/england/leeds/forum/495.aspx/england/leeds/forum/495.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
The Championship - Leeds United
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Leeds United Linus.M
2017-07-25 17:05
Stonfree//

Flint verkar inte vi vara intresserade av. Iallafall inte enligt YEP.
Leeds United stonefree
2017-07-25 16:46
sportscarl Jag glömde tippa. Du säger att vi är ett lag som kan slås om topp 10. Där håller jag nog med dig om 1:a eller 2:a. Nej inte en chans. Men med lite eller mycket tur 3:a. Min realistiska placering ligger nog runt 6:e till 9:a plats. Den här serien blir bara tuffare och tuffare för varje år, vi är uppe mot lag som kräver revansch, som Derby, Fulham, Reading, Aston Villa, där till kommer Sunderland, Middlesbrough, Hull och Sheffield och vi, sedan kommer det ju alltid lag som skräller
Postat via SvenskaFans-appen
Leeds United sportcarl
2017-07-25 16:22
Mycket intressanta reflektioner stonefree. Mycket jag håller med om och öite grann jag tycker olika. På målvaktsidan hoppas jag på Green då han kommer från en bra säsong och kan championship. Ayling Pennington, Pontus och Berardi känns som en bra försvarslinje. Vid skador har vi Anita att tillgå på ytter backarna och även aspirera på startplats. Cooper som bra back up som innerback. Våra 4 mellanmjölkdefensivmittfältare har vi kvar. Kommer från godkänd säsong men alla kan bättre. Till det har vi ju Klich och Anita som borde hålla samma nivå om inte t o m bättre. På yttermittfältet ser jag Alioski som given, och Roofe tar ytterligare ett steg framåt. Sacko och Dallas är upp till bevis tror de kommer göra en bättre säsong än förra. Hernandez och Saiz ger konkurans om samma roll,känns bägge som bra playmaker. Wood känns given som anfallare kommer nog inte kunna upprepa sin förra säsongen men borde kunna klara 20+ om han startar varje match,och ett mittfält som borde kunna leverera fler mål Hoppas TC kan utveckla och kanske få någon av tex Cooper,Phillips,Sacko,Dallas, Antonsson plus någon av utvecklingspelarna att blomstra. Är försiktig optimist inför säsongen. Tycker vi tillhör typ 10 klubbar som borde ha minst play off som mål.
Leeds United stonefree
2017-07-25 15:17
Nu har jag tänkt igenom matchen mot Eibar och hur jag ser på Leeds just nu. Matchen i söndags började ju inget vidare, Leeds såg tröga ut, frågan om inte vi är nedtränade rejält gentemot Eibar som inte börjar sin serie fören om en månad.Resultatet i slutändan, är väl helt okej, det är ju ändå ett Spanskt lag från högsta serien. Vi har nu endast Oxford kvar innan serien brakar loss, det känns inte helt okej. Vi verkar ha väldigt många lösa trådar som inte är lösta, vem är förste målvakt? Hur blir det med försvaret? Aden Flint är det verkligen en förstärkning eller ska han täcka för skador avstängning mm. Sedan när jag går igenom nyförvärven, så hittar jag bara 2 stycken som jag tror stenhårt på och det är Anita och Penington. Resten vet jag väldigt lite om. Sacko kommer att få svårt att platsa, Viera kan blomma ut, men det är likadant där, han kanske skulle spela i U laget ett tag, för att få mer matchträning. Jag är rädd för att några utav följande : Klich, Ekuban, Sáiz och Aloski. Kommer att bli lite som inköp av Antonsson, Sloth, samt lån på spelare som Barrow och Grimes, stora förväntningar som sedan inte kommer, utan de får tillbringa tiden på bänken. Vad gäller Pontus Jansson, så ska han också börja se upp, han är guda benådat i Leeds, vilket ställer jävligt höga krav. Frågan är om han kan leve upp till kraven denna säsong, han var ute och cyklade rejält några gånger i söndags. Han måste ha en Bartley typ omkring sig, som är lugn och kan kontrolera honom, när han fladdrar iväg. Cooper verkar ha bestämt sig för att ta en ordinarie mittbacksplats denna säsong, det har han ju i och för sig gjort för och gått ner sig, men tycker ändå han ser något bättre ut just nu. Vi får se när det har kommit igång. Går vi vinnande ut ur de 2 första matcherna, ska inte Pontus tro att han har en säker plats i laget. Jag tror att Hernandez och Roofe kommer att göra stor succé säsongen som kommer, får bara Roofe ordning på fötterna, för få är så snabb som han Mest orolig är jag trots allt för Wood, tror han kommer att få svårare att göra mål och Bridcutt, han är inte sig själv på långa väger längre, han som var kungen i det defensive förra säsongen ända till han skadade sig. Det drar ihop sig endast 12 dagar kvar till avspark! MOT
Leeds United sportcarl
2017-07-25 12:59
Leeds United sportcarl
2017-07-25 12:59
MU har värvat vår lovande academymålvakt Theo Richardson
Leeds United sportcarl
2017-07-25 12:21
gick in och kollade på priser på Leeds hemsida för de 2 första matcherna mot Preston resp Fulham och läste lite info, och det startar kring typ 26-28 pund för vuxna, inte hela världen och någon remarkabel skillnad mot låt säga för 2 år sedan. vill vi att det skall värvas spelare och de skall ha (bra) löner så får vi nog vara med och bidra, jag bidrar gärna och har aldrig sett det som någon plågsam utgift när jag varit över utan brukar ta på Bremner suite, skall det klagas så får vi väl klaga med på att Leeds har tvrättigheter med men tvmatcherna(sky) ingår inte, det betyder några tusen kr extra jämfört om sky skulle hålla i alla matcherna då man måste ha 2 abb både genom LUTV och sky (viasat) om man vill se alla matcherna, mig personligen gör det inget att klubben får några extra pund genom detta
Zilvestri...Wiedwald
2017-07-25 12:20
Håller med dig ! whites...
Ju dyrare biljetterna blir, ju mindre Fans på läktarna !
Tror att ju fler som kommer dit till billigare priser, är en större vinst
för klubben !
Lilla, Ullared, är ju ett gott exempel, på att det låga priset drar kunderna,
samma kanske med fotbolls fansen....
Leeds United WhitesMOT
2017-07-25 00:01
Jag kan inte förstå det tänket alls. Varför göra skillnad på säsongare och sporadiska ? Jag trodde vi hette Leeds UNITED.

Ja 18k är bra. För att vara oss. Vi är ensamma i stan och på så sett kan man tycka vi borde sälja betydligt mer i en stad av den storleken men det är en delad stad egentligen.Rugbyn tar sin del. Plus att det är en stad med mycket inflyttat folk som inte är Leedsare i botten. Geografiskt har vi mycket att kämpa emot också. Framförallt efter alla år av misshandlat rykte.

Det som gör Leeds United stora är följet runt omkring. Folket som gör sina 1-15 matcher om året. Och det är väldigt många som ligger på 10-15. Det är dom som du pissar på med såna här priser. 15 matcher är en säsongsbiljett. Lätt att säga " Ja men så köp det då ". Men då glömmer man alla andra kostnader dessa människor har under matchdagen. Många lägger dubbelt om inte mer bara för att ta sig till ER.

Nä, det är en miss att öka matchbiljetterna. Det är inte att tänka på hela sitt följe. Förhoppningsvis har vi nu ett ledarskap som kommer lyssna och lära.
Leeds United sportcarl
2017-07-24 20:15
tyckte klubben gjorde ett tydligt och bra statement på hemsidan om biljettpriserna, fick det till att säsongsbiljetterna varit frysta i 5 år, nu i sommar har det ju verkligen satsas och pengarna måste ju tas någonstans, ser man det positivt är det väl bättre att de fans som köper säsongsbiljetter och verkligen får punga ut mycket klarar sig jämfört med de som bara ser en enstaka match som en annan och är inte lika kostnadsberoende,18000 sålda säsongsbiljetter är riktigt riktigt bra.
.
Leeds United WhitesMOT
2017-07-24 18:57
Duke //

Ja det kan man väl kalla det. Det är ju ett utnyttjande av lojalitet och lite spekulation. Går laget bra så kommer vi no matter what. Gnäller gör vi på priset men se skiten ska vi :)
Leeds United Duke
2017-07-24 18:48
Whitesmot// Det är väl en form av girighet/maximerad marknadsekonomi. Man tror att lika många ska komma även om man måste betala en stor peng. Arbetarklassen får gå på rugby istället.
Leeds United WhitesMOT
2017-07-24 18:37
Ja man kan ju göra det väldigt förenklat och säga :

£20 få 30k eller £30 och få 20k. Intäkten blir den samma men nog fasen borde man tjäna på allt sidan om. Det är liksom för enkelt. Begriper inte vad det är man missar.
Leeds United Duke
2017-07-24 16:26
När vi har en arena som i stort sett aldrig är slutsåld är det meningslöst med så dyra biljetter. Det är knappast PL vi ska konkurrera med. De punden klubben förlorar på lite billigare priser tar man säkerligen igen på merförsäljning som mat, dryck och souvenirer plus att intresset ökar bland folket. Hade vi haft en mindre arena så hade man självklart fått ta bra betalt för platserna.
Leeds United sportcarl
2017-07-24 15:38
bolton som vi har i första matchen tar från 30 pund och uppåt för vuxna, billigare så klart för pensionärer studenter och studenter
Leeds United Linus.M
2017-07-24 15:37
Wow, skämskudde. Att jag gick på den lätta....
Leeds United WhitesMOT
2017-07-24 15:15
@Linus.M:

Gammal artikel jue :)

Men sluta gnäll Larry ! Du kommer ju in gratis ;)

Tyvärr får man inte upp Sunderlands priser just nu men om man jämför våra med säg Aston Villa så är vi i runda slängar £4-7 dyrare på kortsidorna. Om man då inte köper på matchdagen vill säga. Ingen aning hur andra klubbar har det med pålägg på matchdagen.

Vi tar PL priser i övre klassen och det är inte bra. I grund och botten är priserna på tok för höga i England. Att vi ska betala mer för att få se dyra spelare köper jag inte som argument. Det är inte fansen som drivit upp priserna på spelarna. Även om vi är indirekt delaktiga i vansinnet eftersom vi gnäller och går ändå.

Och så tror jag även denna säsongen kommer bli. Vi har så pass många utanförstads supportrar så klubben kan ta sina priser. Folk kommer gnälla men betala för "det är ju bara nån match om året ändå" Hade vi haft mer hemmafans från stan så hade dessa priser förmodligen varit svårare att sätta. Samtidigt hade vi nog iofs sålt fler säsongsbiljetter...

Leeds United sportcarl
2017-07-24 14:47
Linus M 13:19. Grayson uttalande var från 7e april. Men kan ju höjts ytterligare för bortasektionen
Leeds United Kristoffer
2017-07-24 13:20
@stonefree:

Enligt YEP så är A+ för playoff-matcer och liknande.
Leeds United Linus.M
2017-07-24 13:19
Grayson är inte heller helt nöjd med biljettpriserna.
Leeds United stonefree
2017-07-24 11:23
Det som jag inte fattar är att de igen har lagt in en ny kategori i biljettsalget Kategori A+. Nu när de äntligen hade bantat ner det till A och b förra säsongen. De matcher som blir A+, kommer det ju att bli en skaplig prishöjning mot ifjol. Köpte nyss till Preston matchen, det var skapligt riv efter biljetterna. Det som jag tycker är mest synd är att nu när Leeds har gjort om sin hemsida och alla matcherna ligger fint uppradade med en kategori "More Info" under varje match, då borde man kunde begära att de lägger ut informationen om när och hur dax biljetterna till matcherna släpps, minst 4-5 dagar innan biljetterna släpps. Nu fick jag informationen genom facebook igår. Alla andra klubbar är väldigt bra på sånt! Skärpning där Leeds. Matchen igår återkommer jag till. Målet här om dagen som jag sa var en målvakts tabbe, kanske var lite förhastat, har tittat många gånger nu i efterhand,, målet är hur snyggt som helst, han står lite fel i målet, men fan om han hade tagit den oavsett, jag tror inte det!
Leeds United Duke
2017-07-24 09:53
Nu ryktas det om West Ham-anfallaren Ashley Fletcher igen. Lån är väl troligt isf.
Leeds United sportcarl
2017-07-24 09:49
är det bara jag som är tveksam om Wiedwald? mittenlaget Werder Bremen släppte in mest mål i bundesliga, kan ju beror på försvarslinjen med så klart men för mig ringer det en varningsklocka, tycker Green förtjänar en startplats med tanke på sin förra säsong
Leeds United sportcarl
2017-07-24 00:20
Största skillnaden mellan första och andra halvlek var vårt mittfält. O Kane, Phillips, Roofe,Hernandez och Alioski förstärkte sina chanser att starta i premiären tyckte jag.
Zilvestri...Wiedwald
2017-07-24 00:16
Ja så dags att avsluta denne aftonen.
Först en usel match mellan Leeds o Ebard, inget upplyftande precic.
Sen en titt på forumet, där ett fåtal håller konferens. Alltid de vanliga som sitter där o ugglar.
Tog istället an deckare, Maria Vern, var absolut plåster på Leeds stjärnor,s
usla match.
Som alltid tittade jag in på forumet efter filmen slut, och vad finns där, samma
people 4-st inloggade Linus, Kristoffer,sportis och Robban,T. Whites undantagen denna gång. Bra att de håller ställningarna, befarar att detta forum aldrig blir större.
Leeds United Linus.M
2017-07-23 22:03
Här har ni de nya biljettpriserna, både om ni köper innan matchdag eller på matchdag.
Leeds United Linus.M
2017-07-23 22:03
Hej hörni!

Som ni vet så har vi ju en officiell "Supporters Trust" i England. De ville engagera sig mer med oss i Skandinavien för att få våran syn på saker och ting som händer med klubben och vad vi vill att de ska fokusera mer på. Har pratat med ordförande Dave Carrington och även Chris Hunter som är styrelseledamot om hur vi ska gå tillväga och jag berättade att jag kunde försöka få er att höra av er med åsikter till mig så kan jag föra vidare dem.

Är ni inte medlemmar ännu? Bli det! Enligt mig är det en jättebra möjlighet för oss att faktiskt påverka vad klubben gör. Ju större LUFC Trust blir ju mer kommer klubben lyssna. De har redan vid flertalet tillfällen pratat klubben tillrätta med saker och ting, inte minst när Massimo tänkte sätta ett tak på 2000 bortabiljetter. Istället försökte de komma på andra lösningar och han släppte den idén helt.

Kostnaden är endast £10 per år. Då får ni ett medlemskort, en snygg pin, rösträtt, nyhetsbrev och ni kan ansluta två stycken "future trust" om ni vill, för era barn som är under 18 år.

Som ni vet så har klubben höjt priserna på matcherna denna säsong (se nästa inlägg för att komma till länken för priserna). Vad tycker ni om det? Är det inte så noga eller kommer det påverka er i framtiden när ni tänkt se på någon match? Kanske ser ni på färre matcher eller inte, ge mig era åsikter!

Särskilt intressant är det att höra från er som är över väldigt ofta och hur mycket det kommer påverka er. Till exempel dig, stonefree.

Hör av er till mig via PM här på svenskafans eller på min mail: linus@westkusten.se

Alla åsikter är uppskattade, även de som inte har o göra med biljettpriserna.

Marching on Together!
Leeds United sportcarl
2017-07-23 21:58
Sacko har pace med saknar spelförståelse. Var ett läge i första halvlek när Leeds hade chans till snabb omställning anfall. När Sacko fick bollen vid mitt plan och skulle lägga en genomskärning på6-7 meter kom passningen 2 meter bakom Wood /Saiz? Viera kan bli något men långt ifrån färdigsskolad. 1 klass sämre än Cook men ändå ganska bra redan
Leeds United WhitesMOT
2017-07-23 21:31
Är det bara jag som får en känsla av Sacko när man ser Vieira ? Lite huvudlös höna liksom. Får intrycket att båda har nada fotbollshjärna. Stämmer det på dagen för dom så kan det se hur bra ut som helst men det är för många hål där i mellan.

En stor anledning till att Bridcutt sjönk igenom så mycket förra säsongen menar jag har att göra med att han fick curla Vieira på tok för ofta.
Leeds United Linus.M
2017-07-23 20:36
@Kristoffer:

Där är vi inte överens. Tycker Vieira är grym.
Annons: