/england/leeds/forum/485.aspx/england/leeds/forum/485.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
The Championship - Leeds United
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Leeds United Zilvestri ...Zlatan....
2017-04-26 09:23
Hudds klev iväg upp till tredje plats. Fulham passerade oss med raketfart, inga stopp och belägg hos dem inte !!
Leeds United Duke
2017-04-26 06:25
Ja ca £1 miljon pund kostar det klubben. Var inte så lyckat. Lova topp sex utan att investera i truppen var en chansning minst sagt.
Postat via SvenskaFans-appen
Leeds United krelleg
2017-04-26 02:56
Helvete vad onödigt att hamna i den här sitsen då! Fulham var ju massa poäng efter så sent som för några veckor sen, skrevs här inne om att de var helt avhängda etc. Fan, så jävla typiskt, även om säsongen får anses vara bra sett till förutsättningarna. Antar att det (ev) blir att betala tillbaka pengar på folks årskort nu med till råga på det?
Leeds United ¤Thom Mattsson¤
2017-04-25 22:24
Verkar som att Huddersfield vinner. Då försvann en förhoppning om att ett lag skulle kollapsa då...
2017-04-25 20:56
Såååååå, vi får väl hoppas på Wolves ikväll då. Varje litet halmstrå som sagt...
2017-04-25 17:46
Nu är kung Bore ute o sprätter,"fåragö,"
Brukar sägas så när ,julesnön kommer i april....
Verkligen murket väder.
Äntligen blir det match mellan Wolves o Huddersfield, men inte på tv tror jag.....

Leeds United Kristoffer
2017-04-25 14:13
Bravo ska fortfarande jobba med akademin Qatar.

Bravo is remaining with the Aspire Academy in Qatar, in tandem with his Elland Road role. He'll effectively be a consultant for Leeds. #lufc
Leeds United Duke
2017-04-25 13:49
Norwich are ready to pounce for Garry Monk if Leeds United fail to go up to the Premier League in the coming weeks. Skriver the mirror.
Leeds United sportcarl
2017-04-25 12:41
Ivan Bravo är anställd som klubb direktör. Har bla verkat 2003-2010 i Real Madrid
Leeds United WhitesMOT
2017-04-25 12:21
Måste vara ett steg i rätt riktning.
Leeds United krelleg
2017-04-24 14:28
Alltid något att glädjas åt, dokumentär som har premiär idag.
Leeds United WhitesMOT
2017-04-24 12:54
Bra spelare ser i regel sämre ut med sämre spelare omkring sig. Bartley utan Pontus är ett bra exempel.

Själv tycker jag Vieira fått på tok för mycket speltid. Att han sitter på talang säger jag inget om men hans spelsinne är långt ifrån bra. Och det är där Bridcutt fått jobba för 2 man i många matcher.

Bridcutt kommer från PL ja, men från ligans sämsta lag och han var aldrig riktigt nära att bli ordinarie när han var där. Han drar inte upp några rötter. Det är inte heller hans roll. Han ska spela destruktivt med någon som mer tar hand om bollen. Cook hade varit den spelaren. En fullt frisk O´Kane lite samma sak.
Leeds United sportcarl
2017-04-24 10:42
jag är besviken på Bridcutt som helhet, ytterst ytterst få matcher han stigit fram och levererat vi får nog nästan gå tbx till december,det är ändå en spelare vi värvat från PL,man får lite assocationer till Bamba dvs riktigt bra tills han blir värvad från låneperioden och då går in i en bekvämlighetzon. han har spelat dåligt även när han haft andra än Viera jämte sig..Viera kan jag acceptera att han varit ojämn då han är ett framtidslöfte och tycker det varit viktigt han fått speltid. Phillips kommer aldrig bli något mer än högst en ordinär championshipsspelare det har jag sagt tidigare och säger det igen så honom kan jag inte heller vara direkt beviken på han gör så gott han kan.
Leeds United WhitesMOT
2017-04-24 09:18
Nä, helt klart är det en miss att inte lyckats få in O´Kane i spel igen. Solklart var det så att fram tills hans problem med ljumskarna började så var vi som bäst.

Sen kan ljumskar vara ett helvete att komma tillbaka ifrån. De få chanser O´Kane fått sen har han ju inte varit direkt lysande samtidigt så har ungtupparna från och till hållt det uppe.

Tyvärr har det nog blivit moment 22 av det hela och valet att inte lira honom mer har kostat oss. En av anledningarna till att Bridcutt sett ut som han gjort kan jag känna har att göra med att han fått vara för mycket pappa till framförallt Vieira. Det har hämmat hans egna spel. Ringar på vattnet.
Leeds United sportcarl
2017-04-24 06:58
Whitesmot 22:35. Var väl i höstas OKane var skadad och kunde inte göra sig själv 100% rättvisa. Men ändå spelade bra och levererade. Sista typ 15-20 matcherna vi spelat och sakteliga blivit sämre och sämre har han fått finna sig i att vara vår oanvända avbytare. För mig har Monks gloria hamnat lite på sned.
Leeds United MR Clarke Nr8
2017-04-23 23:38
Skall till Prag Tors-Måns. Vi går alltid på fotboll var vi åker.Jag såg att Slavia Prag har hemma match den 30april.Någon som har varit på fotboll i Prag?eller har några tips om andra lag mm.
Vi Ska Kvala till PL
Marching On Together
Leeds United WhitesMOT
2017-04-23 22:35
O´Kane har varit skadad men visst, märkligt att han inte fått en sniff sedan han blev hel igen.
Leeds United sportcarl
2017-04-23 22:18
Var i samma veva Monk började ställa över O Kane vi tappade all stabilitet. Mycket märkligt han inte såg sambandet har ju i princip hackat hela tiden sedan dess
Leeds United sportcarl
2017-04-23 22:06
Her gått bra från september då vi snittat mellan 1,8-2,0 per match sett över en 10matchperiod. Förutom de sista 10 matcherna då vi rasat till 1,2 i snitt.
Leeds United WhitesMOT
2017-04-23 20:48
Om vi leker runt med lite lögner, statistik alltså :) så får vi detta : Match 1-6 = 0,67 poängsnitt. Usel försäsong, fjanta runt med fel formation och spelare som aldrig borde fått dra på sig tröjan. Match 7-27 = 2,1 snitt. 4-2-3-1 systemet sitter tills Barnsley våldtar oss. I de flesta matcher innan denna har vi liksom varit i en känsla av kontroll. Match 28-44 = 1,47 snitt. De senaste 6 är som de 6 första. Skit. Om vi håller igen och rundar av neråt och säger att vi under dessa 17 matcher sedan Barnsley hade tagit i runda slängar 0.4 mer i snitt så blir det sisådär 7 poäng. Alltså 80 med 2 matcher till godo. Poängmässigt har vi hållt ihopa skapligt fram till Reading men spelmässigt har man kunnat se skillnaden. Proppen har verkligen gått ur de sista säg 6 matcherna. Då det verkligen gällde,då palla vi inte trycket. Kort och gott vi har fuckat upp.
Leeds United Duke
2017-04-23 19:29
Whistesmot// Håller med. Vi lyckades slå ett dåligt Nottingham hemma sen kom Suttonmatchen. Många bottennapp efter det även på hemmaplan som QPR, Cardiff och Wolves. Monk måste hitta tillbaka.
Leeds United WhitesMOT
2017-04-23 19:25
Jag har nämnt det flera gånger men Barnsley borta är för mej då allt verkligen vänder denna säsongen. Det var första matchen jag sett denna säsongen då vi verkligen blev avslöjade. Jag räknar inte de 6 första matcherna riktigt för då handla allt om att hitta våra fötter.

Men Barnsley visade alla att genom att springa över vårt innermittfält så såg vi ut som yra höns över hela plan. Detta har vi sen fått leva med resten av säsongen. En del lag klarar av det bättre än andra men sedan dess har det mest känts som att vi bara försökt hänga med. Inte kontrollera.
Leeds United MR Clarke Nr8
2017-04-23 18:57
Läg fokus på Nästa match .Vinst där så är det fokus på Wigan matchen.Vinst där fokus på kvalet.Vinst där fokus på Wembley kvalmatchen.Vinst där PL.
Om vi inte skulle klara det så det skit o då kan spy ut frustrationen men inte förrän det isåfall är helt kört då kan man börja spekulera om spelare inför nästa säsong.ALLT är Möjligt.
Marching On Together Boys
2017-04-23 17:38
Vilka ska vi köpa då istället för Wood o Jansson ???
Ett helt nytt lag kanske......
Leeds United Duke
2017-04-23 17:27
Wood och Jansson borde vi kunna få £25 miljoner för det är en bra summa att investera i truppen. Fulham eller Wednesday är väl att föredra att de går upp. Hudds och Reading kan vi komma före nästa säsong dom har inte mer pengar än vi.
2017-04-23 17:08
Ja vad gäller Leeds och gårdagens resultat, så blev det en nit.
Skulle det bli full upp i de sista matcherna så jämnar det ut sig i alla fall.
Konstigt är i alla fall att det gick snett även för de stora lagen igår, att se Fulham
vinna med 4-1 var en bedrift.
Spänning kommer inte att saknas närmsta matcherna i alla fall.
Frånsett fotbollen så var gårdagen ett riktigt rally vad gäller fart ,fläkt,gruff och den lille, puckon på isen.
Leeds United Duke
2017-04-23 17:01
Thom// Skitsamma egentligen men jämför du poängsnitt före Suttonmatchen och efter så är det stor skillnad. Inte säker på att just den matchen var det som förstörde med vi lyckades inte hålla poängsnittet de sista veckorna. Mittfältet är väl det som havererade som en del här påpekat tidigare. Bortaspelet är också en tydlig skillnad då vi endast har vunnit en av de åtta senaste bortamatcherna. Kan Monk få ett kontrakt och bygga vidare med investeringar i truppen så ska vi ändå ha hopp inför nästa säsong.
2017-04-23 16:39
Duke//

Innan dessa två senaste matcherna så var vi det 4-5 bästa laget i serien enligtt tabellen. Det hade varit okey till play-off. De senaste två matcherna har tagit oss ner till plats 7. Då tycker inte jag att resultatet mot Sutton för tre månader sedan har så mycket relevans.

6-4-6 får jag det till i resultatrad efter Sutton matchen. Den är inte bra men absolut inte så katastrofal som man kan tro. Problemet är ju att övriga lag har haft en betydligt bättre form än oss. Det var ju inte så länge sedan vi toppade formtabellen i the Championship.
Leeds United Duke
2017-04-23 14:57
Formen har varit dålig länge inte bara senaste två matcherna. Tendensen har vi sett sen Sutton, har varit många dåliga matcher efter den och endast ett fåtal bra insatser.
2017-04-23 14:01
Jag tycker inte vi tappar säsongen mot Sutton. Hade vi gjort vårt jobb mot Wolves och Burton så hade situationen varit helt annorlunda. Det avgjordes i slutet där våra spelare inte klarade pressen, som vanligt. Män förvandlades till möss. Leeds förvandlades till Leeds, helt enkelt.
Annons: