/england/leeds/forum/467.aspx/england/leeds/forum/467.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
The Championship - Leeds United
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Leeds United WhitesMOT
2017-05-31 17:12
@terry cooper:

Hellre sågar jag av fötterna med en smörkniv än lyssnar och lär av scummet.
Där går min gräns. Lite som han som sa " Internet är bara en fluga ! " Sån blir jag när ämnet kommer i närheten av scummen :))
Leeds United terry cooper
2017-05-31 16:51
@WhitesMOT:

Nä den mannen kan ju inte ett skit ;)

Vi är ju visserligen bäst i världen men tycker att vi är i ett läge just nu , så att är det någon som kan lära oss något så bör vi nog lyssna.........
Leeds United sportcarl
2017-05-31 16:42
Lite fotboll blir det efter vad vi har manskap till. Och hur bra laget är. Leeds kännetecken genom årens dar är stenhårt spel från första minut till sista minuten och byggts upp av spelare som Bremner, Giles Batty ochStrachan. Sedan är det ju en himmelsvid skillnad mellan tex Wilko och O Learys första år då de hade fantastiska spelare att välja på jämfört med när det böjade gå åt pipsvängen.
Leeds United Pontus Hatt
2017-05-31 16:24
Kom på en sak helt seriöst faktiskt. Graham Potter i Östersund! En tränare som många allsvenska lag skulle vilja ha och är britt. Står för en trevlig fotboll. Tror hans nästa steg är utanför Sverige.
Postat via SvenskaFans-appen
Leeds United WhitesMOT
2017-05-31 16:03
@terry cooper:

Spelar hellre i det som en gång i tiden hette Vauxall Division än lyssnar på nåt det ufot har att säga !!!! :)
Leeds United WhitesMOT
2017-05-31 15:58
Allegri är lösningen på allt ;)

Det lilla jag sett av Juve i år är ljusår ifrån det Juve man växt upp med känns det som. Dom är äckligt organiserade precis som man förväntar sig av Italienska lag men sen är där bra fart under skorna också.

Sen kan det iofs vara rätt bra att ha tillgång till såna spelare också....... ;))
2017-05-31 15:58
Stonefree //

Sir Alex Ferguson
Leeds United WhitesMOT
2017-05-31 15:53
@Pontus Hatt:

Kontring DeLuxe om man ska gå på hur han spelade med Leicester. Dålig koll på hur han kört historiskt men han är ju Italienare ur den gamla stammen så....
2017-05-31 15:51
@stonefree:
Det är definitivt ingen Brasilianer som har kommit med den där filosofin. Låter väldigt Italienskt.[/QUOTE Har ingen aning om vem som har sagt det men spelar det någon roll ?? Ska se om jag kan googla på det sedan. Är helt övertygad att det finns väldigt många från Brasilien som önskar att deras lag hade tänkt lite mera på försvarsarbete o varit mer taktiska , än var de har varit.
Leeds United stonefree
2017-05-31 15:36
@terry cooper:

Det är definitivt ingen Brasilianer som har kommit med den där filosofin. Låter väldigt Italienskt.
2017-05-31 15:35
Tror inte att spela i CS eller att Karanka är slutstation för Radrizzani .......... Tror han tänker lite längre o vill lite mera
Leeds United Pontus Hatt
2017-05-31 15:18
[QUOTE=terry cooper]Med en bra offensiv vinner man matcher. Med en bra defensiv vinner man titlar. [/QUOTE] Jag vill ha båda :) Vem plockar vi in då? Borde inte Ranieri lira bra ihop Radrizzani? Har dock dålig koll på vad Ranieri har för filosofi.
Leeds United stonefree
2017-05-31 14:45
Tycker också att om man sitter nöjd med att få Karanka, så känns det lite som att man är rädd att om vi inte tar honom så får vi inget. Ta ett lag som Fulham i från våran serie, det var en fröjd att se dem spela, är 100 på att det är bästa laget som blev kvar i Championship denna säsong. Hade vi spelat som dom i våra matcher, hade jag varit så nöjd, så nöjd. Att veta oavsett om vi vann eller förlorade, så har vi bjudit publiken på trevlig fotboll. Om det så inte hade räckt hela vägen även för oss, skit samma, det finns alltid lag som på ett sniket sätt spelar ihop lite fler poäng som Brighton gjorde i år.
Jag VILL ha en galning som är så engagerat att det sprutar Leeds ur öronen på honom under matcherna. Kan vi älska Jansson ute på plan kan vi älska en coach som är likadan. Det ska var en coach som kan kasta in alla 3 avbytare samtidigt i 50 minuten om vi ligger under med 1-0 och köra med 3 forwards, bära eller brista, sånt går alltid hem, då har man försökt.
Inte det där schack spelande, tänkande, filosoferande med armarna i kors, och motståndarna trummar på och man står handlingsförlamat och gör inget åt det. Jag vill ha action och det får man inte med Karanka.
Det är lite som att ha en svart kostym som man trivs i, trist och intet sägande, när man sedan byter, så står man med färggran grön kostym, som man tycker är skit snygg, den sitter bra och egentligen så älskar man den. Men man hänger tillbaks den och tar en svart likadan som den förra. Man vill ju inte sticka ut och vad ska andra säga om man plötsligt kommer drällande med något så modernt som en knall grön kostym. Man vet vad man har (Monk) och man vet vad man får (Karanka)
Leeds United WhitesMOT
2017-05-31 13:40
Jag vill att vi bygger en identitet och traditionens makt är enormt stark inom fotbollen. Och vår tradition är inte att play it safe. Eller jo, till stora delar är den det men då har vi aldrig varit riktigt bra heller. Titta på Burnley eller Bournemouth som bra exempel de senaste åren. Dom har inte fastnat i "bygg bakifrån" spåret utan kört efter egnasnickrade filosofier. Jag säger inte att "bygg bakifrån" är fel i sig. Wilko gjorde det. Men det räcker inte med bara det och det är det jag är rädd för du får med Karanka. Han kan ta dej till upp men sen tar det stopp. Han känns helt enkelt för enkelspårig. The Don - Hårt,arrogant och skönspel = Rock and Roll ( inget jag iofs bevittnat själv) Wilko - Organiserat, hårt och skönspel = Rock and Roll DO´L - Ungt,rakt och en jäkla fart = Rock and Roll Larry - Samma sak som DO´L men glömde försvaret = Rock and Roll Detta är iaf min egen bild av våra bästa stunder. Detta är vår själ. Allt annat där i mellan är bara brus. Vi behöver en manager som förstår vad vi är. Ofta säger folk " Ja men han vet hur man tar upp lag. Han har gjort det för" Då säger jag Warnock och slutar sen lyssna....
Leeds United ¤Thom Mattsson¤
2017-05-31 13:39
Ser hellre en tränare som förespråkar anfallsfotboll.
Leeds United sportcarl
2017-05-31 13:06
Karanka är väl den managern som det är rimligt att satsa på. Förrförra säsongen förde han ändå Mboro till direktuppflytt . För mig är det viktigaste att det är en manager som kan bygga vidare på vår 7e plats.att många managers bygger från försvar är ok för mig.att kunna köra med 2 anfallare iaf i många hemmamatcher vill jag gärna se.
Leeds United stonefree
2017-05-31 12:55
Det är likadant för mig. Jag vill tillbaks där Elland Road är vår borg, motståndarna ska skaka i knäna när de går genom tunneln in på arenan. Visst vi gjorde en hyfsad säsong hemma, men ingen ögonbryns höjare.
Konstigt att inte vill prata om vad han gjorde nyss i PL, men gärna att hans ska få jobb på gamla meriter, som är preskriberat. Karanka tog in runt 15 skapliga PL spelare till Middlesbrough och ändå misslyckades han. Det är ju det som man ska komma ihåg honom för.
Sedan det som mest gör att jag är emot alltihopa. Ska vi verkligen samla upp smulorna från andra Yorkshire lag Har vi ingen stolthet kvar att fixa fram bra ledare själva utan tar ratat folk från andra Championship klubbar. Då känns det inte som satsningen är helt 100 seriös mot PL.
Leeds United WhitesMOT
2017-05-31 12:39
Rock and roll fotboll är det jag söker. Det är det som är Leeds United för mej. När vi spelat sån så har vi varit som bäst. Det är då lag och fans är ett med varandra och det är då vi skrämmer skiten ur motståndarna. Även om vi hade en bra säsong framförallt på ER så fick man aldrig känslan av att motståndarna darra i knäna när dom kom på besök. När man tappar bollen mot oss så ska man nästan från läktaren kunna se på spelaren att han tänker " OH SHIT !! " Grayson hade den förmågan att väcka dom känslorna.
Leeds United WhitesMOT
2017-05-31 12:32
Kristoffer // Av den enkla anledningen att dom då hade ett mycket bättre lag rakt igenom än vad vi haft nu skulle jag säga. Inte många av de vi hade n skulle putta bort någon ur deras startelva den säsongen. Och visst, till synen om sist kommer det mesta ner till vad du ställer på plan och vad dom kan bjuda på.
Leeds United Linus.M
2017-05-31 12:22
Det är en jäkla skillnad på Champ och PL. Vad Karanka gjorde i PL bryr jag mig inte så mycket om. Som Kristoffer skrev, de gjorde fler mål än oss den säsongen. Jag tror Karanka kan vara perfekt för Champ om han får rätt spelare. Vad vi ska göra i PL är en helt annan historia. Först gäller det att gå upp dit...
2017-05-31 12:20
Med en bra offensiv vinner man matcher.
Med en bra defensiv vinner man titlar.
Leeds United Kristoffer
2017-05-31 12:18
Fast i Championship gjorde ju Boro mer mål än vi gjorde den här säsongen.
Leeds United WhitesMOT
2017-05-31 12:11
Det är inte för inte uttrycket "anfall är bästa försvar" har myntats och stämmer ;)

Jag kan erkänna att jag tyckte det var lite coolt när Chelski ställde upp i handbollsförsvar mot Bayern och vann CL. Eller när Island gjorde det under EM. Men det är inget jag vill ha under en hel seriesäsong. Boring Leeds stämpel är inte något att sträva efter. Så viktigt blir det aldrig att vinna i mitt tycke.
Leeds United stonefree
2017-05-31 11:31
Kan bara säga att jag håller med dig till 100% WhitesMOT.

Middlesbrough mäktade med 18 mål på 26 matcher förra säsongen innan Karanka fick snöret. 18 mål, det är under all kritik, speciellt om man kollar vilka spelare som Middlesbrough faktiskt plockade in.Vi kommer säkert som i säsongen som gick att få ett bra om inte ännu säkrare försvar, med 6 spelare i skyttgravarna. Vilket självklart kommer att påverka anfallet. Är det verkligen det vi vill ha, ett piss tråkigt lag, som inte sätter några avtryck. Ska vi bli som Italienarna, gå hem jublande ifrån 0-0 matcher i parti och minut?
Det måste väl för bövlan vara det viktigaste att man ger alla de människor som går på fotbollen valuta för pengarna genom ett trevligt offensivt spel, med massor av avslut, inte minst på mål..
Leeds United WhitesMOT
2017-05-31 08:54
@krelleg:

Jag behöver inte läsa mer än detta för att veta att min syn på honom kommer inte ändras.

"Karanka made his name as a player for Athletic Bilbao and Real Madrid, the latter of which he returned to as assistant to Jose Mourinho. Here, Karanka developed his style of play which, similar to his boss, emphasizes defensive solidity over exhilarating, attacking play."

Avskyr det defensiva tänket som Mourinho framförallt står för. Det är fotbollsmord rent ut sagt. Ja det har gett framgångar och så men fotboll för mej ska vara underhållande och parkerad buss är precis som det låter. Stilla och helt ointressant. Hellre förlora 5-4 och gett det chansen i 90 minuter än att förlora 1-0 och bara hoppats på tillfället hela matchen.

Monk är egentligen av samma skola och det är väl därför man inte känner nån hypersorg över att han är borta. Men ska han ersättas med sig själv i princip så hoppar jag inte av glädje direkt. Motmedicinen kan iofs vara en rejäl förbättring av kvalité på spelarfronten.
Leeds United krelleg
2017-05-30 21:58
Bättre artikel om hans spelstil.
Leeds United krelleg
2017-05-30 21:57
Blir det Karanka blir det nog liknande spel som i år. Inte mig emot med en stabil defensiv dock. Och så länge han är bättre än de 7-8 tränarna innan Monk så får man väl vara nöjd.
Leeds United sportcarl
2017-05-30 20:26
skall bli mycket intressant att se vad den nya tränaren gör med spelare som Murphy,Diagouraga,Erwin och Bellusci,, nya tränare ser ju med helt nya ögon, någon spelare kan säkert blomma ut och någon är det bara att sälja/lösa ut
Leeds United Linus.M
2017-05-30 19:06
@BullenKarlsson:

Håller med dig till viss del. Men hans touch är riktigt horribel. Även när han ska passa och att slå ett inlägg är han riktigt dålig på. Detta blandat med att han faktiskt ändå är 23 år får mig att rygga tillbaka lite. Bara o hoppas på att han tränar under sommaren.
Leeds United BullenKarlsson
2017-05-30 18:57
Är glad över att Sacko stannar. När spelet har varit som bäst, så har han varit riktigt bra. Det är dessutom hans första säsong i England. Han kommer bara bli bättre och det här kommer ge hans självförtroende en boost.

Han har ju det mesta förutom ett bra beslutsfattande och det kommer med åren.
Annons: