/england/leeds/forum/526.aspx/england/leeds/forum/526.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
The Championship - Leeds United
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Leeds United sportcarl
2017-03-04 17:29
Zac Clough har gett Nottingham ledningen i 60e minuten mot Brighton.
Leeds United Zilvestri ...Zlatan....
2017-03-04 16:22
Finns risk att Fulham kan ta in på oss, har spelat 2 matcher mindre än oss..
Förlorar vi mot dem så knappar de in på oss...
Är dock trogen att alltid sätta Leeds i första salen......
Alw.......1 till Fulham//-2 till Leeds.........
Leeds United Pontus Hatt
2017-03-04 11:24
Tack o bock för svaren!
Postat via SvenskaFans-appen
Leeds United terry cooper
2017-03-04 01:36
@Linus.M:
Var Phillips som vann bollen på mitten före Pedrazas mål
Leeds United Linus.M
2017-03-04 00:55
@Pontus Hatt:

"2.4 In the Semi-Finals, the first leg shall be of 90 (ninety) minutes duration. If the aggregate scores are level at the end of 90 (ninety) minutes in the second leg, extra time will be played. If the scores remain level at the end of extra time the tie will be determined by the taking of kicks from the penalty mark, in accordance with the Laws of Association Football."

Som sagts innan, sammanlagt resultat gäller.
Leeds United sportcarl
2017-03-04 00:47
får det till att sammanlagda resultatet räknas och inte mål på bortaplan typ, så är det oavgjort efter 2 matcher så förlängning, så lite fördel helt klart att komma 3a eller 4a om det kommer till förlängning
Leeds United Pontus Hatt
2017-03-04 00:42
[QUOTE=sportcarl]Pontus Hatt 00.24, 3an mot 6an och 4an mot femman, undrar om inte det sämst rankade laget börjar hemma. [/QUOTE] Tack. Fick ett snabbt svar också av WhitesMOT(tack) men bortamål verkar inte räknas tycks det. Hur blir det då om man vinner med 1-0 hemma och torskar med 2-1 borta? Förlängning? Och sedan vinnarna till en direkt avgörande final på Wembley? Kanske dumma frågor men inte lika insatt i engelsk fotboll som de flesta verkar vara här. MOT
Leeds United sportcarl
2017-03-04 00:38
härligt gå till sängs och veta vi vunnit, och som grädde på moset så lär topplagen ta poäng av varandra imorgon som Huddersfield-Newcastle och Fulham-Preston, sedan kan man hoppas Mccormack gör sitt jobb och målar för Nottingham hemma mot Brighton
Leeds United sportcarl
2017-03-04 00:30
Pontus Hatt 00.24, 3an mot 6an och 4an mot femman, undrar om inte det sämst rankade laget börjar hemma.är det oavgjort efter 2 matcher så blir det förlängning därefter straffar
Leeds United Pontus Hatt
2017-03-04 00:29
[QUOTE=WhitesMOT]Yes and No :) [/QUOTE] Haha, ok
Leeds United sportcarl
2017-03-04 00:27
man måste ju bara ge Monk credd för bytena han gjorde, idag var de matchavgörande.
Leeds United WhitesMOT
2017-03-04 00:26
@Pontus Hatt:

Yes and No :)
Leeds United Pontus Hatt
2017-03-04 00:24
Nån som har koll på hur ett eventuellt play off ser ut. Spelar 3:an mot 6:an och 4:an mot 5:an eller hur funkar det? Och är det typ CL-regler med fler bortamål o.s.v? Har försökt att kolla på nätet men blir inte så mycket klokare...
Leeds United sportcarl
2017-03-04 00:23
Monk gör ett bra jobb i det tysta, sedan har vi några nyckelspelare som leverera mest hela tiden, som Wood som gör mål i ur och skur, Hernandez(dålig match idag) men likt förbaskat är han med i frispelningen av Pedraza, sedan Pontus som oftast får ut en sista tå nickar bort bolluslingen)free header är ett minne blott). idag gjorde vi trots att inte spelet stämde ett kämpajobb i 90 inuter och gör vi inga individuella misstag vinner vi oftast även om motståndaren har mer bollinnehav.
Leeds United WhitesMOT
2017-03-04 00:22
Även om om han är så att säga ut position här så är Phillips inhopp idag exakt den injektion vi behövde. Bollen går i djupet från en innermittfältare !.

Sen är The Dukes lilla chipp godis som missas många gånger :)
Leeds United Linus.M
2017-03-04 00:18
O'Kane är sju klasser sämre än Cook.
Leeds United sportcarl
2017-03-04 00:16
Thom 00:02 . nej det är som sagt bara statistik och statistiken är att vi vinner 75% av matcherna när O Kane startar(12 matcher av 18) och då skall man veta att många av dessa matcher har han startat halvskadad/halvfit var ett reportage om det på newsnow idag. påminner lite om hur det var i Leeds för några år sedan och då var det likadant med Morison han gjorde inga mål men när han startade tog vi poäng och när han inte startade förlorade av någon underlig anledning oftast. och säger inte att jag tycker O Kane är någon superspelare (är en klass sämre än min favorit Cook). Men kanhända Monk ser något som inte vi ser kanske det defensiva spelet sitter bättre med honom att vi tar mer poäng släpper in mindre, mindre individuella misstag vad vet jag, För mig startar Bridcutt(han var inte heller märkvärdig idag) och som jag sagt innan kan man förslagsvis rotera på den andra platsen och det har Monk gjort med accuratess. Sedan får jag hålla med dig i dina visdomsord och som jag alltid gillat att man vinner som lag förlorar som lag, både O Kane och Phillips bidrog(Kane spelade 1-0 och Phillips 2-1)
Leeds United Linus.M
2017-03-04 00:12
En sista sak innan sängen: Vilket jobb Monk har gjort med det här laget. Chris Wood är ett fantastiskt exempel på det.
Leeds United WhitesMOT
2017-03-04 00:02
@sportcarl:

Försöker någon det ?
Leeds United ¤Thom Mattsson¤
2017-03-04 00:02
Sportcarl// Jag säger inte att O'Kane är dålig på något sätt men bara för att vi lyckas vinna när han är på planen utan att han gör något väsen alls av sig tycker inte jag speglar hans värde på något sätt. Vi vinner och förlorar som lag. Idag vinner vi med 1-3, O'Kane utbytt och enligt mig var han svag idag. In kom Phillips och bidrog till att vi vänder tillbaka matchen till vår fördel. I statistiken visar ju detta att O'Kane startade matchen men i själva verket så bidrog väl nästan Phillips mer till segern än O'Kane? Förstår du vad jag menar? Vi har en helt okey konkurrens på innermittfältet vilket är bra såklart.
Leeds United WhitesMOT
2017-03-04 00:00
Sen är det rätt uppenbart att sedan Bridcutt kom tillbaka så har O´Kane slutat funka. Dom är för lika.

Fast O´Kane borde kunna ta på sig djupledsspelet i en match som ikväll.
2017-03-03 23:58
Whitesmot och Linus// Haha :)
Leeds United sportcarl
2017-03-03 23:57
går inte att förklara bort skillnaden/statistiken i Leeds sedan Jansson/Hernandez/O Kane/ Ayling kom in.
Leeds United WhitesMOT
2017-03-03 23:56
@Linus.M:

Skulle varit ett evighetsstreck !!

:)))
Leeds United Linus.M
2017-03-03 23:54
@WhitesMOT:

Han fick ju en minuspinne ;)
Leeds United WhitesMOT
2017-03-03 23:52
Sorry Thom, ger man en pinne till Grimes så kan man inget om fotboll !

:)
Leeds United Linus.M
2017-03-03 23:47
Thom//

Kunde inte sagt det bättre. Klockrent inlägg.
2017-03-03 23:44
Har inte sett O'Kanes storhet. Han ska vara en passningsskicklig innermittfältare men enligt mig så är han en av de spelarna som slagit bort flest bollar av alla. Phillips är ojämn men kan nog bli bra med tiden. Tycker han påminner lite om David Batty i spelstilen och sådana spelare har alltid gått hem hos mig. Dock har han blandat och gett och i vissa matcher har Phillips varit en ren säkerhetsrisk. Nu kommer han in idag och gör ett riktigt bra inhopp. Det är ju kanon! Vieira är en ung supertalang som gör sin första a-lags säsong. Man kan inte begära stordåd i match efter match men han har överlag gjort det väldigt bra och moget för sin ringa ålder. Innermittfältarnas betyg så här långt enligt mig: Grimes: -1 / 10 Vieira: 7 / 10 Bridcutt: 7 / 10 O'Kane: 6 / 10 Phillips: 6 / 10 Inga superbetyg här men vi har spelare här som jobbar mycket i det tysta.
Leeds United sportcarl
2017-03-03 23:44
statistiken för de sista 10 matcherna 19 poäng, gick in på skysport och kollade hur det startats de matcherna på det defensiva mittfältet. 8 matcher startade Bridcutt, 6 matcher startade Viera och 6 matcher O Kane, Phillips startade ingen, intressanta dock var att vi förlorat 3 matcher av dessa(Barnsley,Huddersfield och Barnsley) och i alla de förlustmatcherna startade vi med Bridcutt/Viera
Leeds United Linus.M
2017-03-03 23:40
@WhitesMOT:

Exakt. Sedan är ju de ju lite olika spelartyper resterande tre...
Annons: