?
Mazda kanske ?? Ford är inte så illa......
Leeds United ¤Thom Mattsson¤
2016-07-21 12:15
Tycker folk ärligt att nyförvärven hittills inte har gjort laget bättre?
Leeds United lasse c
2016-07-21 12:07
Duke 21.57
Håller med , Måste ha in lite Kvalite i truppen annars kommer vi ligga som mittenlag igen. Leeds måste ha en högre målsättning!
Zlatan; Min första bil En röd Amazon 1969, Hade den rätt länge..
Leeds United Zlatan,s
2016-07-21 10:51
Bläddrat i gamla album.......
Upptäckte att min första bil, var en engelsman, även andra,tredje och fjärde too.... den första Brittish Leyland, 2 och tre MG, samt fjärde en big Austin.
Toppen att åka i, brunt lädertak och övrigt i beigebrun färg.
Ä man kanske ensam om att ha åkt, aristokratiskt som engelsmännen troligen sagt. ;)) (eller var dä nån som delade sig mittitu, ...)) måst va en skröna i så fall.....
Leeds United sportcarl
2016-07-21 05:18
Man kan väl säga att LLP elller LFU som de kallar sig nu,uppnått på drygt ett år 10% av sitt första mål dvs att samla in 5-10 miljoner GBP. Och i maj lämnade Dylan Twaites båten (personal reason ).
2016-07-21 01:14
YEP Länken
2016-07-21 01:12
Skulle kunna skylla på att jag är i någon zon
eller att det är jaktsäsong på någon som jag tycker har sugit de senast 2 åren
eller att jag är en retsticka.
Jag tar det som en man.
Jag hade fel.
Jag kom inte ihåg rätt. Minnet svek mej.
Hade bestämt för mej att LFU´s målsättnig var att få insyn o försöka att köpa aktier för de pengar de skulle samla in.
Att försöka få koll på vad som händer med klubben.

Läste länken som Linus hade 20150401 o där skriver man om att

"These are, nevertheless, the opening exchanges of a long and unpredictable game.
At the outset Leeds Fans LLP targeted the minority stake in United controlled by Gulf Finance House,
describing the Bahraini bank’s involvement at Elland Road as “toxic”.

The group is yet to engage GFH about a possible sale of its shares and it has not spoken directly to Massimo Cellino,
Leeds’ disqualified owner, about his own enthusiasm for supporter involvement at boardroom level. Thwaites, however,
has met more than once with club chairman Andrew Umbers and was among Umbers’ guests for a 2-1 win over Ipswich Town last month.

There is confusion too about precisely how many shares GFH has to sell.
Following its sale of Leeds to Cellino last April,
the bank was said to have retained control of a 25 per cent stake in Leeds.
A revised ownership statement published by United on their official website last
Friday implies that GFH’s shareholding in Leeds United Football Club Ltd is actually lower than three per cent.

The two parties expect to return to a 75-25 per cent split in the near
future but the division of equity at Elland Road has been fluid and unclear ever since Cellino began trying to
renegotiate the original share purchase agreement (SPA) signed when he first bought the club from GFH.
Leeds Fans LLP want GFH’s 25 per cent stake, if indeed the bank owns that much.

“The picture’s not exactly clear,” Thwaites admitted.
“But our attitude has always been that before we approached Cellino,
GFH or anyone else, we needed our scheme to be off the ground and runnig.
Helt klart så trodde man att det skulle gå lättare att komma till tals med GFH o köpa deras bit.
Lite rörigt tycker jag det är om GFH bit av kakan.
Ingen tycks riktigt veta vad den var , vid detta tillfället.
Och då visst man ju inte vilken guldkalv som GFH sitter på.
De framkom ju betydligt senare.
Helt klart så trodde man att det skulle gå lätt att komma till tals med GFH o köpa deras bit.
Visade inte GFH's årsredovisning minus vid samma tid ?
Leeds United Duke
2016-07-20 21:57
Är laget bättre än förra säsongen? Marginellt skulle jag vilja påstå. Måste in fler nyförvärv.
Leeds United sportcarl
2016-07-20 21:46
ganska intressant hur det kan ändras efter tidens gång, nu när LFU bara fått ihop 500000 så skrivs det här att det handlade bara om att få insyn, så här stod det på svenska fans 150401 21:09 från Linus M ordagrant: Imorgon kommer Leeds fans LLP att visa förslag om hur vi skall försöka samla pengar för att köpa 25% av klubben. står mer att läsa men finns en länk längre ner på sidan där man kan lägga in det datumet, var ganska skoj och man satt med ettt leende på läpparna när man läste det och många andra inlägg från den dagen(och föresten den månaden) hur det skulle bli och snart skulle Cellino vara väck och GFH med, var inte mycket som stämde
2016-07-20 21:29
LSK //

Hur många dagar fick LFU på sig ? 4-5 dagar?
Mr C sa han ville sälja på lördag o på onsdag hade han ändrat sig.
LFU sade att de skulle försöka att köpa klubben men vill göra DD.
När de sade det så ändrade Mr C sig. Konstigt.
Tror aldrig LFU hann visa några pengar.
DD ingår väl i förhandlingarna av priset på klubben ?
Utan DD är det ju väldigt svårt att sätta ett pris på klubben.
I vilket skick är den ?
Vem vet LFU kanske hade klart av det på de 6 mån som DD skulle ta.
Utan DD så går det ju som det går. Bevisligen.
Vem betalar DD ?
Är inte det köparen ?

Hackzonen o jaktsäsongen tolkade jag att det var en efterhandskonstruktion.
Jag hittar på mina egna regler.
Så läste jag det.
Säger inte att jag har rätt men så tolkade jag det.

Är det någon idé att jag frågar igen ?
Var det fel av LFU att försöka få insyn i LU ?
Och isf varför ?

Nämnde att det finns fina MC vägar här , så du är välkommen men glöm att du ska få några pilsner.
Det är för kärringar det.
Leeds United sportcarl
2016-07-20 21:18
Leeds så klart 20:39, har haft LUTV i herrans massa år,25% rabatt för international members, tror normalpriset är 1 pund i veckan, tänker inte på vad det kostar då det dras automatiskt från mitt paypalkonto jag har kopplat till mitt AMEXkort en gång i månaden
Leeds United Duke
2016-07-20 21:14
Lsk// klausulen verkar tveksam ja men nog fanns det en garanti att han skulle få gå denna sommar annars hade det skrivits ett längre kontrakt.
Leeds United Leeds så klart!
2016-07-20 21:03
Oj!
Ghostbusters på TV. Retro!

Who you gonna call ? LFU! :)

2016-07-20 20:58
Duke,

Visst var det en bra idé som LFU tog hand om, men tyvärr fullständigt misshandlade.
Med proffs bakom spakarna i LFU så hade det i alla fall det funnits en möjlighet.

Påståendet att Cook hade en superduperhemlig utköpsklausul på £5 millar är det säkert många som skrattar åt fortfarande.
Att Cook inte ville spela i Leeds längre , och väljer ett bottenlag i PL är däremot sorgligt.

Leeds United Duke
2016-07-20 20:48
LFU var ett ärligt och bra förslag. Visst kan man skratta åt det i efterhand men ingen som påstod för ett år sedan att Cook skulle säljas inom ett år skrattar.
2016-07-20 20:39
@sportcarl:

Har du sajnat upp dig för LUTV?
Minns inte vad det skulle kosta oss som löst medlemskap.
Minns du?
Annons: