/england/leeds/forum/556.aspx/england/leeds/forum/556.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
The Championship - Leeds United
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Leeds United terry cooper
2017-04-21 14:23
Tror det hänger lite på hur denna säsongen utvecklar sig som avgör hur många som kommer att lämna.
Leeds United sportcarl
2017-04-21 13:42
Cook är väl äntligen på gång i Bournemouth. Tror han fick iaf en halvtimme sista matchen. Wilkshere utgick skadad så det kan nog bli en fortsättning.
Leeds United BullenKarlsson
2017-04-21 13:42
Jobbat för mycket nu, jag skrev ju rätt från början =)
2017-04-21 13:40
Rättare sagt, det var dem inte. Nu är ju Delph PL-nivå så klart. Cook möjligen med om han förblir skadefri.
2017-04-21 13:40
Duke// Nej, han är inte PL-nivå, men det var väl inte Delph eller Cook heller riktigt. Många lag köper talanger för att själva utveckla dem.

Men jag hoppas att han stannar.
Leeds United Duke
2017-04-21 12:56
Bullen// Vieira räknar jag med är kvar. Han har gjort en bra säsong men är långtifrån PL-nivå just nu. Tror hans namn gör att många lägger märke till honom. Taylor, Jansson, Bartley, Sacko, Pedraza och Wood är risk att vi tappar övriga ska vi kunna behålla.
Postat via SvenskaFans-appen
2017-04-21 12:18
Skulle vara konstigt om inte åtminstone Jansson och Wood lämnar i sommar om vi missar PL. Vieira lär också få en del anbud.

Visst att Jansson trivs bra i Leeds, men alla spelare vill ha en lyckad karriär och Martin Dahlin vet att man måste smida medan järnet är varmt. Pontus situation nu är ju väldigt lukrativ till skillnad från den frysbox han var i. Han borde röra på sig nu.

Vi borde prioritera nytt kontrakt på Monk.

Sen vill jag gärna veta hur den nya ägaren ser på investeringar oavsett om det blir Championship eller Premier League.
Hoppas på det senare.
Leeds United Duke
2017-04-21 09:51
Jag tror Pontus har ändrat sig under säsongen. När han kom var han nöjd med att få spela. Sen blev han hyllad av alla och siktade på PL med Leeds. Nu när laget gått sämre tror jag tanken om PL med en annan klubb har kommit. Jag tror vi får svårt att behålla honom men klubben kommer göra en fin ekonomisk vinst.
Leeds United WhitesMOT
2017-04-20 22:19
Enda chansen tror jag, att Pontus skulle stanna om vi missar i år stavas ambition och mycket av den varan. Monk har på det hela taget kokat soppa på en spik i år. Nästa säsong kommer vi ha helt andra ögon på oss och så som truppen ser ut nu tvivlar jag på att den skulle kunna upprepa denna säsongen. Vi har liksom inte nån plan B tack vare att vi egentligen har för lite kvalité. Vi kommer behöva rätt många nya till nästa år.

Nummer 1 vad händer med Monk ? Nummer 2 vad händer med galningen och hur allvarlig är Radz med detta ?

Pontus är 26 med en rejäl skada bakom sig. Han har just nyligen fått hyfsat fotfäste i landslaget. Skapliga PL klubbar ryktas vilja ha honom. Pengarna där uppe även om jag faktiskt tror att just i hans fall betyder det inte allt.

Nä, där är mycket att väga in i hans fall. När han sitter i intervjuer så tvivlar jag inte ett dugg på att det han känner och säger stämmer. Där och då. Han är passionerad som få. Det är hela hans personlighet på och av planen. Men när det väl kommer till kritan och han i lugn och ro fått tänka igenom allt som spelar in i hans karriär så skulle det överraska mycket om han stannar hos oss. Gör han det trots allt så är han verkligen värd kärleken.

Leeds United sportcarl
2017-04-20 20:47
jag utgår från att Pontus stannar i Leeds nästa säsong oavsett om vi går upp eller inte, med tanke vad han sagt i interjuver och poddar hur han haft det i Leeds och hur han hade det i torino, att komma till Leeds var som att komma hem och som han sa att folk skrattade när han sa att han skulle föra Leeds till PL, och hellre sluta än gå tbx till Torino då känner iaf jag att tiden i Leeds skall bli mer än en dagslända och bara en säsong och ett försök att ta oss upp i fotbollens finrum,(förhoppningsvis så vill man dock att det skall bli så att vi går upp denna säsong och snacket och ryktena lägger sig). har dock inte hört det minsta från Pontus att han vill lämna.
Leeds United WhitesMOT
2017-04-20 19:37
Tja ,hela meningen med att fråga var att slippa googla för jag trodde du satt på gräddfilen till nån eller några artiklar där man kunde få läsa vad som gav det intrycket du har fått av Pontus.

Det du beskriver är nämligen något jag upplever sällsynt i dagens fotboll. Fotbollsspelare är jaget före laget numera. Vad dom brukar säga om sin arbetsgivare är bara tomma ord framförallt om checkhäftet viftas under deras näsa. Eller om deras ambitionsnivå ligger mycket högre än vad som erbjuds där man är så packar dom gärna väskan.

Romantiken i att spelare stannar för att dom skulle ha ett hjärta för klubben är long gone. Man kan ju hoppas att Jansson är annorlunda men jag tvivlar starkt.

Samma tvivelnivå har jag till topp 8 men det är en annan diskussion :)

Leeds United sportcarl
2017-04-20 18:50
WhitesMOT 17:42 , tycker han sagt så mycket under säsongen som man inte är van att höra från spelare som kommer till klubben, inte bar en gång utan flera, orkar inte skriva allt men är väl bara att googla på Pontus Jansson about Leeds United både från i höstas och från i februari då det blev klart med 3årskontrakt från sommaren2017,om man jämför med en spelare som Charlie Taylor som man nästan känner vill lämna klubben när kontraktet går ut,så,känns Pontus som en spelare som är committed att föra oss till PL och inte som en spelare som ger upp efter ett försök och går vidare, och med detta menar jag inget illa om Charlie Taylor som är värd att gå vidare efter flera säsonger här. nu har jag iofs inte hört att Pontus vill lämna klubben utan mer vad tidningarna skriver, däremot är det väl ingen tvekan om att Championship inte är hans nivå, spelmässigt skulle han lätt platsa lätt i de flesta topp8 PL lag
Leeds United ¤Thom Mattsson¤
2017-04-20 18:14
Ingen spelare är större än klubben.
Leeds United WhitesMOT
2017-04-20 17:42
Har han sagt att det är hans mål eller hans önskan ?
Leeds United sportcarl
2017-04-20 16:15
Ja det är ju inte typ att lämna oss efter en säsong om vi inte går upp. Hans mål är att föra upp oss till PL.
Leeds United WhitesMOT
2017-04-20 16:05
Vad är det han har sagt hela säsongen ?
Leeds United sportcarl
2017-04-20 15:27
Blir besviken på Pontus om han lämnar.efter vad han sagt hela säsongen. Förhoppningsvis leder han oss till PL denna säsong
2017-04-20 14:45
Om Pontus Jansson vill lämna Leeds om vi inte går upp så är det upp till honom. Så länge vi får riktigt bra betalt är jag nöjd.
Leeds United Duke
2017-04-20 06:55
– Han har siktet inställt på att spela i Premier League nästa säsong, så mycket kan jag säga. Men just nu fokuserar han enbart på Leeds, säger Janssons agent Martin Dahlin.
Leeds United WhitesMOT
2017-04-19 22:34
Norwich redan utsålt.
2017-04-19 18:58
Burton måste bara bli vinst i annars blir det väldigt jobbigt. Då kan säsongen va slut efter Norwich matchen. Vinst mot Burton och vi kan säkra play-off efter Norwich.
Leeds United Zilvestri ...Zlatan....
2017-04-19 15:24
Återstår att se vem som vinner av Sheff, eller Fulham..
Fulham har ju imponerande 78 gjorda mål hittills, toppar ju både Brighton och Newcastle, Leeds har 56 mål att luta sig mot.
Ja sista matcherna nu blir något av rafflande och inget kan sias om hur det spinner iväg för något av lagen........
Mycket handlar bara om turen,oturen eller vågar man tro att spelskicklighet,ingår i karusellen,, !?
Leeds United WhitesMOT
2017-04-19 15:04
Duke //

Aldrig ! :)

Handlar mer om hur man ska hantera sig själv under tiden. Jag är en sån dåre som tror osynliga krafter. Exempelvis så sitter jag aldrig ner de sista 10 minuterna av matcher vi leder eller spelar lika. Gör jag det så förlorar vi. Inbillar jag mej....... ;)
Leeds United Duke
2017-04-19 14:42
Ge inte upp ännu.
Leeds United WhitesMOT
2017-04-19 12:45
Kan vara läge att spela 1X på Burton till helgen. Jag menar, man vinner ju aldrig när man tippar så.....

En sak har jag "lärt" men nu iaf. Att se på saker i positiv anda innan det är klart är bara självplågeri. Mycket mer skonsamt för hälsan att vara ett surhuvud mest hela tiden. Då blir inte besvikelsen lika stor när det väl är över.

Ibland kan jag verkligen hata denna klubben......
Leeds United Pontus Hatt
2017-04-19 12:23
Aha!
Leeds United terry cooper
2017-04-19 11:26
Sheffield o Fulham möts i sista omgången.
Leeds United Pontus Hatt
2017-04-19 11:08
[QUOTE=¤Thom Mattsson¤]Som sagt; allt i egna händer men denna förlusten var riktigt jävla tung. Det är i sådana här matcher, mot ett lag som inte har någonting att spela för som man både tror och hoppas att laget ska visa vart skåpet ska stå och vinna med typ 3-0. Istället en sån jävla onödig skit förlust och nu börjar till och med jag bli orolig... Mot Burton är det 3 poäng som gäller annars är play-off drömmen över för mig (även om chansen fortfarande finns). [/QUOTE] Thom, hur kan vi ha allt i egna händer? Vi måste ju förlita oss på att nåt av lagen ovanför tappar poäng. Målskillnadsaffären mot Fulham ser mörkt ut.
Leeds United krelleg
2017-04-19 09:14
Barrow, är han skadad eller?
Leeds United Zilvestri ...Zlatan....
2017-04-18 21:27
Tack HV och Brynäs för lite uppfriskande spel, 2-2 och förlängning....
Annars varit en dyyster dag efter gårdagens förlust......
Alla har visst krypit ner i tiillgängliga hålor för att vakna till liv igen, när vi nästa match kanske får se mer av Roofe och Woods vackra smalben avteckna sig mot
Burton Albions lilla målvakts gubbe som missar vårt segermåål........
Annons: