/england/leeds/forum/583.aspx/england/leeds/forum/583.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
The Championship - Leeds United
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Leeds United Linus.M
2017-03-07 17:07
Inget bekräftat om att Wood är skadad ännu, förhoppningsvis är det felaktiga rykten. Känns konstigt att Taylor skulle hoppa rakt in i startelvan, även om Monk sagt att han ser bra ut fysiskt.
Leeds United terry cooper
2017-03-07 16:54
Som man tror på förhand , så kommer Fulham att föra matchen. Vore inte helt fel med att ha killar med fart framåt då. Några av typ Antonsson , Perdraza , Barrow , Roofe , Sacko. Och gärna lägga lite bollar på ytan mellan fulhams backlinje o målis.
2017-03-07 16:31
@sportcarl:
Som jag kommer ihåg det , så var det att jag tycket dina inlägg blev en enda lång mening. Tycket de var svåra lästa. Ville att du skulle använda nytt stycke o stor bokstav ibland.
Leeds United sportcarl
2017-03-07 16:20
På mittfältet offensivt kan det bli vilka som helst. Finns 6-7 likvärdiga spelare. Ingen aning hur Monk tänker
Mitt lag
Green
Berardi Bartley Jansson Taylor
Bridcutt O Kane
Roofe Pablo Pedraza
Doukara
Leeds United sportcarl
2017-03-07 16:13
Vore skoj om Taylor får starta och Berardi får återgå till sin ordinarie position. Och på detta sätt med Ayling pappaledig löser det ju
sig smidigt och med automatik
Leeds United sportcarl
2017-03-07 16:09
Terry Cooper 1507. Norman Hunter är väl inte den första att klaga på grammatik. Även jag har råkat ut för det, dock inte av honom.
Leeds United Hartey
2017-03-07 15:53
Leedsnews// Wood ryktas vara skadad och inte spela idag, därför är Antonsson med i truppen.Ayling skall bli pappa och spelar inte då tar Berardi hans plats och Taylor kanske med från start.

Det kommer att vara runt 7000 Leedsfans på Craven Cottage ikväll, det kommer att vara 6 LUSSare på plats.

Om Wood är borta så tror jag att Doukara spelar på topp och chans för Barrow att spela.

Mitt lag: Green, Berardi, Bartley, Pontus, Taylor Bridcutt, Okane, Barrow, Roofe, Pedraza, Doukara
Leeds United Norman Hunter
2017-03-07 15:34
tc//

Vad är det du vill? Släpp det för fan!

Du fick ett svar på din första fråga, räcker inte det?

2017-03-07 15:07
Norman//

Vet att du har varit med här ett tag o sett att jag både tagit o givit , så jag klara att ta o ge en spydig kommentar.
När sedan spydigheterna börjar gälla icke leeds relaterade saker så som gramatik , då tycker jag det är väldigt lågt.
Kanske är den enda som tycker det men så tycker jag.
Så frågan är vem som kan ta o ge ?

Mitt citat var "Då måste du vara väldigt nöjd med de sista 10-12 åren ?"
Det var ju som jag upplevde det en fråga som jag skrev.
Fick till svar " När du lägger till ett frågetecken efter ett påstående. Förväntar du dig då ett svar? "
Där tycker du att det är ett påstående o inte en fråga. Okay.

Sedan när jag kollar upp det o får till svar att det är en fråga jag ställde.
Då helt plötsligt ändrar du dig o det är inte ett påstående till 100 % , för nu kan det tolkas som en fråga.
Brukar man ha frågetecken efter ett påstående ?
Eller blir det för svårt att tolka då ?
Jag vet inte , erkänner att svenska var inte mitt starkast ämne i skolan.
Sedan kommer nästa svängning.
Då är det varken ett påstående eller en fråga utan en spydig kommentar.Suck.

Har du problem med mina inlägg o mitt uppförande , så får du gärna ringa eller skicka ett PM.
Leeds United sportcarl
2017-03-07 15:03
denna Cairney som om jag inte minns fel fick lämna Leeds United pga att han var för kort som 16åring...jaja
Leeds United WhitesMOT
2017-03-07 14:00
@Norman Hunter:

Ibland kan jag tycka vi borde kunna spela 4-1-4-1 framförallt på hemmaplan och mot dom lite mer tempofattiga lagen. Vi tenderar att bli bekväma i 4-2-3-1 och kommer långt ner. Men Ikväll är nog receptet att ta dom på kontringar och fasta samt låsa Cairney. Fulham spelar rock´n´roll fotboll.
Leeds United Jocke690
2017-03-07 13:56
Bara för att man reser med truppen så betyder det ju inte att man är med i matchtruppen avd Antonsson. Dom brukar åka med lite fler än vad som ryms i en matchtrupp.
Postat via SvenskaFans-appen
2017-03-07 13:44
@WhitesMOT:

Ska vi in med nån som ligger längre fram i plan så blir det på bekostnad av Douk och då tappar vi lite på fasta situationer och även lite av hans arbetskapacitet. Grejen med att Monk tar ut honom vecka efter vecka är att han bidrar med just dessa saker...

Samtidigt tror jag inte det ligger för Monk att bara luta sig tillbaka och se på , jag tror hela gruppen ständigt söker efter förbättringar.
Leeds United Zilvestri ...Zlatan....
2017-03-07 13:15
.
Måste tillstå att jag är i den klass, som inte behärskar att skriva perfekt svenska.
Jag har samma uppfattning som Terry,C. En fråga.
Alla här på forumet, dabbar sig allt som oftast med småfel , som ett litet ord
som ska knyta ihop innehållet. t.ex. Men........ jag går vidare ,har inget behov av att påtala för någon att det är fel.........
Skrivning och språklära var ett ämne , i min skola, som nästan aldrig berördes, men det ber jag inte om ursäkt för....
Livets hårda skola har fostrat flera duktiga människor, utan att ha frotterat sig med att studera fram tills man fyller 30 år,och kanske ännu längre.......
Leeds United WhitesMOT
2017-03-07 12:39
Absolut är vi tunna framåt. Vi blir det mycket p.g.a det du är inne på med Pablo. Jag tror inte mening är att han ska komma så djupt men han kan inte låta bli. De 2 defensiva måste våga söka honom mer. Förhoppningsvis såg Monk en del brister nu när han fick sitta på läktaren sist. Får en annan överblick då. Men som du också är inne på.... if it ain´t broken....
2017-03-07 11:56
WhitesMOT//

De tankarna hade jag oxå men om Taylor spelar "wingback" så blir det inte så stor skillnad på Pablos roll då han i sin roll idag ofta kommer ganska djupt och hämtar boll. Det är lite av hans svaghet i rollen som 10a, så egentligen skulle det kanske passa honom bättre.
Sen håller jag absolut med dig att vi inte ska mixtra för mkt med uppställningen nu. Jag tycker bara att vi är lite svaga i offensiven som vi ställer upp idag och spånar lite hur det skulle kunna vara annorlunda. Men som jag skrev nedan, känns lite fånigt att ifrågasätta Monks val med tanke den framgång han har.

Leeds United WhitesMOT
2017-03-07 10:56
Skalar du bort Pablo eller Roofe från 10:an så måste nån av dom 2 defensiva bli mer spelande och komma högre upp i banan. Ingen av våra defensiva är spelande. Det är för många rockader i uppställningen för att passa in Antonsson. Hade vi legat 10 i tabellen och inget att spela för så hade jag köpt att man försökt få Antonsson i spel men inte nu.
2017-03-07 10:09
Angående Antonsson så är jag inne på Harteys linje att han ska spela centralt men mer som en släpande forward än att spela i rollen som Pablo och Roofe har idag. Jag tycker ofta vi saknar spelare i straffområdet. Det är extra tydligt när vi har våra bästa kantspelare på plan, tänker speciellt på Taylor nu när han är tillbaka. Antonsson har en kvalitet som alla övriga offensiva spelare saknar, om vi bortser från Wood, och det är att han är bra på att komma in i straffområdet och att komma till bra avslut. Pablo och Roofe har helt andra kvaliteter och skulle kunna funka i en "Brolin-roll". Då krävs dock att vi har Taylor på plan, Ayling är så pass bra på att kliva in i banan från sin kant så man vill inte göra det för trångt att komma in i mitten från den sidan. När vi spelar med två så lågt spelande så tycker jag vi har råd med att släppa lite på bromsen ibland. Problemet med min uppställning är att Monk verkar prioritera defensiven numera och med tanke på den framgång vi har med resultaten känns det ju lite fånigt att ifrågasätta hans uttagningar :)
2017-03-07 09:58
terry cooper//

Kommer man med en spydig kommentar får tåla ett spydigt svar. Klarar du inte av det råder jag dig att tona ner dig själv en smula.
Leeds United sportcarl
2017-03-07 09:40
Skall bli spännande vilket lag Monk ställer upp med. Några förändringar lär bli. Tror dock inte det blir halva startelvan. Är inte så orolig för Ayling och Bartley heller. Deras varningar Nollställs föhoppningsvis snart plus att Taylor är redo att hoppa in.
2017-03-07 08:57
@sportcarl:

Tror mycket väl att Norman fattade min fråga men den passade väl inte honom.
Därav hans svar.
Läser man lite mellan raderna , så förstår man det.
2017-03-07 08:55
Linus//
Thom//

Jag har själv funderat i banorna hur vi ska undvika avstängningar på Barts & Ayling. NÄr Taylor är tillbaka ges det ju ytterligare möjligheter till att ändra lite i backlinjen för detta. Just den uppställningen som Linus lagt ut nedan är det jag tänkt mig men jag hade nog väntat till efter Fulham för att göra detta.
Leeds United Linus.M
2017-03-07 08:26
Thom//

Nej! Kanske så att Monk väljer att vila honom så han inte missar två matcher.

Är dock högst skeptisk till just det här ryktet så vi får ta det med en nypa salt tills ikväll.
Leeds United ¤Thom Mattsson¤
2017-03-07 01:02
Linus// Är Ayling avstängd?
Leeds United Linus.M
2017-03-07 00:10
Låter som detta blir startelvan imorgon:

Green
Berardi, Bartley, Jansson, Taylor
Bridcutt, Phillips
Sacko, Roofe, Pedraza
Doukara

Wood skadad och O'Kane inte i matchtruppen.

Så går ryktena iallafall. Blir spännande. Skulle förklara varför Antonsson kommer tillbaka till truppen igen om Wood är skadad.
Leeds United Linus.M
2017-03-06 22:52
En sak dock. Ska jag inte ge upp om Grimes heller då? Han har visat ungefär lika mycket som Antonsson enligt mig. Varit helt ok i några matcher och riktigt dålig i många. Och sen hoppas jag också att det går bra. Folk här inne verkar tro att jag hatar Marcus och att jag vill att det går dåligt för honom...
2017-03-06 22:52
Linus//

Inget konstigt med att spelare kan gå någon säsong innan han acklimatiserar sig till en ny miljö, lär sig hur sina medspelare spelar, lär sig ett nytt land och liga.

Det är väl det jag vill säga. Jag tycker att 6 månader är lite för kort tid för att säga att någon inte håller.

Vem vet, till sommaren kanske Antonsson väljer att lämna klubben men fram tills dess så hoppas jag att det går bra för honom.
Leeds United Linus.M
2017-03-06 22:48
Thom//

Vet inte vad jag ska svara faktiskt. Du verkar ha tro på Antonsson, jag har det inte. Vi får se hur det går för honom helt enkelt.
2017-03-06 22:47
Linus// Vad jag menar är att man inte ska ge upp, varken som supporter eller som spelare. Förra året var Chris Wood väldigt kritiserad. Jag var en av dom. Jag sa bland annat att om Chris Wood hade satt 30 % av sina målchanser förra året så hade han gjort 30 mål i ligan. I år är han hyllad. Doukara var kritiserad både som fotbollsspelare och som person förra året. I år har han blivit tagen till nåder vad det verkar. Ge inte upp om Antonsson. Han kan fortfarande bevisa att han är värd sitt kontrakt. I början av säsongen när det gick dåligt så hörde jag röster om nedflyttning och sparkning av Monk. Jag var säker på att det skulle vända då laget enligt mig var tillräckligt bra för en betydligt bättre placering. Jag fick till svar att så inte var fallet. Att Wood var värdelös och inte värdig en startplats i Leeds United. Att spelare som Ayling, Dallas och Sacko inte höll och hur gammal och rutten Rob Green va. Jag är glad att jag inte oroade mig allt för mycket utan istället behöll min tro på laget och på att vi skulle utvecklas. Detsamma gäller Antonsson.
Leeds United Linus.M
2017-03-06 22:32
@¤Thom Mattsson¤:

Jag tycker också det är förbannat roligt med en svensk i laget som lyckas, där har jag inte sagt mot dig.

Jag avskydde Doukara när han valde att vägra spela för klubben. I år har han utvecklats under Monk och är viktig för laget, då väljer jag att släppa det även om jag hellre vill ha någon annan på positionen. Men vad har de o göra med vår diskussion om Antonsson?
Annons: