/england/leeds/forum/574.aspx/england/leeds/forum/574.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
The Championship - Leeds United
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Leeds United sportcarl
2017-03-18 19:18
ok första halvlek, och 0_0 är rättvisst,, kanske borde Wood gjort mål i 28:e minuten men Coopers styrning kunde gett mål i baken med. Berardi och Pablo har varit bra. Bridcutt får snäppa upp sig
Leeds United kolera
2017-03-18 19:14
Äntligen har Monk insett att Cooper är klasser bättre än Pontus! (Not)
Postat via SvenskaFans-appen
Leeds United Tobbe O
2017-03-18 18:50
Full koll på att det är långfredagen, hoppas inte biljettilldelningen baseras på antal besökta bortamatcher denna säsongen bara, då är man chanslös. Ska också på Wolves hemma
Leeds United ¤Thom Mattsson¤
2017-03-18 18:21
Va fan? Pontus på bänken?!
Leeds United stonefree
2017-03-18 18:18
Undrar varför Monk bänkar Jansson, är han skadat borde han ju inte ens vara på bänken!
Leeds United stonefree
2017-03-18 18:17
@Tobbe O:

Ja och wolves på annandagen, glöm inte att de har flyttat matchen till långfredagen
Leeds United Tobbe O
2017-03-18 18:13
Stonefree// ska du över på Newcastle away?
Leeds United sportcarl
2017-03-18 18:13
hoppas Viera,Sacko och Pablo kan göra en kanonmatch och tysta alla kritiker
2017-03-18 17:55
Fulham torsk mot Wolves! Riktigt jävla underbart!

Nu fattas bara 3 poäng för oss!

Ps; Newcastle tappade också två poäng i toppen.
Leeds United stonefree
2017-03-18 17:49
Thom
Jag kanske inte kan beskriva och berätta saker och ting på samma bra sätt som dig. Inget ironiskt, jag menar det!
Vad gäller Hernandez gäller hans kontrakt endast över säsongen.
Det som oroar mig mest är att vi har många spelare som är på lån och om vi inte går upp känner att de har större möjlighet (Lön ) i andra klubbar. Ta Taylor t.ex, han har så låg lön i dag att det finns spelare i Leauge 1 som har bättre. Han är när han är helt 100 Leeds absolut bästa spelare. Ändå så har inte Leeds löst detta, spelare som Wood kommer säkert att få ett lukrativt kontrakt förslag från någon utav klubbarna som åker ut nu om några månader. Efter att ha sett 10 matcher live och ett antal matcher på TV, måste man ändå konstatera att utöver våran försvarlinje så kommer det att bli tungt för alla andra spelarei PL, det är jag helt övertygat om, och precis som jag skrev, ingen i vårat försvar skulle hålla i PL om inte vi får ett bättre mittfält framför oss. Inte så att jag säger alla våra spelare är dåliga, de har sina stunder, som mot derby hemma t.ex. då visade de väldigt bra kvalitet, men det är för långt imellan matcherna därvåra spelare kan gå ut från arenan och säga vi gjorde en 100% insats. Det är endast vårat försvar som kan göra det i de flesta matcherna. Som förra veckan hemma mot QPR, inget avslut på mål. Tar man de senaste 5 matcherna har vi haft 14 avslut mot mål tillsammans, det är tyvärr inte okej.
Jag förstår ju också att alla vill att vi ska gå upp i PL, men som jag skrev, så pratade vi om det några gånger om som sagt, vi har varit borta länge och så mycket har förändrats i PL att man har ett stort pris att betala. Jag träffade för några år sedan som var född och växt upp runt Highbury, han och hans pappa och bror gick på alla Arsenals matcher när var liten, nu när han sjävl är vuxen och har barn, har han ingen möjlighet att gå längre, det är så dyrt att de kan gå 1-2 gånger per säsong. Sånt vill vi väll inte att det ska gå i Leeds. Men faran för det ligger där och lurar.
Leeds United sportcarl
2017-03-18 17:36
Hoppas de 3 offensiva kan hålla i bollen och styra spelet, sista matcherna man sett har det känts som 3 spelare som är mil ifrån varandra
Leeds United sportcarl
2017-03-18 17:33
Duke 17:33 detta gäller även Sacko och Pablo
Fulham - Wolves 1-3!
Leeds United Duke
Dags för en stormatch av Vieira nu efter en tids svacka. Jansson kan inte vara helt kry eller vilas till viktigare matcher.
Leeds United sportcarl
2017-03-18 17:30
Green Berardi Bartley CooperTaylor Bridcutt Viera Sacko Hernandez Pedraza Wood Pontus på bänken
Leeds United North Monkey
2017-03-18 17:24
Fulham torsk och Leedsvinst, vet ifan hur natten kommer sluta,,
Postat via SvenskaFans mobilsajt
Leeds United North Monkey
2017-03-18 17:23
Alla rättrogna från framsidan sluts upp på Glenns Friggaggatan,, MOT
Postat via SvenskaFans mobilsajt
Leeds United Duke
2017-03-18 17:21
Stonefree// Ja han kan gå i sommar gratis om han vill. Börjar bli gammal med.
Leeds United sportcarl
2017-03-18 17:19
vill man ha kvar våra bästa spelare så är väl valet mellan championship och PL ganska givet.
Leeds United stonefree
2017-03-18 17:18
@Duke:

Men han är ju kontraktslös i sommar och kan gå vart han vill.
Leeds United sportcarl
2017-03-18 17:18
Duke 17:15. tycker jag med och tror han gör det också. om vi inte går upp så tror jag han vill prova lyckan och är värd det
Leeds United Duke
2017-03-18 17:15
Sportcarl// Glömde honom. Går vi upp borde han skriva på tycker man.
Leeds United sportcarl
2017-03-18 17:14
Thom 17:08 Kan bli en bra dag detta
Leeds United sportcarl
2017-03-18 17:13
Duke 17:09 Taylor är väl den spelare som är störst risk att vi förlorar. Wood kan vi säkert bli av med om någon slänger upp 15-20 miljoner pund( och rent teoretiskt detsamma med Pontus).men inget jag för tillfället oroar mig för. kan ju komma in bra spelare med.
Leeds United Duke
2017-03-18 17:09
Thom// Hernandez är vår spelare nu vi köpte honom i januari då han skrev på för 6 månader med option på ytterligare ett år. NyckelSpelare vi riskerar tappa är Bartley, Sacko och Wood övriga bör vi kunna behålla. Monk är osäkert så länge han inte skriver på ett längre kontrakt.
2017-03-18 17:08
Fulham - Wolves 0-2!!!
Leeds United sportcarl
2017-03-18 17:03
Jag personligen har alltid sett det som att LU och staden Leeds skall tbx i fotbollens finrum och inte hålla till på dess bakgård även om det har sin tjusning med.ser det som fördelarna med det överväger nackdelarna med råge, har inget minne av våra tidigare framgångsrika perioder som 65-75 och även 90-95 och kring 2000talet var bekymmersamt utan snarare många högtidsstunder på plats och framför tv:n. fotbollen och allt omkring det förändras likt samhället i övrigt förändras och gör det även på lägre nivåer. så mitt svar är Leeds upp ASAP. tycker vi härvat tillräckligt och kan det nu. Och Pontus ser jag glasklart att kontraktet är klart när låneperioden är slut, har väl även bekräftats av hemsidan och interjuver och bloggar med Pontus
2017-03-18 17:02
stonefree// Alltid intressanta inlägg du kommer med mate! En del reflektioner från mig angående ditt inlägg; Du skriver att Hernandez inte har kontrakt över nästa säsong men det trodde jag att han hade? Jag trodde utlåningen var klar även över nästa säsong (kan ha fel här)? Vad gäller Pontus Jansson så förstår jag inte allas oro över att han ska försvinna efter denna säsong. Han har ju accepterat ett kontrakt som börjar gälla till sommaren. Han stormtrivs, är älskad och har fått tillbaka kärleken till fotbollen tack vare Leeds United. Varför skulle han helt plötsligt vilja bryta upp och sticka? Jag har svårt att tro det och tror till 99,9 % att han spelar i klubben för många år framöver. Spelar ingen roll om det är i PL eller The Championship enligt mig. Jag tycker det låter ibland som det är PL eller en domedag som väntar. Varför är det så? Varför sticker alla våra bästa spelare om vi inte går upp? Ena sekunden är det typ ingen spelare som håller i Premier League om vi skulle gå upp för att sedan låter det som att vi kommer tappa hela laget till Premier League om vi skulle missa att gå upp. Hur går detta ihop? Enligt denna principen så är våra spelare tillräckligt bra för Premier League i andra klubbar men inte i Leeds då eller? Hur många lag och spelare har gått från The Championship upp till Premier League och gått från relativt okända till firade superstjärnor? Väldigt många. Lag som Southampton, Leicester, Burnley, Stoke, West Bromwich, West Ham osv osv osv har haft flertalet spelare som varit duktiga i The Championship men som fullständigt blommat ut i Premier League av anledningen att kvalitén ökar i PL. Jag är helt säker på att spelare som Bridcutt, Jansson, Ayling, Berardi, Green, Bartley, Vieira, Hernandez, Wood, O'Kane, Phillips, Sacko och Dallas ALLA skulle utvecklas och säkerligen kunna göra riktigt bra ifrån sig TILLSAMMANS i Premier League för Leeds United. Sen är det alltid spelare som gör bort sig och faller ifrån men lika många blommar ut och förvandlas från en spelare som inte riktigt tagit plats till en firad landslagsspelare. Detta gäller även Leeds United grabbar. Vi kommer säkerligen värva spelare om vi går upp men stommen vi har idag kommer fortsätta utvecklas och bli ännu bättre via en eventuell uppflyttning. Och jag är relativt säker på att en missad uppflyttning INTE betyder att Monk lämnar tillsammans med varenda spelare som kan kicka till tre. Vi är påväg framåt, vi bygger för framtiden, vi har nya ägare, vi har en tanke med våra värvningar. Går vi inte upp i år så tror jag vi är ännu bättre nästa säsong. Vissa kommer säkert lämna men jag både tror och hoppas att vi kan hitta fullgoda ersättare. Vill jag att vi ska gå upp? Till 1000 % ja. Det finns inte en procent i mig som vill ligga kvar i denna serien. Vi förtjänar att gå upp. Vi förtjänar att vara i rampljuset. Både PL och resten av fotbollsvärlden förtjänar Leeds United men mest av allt vi. Vi har vart nere i den djupaste avgrund i så jävla många år att vi vant oss vid misär. Nu vill jag vänja mig vid lycka, stordåd och kamp om titlar! MOT, always!
Leeds United stonefree
2017-03-18 16:43
Hallå Alla mina kära vänner och kommande fiender.Der var länge sedan jag skrev något här inne sist. Tiden räcker liksom inte till, tyvärr. Jag har länge funderat över hur vill man egentligen att säsongen ska sluta för Leeds! Vill vi att de ska gå upp direkt i PL eller är det okej att vinna igenom kval på Wembley. Eller är det så att man i grund och botten helst ser att vi stannar kvar i CS. Jag har inte vågat ge mig ut i den debatten riktigt. Jag pratade med några på stora resan och vi hade uppe det på tapeten igen när vi var i Fulham förra veckan. Vad händer om vi går upp i PL? Hur många av våra spelare håller egentligen för PL? Går vi upp, kommer Elland Road att byggas om och gamla arenan försvinner, det blir nya fancy pubar med dyra öl runt arenan. Det blir väldig dyra biljetter, borta matcherna får man endast biljett genom någon resebyrå. Det blir svårt att arrangera Luss resor. Men åker man inte på resor utan nöjer sig med att se Leeds på TV, är det nog en stor fördel, för då kommer ju även många kids att veta vem Leeds är igen. Om vi nu mot all förmodan inte går upp, vad händer då? Hur många spelare kommer att lämna oss då? Wood drar och Taylor, Hernadez, Bartley, Alfonzo, Barrow är ju en del spelare som inte har kontrakt. Monk kanske drar om det kommer ett bra bud från någon PL klubb som Arsenal t.ex. Hans kontrakt går ju också ut. Då står vi med ett lag utan några profiler kvar utom Pontus Jansson, men trots att hans kontrakt är klart för påskrift, så har han ju inte plittat på än och skulle vi missa, kommer det säkert ett lukrativt erbjudande från annat hål. Så till trots av våran framgång denna säsong, blir det lite av ett dilemma oavsett vad som händer, men helt klart är att jag tror att det nog är bättre att ta tag i problemet om vi går upp, eller som man säger, det är ett mer angenämt problem. Även om jag tror att vi måste byta ut mer eller mindre alla spelare i truppen. Dom som jag tror kan hålla är Ayling, Jansson, Taylor, Berardi, Bartley. Men för att dessa ska klara sig krävs ett riktigt bra mittfält ett sådant har vi inte. Ingen som skulle hålla i PL. Wood får också svårt att klara sig där, han skulle aldrig få de chanser som han gör mål på i CS. Det som svider mest är just det att all det gemytliga som finns runt leeds i dag både hemma och inte minns på bortamatcherna kommer ju att försvinna. Läktarna kommer att fyllas av inresande turister från Kina och Indien, som inte bryr sig ett skit om fotbollen, stämningen på matcherna byts ut mot ljudet av fotoblixter och selfies. Man har sett det har hänt i nästan alla de stora lagen som är i Pl i dag. Hade med en kille till Fulham borta i förra veckan som går på alla Chelseas hemma matcher, han sa efteråt att det var det värsta (häftigste) han hade upplevt på en fotbolls arena, jag kan bara hålla med, stämningen var helt otrolig 7700 Leeds fans på plats. När man ska sammanfatta sånt här så är man ju kluven, man vill att Leeds ska gå upp, men ineting får förändras. Man vill äta kakan, men ändå ska den vara kvar. Men det som är det viktigaste just nu är att Leeds börjar få upp farten i spelet igen, får till lite avslut i matcherna. Vi har haft en formsvacka ett tag nu, men har trots det har vi kommit ifrån många av matcherna med poäng till och med segrar, vilket ju inte många har förmågan att göra. Men det har vi vårat försvar att tacka för, utan dom hade vi blivit slaktade i många matcher de senaste månaderna. Jag själv tycker det är det stora problemet som vi har just nu! Vi roterar runt hela tiden på mittfältet, ingen struktur där, vi skulle behöva ha som i försvaret minst 3 spelare som alltid spelar om de inte är skadade inte som nu, att det bytts varje match. Hoppas det kommer över 30000 ikväll, men troligtvis inte om inte många bestämmer sig för att gå i sista stund. Men efter förra veckan mot QPR kan man kanske förstå det, dessutom sänds ju matchen på TV. MOT
Leeds United Duke
2017-03-18 16:42
29 500 tror jag publiksiffran blir ikväll.
Annons: