/england/leeds/forum/469.aspx/england/leeds/forum/469.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
The Championship - Leeds United
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Leeds United Kristoffer
2017-06-01 13:47
Howson har tydligen tackat nej till ett nytt kontrakt med Norwich då han vill flytta tillbaka norrut med sin familj.
Leeds United stonefree
2017-06-01 09:32
@Norman Hunter:
Jag hoppas verkligen också att han stannar, men som sagt, man vet aldrig, dyker det upp ett bud från något PL lag, då är det inte många som tackar nej. Skulle det mot all förmodan hända, får vi hoppas att det rullar in skapligt med kulor i kassan. Så vi gör en bra affär, det är ju inte så ofta det händer!
Leeds United Norman Hunter
2017-06-01 08:23
[QUOTE=sportcarl]Norman Hunter22:53 ja att Pontus blir kvar nästa säsong har jag aldrig tvekat en sekund på med tanke på vad han sagt om klubben. [/QUOTE] Jag har nog inte heller tvekat men i dagens fotboll vet man ju aldrig. Nu när både Cellino och Monk försvann så är/var risken att han vill vidare större.
Postat via SvenskaFans-appen
Leeds United sportcarl
2017-06-01 07:38
Norman Hunter22:53 ja att Pontus blir kvar nästa säsong har jag aldrig tvekat en sekund på med tanke på vad han sagt om klubben.
Leeds United Gary Kelly
2017-06-01 07:04
KalleAnka klar som manager innan helgen ?
Leeds United Norman Hunter
2017-05-31 22:53
nu twittrar blivande fru Jansson om den kommande säsongen...
Leeds United WhitesMOT
2017-05-31 21:22
Ingen här kan förklara,Stenis.. Alla här är Leedsare och det är lååångt ifrån vettigt att vara det ;)
Leeds United stonefree
2017-05-31 19:40
Visst, det var en fråga som jag undrar över, jag fattar inte varför man ska anställa en sports direktör. Kan någon vettig person förklara det för mig! Det är väl bättre att anställa en riktig bra maneger för de pengar man kastar ut på direktören.
Leeds United WhitesMOT
2017-05-31 19:37
@terry cooper:

Jag kan tänka mej ett flertal namn de senaste 10-12 åren som borde fått det dagligen. Risken är bara att ett par av dem är så tröga att dom inte fattat vad som pågick utan trott att det var nån slags ny hip spametod.
Leeds United stonefree
2017-05-31 19:06
@terry cooper:

Visste att det var någon halv maffiosa!
Leeds United terry cooper
2017-05-31 18:28
@WhitesMOT:

Nog flera som borde fått den behandlingen , när man ser till resultatet.
Går väl att starta upp den igen ;)
Leeds United WhitesMOT
2017-05-31 17:41
Terry //

Jojo, men det som aldrig kommit fram är att dessa 2 gentlemen först hölls en vecka långt ner i kulvertarna under ER och avlusades med lite hederlig skendränkning. Det som idag CIA så populärt kallar waterboarding.....

;))
2017-05-31 17:37
Visst behöver vi en offensiv som är många många gånger bättre än vad vi hade förra säsongen men å andra sida visade ju förra säsongen åxå vad ett bra försvar betyder.
2017-05-31 17:24
@WhitesMOT:

Vill inte strö salt i dina nya sår men Giles o Strachan har ju satt sina spår i Leeds.
Kanske behöver en ny mittfältare som kan ta över deras mantel o bära klubben framåt mot en ny era;)
Leeds United WhitesMOT
2017-05-31 17:12
@terry cooper:

Hellre sågar jag av fötterna med en smörkniv än lyssnar och lär av scummet.
Där går min gräns. Lite som han som sa " Internet är bara en fluga ! " Sån blir jag när ämnet kommer i närheten av scummen :))
2017-05-31 16:51
@WhitesMOT:

Nä den mannen kan ju inte ett skit ;)

Vi är ju visserligen bäst i världen men tycker att vi är i ett läge just nu , så att är det någon som kan lära oss något så bör vi nog lyssna.........
Leeds United sportcarl
2017-05-31 16:42
Lite fotboll blir det efter vad vi har manskap till. Och hur bra laget är. Leeds kännetecken genom årens dar är stenhårt spel från första minut till sista minuten och byggts upp av spelare som Bremner, Giles Batty ochStrachan. Sedan är det ju en himmelsvid skillnad mellan tex Wilko och O Learys första år då de hade fantastiska spelare att välja på jämfört med när det böjade gå åt pipsvängen.
Leeds United Pontus Hatt
2017-05-31 16:24
Kom på en sak helt seriöst faktiskt. Graham Potter i Östersund! En tränare som många allsvenska lag skulle vilja ha och är britt. Står för en trevlig fotboll. Tror hans nästa steg är utanför Sverige.
Leeds United WhitesMOT
2017-05-31 16:03
@terry cooper:

Spelar hellre i det som en gång i tiden hette Vauxall Division än lyssnar på nåt det ufot har att säga !!!! :)
Leeds United WhitesMOT
2017-05-31 15:58
Allegri är lösningen på allt ;)

Det lilla jag sett av Juve i år är ljusår ifrån det Juve man växt upp med känns det som. Dom är äckligt organiserade precis som man förväntar sig av Italienska lag men sen är där bra fart under skorna också.

Sen kan det iofs vara rätt bra att ha tillgång till såna spelare också....... ;))
2017-05-31 15:58
Stonefree //

Sir Alex Ferguson
Leeds United WhitesMOT
2017-05-31 15:53
@Pontus Hatt:

Kontring DeLuxe om man ska gå på hur han spelade med Leicester. Dålig koll på hur han kört historiskt men han är ju Italienare ur den gamla stammen så....
2017-05-31 15:51
@stonefree:
Det är definitivt ingen Brasilianer som har kommit med den där filosofin. Låter väldigt Italienskt.[/QUOTE Har ingen aning om vem som har sagt det men spelar det någon roll ?? Ska se om jag kan googla på det sedan. Är helt övertygad att det finns väldigt många från Brasilien som önskar att deras lag hade tänkt lite mera på försvarsarbete o varit mer taktiska , än var de har varit.
Leeds United stonefree
2017-05-31 15:36
@terry cooper:

Det är definitivt ingen Brasilianer som har kommit med den där filosofin. Låter väldigt Italienskt.
2017-05-31 15:35
Tror inte att spela i CS eller att Karanka är slutstation för Radrizzani .......... Tror han tänker lite längre o vill lite mera
Leeds United Pontus Hatt
2017-05-31 15:18
[QUOTE=terry cooper]Med en bra offensiv vinner man matcher. Med en bra defensiv vinner man titlar. [/QUOTE] Jag vill ha båda :) Vem plockar vi in då? Borde inte Ranieri lira bra ihop Radrizzani? Har dock dålig koll på vad Ranieri har för filosofi.
Leeds United stonefree
2017-05-31 14:45
Tycker också att om man sitter nöjd med att få Karanka, så känns det lite som att man är rädd att om vi inte tar honom så får vi inget. Ta ett lag som Fulham i från våran serie, det var en fröjd att se dem spela, är 100 på att det är bästa laget som blev kvar i Championship denna säsong. Hade vi spelat som dom i våra matcher, hade jag varit så nöjd, så nöjd. Att veta oavsett om vi vann eller förlorade, så har vi bjudit publiken på trevlig fotboll. Om det så inte hade räckt hela vägen även för oss, skit samma, det finns alltid lag som på ett sniket sätt spelar ihop lite fler poäng som Brighton gjorde i år.
Jag VILL ha en galning som är så engagerat att det sprutar Leeds ur öronen på honom under matcherna. Kan vi älska Jansson ute på plan kan vi älska en coach som är likadan. Det ska var en coach som kan kasta in alla 3 avbytare samtidigt i 50 minuten om vi ligger under med 1-0 och köra med 3 forwards, bära eller brista, sånt går alltid hem, då har man försökt.
Inte det där schack spelande, tänkande, filosoferande med armarna i kors, och motståndarna trummar på och man står handlingsförlamat och gör inget åt det. Jag vill ha action och det får man inte med Karanka.
Det är lite som att ha en svart kostym som man trivs i, trist och intet sägande, när man sedan byter, så står man med färggran grön kostym, som man tycker är skit snygg, den sitter bra och egentligen så älskar man den. Men man hänger tillbaks den och tar en svart likadan som den förra. Man vill ju inte sticka ut och vad ska andra säga om man plötsligt kommer drällande med något så modernt som en knall grön kostym. Man vet vad man har (Monk) och man vet vad man får (Karanka)
Leeds United WhitesMOT
2017-05-31 13:40
Jag vill att vi bygger en identitet och traditionens makt är enormt stark inom fotbollen. Och vår tradition är inte att play it safe. Eller jo, till stora delar är den det men då har vi aldrig varit riktigt bra heller. Titta på Burnley eller Bournemouth som bra exempel de senaste åren. Dom har inte fastnat i "bygg bakifrån" spåret utan kört efter egnasnickrade filosofier. Jag säger inte att "bygg bakifrån" är fel i sig. Wilko gjorde det. Men det räcker inte med bara det och det är det jag är rädd för du får med Karanka. Han kan ta dej till upp men sen tar det stopp. Han känns helt enkelt för enkelspårig. The Don - Hårt,arrogant och skönspel = Rock and Roll ( inget jag iofs bevittnat själv) Wilko - Organiserat, hårt och skönspel = Rock and Roll DO´L - Ungt,rakt och en jäkla fart = Rock and Roll Larry - Samma sak som DO´L men glömde försvaret = Rock and Roll Detta är iaf min egen bild av våra bästa stunder. Detta är vår själ. Allt annat där i mellan är bara brus. Vi behöver en manager som förstår vad vi är. Ofta säger folk " Ja men han vet hur man tar upp lag. Han har gjort det för" Då säger jag Warnock och slutar sen lyssna....
Leeds United ¤Thom Mattsson¤
2017-05-31 13:39
Ser hellre en tränare som förespråkar anfallsfotboll.
Leeds United sportcarl
2017-05-31 13:06
Karanka är väl den managern som det är rimligt att satsa på. Förrförra säsongen förde han ändå Mboro till direktuppflytt . För mig är det viktigaste att det är en manager som kan bygga vidare på vår 7e plats.att många managers bygger från försvar är ok för mig.att kunna köra med 2 anfallare iaf i många hemmamatcher vill jag gärna se.
Annons: