/england/leeds/forum/560.aspx/england/leeds/forum/560.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
The Championship - Leeds United
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Leeds United Linus.M
2016-10-02 23:50
Thom//

Huh? Klart det har relevans när du gör saker som du säger till andra att inte göra? Handlar inte om att vara smart eller inte...
Leeds United ¤Thom Mattsson¤
2016-10-02 21:33
Linus// Och där kom en typisk Linus kommentar som inte har någon relevans i diskussionen som vanligt. Patetiskt försök till att vara smart och jag bemödar mig inte ens att försöka utveckla mitt resonemang :)
Postat via SvenskaFans-appen
Leeds United lasse c
2016-10-02 21:15
Synd med landslag uppehåll nu när vi har lite flyt! Känns som denna säsong
kan bli riktigt bra, får se hur långt det räcker. Verkar som 2-1 är gångbart i år är väl extra bra för vissa...
Leeds United sportcarl
2016-10-02 18:03
nyckelspelare no 1 är Pontus Jansson, bästa försvararen vi haft sedan våra Pl-dagar, även Bartley skall ha mycket beröm. Charlie är given som vänsterback men är lite sämre denna säsong jämfört med förra i alla fall om man skall gå efter YEP betyg, då prenumenerade han som MoM, tror inte han varit det en endaste gång denna säsong, kan ju också vara att vi har ett lite bättre lag denna säsongen
Leeds United Hartey
2016-10-02 17:59
Charlie Taylor startade säsong mycket tveksamt i premiären mot QPR.Han spelar dock varje match och nu har Leeds ett försvar som glänser.

Ett försvar som vi sällan haft på många år.Charlie Taylor är en del av detta försvar och skall vi nå Play off så är Charlie en nyckelspelare
Leeds United Zlatan,s
2016-10-02 17:43
Slut med knog för idag. Dags att möta Oldis," en stund. ....
Tror att Sten o hans broder medverkar idag.......
Leeds fina resultat verkar ännu, därtill rätt tipp.....bättre än så är gott nog.
Leeds United sportcarl
2016-10-02 17:33
Denna Byram har faktiskt inte startat 2 matcher i rad i ligan för WH sedan han kom dit i februari, och Cook har endast 1 match från start i ligan, osäker om Cook ens varit på bänken, dock har Cook startat 2 ligacupmatcher
Leeds United Linus.M
2016-10-02 17:09
Thom// Var det inte du som skrev att du inte kunde förstå hur man kunde bry sig om Byram t.ex nu när han inte spelar i Leeds längre..? Men det kanske inte gäller dig :)
2016-10-02 17:05
Det är väl en uttalad målsättning att vi ska nå iaf play-off denna säsongen? Säsongskorts innehavarna får ju tillbaka viss % annars och jag tycker vi har ett lag som har chans. Tycker vi ser starka ut och vi kommer bara bli bättre. Håller inte med om att Leeds inte matchar deras målsättning. Organisatoriskt har vi gått framåt enormt och spelarmässigt anser jag oss starkare än på mycket länge. Tanke bakom varje värvning den senaste tiden.
Leeds United Duke
2016-10-02 16:43
Milner, Lennon och Rose är ju massor med år sedan de lämnade. De har inte minsta påverkan på dagens lag. Dock hoppas man ju på framförallt Milner kan komma hem och spela ett par säsonger på ålderns höst.
Leeds United sportcarl
2016-10-02 16:28
Nej det är ju klart att man hade önskat behålla både Cook och Byram, och framförallt Milner, Delph, Snodrass.Lennon och Rose, men så är ju inte fallet. Visar ju ändå på viss kvalité i klubben att kunna släppa så otroligt många utan att direkt tappa spelstyrka, kanhända får inte nyförvärven den credd de skall ha
Leeds United WhitesMOT
2016-10-02 16:08
Utan pengarna för Cook och Byram hade inte vår trupp sett ut som den gör nu. Jag hade önskat att vi hade haft dom här tillsammans med det vi nu har men sån är inte vår värld. Våra ambitioner matchar inte deras tyvärr.
Leeds United sportcarl
2016-10-02 15:46
är väl alla unga spelares dröm att spela i PL så det är väl inget egentligen att säga om övergången, han har ju gått igenom alla Englands U-lag så detta är väl första motgången, möjligtvis att med facit i hand han hade lite för bråttom. att få kontinuerlig speltid är utvecklande.Sedan att säkert någon av B-mouth, West Ham eller Hull kommer bli lindansarlag och åka ur är en annan femma. I en perfekt värld kan vi gå till PO och PL.
Leeds United WhitesMOT
2016-10-02 14:26
Thom //

I den perfekta välden håller jag med dej men vi är långt därifrån.

Han får mer pengar absolut men han får en av hela Englands mest ansedda manager. Han hamnar i en klubb som har en klar och tydlig filosofi och en plan. En klubb som iaf sett utifrån har en väl fungerande organisation. Laget han ser skrämmer nog inte honom. Det är inte topp 4 han skriver för vilket gör att chansen att ta sig hela vägen är ganska god. Sen går det fort inom fotbollen och det var nog ingen som såg att Jack Wilshere skulle hamna där. Det har klart satt lite broms i Cooks chanser.

Ställ allt detta mot vad han hade fått hos oss där och då han skrev på. Jag förstår honom till 110%. Pengarna är såklart en del i detta men långt ifrån allt.
På papper och historieböckerna må vi vara större än Bournemouth men faktum är att dom här och nu är ett mycket bättre val för en talang som Cook.
Det enda vi just nu är större än dom på är antal fans. Resten är vi mil efter på hur ont det än gör att höra.

Jag tror inte heller Bournemouth kommer rasa ihopa som ett korthus om dom nu skulle trilla ur. Inte så länge PL pengarna finns. Dom har inte en trupp som kommer köpas sönder.
Leeds United sportcarl
2016-10-02 12:49
personligen tycker jag Cook haft otur, han gjorde definitivt inte bort sig i premiärmatchen mot MU, han fick mycket skryt, matchen efter om jag minns rätt så var han inte ens med på bänken. och osäker om han startat någon mer ligamatch, och har väl inte blivit lättare sedan Wilshire kom in. tycker han borde fått fler chanser iaf inhopp . är väl lika dant med Byram. känns som han startar varannan var tredje match. WH har stora problem på högerbackssidan och ingen av de 3-4 som spelat där har väl definitivt övertygat. Byram åkte på en rejäl kyss igår och lär nog bli borta ett tag då han bars ut på bår och fick lustgas. Snodgrass är bra men spelar i ett för dåligt lag. Gradel har svårt att platsa i B-mouth.
2016-10-02 12:29
WhitesMOT// Money talks.. förstår fortfarande inte varför Cook lämnade för Bournemouth av alla klubbar. Chansen är enorm att de åker ur och då kan raset bli stort. Leeds är och kommer alltid vara en större klubb oavsett division och att spela innermittfältare för Leeds i The Championship är mer utvecklande än att sitta på bänken i Premier League för Bournemouth som aldrig kommer kämpa för annat än överlevnad. Min åsikt.
Leeds United WhitesMOT
2016-10-02 12:03
OHHHH PONTUS JANSSON'S MAGIC, HE WEARS A MAGIC HAT. AND WHEN YOU THROW A BRICK AT HIM, HE'LL HEAD THE FUCKER BACK
Leeds United WhitesMOT
2016-10-02 11:49
@¤Thom Mattsson¤:

Kanske, kanske inte. Som sagt får tiden utvisa detta. Alldeles för tidigt att säga ja eller nej på det ännu tycker jag. Misslyckade är dom iaf inte än.
Leeds United WhitesMOT
2016-10-02 11:46
Det är en lång säsong och Mowatt kommer säkert få chanser. Ser det bara som positivt för honom att han har fått Pablo att se och lära av.

Att Taylor inte sticker ut lika mycket som förra säsongen är också det positivt. En vänsterback ska inte vara stjärnan för då är något fel. Jag köper inte att han är sämre i år. Snarare har allt runt om honom blivit bättre och då syns han inte lika markant. Bara positivt.
2016-10-02 11:39
WhitesMOT// Hade varit bättre för deras utveckling om de stannat i Leeds.
Leeds United WhitesMOT
2016-10-02 11:32
Man kanske ska ge det lite tid med Byram och Cook innan man avfärdar deras chanser helt. Byram har haft lite mer än en halv säsong på den nivån varav merparten varit rakt in i en redan pågående säsong. Sen hjälper det ju inte heller att vara skadad fram och tillbaka om man vill få rejält fotfäste. Han är rätt så tydligt med i Bilics planer, det kan man se av starten på denna säsongen. Och när han spelar är han definitivt inte ute på hal is. Cook är inte ens 20 år och är garanterat köpt för framtiden. Han är ny i klubben och har fått än mer motstånd tack vare Wilshire. Arter och Gosling skickar han nog inte undar bara så där heller. Cook har gjort 3 av deras 9 matcher i år vilket känns helt rätt i fas.
Leeds United sportcarl
2016-10-02 10:34
Problemet med Mowatt är ju att han bara kan spela på en position, och där har han stentuff konkurans av Hernandez. Men jag tyckerbhan ändå gör ett bra jobb där och är värd ett längre kontrakt.Taylor är långt under fjolårets form men ändå given som vänsterback. Hoppas han förlänger än går till en bottenklubb i PL. Pontus Jansson är utan tvekan den viktigaste spelaren att få ett långtidskontrakt med och gärna även Bartley. Vi har inte haft ett bättre innerbackspar sedan vi åkte ur PL.
Leeds United Duke
2016-10-02 10:15
Thom// Ja dom har det tufft. Cook hade mått bra av ett år till med massor av speltid i Leeds. Taylor och Mowatt är långt ifrån PL med nuvarande form också. Märkligt dom inte vill förlänga kontrakten. Mowatt var bättre för 2-3 år sedan än han är nu, risk han går samma väg som Aidy White och Chris Dawson med den utvecklingskurvan.
2016-10-02 08:48
Byram skadad, utbytt och petad i var och varannan match. Cook skadad eller? Tufft att lämna Leeds United och som sagt så är det väl egentligen bara Snodgrass som på riktigt har lyckats efter Leeds. Kanske Jonny Howson också även om han dansat lindans mellan PL och The Championship.
Leeds United Zlatan,s
2016-10-01 22:31
Tabellen börjar röra sig ordentligt nu......
Nu dags för lite punshing..... längesen sist....
Leeds United Kristoffer
2016-10-01 19:25
Derbyvinst mot Barnsley
Leeds United Zlatan,s
2016-10-01 17:26
Varför visar inte spelschemat på SF hur ställningen är, samt vem som gjort målen längre ???
Leeds United kjelldan
2016-10-01 16:54
Men jag hade missat att Bridcutt brutit foten och borta 8 veckor till..

Gött med ledning!!
Leeds United sportcarl
2016-10-01 15:08
Samma startelva som mot Brstol C. bästa av allt är att Pontus skakat av sig sträckningen
Leeds United Zlatan,s
2016-10-01 12:41
tippet, alla dagar........
Annons: