/england/leeds/forum/473.aspx/england/leeds/forum/473.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
The Championship - Leeds United
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Leeds United Hartey
2017-03-06 09:51
Norman Hunter/ Håller med att I Holbeck finns det ytor tex vid Commercial men skulle tro att statsplanen att fräscha upp Holbeck redan är spikad. Att spelare bor i städer långt borta från Leeds är inte optimalt. Ett sätt att förebygga det är att minska den sanslösa spelaromsättningen som varit i Leeds men det kommer väl automatiskt med framgång. Att ha mindre lånespelare gör också att spelare rotar sig i Leeds.
Postat via SvenskaFans-appen
Leeds United WhitesMOT
2017-03-06 09:23
Det är väl fine och ha önskemål om att flytta akademin men var är i så fall planen för detta ? Jag har inte sett nåt annat än snack och gnäll om kostnader kring TA.

Det som däremot finns att se är att u23 ligger nästsist i tabellen. Har inte full koll på tidigare år men kurvan känns inte som den pekar uppåt direkt. Bara en sån enkel sak som att det är väldigt tyst kring nya spännande namn som brukar viskas ut varje säsong. I regel har det varit 1-2 namn varje säsong som folk talat om kan bli nåt.

Så vad än planen är ute på TA så strålar den inte direkt.
Leeds United Norman Hunter
2017-03-06 08:21
Hartey// Vi kom in på detta då Duke nedan skrev att Cellino vill lägga ner Thorpe Arch. Det kommer ofta kritik som är tagen ur sitt sammanhang då såna uttalanden får det att låta som att hela verksamheten ska läggas ner. Spelarna bosätter sig var de vill och kommer anpassa sitt boende efter sin familje- och arbetssituation. Det var ytterligare en sak som Cellino kritiserade när han kom in och det var att så många spelare inte bodde lokalt utan att de bodde i andra städer. Vet att t.ex. Brown bodde i Manchester och minns att det fanns de som bodde mkt längre bort än så. Med tanke på att vi då hade många äldre spelare i truppen så var det säkert så att de hade barn i skola/dagis och föredrog ett par timmar i bilen varje dag istället för att flytta barnen till en ny miljö. Jag anser att det vore bättre att bygga nytt i t.ex. Holbeck. Där skulle det vara mkt enklare att vara med i social projekt och komma närmare gräsrötterna.
Leeds United ¤Thom Mattsson¤
2017-03-05 23:32
terry cooper// Okey, så då är det personen Cellino du inte gillar? Det spelar egentligen inte jätte stor roll om eller vad för misstag han gör eller vilka bra saker han gör på vägen då det är hans person du inte tycker om. Förstår jag dig rätt?
Leeds United Hartey
2017-03-05 22:42
Norman Hunter// som jag förstått så bor dom yngsta spelarna på internat vid Thorpe Arch och då pratar vi om spelare som som ej har körkort. När jag hade magasinet Leeds Leeds Leeds så stod det att ingen spelare ville bo centralt i Leeds. Vet att Pontus och hans tjej klagar att det är stökigt där han bor nära Jamie Olivers i Leeds City Centre. Vet att dom flesta spelare i alla fall för 15 år sedan ville bo i lugna suburbs norrut utanför Leeds då man hade nära till Thorpe Arch. Spelarna har väl inte så långa arbetsdagar att dom inte kan köra 30 minuter. Skulle tro att dom kommer dit och äter frukost gemensamt och tränar på förmiddagen ev äter lunch och sedan drar hem. Jag har i alla fall inte hört någon stötta Cellino i detta men jag har heller inte hört någon kritisera Cellino för det heller. Har alltid trott att Cellino vill förhandla ner hyran på TA vilket i så fall skulle vara bra för klubben.
2017-03-05 22:24
Hartey// Jag har bara varit utanför (där är det fint) så kan inte säga hur det ser ut där inne. Snubben som jag pratade med sa att det var rätt nedgånget, det är förstås subjektivt och beror på vad man jämför med. Har vi träningsanläggningen i eller närmare Leeds så bosätter sig spelare där och det var det Cellino pratade om när han tog upp att TA ska bytas mot nåt annat. Dessutom blir det enklare med ungdomsverksamheten om den är placerad närmare "folket". Jag tycker idén är självklar, fattar inte hur man tänker när man vill distansera klubben från stan.
Leeds United sportcarl
2017-03-05 22:15
Jo det stämmer han hade några tuffa år i början
Leeds United terry cooper
2017-03-05 22:02
@sportcarl:

Var det inte Ferguson som satt väldigt löst till runt 90.
2017-03-05 21:56
@¤Thom Mattsson¤:

Enklast är väl att kasta in det-gamla-ägar-kortet o säga
-Förlåter vi Ridsdale , Bates , GHF ??

Säga så här jag gillar inte personer som uppträder o uppför sig som han.
Leeds United sportcarl
2017-03-05 21:41
man kan ju hoppas att Monk kan bli den nya Wilkinson och Pontus ta rollen som Strachan tog som ledargestalt och härförare på plan , minns det som igår när Strachan värvades och den dagen visste man inombords att nu är vägen till högsta divisionen öppen. Ferguson gjorde inte många missar men att släppa Strachan var en. Då visste man att vi går upp på direktplats tror inte det fanns kvalplatser på den tiden, vi har inte lika bra lag nu som då, men chansen till någon av de 3 platserna finns definitivt
2017-03-05 21:40
@Norman Hunter:

Ibland verkade det som om inte det var en tids fråga:)
Mr C på plan allså.
Sa han inte att ha gjorde jobben för de han sparkade ??
Med den attityden o det snacket han har/ hade så tycker jag han har bäddat för de problemen som funnits o kanske finns.
Leeds United sportcarl
2017-03-05 21:35
thorpe arch byggdes 1994, såldes 2004 när vi var i ekonomiskt kris, nu hyr vi den för 6,5 milj kr om året, allt enligt wikipedia, var howard wilkinsons ide, han var lite före sin tid, gjorde mycket bra de första åren
Leeds United Duke
2017-03-05 21:32
Norman// Tillräcklig insyn är väl relativt men det ser inte lovande ut. Förhoppningsvis ser vi en nystart till sommaren men vi har nog missat två-tre årskullar av riktigt bra talanger. Enstaka spelare kan vi fortfarande hoppas på som Wilks och Pearce.
Leeds United Hartey
2017-03-05 21:24
Norman Hunter// Du har fel info om Thorpe Arch som är skapligt nytt och superfint med kanske 8 gräsplaner, inomhusplan, gym pool och allt. Skulle tro att vi har en träningsanläggning som dom allra flesta lag i England är avundssjuka på med undantag för tex Man City superlyxanläggning. Då dom allra flesta spelare inte bor i Leeds som Pontus gör så har dom flesta nära till Thorpe Arch. Batty bodde utanför Thorpe Arch, många spelare bor i Wetherby, York och Harrogate men nu talar jag i och för sig om Leeds rund 2000.
Leeds United Zilvestri ...Zlatan....
2017-03-05 20:56
Är det tvmatch påtisdag ?? Fulham-Leeds.......
1-2 önskar jag, denna dag.
oavgjort får också duga,
förlust får inte bli en,"fluga,"
till pl vi nu ska vandra,
och bara hålla om,"alla andra,".........
2017-03-05 20:51
[QUOTE=Hartey]Akademin är i alla fall något som bekymrar mig. Vi är bortskämda med att det kommer upp 1-2 spelare som kan gå in i A-truppen varje år . Om Cellino lämnar i sommar så tycker jag att vi skall göra en pudel och ta in Redfearn och Lucy Ward och låta dom göra en nystart av Akademin. Vad jag vet så är Redfearn någon expertkommentator för Leeds och Lucy vet jag inte. [/QUOTE] De senaste säsongerna har vi tagit in fler, troligtvis en bidragande orsak till att resultaten i år är dåliga. De matcher jag sett har vi spelat många unga spelare så resultaten kanske kommer när de får växa till sig.
2017-03-05 20:47
[QUOTE=Duke]Norman// Låter dyrt i mina öron. Tycker du ungdomsavdelningen ser bra ut? Tror du det är en tillfällighet att vi går bättre denna säsong när Cellino fått hjälp? [/QUOTE] Nu hyr vi en ganska nedgången gammal anläggning. kanske bättre att bygga nåt eget modernare. Jag har inte tillräcklig insyn i ungdomsverksamheten för att uttala mig. Har du?
Leeds United Linus.M
2017-03-05 20:33
@Hartey:

Redfearn är på Radio Yorkshire och Lucy gör ingenting just nu.

Att Radrizzani har en plan är jag helt övertygad om, vi kommer få in lite professionalism i klubben i sommar. Fan va skönt det ska bli.
Leeds United Hartey
2017-03-05 20:09
Akademin är i alla fall något som bekymrar mig. Vi är bortskämda med att det kommer upp 1-2 spelare som kan gå in i A-truppen varje år . Om Cellino lämnar i sommar så tycker jag att vi skall göra en pudel och ta in Redfearn och Lucy Ward och låta dom göra en nystart av Akademin. Vad jag vet så är Redfearn någon expertkommentator för Leeds och Lucy vet jag inte.
Leeds United WhitesMOT
2017-03-05 19:32
Om man väljer att inte lägga sig i denna diskussion utan bara bestämmer sig för att betrakta så inser man snart att detta forum med jämna mellanrum förvandlas till en hönsgård utan tupp. Jag har absolut varit med och bidragit själv många gånger. Vi är en hög patetiska tomtar hela högen ! :))
Leeds United Duke
2017-03-05 19:18
Norman// Låter dyrt i mina öron. Tycker du ungdomsavdelningen ser bra ut? Tror du det är en tillfällighet att vi går bättre denna säsong när Cellino fått hjälp?
2017-03-05 19:16
[QUOTE=¤Thom Mattsson¤]terry cooper// Enkel fråga; Är hans misstag oförlåtliga? [/QUOTE] Thom// Enda sättet att undvika misstag är att inte göra nåt alls. Då tar jag hellre nån som gör misstag.
2017-03-05 19:12
[QUOTE=Duke]Norman// Han har avskedat ungdomsansvarig och flera andra ledare utan att ersätta dom eller motiverat varför. Torp Arch vill han lägga ner. Cellino har lyckats skära ner på en del kostnader det är det enda jag ger honom cred för. Finns ingen långsiktig plan och klubben går bra nu när han försvinner det är jag övertygad om. [/QUOTE] Han vill lägga ner TA och bygga nytt i Leeds, låter som en bra idé i mina ögon.
Leeds United ¤Thom Mattsson¤
2017-03-05 19:04
terry cooper// Enkel fråga; Är hans misstag oförlåtliga?
Leeds United Duke
2017-03-05 19:00
Norman// Han har avskedat ungdomsansvarig och flera andra ledare utan att ersätta dom eller motiverat varför. Torp Arch vill han lägga ner. Cellino har lyckats skära ner på en del kostnader det är det enda jag ger honom cred för. Finns ingen långsiktig plan och klubben går bra nu när han försvinner det är jag övertygad om.
2017-03-05 18:54
Duke// Nu utvecklar du inte nåt alls. Ska du komma med såna påståenden för du nog anstränga dig lite om de ska vara trovärdiga. Nu låter det bara som att du tittat på tabellen och sen slänger ur dig nåt som kanske fastnar nånstans.
2017-03-05 18:51
terry Cooper// Det är ingen som skriver att Cellino tar alla beslut eller att allt är hans förtjänst. Det är däremot några personer som skyllt honom för nästan varenda förlust. Man kunde nästan tro att han befunnit sig på plan ibland.
Leeds United Duke
2017-03-05 18:51
Norman// Är väl bara att titta på resultaten på ungdomssidan. Han har prioriterat bort det och vill lägga ner Ungdomsavdelningen för den kostar en del pengar. På sikt blir detta förödande om man inte har en Man City-ägare det är inte svårare än så.
2017-03-05 18:47
Det försvann några rader i mitt inlägg nedan. ... och u-23 gör dåliga resultat.
2017-03-05 18:47
Bara för att Mr C varit väldigt lugn o beskedlig sedan i maj.
Vad är det som säger att det är han som har hållit i allt ?
Visst han har det yttersta ansvaret men vem kan säga att han till 100% ligger bakom framgången.
Tagit alla beslut ??
Kan det inte vara så att han låter de som vet bättre ta besluten ??
Och han har lärt sig att hålla tyst.
Och allt detta råkar hända samtidigt som Radrizzani kommer in i bilden.
Mr C blir tyst o klubben börjar gå bra.
Någon mer än jag som undrar vad som egentligen har hänt ??
Kan bara komma på en sak som kan få MR C att vara tyst o det är pengar.
Annons: