/england/leeds/forum/573.aspx/england/leeds/forum/573.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
The Championship - Leeds United
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Leeds United terry cooper
2017-01-17 22:58
Å Barnsley spelar förlängning
Leeds United Linus.M
2017-01-17 22:38
Sutton gör 2-1 mot Wimbledon i 90:e minuten.

Ännu större chans för oss att gå vidare till nästa runda, kul :)
Leeds United Simo LUFC
2017-01-17 21:14
Två fd Leedsspelare i Wimbledon. Tom Elliot och Dom Poleon.
Postat via SvenskaFans-appen
Leeds United BullenKarlsson
2017-01-17 20:00
Ikväll avgörs om det blir Wimbledon eller Sutton.

Wimbledon hade ju varit ett klassikermöte, oavsett vilka vi får möta så har vi ju bara allt att förlora dock.

2017-01-17 18:49
Eller ja, de slänger dit att Chester är hans partner med så det är väl lite "eget".

2017-01-17 18:48
Thom Mattsson//

Kollade en del på chants och grejen är väl att de flesta har sin egen version. Chelsea sjunger om hur Fabregas struntade i Arsenal. Genomgående så har alla sina versioner som skiljer sig lite grann medans Aston Villa har tagit våran version rakt av och sjunger om Nathan Baker. Enda skillnaden är att vi sjunger att vi ska vinna "The Championship" medan de sjunger att de ska vinna "Promotion". Det är ingen stor grej, men något eget ska man väl kunna hitta på =) Därför som Pontus Jansson hånar AV och många Leeds-fans har reagerat.
Se länktips.
Tottenham Filosofen
2017-01-17 17:57
Hej Revie Stand!

Jag är väl egentligen framförallt en långvarig Tottenhamsupporter, men bor faktiskt i Leeds (forskar vid University of Leeds). Men nu har jag ju sett att laget har börjat gå bättre och bättre, och under tiden som jag har bott här har jag ju börjat få lite av ett hjärta för Yorkshire, så det är dags att börja gå på någon match. (Kommer även att få besök från Sverige för detta.) Vore magiskt att vara med och se laget gå upp i PL.

Så då måste jag fråga er som har mer rutin om hur det fungerar med biljettinköp för Leeds. Har sett att det finns olika sorters medlemsskap i klubben som man kan köpa som supporter, men brukar det behövas - som det ofta gör i Premier League - om man ska få tag på biljetter till en genomsnittlig Championshipmatch på Elland Road? Eller är det bara att höra av sig när matchen närmar sig? (Inser att det kan vara krångligare vid stora matcher, exv. derbyn, men det är inte riktigt aktuellt just nu.) Och är det någon särskild läktare man bör försöka sätta sig på (eller undvika)?

Ber om ursäkt om jag har missat något uppenbart här.
Leeds United ¤Thom Mattsson¤
2017-01-17 17:49
BullenKarlsson// Du kan ha rätt, är inte säker som sagt.
2017-01-17 17:35
Nja, jag minns också den ramsan om Fabregas och tror jag hört den om andra spelare med, men tror knappast att de sjöng att han kan nicka tegelstenar =)

AV har ju tagit exakt varenda ord rakt av och det är väl det Pontus reagerar på i hans twitter.

Tror inte just den ramsan om att nicka tegelstenar har sjungits om någon annan. Däremot Magic Hat har väl många spelare haft.
2017-01-17 17:27
Har för mig att Chelsea fansen sjöng exakt samma ramsa exempelvis om Fabregas och jag tror den innehöll precis allt vi sjunger om jag ska vara ärlig. Men inte bara dom som sjunger den sången.
Leeds United WhitesMOT
2017-01-17 17:22
Det är definitivt en bra poäng, Terry.

Cook i detta laget och jag tror Vieira karriär fram till nu hade nog sett annorlunda ut.
2017-01-17 17:21
Nej, inte själva sången, men just med throw a brick och head that fucker back var väl Leeds-fansen först med?
2017-01-17 17:18
BullenKarlsson// Vi var inte först med magic hat sången.
Leeds United terry cooper
2017-01-17 17:02
Laget 16/17 o laget 15/16 går ju inte att jämföra.
Är ju som natt o dag , så att jämföra Cook o Vieria utifrån det blir väl inte så lätt.
Hade dock svårt att se storheten i Cook.
Ge Vieria några säsonger. Tror han kommer att bli bättre än Cook.
2017-01-17 16:54
Lite larvigt av Aston Villa att stjäla Pontus Jansson's magic hat song och applicera på Nathan Baker... Visst att många ramsor i England är lika, men det där är ju ren stöld. Hitta på något eget =)
2017-01-17 16:52
Absolut, Mowatt och Phillips är och kan ju bli fantastiskt bra. De har ju varsin fot som är riktigt bra. Men Vieira och Cook har det där drivet som kan ta dem till världstoppen och det går ju tyvärr inte att träna fram.
Leeds United WhitesMOT
2017-01-17 14:58
Bra beskrivning, Bullen.

Det där med drivet är spot on. Mowatt kommer aldrig bli snabbare om du så hotar honom med pistol :) Men bra managers kan se bortom såna saker genom att balansera laget runt honom. Om nu resurserna finns vill säga. Pablo är nog inte så mycket snabbare han men han har rutinen.
2017-01-17 12:44
Svårt att jämföra Cook och Viiera. Cook är för mig en mittfältare som om han når sin potential kan bli en av världens bästa. Han har ju samma driv som Hazard och Messi. Sen gäller det ju att han lär sig att ta rätt beslut i rätt läge.

Vieira däremot är för mig en bollvinnare eller tvåvägsmittfältare som Kanté. Skulle gärna se tacklingsstatistik mellan Viera och Bridcutt för oftast tycker jag att Viera vinner boll, men Bridcutt skär av. Har tänkt många matcher på hur svårt det är att ta sig förbi Vieira och nu mot Derby blev det uppenbart när en spelare som Will Hughes, som är mycket stark på att täcka boll, blev totalt avväpnad.

Det enda han behöver är att jobba på passningsspelet, framför allt det längre.

Skillnaden enligt mig på en talang som Cook och Vieira jämfört med Mowatt och Phillips är att de förstnämnda har ett driv i steget så de kan ta sig förbi en motståndare. Det är ju inget som man direkt kan träna upp.

Tror Vieira redan nu skulle kunna gå in och göra ett bra jobb i Premier League och då överdrivar jag inte. Även han är ju en spelare som gör mycket i det tysta.
Leeds United sportcarl
2017-01-17 08:56
Kan ha något att göra med staden Leeds och dess stadsvapen emblem. Just ugglan finns i guld utanför många stadsbyggnader.
Leeds United Ballsmash
2017-01-17 08:48
Vet någon varför vi hade ugglor på klubbemblemet fram till 70-talet? Ugglor är väl något Sheffield håller på med?
2017-01-17 01:55
sportcarl//

Jag tror Cook är tillbaka nu va? Är dock inte helt säker här.

Vieira är en stor talang och han har varit delaktig (12 från start och 6 inhopp i ligan av 26 matcher) i många matcher.

Du skriver "men känns lite överdrivet efter en match, han är ju inte ens ordinarie". Nu vet jag att du säkert inte menar detta som något negativt men ska försöka förklara vad jag tycker är fel i detta uttalandet.

Först och främst så är han den spelaren efter Kalvin Phillips (17 starter) och Pablo Hernandez (14 starter) som har startat flest matcher på det centrala mittfältet (Eunan O'Kane har startat lika många, 12 alltså). Detta gör honom inte direkt ordinarie men i alla fall en spelare som har spelat en hel del i jämförelse med spelare som Bridcutt (8 starter), Mowatt (4 starter) och det är ju inte en match han har visat sina kvalitéer i heller. Finns en hel del matcher han har fått väldigt höga betyg i.
Leeds United sportcarl
2017-01-17 00:20
thom Matsson 23:58, Viera är ju helt klart en stor talang och miles bättre än tex Phillips, men känns lite överdrivet efter en match, han är ju inte ens ordinarie, dock var han bra mot Derby men jag tyckte inte han var bäst,bäst i mitt tycke var Hernandez han hade ju stundtals lekstuga, påminner om Silva och Mata fast på en nivå lägre, sedan är det svårt att sia hur bra Viera resp Cook kommer bli. Cook hade ju helt klart svårt att platsa i Bournemouth innan han åkte på en elak skada och kanske är borta hela säsongen, men man får inte glömma hur unga de är
2017-01-16 23:58
sportcarl//

Jag håller med dig i det du säger angående att Vieira var bland de 3-4 bästa mot Derby men vad det verkar så har han blivit enormt hyllad i media efter den matchen. Steve Mclaren sa ju bland annat "WOW, Vieira kommer bli något alldeles extra i framtiden", typ något sådant. Jag tyckte han slarvade en hel del mot Derby utan att vara dålig på något sätt då hans positionsspel och aggressivitet tillsammans med Bridcutt var exceptionell och mer eller mindre vann oss matchen.

Hur som helst. Vieira har fler egenskaper som han kan slipa på mot Cook enligt mig. Dels är han snabbare, dels har han bättre spelsinne och bättre teknik men också bättre positionsspel vilket är oerhört viktigt för en lite mer defensiv innermittfältare.

Cook anser jag vara snäppet vassare fysiskt, han har mer ledaregenskaper och kan nog komma att bli en mer målfarlig innermittfältare med sin speed och vilja att gå framåt.

Om 3-4 år tror jag Vieira kan vara värd £15-25m (med oss i Premier League) och Lewis Cook kan ha hamnat i Robert Snodgrass fällan att åka ur PL, säljas, komma tillbaka, för att åka ur igen. Det höjer väl inte direkt värdet på en spelare men jag ser honom som en viktig kugge i något lag från plats 20-15 i PL medans såklart Vieira lirar med oss från plats 6-1 :D :D :D
Leeds United sportcarl
2017-01-16 23:26
Cook var väl kanske bäste spelare i 10 matcher förra säsongen. Viera bland de 3-4 bästa mot Derby.
Leeds United WhitesMOT
2017-01-16 23:09
Vieira är en guldklimp men som jag sa häromdan,han bör komma ihåg Bridcutt genom sin karriär. Hans jobb i det tysta kan få väldigt många att se förbannat bra ut.

Om inte Cook redan blivit fotbollsinvalid så kommer han bli 10 gånger bättre än den där tomten dom tog in från Arsenal. Framförallt om Mr Howe får fortsätta i lugn och ro att bygga den klubben.
Leeds United Hartey
2017-01-16 22:13
För mig är försäljningen av Cook genial, har aldrig sett hans storhet men än han har varit grymt lovande. Cook pengarna gav Monk chansen att ta in alla fantastiska lånespelare som har skapligt höga löner. Den insatsen som Viera gjorde stora stunder mot Derby var sensationell, den bästa jag sett av en Leeds ungdom sedan Olearys dagar.
2017-01-16 21:44
Lewis Cook är nog en mer slipad diamant än vad Ronaldo Vieira är. Dock tror jag, och har en känsla av, att Ronaldo Vieira har större chans att lyckas i det långa loppet. Han har mer en internationell spelstil. Han känns snabbare i tanken än vad Cook gjorde. Kanske är det att hans portugisiska ursprung kontra den typiska engelska som Lewis Cook besitter?

Hur som helst så det två stora talanger där Vieira är ett år yngre än Cook. För 1 år sedan så hade Cook redan spelat en säsong mer eller mindre ordinarie och Vieira var totalt okänd så Vieira är antingen lite senare i utvecklingen eller blev helt enkelt inte upptäckt förens senare.
Leeds United Linus.M
2017-01-16 21:13
@sportcarl:

Spot on. Harmonin i truppen med exempelvis Bellusci var en ren katastrof har det visat sig nu i efterhand.

Hade gärna sett Milner komma tillbaka till oss om vi tar steget upp i PL.
Leeds United sportcarl
2017-01-16 20:45
Jag tycker nog Cook är en klass Bättre än Viera vid samma ålder. Han kunde dominera matcher. Kan väl inte Viera än. Synd att han fick spela i ett Leeds med urusla innerbackar med facit i hand. Hade han haft Bartley och Jansson hade han kunnat spela ett helt annat spel än som förra säsongen i varje match pris princip vara över allt. En av få spelare som lämnat som jag gärna skulle vilja ha tbx om vi går upp (Snodgrass en annan) . Skillnaden mot förra säsongen är att vi har ett homogenare lag än förra säsongen med jämnare lagdelar
Leeds United Linus.M
2017-01-16 20:40
Rolig statistik:

Säsongen 2010/2011 när vi slutade 7:a så hade vi 41 poäng inspelade vid den här tidpunkten. Nu har vi 48 poäng. Må det fortsätta...
Annons: