/england/leeds/forum/564.aspx/england/leeds/forum/564.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
The Championship - Leeds United
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Leeds United IHL
2017-01-27 14:05
@sportcarl och Linus M

Att såga en spelare som inte får en ärlig chans bara för att tränaren inte tror på antonsson i detta fallet, är väl inte samma sak som att spelaren därför inte håller i championship. Han blev månadens spelare i ett icke fungerande lag i augusti. Hade laget fungerat hade han sannolikt gjort fler mål oxå. Sen vet vi alla att Monk kände sig tvingad att göra något och då blev det ett nytt spelsystem där antonsson tyvärr inte fick plats. Sen har ju Wood levererat, så det har ju inte underlättat.

Men att hävda att han har för dålig klass, det är rent fel baserat på det vi sett. För vi har ju inte fått se så mycket, eller hur. Okej om en spelare får chans på chans, men det har ju varit tvärtom. I detta fall tycker Monk att Antonsson väger för lätt, och får därför inga chanser.
Leeds United Norman Hunter
2017-01-27 12:48
Jag har oxå alltid gillat Mowatt, tycker han har vissa unika dimensioner i sitt spel. WhitesMOT exemplifierade hans speluppfattning vilket jag håller helt med om. Jag brukar nämna att han är en poängspelare, vilket är nåt som kommer med speluppfattning. Vi saknar ju mittfältare som "gör poäng" och jag tror MOwatt skulle göra fler än Roofe om han fick samma antal minuter på plan. Samtidigt så har Roofe fler verktyg i lådan och har dessutom vuxit in i rollen bredvid Hernandez trots att Roofes bästa roll kanske är som 10a. Ska man vara ärlig så spelar vi i princip med två 10or när de är på planen samtidigt, ingen av dem är direkt ute och slickar sidlinjerna i nån större omfattning. Därför tycker jag oxå att resonemanget att Mowatt inte har fått spela i sin rätta roll är minst sagt löjligt, det handlar mer om att han inte har lyckats spela ihop sig med Hernandez.
Leeds United Svanen75
2017-01-27 12:44
Canos och Fletcher på lån! Mowatt till Barnsley tyvärr!!
Postat via SvenskaFans-appen
Leeds United Duke
2017-01-27 12:01
Norman// Grimes istället för Mowatt. Sacko kanske får nöja sig med ett inhopp.
Leeds United krelleg
2017-01-27 11:57
Samma artikel: "The prospect of his departure comes with Leeds working to bring a new striker and winger into Elland Road."
Leeds United krelleg
2017-01-27 11:55
Alltid gillat Mowatt (och egenfostrade spelare), men är nog bäst för hans karriär i slutändan, kan ju inte sitta på vår bänk hela säsongen för sin egen utvecklings skull.
Leeds United krelleg
2017-01-27 11:53
Barnsley för Mowatt
2017-01-27 11:43
Och nu börjar rykten florera att Jansson är klar för 4 år från och med i sommar, se länktips.
2017-01-27 11:38
Hur ser startelvan ut på söndag?
Jag gissar på denna, med frågetecken på vem som tar platsen bredvid Cooper.
Silverstri
Coyle-??-Cooper-Denton
Phillips-Viera
Sacko-Mowatt-Dallas
Antonsson

Gissar på att Sacko får 45-60 minuter och att även Viera plockas av innan full tid om matchen tillåter.
Leeds United terry cooper
2017-01-27 11:19
Några av dessa på väg in ???

Lawrence , Omar Bogle, Maxim ,Fletcher eller Canos.
Leeds United Duke
2017-01-27 10:01
Jag tror Mowatt lämnar redan nu. Han verkar inte vilja stanna då hade man nog kommit överens om en förlängning av kontraktet.
Leeds United terry cooper
2017-01-27 09:11
Tycker det är upp till Mowatt själv.
Vill han spela så får han visa det.
Tyvärr lär han väl inte utvecklas på bänken.
Leeds United Linus.M
2017-01-26 22:38
@sportcarl:

??? Vända och vrida? Jag vet inte ens vad jag ska svara längre...
Leeds United ¤Thom Mattsson¤
2017-01-26 22:34
1) Ser gärna att Mowatt stannar. 2) Antonsson får gärna vara säsongens flopp så länge det betyder att Leeds United går upp. Det hade såklart varit roligt om det hade gått lika bra för honom som det gjort för Pontus Jansson och tycker man inte det så är det lite märkligt enligt mig. Klart det är kul med svenskar i Leeds och framförallt om det går bra för dom :) men som sagt, tycker inte Antonsson gjort så mycket väsen av sig och med en Wood i mega form så är det ingen lätt situation för honom.
Leeds United sportcarl
2017-01-26 22:29
Verkar som alla här inne verkar vilja behålla honom och det är ju bra. Sedan är det ju lite vad han själv vill ha i speltid. Till skillnad mot Taylor tex om han försvinner så lär Taylor gå till en lite bättre klubb och Mowatt mer troligt till en lite sämre klubb.tror nog som svanen 75 att Mowatt stannar i detta fönster och skulle han försvinna så kommer definitivt någon ny in på position som Monk prioriterar
Leeds United Svanen75
2017-01-26 22:22
Personligen tar jag nyheterna med Mowatt med en stor nypa salt! Monk har varit väldigt tydlig med att ingen kommer att lämna under Januari förutom Murphy och han med det omöjliga namnet att stava till. Att låta han lämna efter säsongen utan kompensation är ju en idiot handling utan motstycke. Monk är duktig på att se talang hos unga spelare och utveckla den talangen och talang har han den gode Mowatt. Lätt att glömma är även hans unga ålder 21år med mängder av Championship matcher i bagaget.
Leeds United sportcarl
2017-01-26 22:20
Linus M 22:07. Ja du kan ju vända och vrida. Antonsson månadens spelare denna säsong. Mowatt årets spelare 2014/15. Och har som jag ser det haft svårt övertyga sedan dess trots flera olika tränare. gemensamma nämnaren för mig är att bägge fått för lite chanser denna säsong
Leeds United sportcarl
2017-01-26 22:16
Whites 21:50.En nackdel och den är ju tydlig och det blir ju speltiden om man bara kan spela på en position. En fördel ytterligare är ju att Roofe utvecklas från att i höstas ha svårt att platsavgöra till att nu vara i princip ordinarie. Vill avsluta detta med att säga det jag sagt flera gånger sista månaden att jag gillar Mowatt och hoppas han stannar. Tycker han fått för lite speltid och iaf kunnat få en halvtimme i en del matcher när Hernandez ork sinat eller när han tappat som tex mot Barnsley
Leeds United Linus.M
2017-01-26 22:07
@sportcarl:

Jeeez.... Du jämför alltså att bli årets spelare med månadens spelare? Antonsson har inte visat någonting i Championship under de matcher han fått spela som är av klass, Mowatt har däremot visat massor under sina år i A-laget.
Leeds United WhitesMOT
2017-01-26 21:50
Roofes enda fördel mot Mowatt är speed. Och det är också därför han blir lättare att använda på andra positioner. Men ge båda lika mycket tid som 10:a och jag betar att Mowatt kommer blomstra betydligt mer. Kanske jag får fel men jag ser inte att Roofe har något som Mowatt har instinktivt, och det är blicken. Det är något som inte riktigt går att träna upp utan det bara har man. Förmågan att se möjligheter som många andra inte kan. Chippen Mowatt försökte mot Cambridge är det perfekta exemplet. 100 andra i samma position hade försökt ett skolat alternativ. Mowatt väljer det svåraste och utan att tänka. Sånt växer inte på träd och jag ser inte att Roofe har den förmågan. Jag kan iaf inte minnas honom göra nåt liknande och sånt lägger man i regel på minnet. Pablo har det. Silva har det på en högre nivå. Messi är kungen på det. Jag kommer aldrig förstå argumentet Mowatt kan bara spela på en position och därför är det en nackdel. Merparten av fotbollspelare kan bara spela på en position. Alltså om man vill att dom ska få ut sitt bästa. Ta Bridcutt som exempel. Är det en nackdel att han inte kan lira offensiv mittfältare ? Eller att Wood inte kan spela winger ? Nä, spelare som spelas på sina rätta positioner ifrågasätts inte på det viset. Flyttbara lirare är såklart något man inte ska ignorera men hur många av dom klarar av att hålla en jämn och hög nivå ? Kännas som nyckelspelare ? inte många jag kan komma på.
Leeds United sportcarl
2017-01-26 21:48
Du tycker exakt likadant om Mowatt som jag tycker om Antonsson. Kan ju säga detsamma om Antonsson med att han avgjort någon cup match med och dessutom blivit månadens spelare. Har man bara talang och vilja så lossnar det förr eller senare om man får tränarens tillit och förtroende. Vem hade trott på Woods och Doukaras utveckling sedan förra säsongen. Var nog ner än en som ville förvisa dom till soptippen.
Leeds United Linus.M
2017-01-26 21:11
@sportcarl:

Mowatt har ju inte fått chansen som nr 10 i princip någon gång denna säsong? När han fick det i cupen så gjorde han ju ett mål och en assist (väl?). Roofe har mycket att bevisa för att han ska vara så mycket bättre.
Leeds United sportcarl
2017-01-26 20:48
sedan har väl inte Mowatt visat så mycket denna säsong på championshipnivå. Roofe känns ju helt klart mer intressant även om jag vill behålla bägge
Leeds United Linus.M
2017-01-26 20:24
Samtidigt har Roofe inte visat sådär jättemycket vart han än spelat... Mowatt har vi ju iallafall sett hur bra han kan vara i nr 10 rollen.
Leeds United sportcarl
2017-01-26 20:15
till Mowatts nackdel är väl att han bara kan spela på en plats, Roofe har ju lite mer verktyg i sin verktygslåda.
Leeds United WhitesMOT
2017-01-26 19:51
Mowatt har över 100 matcher för oss och är bara 21 som sagt. Han är fortfarande en enorm talang och med rätt coachning kommer han bli minst lika bra som Pablo det är jag övertygad om. Han borde erbjudas ett nytt ordentligt kontrakt i mina ögon.

Samtidigt kan jag förstå om han vill lämna. Så länge Pablo är hel så kommer Monk välja honom före.Vilket jag just nu förstår. Roofe också men den känns mer som att rättfärdiga en dyr värvning. Roofe är inte bättre bara annorlunda spelartyp. Men går han till Barnsley så tror jag han fastnar i CS.
Leeds United sportcarl
2017-01-26 18:54
känns fel att släppa Mowatt såvida han inte själv vill gå,Hernandez kan ju gå sönder med, Taylor skall vi behålla oavsett om han vill eller inte vill stanna i detta fönster
Leeds United Linus.M
2017-01-26 18:26
@WhitesMOT:

Kluven. "Bara" 21 år och har ju en talang nånstans inuti sig. Blev årets spelare 14/15. Samtidigt har vi Hernandez nu och när alla är friska så kan Roofe spela som nr 10, kommer Fletcher in kan ju även han spela där väl?

Hellre att vi gör han ett tvåårskontrakt och skickar ut han på lån ett halvår.
Leeds United WhitesMOT
2017-01-26 17:34
Phil Hay ?@PhilHayYEP 3 timför 3 timmar sedan

Being told that Barnsley are interested in Alex Mowatt. Mowatt's contract up at the end of the season. #lufc
80 svar 113 retweets 110 gillanden
Leeds United sportcarl
2017-01-26 16:14
Aston Villa verkar ha ett kassaskåp med guld att ösa ur, minst 4-5 spelare har de tagit in redan i detta fönster, spelar ingen roll de kommer missa play off ändå:)
Annons: