/england/leeds/forum/486.aspx/england/leeds/forum/486.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
The Championship - Leeds United
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Leeds United WhitesMOT
2017-05-03 22:02
Ja tack !
Leeds United sportcarl
2017-05-03 22:01
Verkar som det från nästa säsong för boende utanför Storbritannien skall gå att streama 46 matcher från engelska ligan för 110 pund.
Leeds United WhitesMOT
2017-05-03 16:12
@Kristoffer:

Många ord som man hört i flera år men väldigt länge sedan man hörde dom i en och samma mening. Tänk om det äntligen ska kunna bli så att vi faktiskt blir som en riktig proffsklubb igen. Kommer knappt ihåg hur det var :)
Leeds United krelleg
2017-05-03 16:07
Haha, hade helt glömt av Botakas existens. Bellusci och Murphy borde frigöra en del lön om vi kan bli av med dem (iaf den förstnämnda har väl kontrakt ett år till).
Leeds United sportcarl
2017-05-03 15:52
Taylor oh Bartley är väl ganska klart de spelare som man vill ha kvar, kanske Hernadez men tveksam tycker han sviktat betänkligt på slutet och han blir inte yngre, Murphy tycker jag kunde få chansen att visa upp sig lite mer, levererar lika mycket som de mittfältare vi har, kanske bättre då låna ut Phillips,sedan är ju frågn vad man skall göra med Dallas som dock säkert har ett tag kvar på sitt kontrakt, tycker han visat för lite över tid och rum
Leeds United Kristoffer
2017-05-03 15:14
Diagouraga, Murphy, Erwin, Silvestri, Bellusci och Antonsson är väl andra spelare kan komma att lämna.
Leeds United Kristoffer
2017-05-03 15:12
De här är väl de som antingen är inlånade eller har utgående kontrakt:

Pedraza, Sacko, Grimes, Barrow, Botaka, Turnbull, Bartley, Hernandez, Taylor
Leeds United sportcarl
2017-05-03 14:40
Radrizziani tar full kontroll och Monk får förlängt kontrakt kan ju vara en bra start att ta innan nästa veckas slut, därefter se vad man skall göra med spelare med utgående kontrakt och lånespelare, för mig kan man nog släppa de flesta. väldigt få som verkligen imponerat
Leeds United Kristoffer
2017-05-03 14:31
The intention is for a quick resolution so that the club can start building & recruiting for next year over the summer. #lufc
Leeds United Kristoffer
2017-05-03 14:30
Det verkar även som att kontraktspratet med Monk ska börja den här eller nästa vecka.
Leeds United WhitesMOT
2017-05-03 12:38

Adam Pope ?@APOPEY

All the noises from #lufc at the moment are that the 100% buy out is underway & that Andrea Radrizzani wants a swift conclusion to deal.

11:54 AM - 3 May 2017 · Leeds, England
Leeds United WhitesMOT
2017-05-03 12:36
Phil Hay ?@PhilHayYEP

From a source at Leeds: "positive talks held between Cellino and Radrizzani over a full buy-out of the club - but no deal concluded yet."

11:51 AM - 3 May 2017
Leeds United WhitesMOT
2017-05-03 12:26
Jaha där har vi förklaring till allt.

Stenis, nu stannar du hemma ! 2-2-9 är inte godkänt. ;)
Leeds United stonefree
2017-05-03 10:06
Jaha, då är säsongen slut, vist det är en match kvar, men den har ingen betydelse, för utgången. Jag skrev en större artikel, när vi hade spelar runt 25% utav säsongen, där jag sågade mycket utav Leeds spel. Spelare som underpresterade med mera. Men vartefter säsongen sakta men säkert gled framåt, så reste vi oss, mycket tack vara Green och ett försvar som kämpade som djur i match efter match. När februari övergick i mars, fanns det drömmer om att gå upp direkt, spelet var inte där 100%, men vi kämpade i matcherna och la oss aldrig ner och dog, vilket gjorde att vi fick poäng eller vann de flesta av våra matcher. När Pedraza drog in 3-1 till Leeds den 3/3. Då var det 25% kvar av säsongen, jag bokade matcher och for fram och tillbaks till. England, bokade upp hotell i London till 29/5 för finalen, för dit skulle vi gå, det var våran säsong, inget absolut inget, kunde hindra oss från att komma till PL nästa säsong. Jag är ingen överdriven positiv människa när det gäller Leeds, utav en anledning som alla som håller på Leeds vet varför. Men nu ryktes jag med i ett lyckorus som inte har hänt på många, många år. Vad hände? Jo det började helt okej, jag drog till London för Fulham Leeds, en nyckelmatch med stort N. Det började bra, vi hade ett par chanser i början av matchen och fick tidigt ledningen med 1-0 efter ett självmål. Sedan tog det stopp vi blev fulständigt utspelade vi fick inte låna bollen, tror det slutade med 73% - 27% till Fulham. Försvaret slet som djur för att hålla rent framför Green, som dessutom själv gjorde en fantastisk match. Men i 95 minuten small det. Men det gjorde inget, vi hade fått den poängen vi hade kommit för att hämta. Vi var med 10 matcher kvar, 8 poäng förre Fulham, visst de hade en match mindre. Men den måste ju vinnas om de ska få häng. Sedan vet jag inte vad som händer med Leeds som lag. Vist vi vann 2 utav de 10 sista matcherna. Men spelat var ju som bortblåst. Vi var inte i närheten av att ta poäng i flera utav våra förluster. Man märkte att våra spelare blev sämre och sämre. Efter Reading, som jag såg på TV, blev jag jävligt orolig. Men Monk sa att det inte skulle upprepas, vi tar nya tag mot Brentford på tisdag, alla spelare var så besvikna över att de hade spelat så dåligt. Vi vet ju alla vad som hände där. Värsta skiten jag har sett. Men Monk försvarade sig och laget direkt och sa att vi är fortfarande i en stark position och ingen hade räknat med att vi skulle vara där vi är nu, när säsongen började. Helt rätt, men att han inte förstod att detta inte kommer att gå vägen om vi inte provar något nytt. Men så skedde inte, vi harvade på med den tron att det löser sig. Jag gillar Monk och hoppas verkligen han stannar, vi måste ha en maneger som kan bygga upp laget och få lite tid till det. Men jag är ändå väldig besviken på honom, när han inte provar något nytt, när han märker att spelet har låst sig totalt, vi var ju inte i mitten av säsongen, utan vi stod inför a ”Battle of Britania” där vi var 5 lag som slogs om 4 platser. Sedan närmade vi oss den där förrädiska 7:e platsen lite för fort och alla vet att hamnar man först där med endast några omgångar kvar, är man ju den svaga länken. De andra lagen vädrar morgonluft och går ut och smällar på i 90 minuter match efter match. Jag har brutit ihop nu och håller på att samla krafter till säsongen 2017-18. Hoppas vi kommer att ha ett slagkraftigt lag och att vi är med uppe i toppen direkt från start, det betyder så mycket. Nu blev vi av med Newcastle, men får ner Sunderland, det blir inte lätt. Dessutom har vi flera lag som är besvikan på sina säsonger som säkert kommer att förstarka under sommaren, som Aston Villa, Norwich, Derby och minst någon utav Fulham och Reading. Det gäller att varva rätt spelare nu. För den här serien blir bara tuffare och tuffare för varja år! Mitt facit blev 13 matcher under säsongen. 6 hemma och 7 borta. Det är inget smickrande 2-2-9 blev det. Vinsterna kom mot Derby och Bristol C, båda hemma. Alla förlusterna jag har bevittnat live, har varit under all kritik, många av dem dessutom mot på pappret mediokra lag. MOT till alla och hoppas ni får en varm och skön sommar! Årets match: 1-0 hemma mot Derby vi ägde matchen från första till sista spark, tror vi hade 25 avslut i den matchen. Årets sämsta match: Borta mot Brentford, vi hade inte ett rätt på hela matchen, sämste jag har sett på över 2 år. Årets hemmapublik: 1-0 hemma mot Derby 25 000 lät som 40 000 tusen. Årets borta publik: Borta mot Fulham över 7000 Leeds supportrar som hoppade och sjöng i 90 minuter så jag trodde läktaren skulle ge efter. Årets hemmapublik besvikelse: 0-2 hemma mot Newcastle fullsatt 36 000 men efter 20 minuter dog stämningen mer eller mindre. Det lät ofta som det var max 20 000 tusen. Årets spelare: Helt klart Wood, att göra så många mål, med tanke på att han ligger på topp ensam, är en bedrift. Årets flopp inlåningen: Barrow, Grimes och Pedreza. Varför? Årets flopp värvning: Måste ju vara Antonsson, som var Monks första värvning i klubben. Årets hade hoppats på mer: Bridcutt och Philips, har både 2 varit riktigt dåliga och är en stor orsak till att vi inte blev bättre än 7.a. Årets bråk: Hemresan med tåget från borta matchen mot Derby. Årets Uppladdning: På Gotham Town i Newcastle, jävla vilket drag. Året borta arena: Cravern Cottage, måste vara en av England snyggaste, med Themsen rinnande utanför. Årets sämsta arena: Borta mot Brentford, riktig ståplats, men folk sprang ut och in hela tiden, så det kändes som man stod på Kings Cross i myllertid. Det är inget roligt då, tror de gick ut och rökte hela tiden. Årets stad utanför Leeds: Det får bli Newcastle eller Bristol, svårt val. Årets helvetes, jävla skit: När Fulham gjorde mål i 94:e minuten till 1-1. Årets helvetes så jävla gött: När Wood drog in 1-1 mot Newcastle i 95:e minuten. Årets mål: Doukara´s 2-0 mot Burton Hemma. Årets positiva överraskning: Berrardi visade i många matcher vilken bra back han är. Årets snackis: Pontus Jansson alla dagar i veckan. Mannen vet hur man ska dra en slipsten. Han är bra, men kanske inte riktigt så bra, som vi fans gör honom. Han har varvat bra och dåligt väldigt friskt under säsongen. Årets Sista säsongen i Leeds: Taylor, Wood, Barrow, Grimes, Pedreza, alla dessa herrar är ”gone forever” Årets förnedring: Utslagna av ett amatörlag i cupen, en ren katastrof! Så många skulle visa så mycket och det blev inget. Årets Bästa: Att varje säsong få träffa en massa nya vänner på resorna! Årets nästa säsong: Hoppas Monk stannar, hoppas Monk skrotar 4-2-3-1 om inte vi får in minst 4 riktigt bra mittfältare. (Kolla på Tottenham) så ska det systemet utföras. Hoppas vi får behålla hela försvaret – Taylor. Hoppas vi inte måste börja om från början igen. Inför Årets Säsongen 2016-17: Vart vi tippade utav Engelsk press att komma på 16-18:e plats. Så 7:e platsen är inte fy skam, men ändå den topplacering ingen vill hamna på.
Leeds United sportcarl
2017-05-03 07:50
Tråkigt läsa om Aaron Lennon virrade omkring på motorväg. Står om det på expressen sport. Startade sin karriär en gång i tiden i Leeds och nu i Everton. Kanske läge att ta honom hem igen och utan krav.
Leeds United krelleg
2017-05-02 18:32
Också intressant läsning om inför sommarens beslut i klubben.
Leeds United krelleg
2017-05-02 18:24
Hyllman om Leeds.
Leeds United Kristoffer
2017-05-02 16:07
Joe Rawson: West Ham managing director Angus Kinnear is leaving the club to join Leeds United as their new chief executive #lufc Phil Hay: Radrizzani obviously wants Kinnear but it's not clear yet if he'll be CEO or appointed to some other role.
Leeds United sportcarl
2017-05-02 07:48
Mycket inkomster som ett avancemang för med sig försvann också
Leeds United Kristoffer
2017-05-02 07:22
The unheralded losers of Leeds’ final-month collapse, meanwhile, are the unsecured creditors of the insolvency process which United went through in 2007.

Back then, those creditors received around 11p in the pound from a buy-back deal secured by Ken Bates but his ‘takeover’ included a 10-year clause promising another £5m to them if the club were promoted to the Premier League before the end of the 2016-17 season – in effect, a way of ensuring that United would be held to account if they found themselves rolling around in Premier League riches a short time after their insolvency.

This campaign was the last-chance saloon for those creditors and they will not see another penny.

En skuld på fem miljoner pund försvann nu när vi inte gick upp.
Leeds United krelleg
2017-05-02 04:27
Skulle ju sända otroligt märkliga signaler att byta tränare efter en säsong som denna.
Leeds United sportcarl
2017-05-01 16:25
Och att Monk får besked inom 2 veckor så planeringen inför nästa säsong kan sättas igång ASAP.
Leeds United Duke
2017-05-01 16:16
Det bästa är om Cellino säljer så snart som möjligt dock det tror jag de flesta är överens om.
Postat via SvenskaFans-appen
Leeds United sportcarl
2017-05-01 15:59
Cellino känns väl l mer som andrafiolen nu även om han fått mycket skryt sistone av Radrizzani för värvningen av Monk och spelarvärvningarna för denna säsongen.
Leeds United Duke
2017-05-01 15:38
Sportcarl// Verkar finnas motstridiga uppgifter gällande Monks framtid. Hoppas han har tålamod med klubbens tama agerande i frågan. Cellino vill säkerligen ha någon ny tränare han har väl aldrig förlängt ett tränarkontrakt.
Leeds United Pontus Hatt
2017-05-01 14:05
Bitter som faan, men ändå ett fall framåt om man ska försöka vara positiv... Nästa år, då jävlar, hehe.
Sunderland sunderland_73
2017-05-01 10:19
Jag hamnade lite snett med denna kommentar...
Hoppas på storsinthet ...
sorry...
Sunderland sunderland_73
2017-05-01 10:14
Leeds United sportcarl
2017-05-01 08:15
En vecka till säsongavslutningen. Och i min värld inom 2 veckor borde Monk få veta om han får fortsätta. Enligt brittiska skvaller tabloider som the sun lär han inte få fortsätta och kan bli en utländsk tränare likt Ranieri men det får man ta med en nypa salt.rätt läge nu för Cellino att sälja återstående 50% till Radrizzani
Leeds United krelleg
2017-04-30 18:17
Tolkar detta som att Monk vill se en (någorlunda iaf) satsning inför nästa år om han ska vara kvar.
Annons: