/england/leeds/forum/554.aspx/england/leeds/forum/554.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
The Championship - Leeds United
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Leeds United Norman Hunter
2017-01-31 15:24
En som varit på tapeten i forumet under dagen har nu flyttat på sig.

QPR have signed striker Matt Smith from Fulham for an undisclosed fee.

The 27-year-old has signed a three-and-a-half year deal at Loftus Road.
2017-01-31 15:22
@Linus.M:

Mowatt har varit bland de bästa i Leeds när vi har varit i mitten av tabellen, när vi krigar i toppen har han inte platsat.

Jag har dock inte hävdat att jag inte saknar Mowatt och det han bidrar med. Jag har till och med hävdat att han lämnar en lucka efter sig. Jag ifrågasätter dock ditt resonemang att Mowatt är saknad men att du skulle bli glad om Antonsson försvinner.
2017-01-31 15:19
@WhitesMOT:

I ligan har Antonsson spelat 579 minuter, Mowatt 427, så svaret är ja.
Leeds United Linus.M
2017-01-31 15:02
Norman//

Mowatt har visat otroligt mycket mer i Leedströjan än vad Antonsson gjort.
Leeds United WhitesMOT
2017-01-31 14:54
Har Antonsson bidragit mer än Mowatt ?
2017-01-31 14:29
@Linus.M:

Antonsson har bidragit mer än Mowatt denna säsong Skulle tro att Mowatt satt på en högre lön då han skrev på sitt kontrakt när GFH styrde och ställde som om de hade guldbyxorna på. Men du applåderade inte när han lämnade, eller hur?
Leeds United Linus.M
2017-01-31 14:20
@Norman Hunter:

Tycker det är illa när folk som är bra lämnar, det har inte ändrats? Vi sparar ju lön t.ex om han lämnar nu idag. Säljer vi han får vi ju pengar för honom också.
2017-01-31 14:18
@Linus.M:

Förstår fortfarande inte varför det är "bra för oss". På violket sätt är det bra att spelare som idag är med och bidrar försvinner? Alla delar som försvinner utan att ersättas på ett eller annat sätt gör oss svagare. Du brukar vara den som står först i kön att kritisera när nån lämnar men nu tycker du helt plötsligt att det är bra??
Leeds United Linus.M
2017-01-31 14:17
@¤Thom Mattsson¤:

Vi får väl se helt enkelt vem som har rätt till sommaren. Finns inte så mycket mer än att gissa just nu.
Leeds United Linus.M
2017-01-31 14:16
Thom//

Han har sagt att han vill upp till PL med oss denna säsong. Ser inte så mycket mer.

Klart alla vill ha det. Ser det inte som omöjligt att Bartley går tillbaka till Swansea om de är kvar i PL och vi i Championship. Sacko, Ayling, Wood, Bridcutt, O'Kane, Roofe och Doukara är ju inte tillräckligt bra för PL så det är ju inte samma sak att jämföra de med Pontus.

Hernandez vettitusan om han hade klarat av PL... Kanske.

Radrizzani väljer ju om han vill köpa resterande 50% och varför han inte skulle vilja göra det ser jag inte. Så att Cellino "kanske" säljer är ju mer att Cellino säljer till sommaren. Och bara för att Cellino säljer så kommer det självklart inte betyda 1-2 ligaguld, men det sa du ju inte för att du trodde det utan för att vara rolig så ser det inte som ett argument för att Pontus ska stanna.
Leeds United ¤Thom Mattsson¤
2017-01-31 14:13
When quizzed about a permanent stay by a fan in a Sky Bet Facebook chat, Jansson said: “I really hope so because from the first moment I love to play for this club and I love to be here. "I know the clubs are in discussions and we will see what happens. "I really want to stay if the club and the fans want me. “I don't know how close it is but hopefully there is a deal soon." Bara ett exempel...
Postat via SvenskaFans-appen
2017-01-31 14:09
Linus// Vad som får mig att tro det? Det har han väl sagt vid flertalet tillfällen? Alla spelare vill väl ha Premier League fotboll? Inget konstigt med det. Men att det skulle innebära att Jansson sticker om vi inte lirar i PL tror jag inte. Råder samma förhållanden med Bartley, Hernandez, Sacko, Ayling, Wood, Bridcutt, O'Kane, Roofe och Doukara också eller vill de inte ha Premier League fotboll? Jag hade däremot förstått om Jansson inte hade velat stanna om det hade gått som du förutspådde innan säsongen och under de första omgångarna sär du bland annat skrev att vi skulle åka ur och få kämpa i botten för överlevnad. Situationen ser något annorlunda ut nu va? Tror det kommer fortsätta att se bra ut. Dessutom kanske Cellino säljer till sommaren. Det måste väl betyda ligaguld inom 1-2 år? Det måste väl Jansson vilja vara med på? :)
Leeds United Linus.M
2017-01-31 14:06
Norman//

Att sätta in Antonsson som ensam spets ger jag fortfarande inte mycket för... Då ser jag faktiskt hellre Roofe där om nu det skulle totalkrisa. Eller rent av Doukara. Doukara kan vi ju flytta upp nu när Pedraza kommer.
Leeds United Linus.M
2017-01-31 14:05
@¤Thom Mattsson¤:

"Han vill stanna". Hur vet du det? Jag tror han vill ha PL fotboll.
2017-01-31 14:02
@Linus.M:

Vet inte alls varför det skulle vara skönt för oss... Utan Antonsson har vi ingen renodlad forward kvar på bänken. Utan att kolla statistiken så gissar jag att han och Mowatt har haft ungefär lika mkt speltid den här säsongen. Kan det ha varit ca 14 man med mer speltid? Försvinner Antonsson utan att vi får in en ersättare så är bänken tunnare än nånsin.
2017-01-31 14:02
Linus// Jag har inte sagt att du tror att alla ska lämna laget. Det var en påstående från mig att man inte ska oroa sig över att alla bra spelare i laget ska sticka bara för att vi missar uppflyttning. Och att Pontus ska lämna om vi missar uppflyttning tror jag inte heller på då vi vill behålla honom, han vill stanna och säkerligen kan tänka sig att spela en säsong till i Englands andra divison med fans som älskar honom i en klubb han trivs i. Hade dock gärna sett att det blev klart redan nu men verkar ju som att allt redan är klart inför sommaren.
Leeds United Linus.M
2017-01-31 13:58
Enligt Express så har vårat "intresse" i Barrow lugnat ner sig.

Ganska tomt på rykten just nu faktiskt. Bogle lär väl inte heller komma.
2017-01-31 13:58
@Linus.M:

Det där är lika mkt gissningar som de jag la fram igår. Konstigt att dina gissningar dessutom pekar finger åt Cellino. Om det är klart att Cellino överger skutan i sommar är det inga problem för Radrizzani att spendera pengar om han vill.

Däremot så luktar det Cellinos "affärsmodell" över allt som händer nu. Han har ju nästan konsekvent försökt få över unga spelare via lån med köpoption. Skulle tro att det är han som sitter i förarsätet fortfarande och att Radrizzani går som lärling...
Leeds United Linus.M
2017-01-31 13:54
@Norman Hunter:

Hade ju varit ett väldigt logiskt köp faktiskt? Kul för både Antonsson och skönt för oss.
2017-01-31 13:50
Det finns de som skriver på Expressens live-blogg att Antonsson är i Solna och fikar med Wesström. Kan ju vara rent nonsens men AIK har ju en del pengar och Antonsson har knappast slitit ut sig under säsongen hittills.
Leeds United Linus.M
2017-01-31 13:49
Rykten återigen om att Cellino vill köpa Brescia.
Leeds United Linus.M
2017-01-31 13:48
@¤Thom Mattsson¤:

Säker? Är inte säker, det är vad jag tror. Pontus har äntligen blivit skadefri från sitt knä och nu när han presterar som en Premier League spelare så tror jag att han kommer vilja gå till PL medan han har chansen. Inte att stanna kvar i Championship.

Har aldrig sagt att hela laget ska lämna så förstår inte varför du skriver så.
Leeds United krelleg
2017-01-31 13:29
Sidan uppdateras under dagen med diverse rykten etc.
2017-01-31 13:21
[QUOTE=terry cooper]Intressant att se vad plan B innebär [/QUOTE] Pedraza?!
Leeds United terry cooper
2017-01-31 12:59
Intressant att se vad plan B innebär
Leeds United krelleg
2017-01-31 12:53
Känns som att vi verkligen behövde bredda truppen detta fönster, men vi får helt enkelt hoppas på en formstark och skadefri vår.
2017-01-31 12:44
Linus// Vad är det som gör dig så säker på att Pontus vägrar att spela för oss om vi inte skulle gå upp? Själv är jag 100 % säker på att han stannar oavsett om vi ligger i the Championship eller går upp. Pontus verkar ju trivas fantastiskt bra hos oss. Både i staden och i klubben och likadant verkar hand flickvän göra. Han är en spelare som inte verkar sätta pengar främst utan trygghet och kärlek verkar vara hans prioriteringar bland annat. Så jag tror inte du behöver oroa dig så mycket över att han han sticker om vi inte går upp. Skulle det vara så att vi missar uppflyttning så betyder det inte jordens undergång. Vi kommer fortsätta bygga och i så fall gå upp nästa år istället. Nu hoppas jag ju självklart att vi går upp redan i år men jag är inte orolig över att hela laget skulle få för sig att lämna bara för att vi tvingas lira i Championship en säsong till.
Leeds United WhitesMOT
2017-01-31 12:33
@Duke:

Kanske under Monk då. Det jag har sett av Barrow har bara varit en känsla av zzzzzz.
Leeds United Linus.M
2017-01-31 12:20
Anton Toloui
?@SkyAnton
Villarreal winger Alfonso Pedraza is having a medical at Leeds ahead of a loan move that includes an option to buy for around £8.5m

Pedraza är nog klar inom några timmar dock. Men samma där, lån och sedan kommer vi kanske köpa honom i sommar (OM vi går upp).
Leeds United Linus.M
2017-01-31 12:18
Varför vi bara är ute efter lån och inte något köp av spelare är ju för att Cellino och Radrizzani har 50% var.

Om Radrizzani vill spendera £5m så måste Cellino hjälpa till med hälften för att hans andel inte ska gå ner. Vilket gör att vi endast letar efter lån (därför vi inte fick Canos från Norwich t.ex). Det förklarar även varför Pontus deal inte är offentliggjord, allt är ju klart och eftersom att han har spelat 22 matcher så behöver inget skrivas på utan det behöver bara offentliggöras.

Men det skulle ju kosta Leeds £3.5m. Alltså £1.75m för Cellino, vilket han inte vill då han kommer lämna i sommar. Istället kommer Radrizzani få betala det, men då i sommar istället.

Sen gäller det att vi faktiskt går upp för gör vi inte det så kommer Pontus vilja gå till PL. Nu när han äntligen är skadefri så tror jag inte han vill fastna i Championship.

Summan av kardemumman är att det kommer bli svårt att hitta en back-up anfallare till Wood när vi inte kan spendera pengar...
Annons: