/england/leeds/forum/586.aspx/england/leeds/forum/586.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
The Championship - Leeds United
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Leeds United ¤Thom Mattsson¤
2016-05-07 15:32
I jämförelse med den nedflyttning som "garanterat" skulle ske för ett par månader sedan så är ju en trettonde plats jävligt mycket progress enligt mig.
Postat via SvenskaFans-appen
2016-05-07 15:31
Linus// Det har du väntat länge på att skriva.
Leeds United Linus.M
2016-05-07 15:27
13:e plats.

"Progress".
Leeds United sportcarl
2016-05-07 15:23
1-1 slut, resultatet verkar rättvist enligt LUTV men surt med individuellt misstag på tilläggstid
Leeds United sportcarl
2016-05-07 15:20
1-1 , Wotton misstag
Leeds United sportcarl
2016-05-07 15:17
Ronaldo Vieria verkar vara på väg in
Leeds United sportcarl
2016-05-07 15:07
1-0 Leeds, Wood mål på straff
Leeds United Åby.Krona
2016-05-07 14:58
Thom// grattis med kärleken !!! .Senast vi käfta lite hade lite tråkigt efter LEEDS resan la ut lite bete o vips kändes det bättre .
Leeds United WhitesMOT
2016-05-07 14:56
Detta är väldigt positivt att se. Jäklar vad han har tappat kilon ! :) Sen det han säger på slutet....ja.....
Leeds United Zlatan,s
2016-05-07 14:15
Gravstämning -ä de så illa........ JA menar matchen ????
Leeds United terry cooper
2016-05-07 13:28
Thom //

håller med om det mesta.
Tycker att laget ser lovande ut o med en genomtänkt satsning o att Cook o Co stannar några år , så hoppas man ju på att vi blandar oss i en topp placering.
Peacock-Farrell tycker jag borde fått några flera chanser.
Ekonomin vågar jag inte spekulera i.
Allt hänger ju på hur vi fått ordning på den.
Vi vann ju faktiskt pris för tröjorna men rättegångarna mm , kunde väl skötts snyggare.
Man kan ju faktiskt säga upp kontrakt o ta smällarna.
Om det är värt det.
5/95 % är det jag menade med att man kan inte bromsa sig ur en svacka , en lågkonjunktur. Går inte att fixa på en kafferast.
Det måste finnas en balans. Kan bli en ond cirkel.
Tror inte att det blivit så , än så länge men we´re standing at the crossroads.
Sommaren kan bli väldigt intressant. Helt klart.

Gott att du/ni har hälsan o att du/ni är kära.

Bodde i en lägenhet o hade en vaktmästare som skötte allt han skulle på ett mycket bra sätt. Detta var i slutet på 70-talet o det var några hemska vintrar med kallt o mycket snö.
Under en 5-6 dagar då , kom det bra mycket snö men vi såg inte till någon vaktmästare. Var omöjlig att få tag på.Ingen visst vad som hänt han. Ett sämre kaos uppstod.
När man väl fick kontakt med han o undrade vad i hela helvete som stod på.
Så svarade han.
- Jag är kär.

Ha det.
Leeds United Kristoffer
2016-05-07 13:25
Huntington och Beckford startar för Preston.
Leeds United Kristoffer
2016-05-07 12:44
Silvestri
Coyle, Bamba, Cooper, Taylor
Murphy, Dave
Dallas, Cook, Mowatt
Wood

Bänk: Peacock-Farrell, Wootton, Phillips, Vieira, Botaka, Antenucci, Doukara.
2016-05-07 11:37
terry// Du efterfrågade positiva nyheter. Om man vill se saker positivt så kan man, om man anstränger sig något, se en hel del positivt; Vi har två unga talangfulla målvakter i Silvestri och Peacock-Farrell. Vi har ett ungt talangfullt lag. Vi har en akademi som producerar talanger på löpande band. Phillips, Coyle, Peacock-Farrell, Mowatt, Cook och Taylor är en imponerande skara talanger i vår a-trupp. Ronaldo Viera skrev precis på nytt kontrakt. Lösa rykten säger att Taylor och Cook är påväg att skriva nytt. Vår ekonomi ser bättre ut än den gjort de senaste 12 åren. Vi säljer mer säsongskort än på länge. Vi har inte sparkat 3-4 tränare denna säsongen vilket kan tyda på att Cellino lär sig. Enligt Cellinos egna uttalanden så kan han nu fokusera mer på fotbollen och mindre på allt runt omkring. Tidigare var det 5 % på fotbollen och 95 % på allt annat vilket ser positivt ut inför sommaren. Vi är runt £10m ifrån att på allvar utmana i the Championship. Vi har rensat truppen från massa avdankade föredettingar. De senaste åren har det alltid funnits nån Norris eller Tonge som dragit pengar utan att producera. Det finns inte många av dom kvar i klubben. Tröjsponsorn är ju egentligen en rolig grej. Det är ju tydligt att vi faktiskt GÖR pengar med den nya dealen så bara för att vi är i rättegång med den gamla tröj sponsorn så betyder ju inte det att vi förlorar massa pengar. Sommaren är snart här. Vädret blir bättre. Vi har hälsan. Jag är kär. EM-sommar. Vi går upp 2016/2017 (ett antagande). Så var glada nu ;)
2016-05-07 11:01
Som jag upplever detta med inlägg här.
Man kan skriva vad man vill här , om man håller sig till reglerna , okay.
Man skriver väl vad man tycker , okay.
Man får tycka vad man vill , okay.
Vi tycker olika , okay.
Varför måste jag då motivera om jag skriver att jag tycker det är si o så ?
Jag tycker si o så.
Om det är fakta jag hänvisar till , då kan jag gå med på att man kan kräva från vilken källa man hämtat uppgifterna ifrån.
Men annars.......
Visst man kan fråga om ett inlägg men om vederbörande tycker si o så , så får man ju finna sig i det.
Att man kan tänka på hur ett inlägg upplevs , hur det uppfattas , det existerar inte här.

Bra inlägg Rob.
Leeds United Rob.
2016-05-07 08:41
I ärlighetens namn så har det väl mer eller mindre alltid varit mycket negativt här, inte minst under Bates tid. Å då kanske flera av oss som nu är "positiva" (eller inte orkar bry oss) stod på andra sidan å fyllde forumet med negativa inlägg. Medan man idag kan säga att man är trött på att bara läsa negativt, men under Bates tid var det ju "okej" - så varför inte nu också? Man får skriva precis vad man vill för min del. Oavsett vad man tycker så har det ju nästan aldrig gått å diskuterat någonting här inne. Stämningen/klimatet som en gång existerade är sedan länge utdött pga att folk skall ha rätt i sina åsikter och vi kanske borde rannsaka oss själva och fundera på varför vi kommit till den här punkten och i princip hela den "gamla" stommen valt att lämna. Problemet (tycker jag) är: ovårdat språk och att vi inte respekterar varandra. Vad som borde vara självklart för alla. Jag har tänkt stänga forumet helt flera gånger de senaste veckorna på grund av att det spårat ur fullständigt och nästa gång blir nog så också fallet för gott.
Leeds United Linus.M
2016-05-06 22:33
Lite Italien nyheter... :) Cagliari är tillbaka i Serie A på första försöket. Samt:

TBG
?@TBG2005
And not just back - with the go-ahead to build a new Sant’Elia, @tommasogiulini’s done in 2 years what Cellino couldn’t in 2 decades.

Sant´Elia = Stadium.
Leeds United Zlatan,s
2016-05-06 21:42
Två lag med ganska lika nuffror, utom i gjorda mål o insläppta mål
Där ligger vi sämre till än Preston.
Därtill bortamatch för Leeds.
Leeds kan ju ibland överraska borta, men inte stort hopp
om detta i morn, ligger lågt med att tro att den lille trean dyker upp på tabellen
efter matchen. Matchen börjar ju redan 13.30.
Men...håller alla tre tummarna på lut.
Leeds United WhitesMOT
2016-05-06 21:40
Ett mycket bra inlägg ,Terry . Det långa alltså..... :)
Leeds United Linus.M
2016-05-06 20:14
Och neeeeeeeeej.... Vi kommer inte sälja halva laget i sommar, jag skojaaaaaaaaaaadeee.

Innan det börjas...
Leeds United Linus.M
2016-05-06 19:21
@Duke:
För att halva laget blir sålt i sommar. Eller ja, de kan ju såklart vilja ha mer i lön än vad ME ME ME vill ge ut och då blir det som Byram! ;)
Leeds United Duke
2016-05-06 19:00
Varför blir inga kontrakt förlängda.? Vi riskerar att tappa halva laget inom ett år.
Leeds United sportcarl
2016-05-06 18:28
Terry Cooper 18::22. Har en arbetsdator på jobbet som är gemensam för min avdelning. Hur kommer det sig att du undrar? Är för övrigt ledig idag
2016-05-06 18:22
Sportcarl //
Du har tillgång till minst 3 datorer på ditt jobb , eller ?
2016-05-06 18:13
@sportcarl:

Vet inte hur många svar jag väntar på från dej !!!!!!!!
2016-05-06 18:11
Thom // Tycker det inte är roligt att läsa bara negativa inlägg. Det var därför jag skrev. Att de som vill får hur gärna som helst skriva allt positivt som händer runt Leeds o vår ägare. Sedan är det väl en sak att det händer inte så mycket positivt. Tycker vi definitivt ska ha diskussioner på våra forum. Utan dem blir det rätt torrt. Tycker dock att de har en förmåga att det blir för mycket prestige o "jag har rätt du har fel " o att det blir en massa påhopp , som leder till tråkigheter o att det många gånger spårat ur fullständigt. Måste det vara så ? Är väl bara att rannsaka oss själva här på RS. Var är det glatta ? Var är humorn ? Var är skämten oss emellan ? Var är att ge o ta lite? Finns inte o så undrar vi varför folk lämnar RS. Men som du skriver " -Det har ju lett till massor av positiva saker, dels för detta forumet då det fullständigt kryllar av nya skribenter här inne. " Lika bra att skriva att jag fattade ironin ;) Ska jag tolka det citatet som att det är Mr Knowitalls fel ? Att det blivit för mycket negativt skrivet allså o därför har många lämnat RS. Tycker att de som har lämnat RS har gjort det undan för undan de senaste åren. Var rätt många som var trötta på Bates hit o dit åxå. Som sagt tycker att vi kan vara mer förstående mot varandra o inte dra allt till yttersta gränsen. Hoppas att du läser än ;) Man kan ju sitta o lusläsa internet efter positiva saker åxå. Som då leder någon vart. Fattar inte att vi inte gör det ;) Jag tycker det är mer än mothugg o anslag för diskussion ibland. Förresten , äger någon rätten att få ett utbrott på vad det än må vara ? Är inte det upp till var o en ? Kan inte vem som helst få det ? Givetvis måste man ju kunna backa upp det men det är ju bara att skriva att , - så tycker jag. Vem kan säga här om Cook har en klausul eller inte ? Finns det någon som kan säga att det är si eller så till 100 % ? Tror inte det. Har läst både ock. Jag kan inte av göra vem som har rätt. Återstår väl att se. Otroligt klumpigt om han skulle råka ha det men blir inte förvånad. Dödsdömda ? Vem kan svara på det ? Men ser du någon plan ? Någon strategi ? Någon tanke bakom besluten ? Någon info om framtiden ? Hör du något om förhandlingar om spelare , tränare , stab mm ? Börjar bli dax nu va ? Tycker du att upplägget som vår ägare haft i 2 år nu , tyder på att han vill ha en framgångsrik klubb ? Trodde o hoppades att han ville ha det men har haft väldigt svårt att se de tecknen som tyder på det. Visst det går till viss del att skylla på att ekonomin måste fixas men det går inte att enbart fixa den. Allt det andra måste fungera under tiden. Man brukar säga att det går inte att bromsa sig ur en svacka , en lågkonjunktur. Här kommer det du inte läste. Synd om du skulle missa något ;) Har frågat vem som ska kasta första stenen är väldigt många gånger men inte fått något svar. Vem är bättre än någon annan här ? År den frågan tydlig nog ? Är vi inte alla lika goda kålsupare här ? Upp med handen den som inte skrivet ett vinklat inlägg , ett inlägg som inte innehållit hela sanningen.Ett inlägg som bara passat " mina " avsikter. Ser inga händer i luften . Märkligt.
Leeds United sportcarl
2016-05-06 17:00
instämmer med Thom om det här med mobbning och att det är så löjligt att det inte är sant, det är inte så också att skriver jag och Thom något så får vi väl också mothugg och pikar i samma utsträckning? men det skall vi väl inte låtsas om och det har du väl inte märkt Terry Cooper?,
2016-05-06 16:03
terry cooper// Slutade läsa ditt inlägg när jag läste mobbning mot Linus. Så löjligt så det är inte sant. Sen får du och resten av anti-Cellino gänget säga och skriva vad ni vill om hur hemska jag och exempelvis sportcarl är mot stackars Linus. Att dagarna i ända fylla forumet med artiklar och Twitter inlägg och inte räkna med mothugg eller anslag för diskussion är ju bara helt otroligt naivt. Menar du att vi ska hålla käften eller ska vi diskutera med varandra istället för med Linus? Det är ju inte heller så att jag och sportcarl sitter och fyller detta forumet med PRO-Cellino propaganda för att bevisa vår tes om Cellinos storhet heller för den delen. Vi är väl de första att säga att han har fel och brister och jag vet inte hur många jävla tusen gånger jag ska behöva skriva det! Men att dagarna i ända fylla forumet med negativa skriverier tycker jag bara är så förbannat tröttsamt och mycket av det är ju vinklat och en hel del har varit rena lögner. Jag tror inte på hälften av vad som skrivs om Cellino men om hälften är sant så bevisar det ju bara hur kontroversiell han är. Både på gott och ont anser jag. Antingen kan man ju sitta och lusläsa hela internet efter negativa skriverier som knappast leder någon vart eller så kan man ju faktiskt fokusera på saker som att laget ju faktiskt är bättre, att man hoppas på kontraktsförlängning med våra yngre spelare, att sommaren inbringar kvalitespelare och att vi kan få ihop ett slagkraftigt lag till nästa säsong. Tycker man det är roligare och mer intressant att läsa om negativa skriverier så absolut, go on - fyll på. Det har ju lett till massor av positiva saker, dels för detta forumet då det fullständigt kryllar av nya skribenter här inne. Ska man tro allt som skrivs så borde sommaren bli mörkare är den mörkaste natten. Jag har frågat 27 gånger nu om synen på sommaren från Linus med Cellino är att Cook, Mowatt och Taylor säljs och ersätts med medelmåttor. Jag har inte fått något svar på detta. Jag har hört flera gånger så att det har låtit som en sanning att Cook har en klausul som säger £5m. Stämmer detta fortfarande? I så fall är alltså Cook 100 % förlorad? Jag har hört att Cellino kommer tvingas sälja i över 1 år nu. Är det 100 % att han säljer till sommaren nu? Om inte, är vi dödsdömda då? Jag kommer aldrig förstå varför Cellino inte skulle vilja ha en framgångsrik klubb. Varför han skulle vilja köpa oss, göra oss värdelösa, sälja allt vi äger och har för att sedan sälja oss för kanske 30 % av vad han gav. Någon får gärna förklara detta för mig. Det bästa för honom hade väl varit ett Leeds United i Premier League med ett fullt Elland Road. Eller?
2016-05-06 13:42
Thom //

Jag tycker inte det är så mycket som 95 % av allt som skrivs här handlar om Mr. Knowitall.
Visst det är mycket som skrivs om han o det kan jag förstå.
Är väl bara att läsa WhiteMOT skrev här för några dagar sedan , det är inte positivt.
Finns ju en sjö att ösa ur om man verkligen vill spy galla över vår ägare.
Förstår inte , att han inte försöker lösa tvisterna innan de går till rättegång men han kanske försöker o inte lyckas. Vad vet jag.

Jag ser bara en sak som positiv just nu o det är att spelartruppen är okay.
Tycker inte den är bra men okay. Hade den varit bra hade vi haft en bättre placering o ett bättre o jämnare spel. Ett bättre balanserat lag. Spelartruppen behöver rensas.
Kan bli bättre med de kvalitetsspelarna som vi drömmer om ska komma.
När de kommer ? Intressant fråga.

Försäljningen av säsongsbiljetter har ökat o det är väl åxå positivt. Hoppas bara att det backas upp av en seriös satsning annars betyder det ju nada.
Ett brutet löfte o att det blir till att betala tillbaka X antal mille.
Rent strategiskt så känns ju den satsningen så där.
Ett bra erbjudande men för vad ? Ett sådan erbjudande måste följas upp o visa att det menas allvar. Ett A måste följas av ett B osv.
Förhandlingarna med Cook o Co kunde varit klara tex.
Varför vänta ?
Vi är fortfarande på A o inger verkar hända. Finns dock tid kvar men den rinner iväg. Grisen i säcken.
Tycker att man skulle ha väntat med erbjudandet till mera är klart o hade inte skadat om fansen haft juni på sig åxå att köpa biljetter.

Ekonomin är bättre sägs det men hur vet vi att vi kan lita på det o hur har den blivit det ?
Många tyckte till om ekonomin men tyckte inte man fick något klart besked om hur skulden minskat.
Hur det gått till med investeringarna. Är det pga försäljningar eller lån eller vad är det ?
Hur har vi fått ordning på ekonomin ?

Angående budbäraren.
Tycker det är väldigt konstigt att om Linus eller någon annan skrivet att Mr Knowitall gör si eller så. Är det negativt , så får han skit för det.
- Sluta skriv negativa saker.
- Var hittar du all skit osv..
Visst så hamnar det fokus på vår ägare men mycket skit får budbäraren ta åxå. Helt obefogat.
Jag tycker att det du o Sportcarl håller på mot Linus är ren mobbing.
Han måste stå till svars för varenda bokstav han skriver.
Twitter ska man väl inte ta så allvarligt.
Twitter är för mej spekulationer , rykten , halv sanningar , vad grabbarna på stan sagt typ.
Om några tycker att det skrivs för mycket negativt om vår ägare , så är det fritt fram att skriv om allt positivt som han gör.

Har frågat vem som ska kasta första stenen är väldigt många gånger men inte fått något svar.
Vem är bättre än någon annan här ?
År den frågan tydlig nog ?
Är vi inte alla lika goda kålsupare här ?
Upp med handen den som inte skrivet ett vinklat inlägg , ett inlägg som inte innehållit hela sanningen.Ett inlägg som bara passat " mina " avsikter.
Ser inga händer i luften . Märkligt.
2016-05-06 13:40
Thom //

Dito

Annons: