/england/leeds/forum/514.aspx/england/leeds/forum/514.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
The Championship - Leeds United
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Leeds United stonefree
2017-07-06 10:14
WhitesMOT
Jag fattar inte varför du är så aggressiv i din framtoning, det ligger säkert mycket i det du säger, men du vägra lyssna eller tro på något annat än det som du tycker är rätt och personer här inne som tycker precis som du! Lite synd, för varje gång man försöker framföra något, går du på i mottsatt riktning direkt. Jag vet inte vart du får all din information ifrån.
Själv åker jag väldigt ofta över till England och har under åren lärt känna utroligt mycket folk, de flesta hejar man på varje gång på puben och pratar en stund. Men några som man har lärt känna på riktigt och som går på alla matcher hemma som borta, dom umgås jag med när jag åker över. De har sin syn på saker och ting som säkert smittar av sig på min syn på många saker i och runt Leeds. Men de har ofta poängterat att när det gäller Leeds och rykten och sanningar och halvsanningar, så ska man alltid ta det med en nypa salt. Mycket är sant, men väldigt många gånger är vinklat till någons nackdel. Därför att det finns en växande svans kring nya South Stand som genom sociala media kan styra och få folk att tycka precis som de, det gäller bra att skriva ”Cunt” tillräckligt många gånger, till sist köper folk det rakt av. Jag skulle gärna vilja träffas någon gång och prata om vår olika syn på sakerna runt Leeds. För mig personligen så tror jag det beror mycket på att jag inte håller på något annat lag i någon annan sport, för mig gäller bara Leeds, då kanske man har en förmåga att förlåta istället för att döma. Men det kanske egentligen borde vara tvärtom!

Jag kan endast spekulera i mitt nästa påstående, men jag tror många gånger att vi har svårt att få spelare till klubben, för att vi har ett dåligt rykte bland andra spelare. Det är ju aldrig någon utav våra så kallade riktiga Leedsare som återvänder, de föredrar andra klubbar i våran liga framför oss, när de är färdiga i PL. Trots de säger att deras hjärta tillhör Leeds Vi har även svårt att behålla spelare i klubben, dom senaste åren har vi bytt tränare och spelare i ungefär samma takt som man bytte kalsonger på 1930 talet. Hade Bartley trivts i Leeds, skulle han ju välja det framför något annat, Howson verkar också strunta i Leeds och gå till Boro., inte klart, men! Taylor är historia .Vi kommer ju inte till PL vid att signa upp spelare som Viera, Sacko och andra divisionsspelare från Spanien eller spelare från Twente. Hollänska ligan är en liga bestående av 3-4 lag som håller PL klass, resten är ren utfyllnad och håller botten klass i CS. Wille den tyske målvakten verkar ju var bra, men vem ska bort Silvestri eller Green? Green är inne på sista refrängen, Silvestri är ju i målvaktsammanhang fortfarande junior och kommer att oavsett om han spelar i Leeds eller någon annanstans att växa och bli en riktigt bra målvakt. Så ska man tänka framtid, borde vi göra Green till 3.e målvakt denna säsong och satsa på de 2 andra, då känns det som lite framtids tänk på första utposten. Då har vi bara resten kvar.
En sista Belluci bara, nu är han i Leeds igen, vem säger att inte han och Jansson kan campa ihop, det är ju ett helt nytt lag inklusive tränare i jämnfört med dom som fanns när han lämnade klubben för 1 år sedan.
Leeds United sportcarl
2017-07-06 09:36
Var min gräns går? Är spelaren ok för Christensen och Radz som har bättre koll och insyn är spelaren ok för mig. Om man tar tex Taylor så är det ingen större grej utan jag bedömer honom för hela tiden och har personligenu inget emot honom. Bellusci är jag beredd ge en chans och jag tillhör den gamla skaran som aldrig aldrig buar på egen spelare varken i nutid eller historisk.
Leeds United WhitesMOT
2017-07-05 23:12
@sportcarl:

" Ta fram det.." ??

Vad svamlar du om ??

Ja det är väl klart att om man verkligen vill käfta om saker så kan man ta till vilka bagateller som helst.

Men då måste jag fråga dej, var går din gräns ?? Hur långt kan man gå i din värld innan du känner dej sviken och börjar säga fy bubblan till personen som svikit dej ?

Om det inte framgått ikväll så går min vid vägra spela utan förklaring. Tycker själv det är rätt rimligt i detta sammanhanget.
Leeds United WhitesMOT
2017-07-05 23:02
Sten //

Ärligt vet jag snart inte om du driver med mej eller inte.

Har inte samtalet här ikväll handlat om folks syn på en sån som Bellusci och varför han får så mycket skit ?

Jag ska för sista gången försöka förklara min syn på det hela.

Bellusci - En gnällig myglare på och av plan. Har vägrat spela för klubben. Deltog starkt i Sick Six sagan. Sägs t.o.m varit ledande i detta. Har inte förnekat dessa anklagelser.

Är det märkligt han får skit efter nåt sånt ? Inte i mina ögon.

Taylor - Vägra spela sista matchen förra säsongen. Anledningen vet bara han. Ingen förklaring till dem som bidragit till hans lön och chans i yrket.

Märkligt han får skit ? Nope.

Ditt exempel här medan med Pontus/Liverpool är vardag inom fotbollen.

Skulle det hända borde han då få skit för det ? Nä, varför skulle han det ? Han har ju inte gjort nåt fel. Visst skulle det göra ont men han har ju inte vägrat nåt. Så länge han fortsätter jobba under förhandlingarna så vad finns där då att ge honom skit för ?

Ser du skillnaden ?

Leeds United sportcarl
2017-07-05 22:48
White mot 21:51, går säkert hitta annat, bråk med tränare backollegor och det ena med det andra om man vill den dagen det passar att ta fram det
Leeds United stonefree
2017-07-05 22:43
WhiteMOT vad handlar det om?
Postat via SvenskaFans-appen
Leeds United WhitesMOT
2017-07-05 22:31
Sten //

Nä, såklart inte. Men det är ju liksom inte det som detta handlar om.

Ms Gabrielius
2017-07-05 22:26
Det heter att,"hunden," är människans bästa vän.
Därnäst , är pengar, till förfång, även för den, goa, människan !!
Så och för alla fotbollsspelare, även Pontus med flera.
Leeds United stonefree
2017-07-05 22:08
Dom vibbarna fanns inte angående Taylor och Byram för 2 år sedan. Hade man sagt de skulle vända Leeds ryggen hade man blivit idiot förklarat på stående fot! Kommer det ett bud på £10-15 till Pontus från Liverpool t.ex. Där lönen i veckan skulle mer än dubblas Tror ni då seriöst att han skulle stanna kvar?
Leeds United WhitesMOT
2017-07-05 22:04
@Duke:

Klockrent !
Leeds United WhitesMOT
2017-07-05 21:51
@sportcarl:

Ja det behöver du inte oroa dej över. Skaffat han sig ett CV med "vägrade spela" t.ex så ska han ha skit.

Men vet du vad ?? Jag är inte direkt orolig att det ska ske faktiskt. Får liksom inte dom vibbarna från honom.
Ms Gabrielius
2017-07-05 21:48
Dessa försäsongsmatcher, 6 st i juli, visas nån på tv eller hur kan man kolla på dem ?
Leeds United WhitesMOT
2017-07-05 21:40
@stonefree:

Det är England, det är Leeds United och det är en klubb som blivit våldtagen i mer än 10 år. Jag kan helt och fullt förstå att folk uppför sig som dom gör. Det kallas frustration. Inte för att jag försvarar beteendet men jag är inte ett dugg förvånad.

Nä ,jag är inte över ofta men jag vet hur det är att stå i en ordentlig klack. Jag har gjort det här hemma i många år och man kan vara världens bästa människa utanför arenan men där och då i det apberget slår det slint många gånger. Än en gång ingen ursäkt utan bara ett konstaterande. Som tur är så vaknar de flesta upp ur det och med åren går man ifrån det.

Men dessa 80% du talar om gissar jag har att göra med ämnet vi talar om. Bellusci. Varför tror du alla dessa människor kollektivt tar till orda på ett sånt vis ? Tror du dom gjorde det bara för att dom behövde någon att skylla på ? En dålig passning och alla tänkte " Den jäveln ska få höra ett sanningens ord !! "

Eller kan det vara så att mannen i fråga skrapat ihopa till skiten ?

När det kommer till mej själva så ser jag det så här :

Har jag ett jobb att utföra så gör jag det efter bästa förmåga. Då är jag rätt övertygad om att folket jag jobbar med och folket jag säljer till kommer uppskatta den inställningen. Och att dom kommer förstå att jag kan ha en dålig dag.
Men om jag börjar uppföra mig som en pajas, göra lite som jag vill, skylla ifrån mej när det går fel, och ibland skiter helt i det så räknar jag också kallt med att dom som drabbas av mej kommer på nåt sätt tala om vad dom tycker om mej. Och jag räknar definitivt inte med att alla kommer vara särskilt diplomatiska. Och jag räknar inte med att bli förlåten heller. Inte så längre jag fortsätter med mitt beteende iaf. Det vore hål i huvudet rent ut sagt.
Leeds United Linus.M
2017-07-05 20:42
@sportcarl:
Hahah alltså...
Leeds United Duke
2017-07-05 20:39
Vad spelar det för roll hur populära spelarna var förut. Då behöver vi inte ha fängelsestraff till brottslingar som var populära och fina människor innan de begick brott. Allt ska förlåtas. Förstår inte resonemanget. Taylor och Bellusci har vänt klubben ryggen då går vi vidare utan dom.
Leeds United sportcarl
2017-07-05 20:33
lär komma upp mycket skit om Pontus med om det skulle behövas och den dagen, och lär vara samma personer som gräver i dyn
Leeds United Linus.M
2017-07-05 20:28
Pontus Jansson skulle ALDRIG vägra spela för en klubb. Vilket hån att ens tänka tanken... Är det någon som vet vad klubbhjärta är så är det honom.
Leeds United sportcarl
2017-07-05 20:24
vad tiderna förändras, minns för dryga 2 år sedan när det inoficiellt på luss gjordes en omröstning om popläraste spelare i Leeds, för mig att Bellusci och Taylor fick mest röster, nu är de väl de 2 minst populära, inget snack om att bägge gjort fel, men skulle välkommna bägge. vem vet om 2 år kanske Pontus ochW ood är de minst populära
Leeds United Linus.M
2017-07-05 20:14
Stonefree//

Hade WhitesMOT vägrat jobba på sitt jobb så tror jag inte han hade fått jättefina ord efter sig. Kan ha med det o göra.
Leeds United stonefree
2017-07-05 20:12
WhiteMot Hur tror du en spelare känner sig när 80% av South Stand står och skriker förnedrande saker om dig och vad de ska göra med din morsa och syrror. Jag vet inte hur ofta du är på Elland Road, men under säsongen 15-16 var det ölförbud på South Stand i runt 10 av säsongens matcher på grund att beteendet var så lågt från fansen sida, så det blev paj och läsk istället. Jag tror ändå respekten ska komma ifrån fansen, har man inte det, då blir det svårt. Försök sätta dig in i att alla på ditt jobb kallade dig vid könsord gapade och skrek förnedrande saker om din familj. Hur länge skulle du orka det? Men om alla på ditt jobb stöttar dig och uppmuntra dig även dåliga dagar, hur skulle du känna dig då?
Leeds United sportcarl
2017-07-05 20:05
min syn på Bellusci är väl liknande det som YEP skrev idag,dvs tudelat men är helt klart beredd ge honom en chans att visa upp sig både spelmässigt och i övrigt.bara skriva dåligt om honom överlåter jag åt andra som kan göra det jobbet bättre
Leeds United WhitesMOT
2017-07-05 19:43
Att försöka jämföra Pontus med "The Warrior" ( LOL som ungarna säger ) är som att tro att Donald Trump är ärligheten själv.

Det finns en ocean i skillnad mellan dessa 2 herrar. Den ene tror han är bra. Den andre vet att han är det. Jag lämnar det till fantasin att gissa vicken som är vicken.

En annan väsentlig skillnad om man nu tycker sånt är viktigt är att den ene än så länge bara visat respekt mot klubben. Den andre not so much.

Leeds United stonefree
2017-07-05 19:39
Duke Jag kanske missförstår vad du skriver. Men Bellusci var inte kvar i Leeds i premiären mot QPR. Då spelade Bamba Bartley mittbackar, eller spelade vet inte vad de gjorde, en katastrof var vad det var. Det som gör mig jävligt lessen och besviken är på vilket sätt visa spelare blir behandlat i media som Twitter, i dag under matchen var det så lågt att jag slutade läsa. Jag tror att många rivs med i de personer med så låg IQ som skriver på sociala medier och använder språk som är så långt ifrån vad som borde vara tillåten. Vi är på väg att få ett ungdomsgäng i Leeds igen på matcherna som har Service Crew som sina idoler. Som när vi var i Newcastle i påskas, de flesta Leeds fansen samlades på en stor pub inne i Newcastle och stämningen var så enorm att man fick gåshud. Men som en blixt från ingenstans, började de slå sönder inredningen, toaletterna var fullständigt demolerat vatten sprutade ut från avslitna rör. Undrar om dom som äger baren någonsin bjuder in Leeds fans igen och så är det på många ställen vi kommer fram, på bortamatcherna stannar busarna på pubar som ofta ligger mil utanför staden vi spelar i. Jag gillar när man tycker olika, jag har inga problem att folk inte gillar visa spelare och andra älskar dom, det är väl lite av tjusningen med alltihop. Ska vi upp i PL så måste alla ställa upp alla våra spelare som spelar i den fina vita tröjan, alla måste få ha en dålig dag utan att bli hängd. Sedan är det ju det här med spelare som har kärlek till Leeds, det finns tyvärr inte många sådana kvar längre. De spelar där lönen är som högst. Hoppas att alla som vill spela i Leeds ska få göra det och den respekt de förtjänar. MOT
Leeds United Linus.M
2017-07-05 19:03
@Duke:

Du behöver inte rättas för allt är helt rätt. Han kommer inte vara kvar.
Leeds United Duke
2017-07-05 18:54
Bellusci kräver nog ett klargörande. Jag håller med att han ett tag var vår bäste mittback, han var den som höll ihop försvaret. På den tiden var vi ett ganska dåligt mittenlag. Steve Evans stängde av honom av disciplinära skäl, ryktades vara en klocka han vägrade ta av på en träning. Han spelade inte mer den säsongen. Efter att han blev utlånad säsongen efter hånade han klubben på Twitter efter vår 3-0 förlust i premiären mot QPR. Nu vill klubben till varje pris bli av med honom och gav honom längre ledighet för han skulle hitta en ny klubb vilket han inte gjort och är därför med på försäsongen eftersom han har kontrakt till nästa sommar. Rätta mig om jag har fel.
Leeds United sportcarl
2017-07-05 18:20
Mitt tips är att Bellusci försvinner. Dock märker manhur uppdelat det är bland fansen. Tycker han är värd att testas likaväl som alla andra spelare och är han ok för Rads och Christensen så är hannok för mig. Tycker personligen det är tråkigt och omoget när spelare som skall representera Leeds skall bli hackkycklingar eller fans skall ha roligt åt på spelarens bekostnad.
Leeds United Linus.M
2017-07-05 18:18
Stonefree// Ok, tack! Wood kommer inte lämna, så den fågeln får allt tänka om :)
Leeds United stonefree
2017-07-05 18:10
Linus av den enkla anledningen att jag gillar honom. Tycker han håller bra CS klass. Han gjorde det riktigt bra efter att Evans kom till klubben och han fick nytt förtroende. Ta Bamba han var kung i allas ögon, tills 5 matcher in i förra säsongen, sedan var han rökt och kastat för vargarna, alla vända honom ryggen. Jag har hela tiden tyckt att det var Bamba som var den svaga länken i mittförsvaret när de spelade ihop. Har gillat Bellusci från första dagen i Leeds och varför skulle jag tycka något annat nu. Alla kan väl inte var på topp hela tiden. Ta Pontus T.ex hans formkurva gick kraftigt neråt sista 10-12 matcherna, men han hann ju skapa en form av Guds bild runt sin person och då vågar ju ingen kritisera och såga honom. Men han har något att leva upp till kommande säsong. Börja det svikta kommer ju ursäkterna att han inte har Bartley vid sin sida längre. Ska Leeds bli ett topplag måste han spela som när han kom till oss, i dagsläget har vi 3 mittbackar och 2 ytter backar som har spelat fotboll på den här nivån, då Taylor är på väg till Burnley. Hörde en fågel viska om att Wood kanske är på väg bort igen, hoppas om så är fallet att vi får så bra betalt att vi kan köpa in ett par hyfsade klass spelare
Leeds United Linus.M
2017-07-05 17:57
Haha!
Leeds United Duke
2017-07-05 17:45
4-2 slut. Första matchen kan väl vara ok med ett sämre resultat än man egentligen kan kräva. Synd Tysken fick släppa två mål i sin första halvlek. Lite tveksamt om Bellusci ska få fler matcher om han inte finns med i planerna denna säsongen. Försvarspelet måste sättas på plats direkt. Truppen behöver nyförvärv på plats innan Österrikelägret speciellt försvarsspelare.
Annons: