/england/leeds/forum/571.aspx/england/leeds/forum/571.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
The Championship - Leeds United
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Leeds United Banjo Bob
2017-03-20 11:39
Bokat och klart. Preston 8 april. East L31 U 98. Nån på plats så tar jag gärna en öl...
Postat via SvenskaFans-appen
Leeds United WhitesMOT
2017-03-20 11:32
@Norman Hunter:

Han twattrade igår..

Pontus Jansson? @PJansson5 · 12 timför 12 timmar sedan
Really proud to see our performance yesterday and we showed that we really are a strong team together..now of to nationalteam and qualify.

Känslan är att vad det varit så är det utrett.

Leeds United Hartey
2017-03-20 09:06
@sportcarl:

Tack SP
Leeds United Norman Hunter
2017-03-20 07:55
WhitesMOT//

Jag skulle gärna tro dig även den här gången men för en gångs skulle så sällar jag mig till pessimisternas skara. Vi slutar med största säkerhet 4a eller 5a. 3e-platsen är fortfarande inom räckhåll men det är inte säkert att vi vill komma 3a om det innebär Fulham i första omgången i kvalet. Jag möter helst Sheffield (som jag tror missar kvalet) eller Reading.
2017-03-20 07:52
Cooper visste redan på fredagen att han skulle spela (se länk) så nåt har hänt under veckan. Förhoppningsvis nåt som Monk och Pontus redan har rett ut, i värsta fall så är det en skada de försöker mörka.
Leeds United ¤Thom Mattsson¤
2017-03-19 23:18
sportcarl// Usch, jag gillar inte ordet "ingenmansland" efter de senaste årens harvande i mitten. Just nu känns varje match som en kamp om play-off och i bästa fall direkt uppflyttning. Det tycker jag personligen känns bättre :)
Leeds United sportcarl
2017-03-19 22:15
Thom 21:38. Aldrig fel att drömma. Hoppas du får rätt. Personligen känns det som vi befinner oss i ingenmansland. Lika långt från direktuppflytt som missa play off.
Leeds United WhitesMOT
2017-03-19 21:41
Bah !

Klubb negativ sluta med statistik och sånt flams. Det finns 3 stora lögner och statistik är den största. Måsarna är ett jagat byte och Hudds kommer krascha.

Jag ser det framför mej.....sista omgången.....Wigan svämmas över av 20k tillresta. Vi behöver vinna med 4 samtidigt som Villa slår Brighton. I 86:e knäar Berardi in sitt första seniormål någonsin och 5 minuter senare exploderar DW Stadium för då har Villa precis hängt in 1-0 på straff. I 94:e träffar Murray ribban och sekunden efter blåser domaren av matchen.

Så.....det är vad jag kallar positivt tänkande !! Norman tror mej iaf. Eller hur Norman ? ;)
2017-03-19 21:38
sportcarl// Rent teoretiskt så skulle vi ju kunna avsluta med raden 6-1-1, vilket gör att vi tappar 5 poäng om Brighton avslutar med raden 3-2-3 så går vi om beroende på målskillnad. Det ska sägas att Brighton alltid tycks tappa så här på slutet av säsongen så vem vet. Dessutom verkar det som att både Huddersfield och Newcastle hamnat i en formsvacka. Mina förhoppningar om direkt uppflyttning kan grusas om vi förlorar mot Reading i nästa omgång. Då bekänner jag mig besegrad i kampen om de två översta platserna då jag tror alla lag kommer vinna sina matcher i nästa omgång och vi har klart tuffast motstånd. Alla topp tre lag möter nedflyttnings kandidater på hemmaplan. Jag tror att ju mer vi kan sätta press på Brighton och Newcastle, ju större är chansen att pressen blir för stor för dom. Vinst mot Reading och de kan börja darra ännu mer i omgången efter och vi skulle i praktiken bara kunna vara ett par poäng bakom Newcastle när vi möter dom på St James Park om ett par veckor :) Man ska aldrig sluta drömma :)
Leeds United sportcarl
2017-03-19 20:48
endast 8 omgångar kvar och vi måste ta 9 poäng mer det betyder 1 poäng i snitt mer per omgång, lägger sig Brighton och Newcastle på 1,5 i snitt återstående omgångar måste vi snitta över 2,5 poäng, inte realistiskt men teoretiskt möjligt,Skall man gå på Thoms kalkyl kommer Newcastle sluta på 91 poäng och de har betydligt bättre målskillnad så full poäng gäller där,
Ms Gabrielius
2017-03-19 20:18
Ingen kan väl vara missbelåten med gårdagens match!!
Får vi behålla all gajst som presterades så är det mer
än vad som vi fått se tidigare!
FULL fart framåt till PL .
2017-03-19 20:18
Vi har väl kvar Newcastle va? Det skiljer 9 poäng mellan oss. Om Newcastle avslutar med 4-1-3 varav en av förlust matcherna är mot oss så är vi förbi dom. Deras senaste matcher är ju 0-2-1 så ingenting är omöjligt. Brighton är också ojämna just nu. Allt är möjligt!
Leeds United Duke
2017-03-19 20:09
Det är som Sportcarl säger inte rimligt att nå topp två. Även att missa playoff är inte rimligt.
Leeds United sportcarl
2017-03-19 20:02
personligen tycker jag vi har väldigt liten chans att nå direktuppflytt liksom att missa play off då det är endast 8 omgångar kvar, även huddersfield ligger ju i bättre läge än oss, men tar vi 8 vinster på återstående 8 matcher så är det möjligt, chans att gå upp via play off ser ju bra ut, ingen av övriga 3 lag vi behöver ha överdriven respekt för. Även om SW är i formsvacka nu så vill jag gärna ha dom som nummer sju i ligan och Fulham som nummer 6. även jag är mycket nöjd med genomförandet av gårdagens match, den var inte perfekt men bra, hade vinsten på känn och hade lagt in det galna resultatet 3-0 på LUSStipset
2017-03-19 19:45
Vi har stora chanser att ta oss upp på direkt uppflyttning. Både Newcastle och Brighton har hamnat i små svackor på senaste tiden. Newcastle har väl två poäng på de tre senaste matcherna och Brighton har väl torskat 2/3? Vi har 4-3-0 på de sju senaste. Nästa match blir sinnessjukt viktig då vi har den tuffaste matchen av alla topplag (Reading borta) förutom Reading själva då, hehe... Vinner vi mot Reading så känns det verkligen som vi tagit upp kampen om direkt platserna. Förlust, och vi får nog börja inrikta oss på kval. Grymt jävla stolt över grabbarna igår. Helvete vad de kämpade!
Leeds United WhitesMOT
2017-03-19 19:33
Vill inte möta nån. Vi ska sno andraplatsen av Brighton i sista omgången !! ;)
Leeds United Duke
2017-03-19 19:06
Alternativen med detta regelsystem är ju att antingen vilar Jansson till kvalspelet eller tar han två gula i de närmaste matcherna. Allt annat kommer att missgynna oss och att ha Cooper i ett PL-kval är en svaghet.
Leeds United Duke
2017-03-19 18:39
Vilka vill vi möta i kvalet? Jansson kan vi vila nu fram till sista matchen så han inte blir avstängd i kvalet.
Leeds United sportcarl
2017-03-19 17:12
ja nu är det andra tider och vi som gör free header
Leeds United sportcarl
2017-03-19 17:12
Leeds United WhitesMOT
2017-03-19 16:46
Asså ibland kan man bara ligga och köra ett klipp 100 gånger utan att tröttna. Det är så mycket kvalité i det Taylor och Wood gör.
Leeds United Hartey
2017-03-19 11:21
Jag undrade inför matchen om Monk skulle ändra på något i speluppställning eller taktik. Svaret blev att han inte ändrade något utan att spelarna istället höjde sig individuellt och pressade tillbaka Brighton på egen styrka.
Visst saknades Pontus en del men Liam gjorde det i stort sett bra.

Som vanligt så använde Monk första halvleken mot lite bättre lag att i första kontrollera dom och inte släppa till något bakåt för att i andra satsa framåt mycket mer och använda oss av Woodys kliniska avslut. Tyckte Viera gjorde sin bästa match på länge och hur bra kan han bli egentligen, bara inte Leeds blir lockade av att ta bud på 10 miljoner Pund för honom.Leeds har haft stora problem på mittfälten i massor av år och Viera är lösningen på det.När han får lite erfarenhet så blir han en dominant.
Leeds United sportcarl
2017-03-19 11:18
Pontus har väl 2 varningar kvar till 15 gula kort och 3 matchers avstängning och det gller säsongen ut. Bartley och Ayling är lång ifrån avstängningar nu och ligger väl på 9 resp 10 varningar och för dem är 15 varningar nästa nivå och det borde de kunna undvika till säsongen är slut
Leeds United Hartey
2017-03-19 11:08
Exakt var är det som gäller runt Pontus kort och eventuella avstängning? och vad gäller för Ayling och Bartley med kort och avstängningar.
Leeds United sportcarl
2017-03-19 11:02
härlig och rättvis seger igår, det jag mest blev imponerad och som det nog varit mest hela säsongen är att vi ger järnet i 90 minuter och inte viker ner oss, och då kommer ofta poängen,visst kan man klaga med rätt att i vissa matcher har vi inte spelat bra men vi har verkligen kämpat. nu kan man sluta bita på naglarna tills Play off drar ihop sig. Finalen är en måndag den 29:e maj och vore en perfekt present att ge mig själv på födelsedagen och uppflyttning.
2017-03-19 09:45
förtydligande. den tillgängliga försvarsspelaren utanför startelvan.
2017-03-19 09:44
När man tänker efter så var Pontus den enda tillgängliga försvarsspelaren igår, därför hade Monk haft svårt att lämna honom utanför truppen oavsett vad som hänt.
Leeds United stonefree
2017-03-19 09:03
Tur vi vann, annars hade det nog kokt över härinne över att Pontus fick sitta på bänken.
Man kan se efter en sån match som igår vilken tunn is man står på som coach, hade vi fått stryk igår hade det varit krigs rubriker i tidningen om varför han ställde över Pontus i en så viktig match.
Leeds United WhitesMOT
2017-03-19 09:00
Nåt skit har han ställt till med och Monk har tagit rätt beslut. Betyget på det fick vi igår iom att laget reagerade som dom gjorde.

Om det är p.g.a taktiska skäl så uppför Pontus sig som en bebis när han inte ens klarar av att vinka tillbaka till fansen efter matchen.

Vad det än är så är det förbannat viktigt att det hålls inom gruppen. Att vi vill veta är en sak men sånt här är en av få saker jag tycker vi fans och media inte har att göra med. Vi lär förstå hur stort detta är efter uppehållet. Fortsätter han utanför 11:an så har det varit nåt riktigt allvarligt.
Leeds United stonefree
2017-03-19 08:46
Jag tror att Monk lämnade Pontus på bänken av 2 anledningar, det första för att Brighton hade nog lagt upp hela sin plan efter att gå mycket på Pontus och få honom ur gängorna med varning och risk för rött kort som följd. De glömde att ha en plan B med sig.
Vilket gör att vi ser ett blekt Brighton, helt klart det sämsta laget av topplagen som vi har mött i år.
Monk visste att risken för att Pontus skulle få kort i en så här viktig match nästan var ounviklig och tänker att vi måste spara honom, hans gula kort stryks inte nu, det gäller bara dom som har under 10 gula under säsongen. Tror också man ska börja räkna matcherna och han får inte bli avstängt 3 matcher när det börjar dra ihop sig till slutet.

Han kan ha kokt över igen
Han kan ha kommit sent till samling

Men om det gäller de 2 sista påstående, så tror jag inte ens han hade varit på bänken.
Annons: