/england/leeds/forum/576.aspx/england/leeds/forum/576.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
The Championship - Leeds United
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Leeds United WhitesMOT
2017-03-15 20:50
Duke //

Skulle vi ta 10 och landa på 76 så är det alltså 13 på Reading,14 och beroende på målskillnad eller 15 på Owls och 15 på Fulham tack vare målskillnad. Och dom ska klara det alla 3.

Owls har både Reading och Fulham kvar att möta så där försvinner poäng åt nåt håll. Readings program in är det som på papper känns "enklast" av dessa 3.

Nja...10 kan vara tajt möjligen men 15 känns inte nödvändigt heller om inte alla 3 rensar hem allt vad dom kan. Minst en av dom kommer gå på minor.
Leeds United Duke
2017-03-15 20:06
Whitesmot// 10 poäng kommer absolut inte att räcka. 15 poäng tror jag vi behöver ta minst.
Postat via SvenskaFans-appen
Leeds United Zilvestri ...Zlatan....
2017-03-15 16:24
Tror,"ingen," är oberörd , och att allas,"nerver," kommer krypa, utanför skinnet ju närmare matchdagen vi kommer......
Brighton kommer nog att försöka få till många,magplask, förra ggn tyckte jag att
de var sängliggande stora delar av de nittio minutrarna....
Hoppas på att domaren inte premierar dem med för mycket osunt fulspel......
Leeds United BullenKarlsson
2017-03-15 16:20
Hehe så kul att det alltid är känslan av att "Den här matchen blir avgörande".
Nästan varenda match vi spelar så är känslan så.
Sen när matchen är slut och vi förlorar så tittar man på tabellen och inser att det inte är så farligt.
Det är bara att ge allt i varje match, är vi tillräckligt bra så tar vi oss till playoff. Gör vi inte det så kommer vi ändå inte vara bra nog för att vara där.
Det viktigaste är att vi har en vinnarmentalitet i laget och det tycker jag att vi har. Vi kan slå alla lag och inget lag går ut och kör över oss.
Leeds United Norman Hunter
2017-03-15 15:28
WhitesMOT//
Jag vill gärna att du har rätt känsla inför lördag. Tar vi 3 poäng då är det inte mkt som kan stoppa oss från PO. Det blir lite av en "statement match" där vi har chansen att visa att vi hör hemma i toppen efter en serie matcher den senaste tiden där man börjat tvivla. Kan vi göra en "Derby-match" så är det nåt vi kan bära med oss i PO oxå, nog så viktigt att ha med sig om vi ska ha nåt där att göra.

För övrigt så har Brighton sålt slut på sina biljetter (1.500 st) och begärt 500 till. East Upper har inte öppnat försäljning än men det finns mindre än 2.000 biljetter kvar varav de flesta med skymd sikt eller på familjeläktaren så jag gissar att de öppnar vissa sektioner på East Upper ikväll.
Leeds United WhitesMOT
2017-03-15 12:26
Även om jag som sagt inte vill så kan man inte låta bli..... :)

Brighton - Jag är usel på att tippa men har en bra känsla. Tror vi exploderar och vinner med eftertryck. (Kan vara lite för mycket hjärta i detta tipset.... :) )
Reading - Vi slog dem hemma utan att förta oss var rapporterna. Dom kommer vilja ha bollen till 90% men den går ständigt i sidled. Minst X tippar jag.
Brentford - Gillar inte denne alls. Ett lag som när dom har sin dag slår vem som helst i denna ligan. Är i ingenmansland och utan att orka titta bakåt så passar dom oss dåligt. Max X.
Preston - Larry är vår. Han ordnar 3 pinnar till oss ;)
Newcastle - Ägde oss på ER. Visst Green hjälpte till med sin groda i början men kändes ändå som att vi gömde oss mentalt i den matchen. Räknar inte med nåt här.
Wolves - Ett lag som ligger fel i tabellen känns det som. Har spelarna men har fuckat upp som lag. Tog 3 enorma pinnar igår och kommer förhoppningsvis var borta från träsket när vi når hit. Om behovet är där så bör vi vinna denna.
Burton - Troligtvis indragna i skiten när vi kommer hit. Får hoppas vi är klara då för denna känns äcklig annars. Minst X ska man ändå kunna begära.
Norwich - Om dom inte lyckats med nåt magiskt fram till denna så ska dom inte ha ett skit att spela för. Däremot kommer dom ha en del spelare som har att bevisa om dom ska vara kvar i truppen eller inte till nästa säsong. Åtminstone X.
Wigan - Antagligen avsågade sedan innan för deras väg hit ser inte rolig ut. Minst X.

Så sisådär 13 pinnar till med någon slags halv Ove tippning. Tror t.o.m det kommer räcka med så lite som 10 pinnar. Fan ta om vi inte grejar detta !!
2017-03-15 11:53
@sportcarl:

Så lägg en hundring på att Leeds Utd missar idag och det värsta som kan hända är att du går jämt upp...
Leeds United Zilvestri ...Zlatan....
2017-03-15 10:56
Fulham borde vinna mot Wolves på fredag....
Matchen Reading mot Sheffield, är helt skriven i det blå.......
Leeds- Brighton likaså, antingen totalflipp av Leeds, eller,
det blir nog en,"kämpamatch," för båda lagen.......
Leeds United sportcarl
2017-03-15 10:37
jag satsade 500 på unibet innan säsongstart på topp 6, kommer inte ihåg oddset men en liten vinst bör det nog bli, tror inte Leeds var bland de 10-12 största favoriterna
2017-03-15 10:34
Som supporter får man titta in i och (mar)drömma om framtiden :) Det är ändå så att spelare som har lite skavanker vilas i slutet av serien om man inte har nåt att spela för. Unga spelare kanske ges en extra chans att testa på spelet på seniornivå etc etc Dessutom kan vi falla tillbaka på uttrycket "motivation slår klass". Utan att ha några siffror som backar det jag säger är jag tämligen säker på att lag som precis missat/klarat säsongens målsättning gör sämre ifrån sig än de lag som fortfarande spelar för nåt. Lite intressanta siffror från Fulham-Blackburn igår med tanke på den diskussionen vi haft om "possession" de senaste dagarna. Fulham har 59% bollinnehav ändå "vinner" Blackburn statistiken i dessa kategorier. Avslut: 13-12 Avslut på mål: 6-4 Avslut i straffområdet: 10-7
Leeds United WhitesMOT
2017-03-15 09:25
Är inne på samma sak med att spela en hundring på att vi missar. Men tänker mer att eftersom man aldrig vinner nåt så bidrar man till att ´vi faktiskt klarar oss till kval ;)

Mycket viktiga poäng Fulham tappade igår. Det innebär att dom på de senaste 5 matcherna har samma formkurva poängmässigt som oss. Så helt risiga är vi inte :)

Själv vill jag inte titta längre fram än nästa match även om det är hypersvårt. Varje match nu är oberoende motstånd lika svår. Det här med att lag inte har nåt att spela för tror jag inte på i denna ligan. Ängländarna har alltid haft en förmåga att hitta ett sätt att motivera sig så även om man är matematiskt klar så kör man än då. Nästan värre att möta lag som bara har hedern att lira om.
2017-03-15 08:51
Trevlig liten video för er som har LUTV.

Som purist blir jag även glad åt Antonsson, Berardi & Phillips som tränar i shorts :)
2017-03-15 08:19
@Duke:

Jag har ju redan räknat hem kvalplatsen, så man kanske skulle lägga en hundring så man får plåster på såren om vi skulle missa.

Det är nu 4 lag som spelar om 3 platser, Hudds är klara och kan till och med hota topp-2. PNE och kanske även Horwich känner säkert att de fortfarande har chansen men de behöver nog ta minst 22 poäng på återstående 9 matcher för att de ska ha en chans. Det tror jag inget av de lagen är kapabelt till.

Känslan är att Fulham tar klivet upp på en kvalplats och att det blir på bekostnad av Reading eller Wednesday, samtidigt har de haft ett tuffare spelschema än de andra lagen den senaste tiden så frågan är om de orkar hålla formen hela vägen in i kaklet.

Vi bör ta minst 12 poäng för att klara kvalplatsen, helst 14-15. I de sista omgångarna har vi Wolves, Burton samt Wigan, tre lag i botten som då troligtvis inte har nåt att spela för längre. Dessa 3 matcher bör inbringa 6-9 poäng. (Även Norwich som vi har i näst sista omgången har nog inget att spela för vid det laget...) Vi ska således ta minst 6 poäng på de övriga 6 matcherna mot ganska bra lag, Norwich redan nämnda men även Brighton, Reading, Brentford, PNE & Newcastle. Tuffa matcher men så länge försvaret håller ihop det ser jag inte det som en särskilt svår uppgift.
Leeds United Duke
2017-03-15 05:29
16% risk att vi missar topp sex enligt spelbolag. 6 gånger pengarna.
Leeds United sportcarl
2017-03-15 00:30
bara nio omgångar kvar, och det är inte vi som har det tuffaste läget utan SW och Fulham, de behöver vinna 2 matcher mer än oss bägge lagen och Reading en match mer, väldigt höga odds för att allt det skulle hända
Leeds United Becks#9
2017-03-14 23:08
Härligt att Fulham tappade poäng!! Inte bara vi som tappar poäng. Vi fixar playoffplatsen.
Leeds United Duke
2017-03-14 22:39
Yes, 2-2 och Fulham tappar poäng.
Leeds United Kay80
2017-03-14 22:29
Gick fort, 2-1 Fulham haha.
Leeds United Kay80
2017-03-14 22:27
Blackburn
Leeds United Kay80
2017-03-14 22:27
Fulham-Blackurn 1-1 nu.
Leeds United Duke
2017-03-14 21:33
Fulham uppe på kvalplats.
Leeds United terry cooper
2017-03-14 20:56
@sportcarl:

Defensiven är inte jag heller så oroad för men frågan är om hur länge defensiven står pall ?
Och vad händer om vi börjar släppa in ett eller två mål , när vi inte har så mycket till anfallsspel ?
Har de offensiva spelarna tappat formen eller har de blivit dåliga för att vi inte har något anfallsspel ?
Har vi ett dåligt anfallsspel så riskera de hamna lite "off".
Hamna i ett ingenmansland.
Har de fått jobba för mycket i defensiven ?
2017-03-14 20:38
Det jag försökt att få fram är att jag vill att vi skall ha en bättre kontroll på motståndarna o inte bli så tillbaka tryckta som vi stundtals blivit i flera matcher det sista.
Har inte sagt att vi ska dominera bollinnehavet.
Har mer varit inne på att vi har varit otaktiska o slarvat bort anfallsspelet med att ha för bråttom att komma till avslut.
Ju mer vi backar o överlåter bollen till motståndarna ju större blir sannolikheten att vi släpper in ett mål samtidigt som sannolikheten minskar att vi gör ett mål.
Ju längre säsongen går , ju viktigare kommer det att bli att spela på resultatet.

Leeds United sportcarl
2017-03-14 18:55
Det defensiva spelet sitter och är inte katastrof om motståndarna har mer bollinnehav för målen kommer förr eller senare framåt. Problemet är ju att några av våra offensiva mittfältare har tappat formen ganska rejält. Tänker då i första hand på Pablo ock Sacko
Leeds United WhitesMOT
2017-03-14 18:15
@Hartey:

Man öppnar plånboken och köper in MSN ;)

Nå, det är en svår balans såklart men lite mer fantasifulla borde vi klara av att bli utan att rucka på defensiven. Anfall är bästa försvar brukar det ju heta och där ligger en del i det. Så länge disciplinen att ta hemjobbet finns så.
2017-03-14 17:22

Hur vi ska spela så tycker jag att vi ska variera oss.Har som sagt inget emot om vi försöker att gå på snabba omställningar eller om vi försöker bygga upp anfallsspelet med många passningar.
Kan väl bli problem om vi kör på bara en modell.
Går vi på snabba omställningar o det inte funkar , så kommer ju bollen tillbaka lika snabbt som vi spelar upp den.
Går vi på att bygga upp anfallen på många passningar , så kan det bli väldigt omständligt o segt o motståndarna hinner samla sig.

Leeds United Hartey
2017-03-14 17:12
Hur ändrar man till ett mer kreativt offensivt spelsätt utan att riskera att vi har Championships bästa försvar. Eller kan vi köra på ned samma taktik och låta Woods mål ta oss till PL ...
2017-03-14 16:27
Jag kollade upp det på egen hand. Ipswich hade vi 60% och Cardiff 70%
2017-03-14 16:24
På den här sidan nyår har vi gjort våra sämsta matcher när vi haft stort bollinnehav. Vi skapar fler klara chanser och gör bättre resultat när vi inte behöver spela oss igenom. T.ex QPR senast hade vi 62% av bollinnehavet. Rätta mig om jag har fel men var det inte nåt liknande mot Cardiff
Leeds United WhitesMOT
2017-03-14 14:32
Vi saknar en playmaker längre ner i banan.Eller nån som kan driva bollen framåt. Våra defensiva fältare har inte riktigt DET när det kommer till att länka med Pablo eller ytterfältare. Det man sett de senaste matcherna är hur Bridcutt och Pablo sjunker för långt mer vilket öppnar upp oss ordentligt på mitten och avståndet upp till Wood blir en planhalva.
Annons: