/england/leeds/forum/501.aspx/england/leeds/forum/501.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
The Championship - Leeds United
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Leeds United stonefree
2017-04-02 16:06
@Duke:

Det kan jag köpa. Men att Pontus inte är med på bänken är skandalöst och det är här som jag tror att han och Monk inte riktigt kommer överens. Men jag tror att han spelar på tisdag!
Leeds United sportcarl
2017-04-02 16:06
Till nästa match efter gårdagens förlust så skall bara en skadefri Pontus in, sedan är frågan om Sacko och Viera skall startas? de kanske behöver lite vila de var väldigt anonyma igår. Sedan intressant hur han hanterar att ha både Berardi, Taylor och Ayling tillgångliga
Leeds United Duke
2017-04-02 15:42
Sportcarl// Phil Hay skrev om detta igår: "Cooper was starting ahead of Jansson today regardless. Monk said the whole XI who played v Brighton "deserved to start again." #lufc
Postat via SvenskaFans-appen
Leeds United sportcarl
2017-04-02 15:24
instämmer, det konstiga är dock det man bl a läst här att även om Pontus hade varit skadefri hade han inte startat enligt Monk
Leeds United krelleg
2017-04-02 15:18
Monk on Jansson. Inga konstigheter.
Leeds United Duke
2017-04-02 14:32
Cooper lär gå en avstängning för sin stämpling. Jansson in då.
Leeds United sportcarl
2017-04-02 11:56
Sätta Pontus på avbytarbänken skulle iaf få mig att undra vad Monk tänker. Det kräver en förklaring.
Leeds United Duke
2017-04-02 11:10
Pontus skulle inte startat igår även om han var frisk bekräftade Monk. Vi får se på tisdag är han inte med då så kör Aiyling som mittback.
Leeds United sportcarl
2017-04-02 11:10
Mycket intressant att se vilket lag Monk ställer på plan på tisdag räknar med med att Ayling och Pontus är disponibla. Finns en liten risk att Cooper blir avstängd. Nu gäller det att se positivt och se möjligheterna . Hör till att alla är besvikna inklusive mig vid förlust men idag är en annan dag.
Leeds United stonefree
2017-04-02 11:00
Jag hoppas och tror fortfarande att vi klara Play off. Trots att vi har en del svåra matcher kvar på programmet, inte minst matchen på tisdag.
Missar vi PL i år, är det kanske ingen större panik, eller det kanske är det? det får tiden utvisa. Men vi har ett skapligt gäng på lån och utgående kontrakt, som alla kan lämna. Mest orolig är jag för att vi blir av med Bartley, Hernandez, Taylor och Wood som definitivt lämnar då. Vinner man skytteligan i CS, då kommer det att finnas klubbar i PL som hostar upp £10-15 milijoner direkt.
Jag tror att Monk skulle tänka om, vet han inte kommer att göra det. Men vi borde satsa mer offensivt. Ett lag på pappret som jag tror skulle göra succe är följande:
Green = har han växt, är hur bra som helst
Ayling = en fantastiskt högerback
Bartley = en bra mittback ihop med Jansson
Pontus = bra mittback ihop med Bartley
Berrardi = Våran absolut bästa försvarspelare i nuläget, så jävla bra nu.

Rofee = han slår Sacko 6 utav veckans 7 dagar
Bridcutt = tyvärr inte i samma slag som för, men med rätt folk runt sig?
Alfonzo = tycker han växer lite för varje match och går bra ihop med Hernandez
Hernandez = Älskar den mannen, en riktig fotbollsspelare som vågar utmana
Taylor = vilket drag att sätta upp honom som vänster ytter

Wood = tycker det är fantastiskt att han har gjort så många mål, med så lite understöd som det har varit i många matcher.
Kaptens bindan ska lämnas till Green, så länge som inte Bridcutt är helt 100 i sitt eget spel.
Ska vi till PL, är det de här som ska fixa det.
Leeds United WhitesMOT
2017-04-02 10:32
Elefanten i rummet är Pontus Jansson. Vad det än är som gjorde att han inte var med igår så är det inte bra. För det är klart som kristall att med honom på plan så ökar våra chanser till positiva resultat.

Jag bara hoppas till gudarna att han verkligen var skadad för annars har detta potentialen att fullständigt sänka skeppet.
Leeds United sportcarl
2017-04-02 09:43
Sedan att förlora borta mot ett topplag som Reading på bortaplan är inte hela världen. Var den svåraste matchen på återstående spelschemat tillsammans med Newcastle borta så jag är inte speciellt orolig för att vi skall missa playoff. Dock tycker jag vår trupp ser tunn ut. Vi har inte så mycket att spela och förändra med
Leeds United sportcarl
2017-04-02 09:26
Är så svårt att förklara ledaregenskaper och vad man menarr för det är högst personligt för varje människa. För mig är det väl mycket att stiga fram och visa vägen när spelet inte stämmer tex. som i hockey en tuff tackling som smittar av sig på de andra i fotboll en glid tackling. Kan vara sättet att kunna lugna ner spelet. Några ord man säger, en femtiometersrusning med 50% chans när man ligger under. Att gå ut och visa vägen . Att kunna lyfta klubben. Ett bra exempel är Gordon Strachan
Leeds United ¤Thom Mattsson¤
2017-04-02 09:20
WhitesMOT// Håller med i det du skriver. Man vinner och man förlorar som lag och jag skulle nog säga att spelare som Bridcutt och Bartley visst är ledare även i matcher som den igår. Dock så ser man nog bara sånt när laget vinner. När laget förlorar så tycker man att allt är skit. Vi ska inte glömma att vi förlorar med 1-0 mot ett av ligans absolut starkaste hemma lag men vi gör det inte på något "övertygande" sätt. Reading är inget bra lag men vi var sämre. Krävs att vi kommer tillbaka på vinnande vägar på tisdag. Gärna med Jansson på planen då Cooper ÄR en säkerhetsrisk. Det bara är så och det påverkar hela laget. Nu torskar vi ju inte med 5-0 men det påverkar i hur Bartley agerar på planen, hur mittfältet ligger i banan, hörnor, både offensivt och defensivt.
Leeds United WhitesMOT
2017-04-02 08:14
Ska jag vara ärlig så förstår jag inte frågan ?

Har man bara ledaregenskaper om vi vinner ?

Om det är måttstocken så har vi inga ledare alls för alla förlorar nån gång.

Nä, jag tror du blandar ihopa ledarskapet med fotbollskunnandet och miljön dom är i. Att Bartley ser sämre ut utan Pontus är inte svårt att förstå eftersom Pontus är så mycket bättre än Coop. Bridcutt likadant. Ge honom bättre lekkamrat på mitten så kommer han se ännu bättre ut.

Leeds United sportcarl
2017-04-02 01:36
Tyckte du de visade ledaregenskaper idag? Bridcutt personligen är jag ganska besviken på de sista 2 månaderna har väl inte riktigt infriat mina högt ställda förväntningar och kan nog förstå varför han inte fick så mycket speltid i Sunderland. många som hyllar Bartley men hur många bra matcher har han gjort utan Pontus? Green kanske jag skulle nämnt dock, han har verkligen vuxit under säsong, liksom Taylor. Pontus är en nyckelspelare i ett play off kval. Vi har bara som jag ser det 3 spelare av godkänd eller bra Pl-klass det är Jansson, Taylor och Wood
Leeds United WhitesMOT
2017-04-02 01:12
@sportcarl:

????

Så du menar att Bartley inte är nån ledare ? Eller Bridcutt ??
Leeds United WhitesMOT
2017-04-02 01:10
Idag håller jag med dej, Stenis. Vieira var som jag skrev innan,passagerare. Han skulle byts kanske redan i halvtid.

Vieira har absolut talang men frågan är om han har i sig att bli en drivande innerfältare. Tyvärr tror jag han är alldeles för lik Bridcutt och hamnar helt fel när han inte får den rollen som Bridcutt har. Phillips kanske inte är samma talang men idag hade hans egenskaper varit mer rätt. Framförallt i andra halvlek. Men istället för att ta Vieira för Phillips så tar Monk alltså Pedraza vilket fortfarande snurrar runt i mitt huvud. Kan icke fatta hur mycket jag än försöker. Laget blev bara än mer förvirrat kändes det som.
Leeds United sportcarl
2017-04-02 00:57
Nu talar jag inte om en enstaka match utan på sikt. Hur det sett ut med och utan Pontus. Pontus har mig veterligen inte gjort en dålig ligamatch och det gör i långa loppet skillnad. Sedan att försvaret säkert kan vara dålig i någon match med Pontus och säkert bra i någon matc utan honom säger jag inte emot.
Men minns hur det såg ut innan Pontus kom och även då talar jag inte om en enstaka match utan helheten. Är bara att kolla poängsnitt och insläppta mål med eller utanPontus.detta måste lösas av Monk och tror han gör det.Pontus och Wood är våra enda ledargestalter på plan.
Leeds United stonefree
2017-04-02 00:14
@sportcarl:

Där har du nog lite fel. Leeds absolut bästa hemmamatch under säsongen var mot Derby, då spelade Ayling och Bartley innerbackkar med Coyle och Berardi som ytterbackar, enda gången det har hänt den här säsongen och jag kan säga dig, jag var där och det var en 100% insats av försvaret. I dagsläget trots förlusten i kväll, så tror jag att publikens sång och Pontus stöd bland fansen har har fått honom att tro att han är gud. Leeds har lättare att klara sig utan Pontus än Pontus har att klara sig utan Leeds alla dagar i veckan!
Med handen på hjärtat, måste ju alla erkänna att vi har haft en jävla tur i många matcher trots uselt spel. Såg även efter kvällens match att det var folk som tyckte att Reading hade tur! Hallå de var ren med Green 3 gånger under matchen. Våran bästa chans var när Hernandez kom glidande efter ett inlägg från Alfonso.
Jag är ingen expert på fotboll, mina meriter sträcker sig till att vara bänknötare i div. 3 på 70-80 talet. Men jag kan inte fatta vad Monk ser i spelare som Philips och Viera. Ta Viera i dag( jag skitar i att många säger att han är en talang) så länge han inte bidrar mer än han gör kan han spela i reservlaget, man kan var 18 eller 33 år, men när det gäller är det samma krav som krävs, han är fan totalt kass i dagsläget. har ni 90 minuter över, prov att titta på matchen igen och special studera honom, han har inte ett rätt. Har aldrig sett honom dribbla förbi en motståndare i en enda match någonsin. Han slår en bakåt passning eller tjongar iväg bollen, i varje närkamp kommer han ut som förlorare, det håller inte. ( Vet att Hartey blir grinig nu) men killen är kass punkt slut.
Sedan har vi spelare som jag nämnde som Philips samt Cooper och Sacko, som inte alltid är speciellt bra och kanske är en av orsakerna till att vi aldrig riktigt äger matcherna, men de gör ändå ibland en del bra saker.
En sak är säkert, vi måste nog komma in i flytet igen och ta poäng på tisdag, annars börjar det om matcherna går emot oss att brinna lite i röven på oss. En sak är iallafall färdig diskuterat, att vi skulle ta en direkt plats till PL.
Time att slagga nu, på måndag åker jag till London för Brentford matchen på tisdag, det blir ihop med ett gäng Danskar och några gubbar från Leeds

MOT
Leeds United Pontus Hatt
2017-04-01 23:17
Så som jag förstår av inläggen här kommer alltså inte Monk och PJ överens i alla avseenden. Illavarslande, men som det sägs, ingen spelare är större än klubben. Det gäller tränare också och det hoppas jag Monk förstår, annars har vi problem. Leeds ska gå till play off i år och då måste vi MARCHING ON TOGETHER!!!
Leeds United sportcarl
2017-04-01 22:49
Krävs bra ledarskap av Monk att lösa detta. Vi kan inte en gång till ha 2 falanger . En för Monk och en för Pontus. Att bänka Pontus eller släppa Pontus kan bli ett misstag lika a la Cantona på 90talet.
Leeds United Hartey
2017-04-01 22:38
Sant att Leeds kommer att förlora enormt på om Pontus inte spelar. Han är med i årets lag i Championship och han och Bartley skulle lätt platsa i ett PL -lag runt 10-15:e plats. På LUSS-resan kokade det av rykten runt Pontus om hans ev bråk med Bartley på träningen. Det skulle kunna vara så att Pontus fick en chans att komma tillbaka då och nu 5 veckor senare är det samma problem igen.Kom ihåg att Monk inför säsongen skickade iväg Bellusci då han inte ville ha några " Bad Apples " i truppen. Rikytigt jävla tråkigt är det och det är bars hoppas att det löser sig med Pontus.
Leeds United Duke
2017-04-01 22:23
Sportcarl// Ja, Ingen Jansson från start på tisdag och vi har ett problem så enkelt är det.
Leeds United sportcarl
2017-04-01 21:51
Duke 21:35. Instämmer. Att vi går till play off utan Pontus med det läget vi har ja. Men gå upp från PO utan Pontus nej.är bara Pontus som kan ge lugn och stadga i försvaret. Bartley Cooper och Ayling väldigt medelmåttiga innerbackar utan Pontus.
Leeds United Banjo Bob
2017-04-01 21:38
Sett det här I ett antal matcher där vi ändå lyckats vinna eller ta poäng. Saknar energin och jävlar annama. . men får ta det positiva att Preston matchen blir jävligt viktig och man då sitter på läktarn.
Leeds United Duke
2017-04-01 21:35
Sportcarl// Någonting har hänt helt klart. Från Pontus håll är det utrett men Monk har uppenbarligen inte släppt det. Med Cooper i backlinjen går vi inte upp så jämna lag är det.
Leeds United sportcarl
2017-04-01 21:21
Blir rädd av Monks uttalande att han även med en skadefri Pontus skulle starta Cooper. Då har jag ändå inget emot Cooper. Detta måste Monk lösa omg annars kan vi ha en ny kris i denna klubb
Leeds United ¤Thom Mattsson¤
2017-04-01 21:11
Nu kan vi glömma direkt uppflyttning och får inrikta oss på att försvara play-off.
Leeds United Duke
2017-04-01 21:05
Hartey// Ja men vi kommer aldrig gå upp utan Jansson. Jag rankar honom högre än Wood.
Annons: