/england/leeds/forum/497.aspx/england/leeds/forum/497.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
The Championship - Leeds United
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Leeds United Kristoffer
2017-04-13 11:52
Är väl ett av akademilagen som inte har vunnit på tretton matcher eller liknande och ligger tvärsist i sin tabell. Det var många bra personer och tränare som försvann från akademin under Cellinos utrensningar: Redfearn, Ward och Naylor. Även en del spelare har väl sökt sig någon annanstans i stället.
Leeds United Norman Hunter
2017-04-13 11:42
Bra intervju med GM.
På förekommen anledning så pratar GM om akademin ungefär 41 minuter in.
Leeds United Zilvestri ...Zlatan....
2017-04-13 11:30
Snö o snart Påsk....lita svårt för min lilla gröna Ambroggio, att ploga snö, han fastnade i a lita driva.......;)
Leeds United sportcarl
2017-04-13 08:21
Ja då är det fullspäckat på långa fredagen med både Frölunda-Brynas och Newcastle-Leeds United.
Leeds United Hartey
2017-04-12 14:26
Är orolig över Akademin och U-23 och det har jag varit större delen av säsongen. Vi måste få in en vinnarkänsla och fet är nästan omöjligt att få fram bra spelare och vi bara förlorar hela tiden. Detta är inte vad man vill hur Akademin skall fungera. Efter Paul Hart försvann har det sett nattsvart ut. Borde inte vara konstigt om Leeds tar nya grepp och gör en nystart med Akademin. Den har ju varit en av dom få saker som fungerat under dom sista 10-15 åren
Postat via SvenskaFans-appen
2017-04-12 09:32
Hoppas,bara, att få se ett,Leeds, i över morron som spelar sitt, hittills i denna series historia, absoluta praktmatch, tillägnat, oss , FANS, som bara kan, tillbedja, de stora,ESSEN, i konsten att ,lira boll !! Är en stor förlust den dag man kanske måste missa .ex. fredag den fjortonde april 2017, på grund av andra skäl ,på vilka man inte bestämmer allt i denna världen. New blir nog svåra att sänka !!
Leeds United sportcarl
2017-04-11 23:17
Ja då vet man det att academy går sämre och första laget går bättre:)
Leeds United Duke
2017-04-11 18:09
Thom// Vet inte exakt vilka som inte ersatts. Men många har slutat bl a Naylor, Bromby, Andy Gray, Lucy Ward och Readfearn.
Leeds United ¤Thom Mattsson¤
2017-04-11 17:58
Duke// Vilka ledare har lämnat och inte ersatts?
Leeds United Duke
2017-04-11 16:31
Thom// Resultaten, ledare som lämnat utan att ersättas. Värvat spelare från andra lag som blivit över i deras trupper för att få ihop till full U21 trupp. Vissa matcher har vi inte haft en full bänk. Nedgradering av statusen på akademin från högsta till näst högsta om jag har rätt för mig. Ekonomiska besparingar.
2017-04-11 15:58
Duke// Men är det någonting du antar eller har du några "bevis" för det? Är det endast "b-lagets" resultat du bygger det på så tycker jag det är lite fel. Men om du kan visa att vi misslyckats med träningar, resultat i ungdomslagen, inte tillräckligt med tränare, sparkade tränare, inga talanger på väg fram etc etc så kanske jag dessvärre måste ändra uppfattning.
Leeds United Duke
2017-04-11 13:03
Thom// A-laget är såklart viktigast. Men att påstå att akademin är lika bra som den varit köper jag inte. Det är ett problem och stor del är att tränare/ledare har fått sparken eller lämnat.
2017-04-11 12:48
Sen kan man undra hur det hade gått om vi satsat på våra talanger i år istället för att värva in Jansson, Bartley, Ayling, Green, Bridcutt etc.

Det är ju svårt att göra "allt". Vi hade ju kunnat sälja Taylor och låtit Denton spela där istället. Struntat i att köpa Bridcutt och O'Kane och låtit Odour samt Mowatt lira där. Inte värvat Jansson och istället låtit Pearce spela mittback tillsammans med McKay och inte tagit in Bartley heller. Vi hade kunnat spela Peacock-Farrell och inte värvat in Rob Green.

I år känns det som att vi satsat på a-laget och vi ligger på kvalplats till Premier League. Jag tycker det är rätt :)
2017-04-11 12:40
Duke//

Ja, de där påståendena är ju dina. Vem visste vem Byram var när han kom upp i a-laget och tränade en gång? Typ ingen. Var väl Neil Warnock som fick upp ögonen för honom?

Vem hade hört talas om Ronaldo Vieira innan han fick chansen?

Du skriver att ingen har slagit igenom i år. Vieira spelade en match förra säsongen, är 18 år och gör sin första a-lagssäsong i år så där är en.

Odour ryktas vara något alldeles extra så han kanske är näste man att så igenom, kanske i Premier League till och med.

Jag säger inte att allt är guld och gröna skogar med Leeds men jag tycker inte det är så illa som du säger. Vår akademi har fått fram talanger i mängder i flera år och kommer säkerligen fortsätta med det.
Leeds United WhitesMOT
2017-04-11 12:28
Den här killen smög in under radarn. Har läst en del som tycker han är den som sticker ut ur en grupp som känns väldigt mediokra för att vara vårt mått mätt.
Leeds United Duke
2017-04-11 10:57
Thom// Vänta något år så får vi se hur många som slagit igenom. Denna säsong är det ingen. Förra året Phillips och Vieira så det var godkänt. Denton blir 22 i år och McKay även han över 20 dom tror jag inte på. Vieira brodern sägs vara klart sämre än sin tvilling. Möjligtvis målvakt Farell kan på sikt bli bra.
2017-04-11 10:23
Sen fick väl vår akademi ett riktigt bra betyg för inte alls länge sedan?
2017-04-11 10:22
Duke// Finns det inga yngre påväg upp? Clarke Odour talas det en hel del om. Romario Vieira (brodern till Ronaldo Vieira), Paul McKay, Tyler Denton, Peacock-Farrell, Stokes och Pearce är ett par andra. Vart har du fått uppgifterna om att "inga fler är påväg upp"? Leeds har alltid producerat talanger så dina uppgifter är revolutionerande verkligen.
Leeds United Duke
2017-04-11 09:36
Thom// Tror knappast det är Monks fel att akademin är bedrövlig. Någon vinst till hade det nog blivit om Antonsson m fl hade fått fler matcher men problemet finns där ändå. Leeds har använt 23 spelare i ligan i år minst antal av alla lag. Truppen är tunn och det finns inga yngre som är påväg upp.
Leeds United sportcarl
2017-04-11 09:33
Vi har några riktigt lovande spelare på gång. Den största talangen är väl Sammy Amissah . Kan bli något riktigt riktigt stort. Men är bara 16-17 år. Skulle inte bli förvånad om han är med på LU försäsongsträning Ronaldo Vieras brorsa är väl ganska hyfsad med.
2017-04-11 09:16
Ja eller kan man väl skylla på Gary Monk då. Hur många av våra a-lagspelare spelar i reservlaget när de sitter på bänken i första laget? I Sverige är ju detta en mer eller mindre självklarhet men inte i Leeds. Till och med Marcus Antonsson lirar ju inte och han är inte ens på bänken, precis som Matt Grimes. Om Grimes, Antonsson, Doukara, Barrow, Dallas, Cooper, Taylor hade spelat i b-laget så tror jag chansen till vinster hade ökat markant. Nu tror jag iofs att det finns restriktioner på antal spelare över en viss ålder som får spela i b-laget men iaf.
Leeds United sportcarl
2017-04-10 22:27
Då får vi vara glada att A laget går desto bättre i år:)
I princip klara för play off. Enligt Grayson kan vi gå upp
Leeds United Duke
2017-04-10 17:47
U21-laget fortsätter att förlora. Viktigt att nya ägaren satsar på akademin vilket inte Cellino gjorde.
Leeds United Duke
2017-04-10 17:44
92% chans att vi klarar topp 6 enligt spelbolag.
2017-04-09 19:28
Detta tips måste jag svika, det lag som jag hoppas ska stå först i tabellen !
Newc, får ,ettan denna gång och Leeds som vanligt tvåan !!
Kanske blir kvarvarande matcher så turbulenta att till och med Leeds får
chansen att stå som tvåa eller trea från toppen.....
Brighton kan gärna smaka på lite motstånd, i dessa sista av matcher vi har
framför oss.!!
Ett lag som jag tycker visade framfötterna är Norwich, kommer nog att klättra på
uppåt.....
2017-04-08 22:37
Synd att inte Newcastle vann idag.
Verkar som Brighton har mer tur.
Istället fick vi Sheffield i hasorna.
Man kan undra om Newc.kanske klår oss istället
nästa match.Tror att kvarvarande matcher nu kan ändra om
ställningen i tabellen ,vi såg ju nu att flera av topplagen inte räckte till
att stå på sig mot de nedre lagen. Allt kan hända i de fortsatta spelmatcherna....
Leeds United sportcarl
2017-04-08 20:55
Och grattis till Billy Sharp
2017-04-08 20:43
Grattis till Sheffield United som är tillbaka i The Championship.
Leeds United sportcarl
2017-04-08 20:00
Jag är som duke älskar att ha fel. Gav dom beröm dock 18:10. Ändrade dock mitt luss tips till 2-0 tyvärr
Leeds United Ballsmash
2017-04-08 19:54
@sportcarl:

Hehe.
Annons: