/england/leeds/forum/463.aspx/england/leeds/forum/463.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
The Championship - Leeds United
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Leeds United WhitesMOT
2017-01-14 19:39
En av flera liknande intervjuer därute med AR.

Såg en innan där han sa manager om Monk. Här säger han coach. Redan ändrat sig allså..... TTGA !!! ;)
Leeds United Duke
2017-01-14 19:32
Det postitiva nu är att alla är överens om att det är bra att Cellino inte drar i trådarna längre. Även de som kände att det var viktigt att försvara Cellino vad han än gjorde och inte gjorde är glada för ny ägare. Finns ingen mening att diskutera vad som har hänt dock. Vi är bra nu och även om det blir svårt att gå upp i år så lär vi ha en minst lika stor chans att gå upp nästa år. Det är ingen omöjlighet längre men fortfarande enormt svårt att ta sig ur denna liga i o m fallskärmspengarna till de som åker ur PL varje år.
Postat via SvenskaFans-appen
Leeds United Duke
2017-01-14 19:32
Det postitiva nu är att alla är överens om att det är bra att Cellino inte drar i trådarna längre. Även de som kände att det var viktigt att försvara Cellino vad han än gjorde och inte gjorde är glada för ny ägare. Finns ingen mening att diskutera vad som har hänt dock. Vi är bra nu och även om det blir svårt att gå upp i år så lär vi ha en minst lika stor chans att gå upp nästa år. Det är ingen omöjlighet längre men fortfarande enormt svårt att ta sig ur denna liga i o m fallskärmspengarna till de som åker ur PL varje år.
Leeds United ¤Thom Mattsson¤
2017-01-14 18:49
Linus//

Bra poäng. Dock kan jag väl säga till mitt försvar vad gäller Bates kontra Cellino att för mig är det enorma skillnader mellan de två.

Jag är den första att erkänna att jag fullständigt avskydde Bates. Det var nästan så att jag kände rent hat mot honom. Jag är också den första att erkänna att jag allt som oftast kritiserade honom på detta forumet, att jag säkert tjatade och att somliga säkert tröttnade på mig fullständigt.

Skillnaden på då och nu är väl att Bates tog oss ner i League One, den lägsta positionen klubben någonsin varit i trots att vi låg i toppen av League One så är det fortfarande ett lågvattenmärke i klubbens historia.

Bates kapade klubben i tusen delar. Ingen visste vem som ägde klubben, arenan, Thorp Arch eller ens spelarna.

Han tog bort all connection mellan fansen och klubben. Den var noll. Han bannade LUST styrelse medlammar, han kastade skit och smuts i media, han hamnade i rättegång efter rättegång för saker direkt relaterade till uttalanden och smutskastning (och jag VET att Cellino också hamnat i rättegångar).

Han sålde av ALLA stjärnor. Snodgrass, Howson, Becchio, Beckford, Johnson, Gradel etc etc. Och de flesta för noll och ingenting. Nu tjänar vi ju i alla fall stora summor pengar på spelarna vi säljer vilket under lite mer än 2 års tid varit McCormack, Byram och Cook. Men istället för dessa spelare har vi fått in stor kvalite i spelare som Ayling, Janson, Bartley, Bridcutt, Sacko, Roofe, Wood, Hernandez för att nämna några.

Bates förnekade sitt ägarskap i flera år, med uttalanden om att klubben var ägt av något företag i någon Tax haven.

Bates hotade att sätta oss i konkurs om han inte fick återta kontrollen efter vår administration.

Att hans strategi misslyckades och att vi gick igenom adminstrationen utan ett giltigt CVA gjorde indirekt att vi åkte ur CCC samt var tvungna att stanna i League One två säsonger ytterligare på grund av de 15 minuspoängen vi startade första säsongen med. Utan dom hade vi gått upp direkt.

Han gav tillbaka 1 pence / pound till fodringsägarna (om jag inte minns fel, kan ha varit något mer till slut) vilket gjorde att lokala företag gick i konkurs.

Han investerade inte en spänn i klubben.

Han tog ut lön själv under hela sin tid trots att han påpekade att han aldrig gjorde det.

Han sålde oss till arabvärldens fattigaste araber, GFH Capital.

Han har ljugit, bedragit och hånat Leeds United och våra fans. Han sa bland annat på 80-talet att han aldrig skulle sluta förens Leeds United och dess "scum of the earth" till supportrar slutar existera som klubb.

Jag kan fortsätta i all evighet varför jag avskydde Ken Bates.

Att jämföra Cellino med honom funkar inte för mig, men snacket om Ken Bates existerar inte längre. Jag nämner honom inte längre. Han förstörde hela mitt intresse för Leeds United som på senare tid är tillbaka till 100 %, likt den var i fornstora dagar.

Jag har inga problem att i alla fall tycka att Cellino har en liten del i det men att nu med ytterligare en investerare på plats tycka att det är ytterligare ett steg i rätt riktning.

Jag ser oerhört positivt på framtiden och det har jag gjort ganska länge nu. Vissa har skrivit domedagsprofetior allt som oftast medans vissa trott på laget, klubben, managern och ägaren.

Jag är glad att vi är på rätt väg.

MOT, always!
Leeds United sportcarl
2017-01-14 18:30
några intressanta resultat idag:
Preston-Brighton 2-0
Brentford- Newcastle 1-2
Fulham-Barnsley 2-0
Rotherham-Norwich 2-1
SheffieldW- Huddersfield 2-0

6 upp till direktuppflytt, och 8 ner till sjundeplats
Leeds United sportcarl
2017-01-14 18:28
Ja den här hetsjakten mot Cellino saknar normala proportioner, och skulle vi gå upp i PL med MC så är det nog katastrof ändå hos vissa, denna vinklingen som ständigt pågår man undra ju vad tanken är bakom, är det 2 artiklar om Cellino av tex fd spelare och en är positiv och en negativ kan man ju till 100 % veta vilken som kommer läggas ut här som tänkvärt. och som dagens presskonferans där finns det egentligen inget negativt att skriva om Cellino men visst tusan kan någon här hitta något, känns som mycket som läggs ut och ifrågasätts här skulle aldrig göras mot någon annan utan det är för att personen heter Cellino. min personliga åsikt är att det här är inget svart eller vitt vill man hitta positivt kan man hitta det och vill man hitta negativt kan ma hitta det med. känns som en del har blivit helt helt besatta och sjuka av denna Cellino, personligen är jag glad för hans skull att han sålt 50% och förhoppningsvis resten till sommaren, om det kommer ta slut då? svar nej inte en chans,
Leeds United WhitesMOT
2017-01-14 18:16
Inte full utdelning på resultaten idag men för första gången på jag vet inte hur länge så känns det som att vi behöver inte bry oss om den biten. Så länge vi trampar på i spåret vi är i så kommer detta gå bra. Igår skrämde vi nog många i denna liga om dom inte redan var skakis vill säga :)
Leeds United Linus.M
2017-01-14 18:13
Thom// Orkar egentligen inte börja tjata men så sa du väl aldrig under Bates? Att han är bra när vi låg i toppen säsongen efter League One? Man kan ju vara katastrof för en klubb ändå :)
Leeds United WhitesMOT
2017-01-14 18:12
Thom //

Jag har fullt fokus på att det går bra. Läs bara vad jag skrev om matchen igår.

Det finns ingen stridsyxa här. Jag hade några snabba repliker till Linus kring ett ämne som jag vet han och jag delar åsikt i. Det var allt.
Leeds United Pontus Hatt
2017-01-14 17:55
Kom igen nu Brentford! Annars ser det ju hyggligt ut
2017-01-14 17:52
WhitesMOT// Även mitt snack anser jag vara tjat så sätter mig inte på någon piedestal. Förstår liksom inte varför vi inte kan gräva ner stridsyxan? Faktumet är väl att det mesta är positivt just nu? Om man har avskytt Cellino eller tyckt att han gjort ett okey/bra/fantastiskt jobb så är det väl ändå så att han fått fram en investerare som han snackat om ganska länge nu och som jag bland annat sagt mig vara positiv till hela tiden. Jätte bra så långt. Något annat som är både positivt och bra är väl att laget presterar bättre än vi gjort på typ 13-14 år oavsett om man tror och tycker att Cellino inte haft något som helst med det att göra så är väl det viktigaste just faktumet att vi faktiskt ligger där vi ligger och presterar det vi gör? Om man nu tycker att Cellino misshandlat klubben under sina 2 år så måste man väl trots det kunna fokusera på hur dagens Leeds United presterar och vara glad för det? Eller är faktumet att Cellino fortfarande äger 50 % av klubben en sådan stor vagel i ögat på folk att man inte kan glädjas åt den enorma framgång vi nu ser på planen?
Leeds United WhitesMOT
2017-01-14 17:40
Thom //

Nej jag kommer inte sluta med det du anser är tjatet så länge han är involverad.
Leeds United WhitesMOT
2017-01-14 17:38
Aidan White på burken jue såg jag nu. Den guldklimpen hade jag glömt bort :)
Leeds United Hartey
2017-01-14 17:35
Come On Simon Graysons Preston!!
Leeds United sportcarl
2017-01-14 17:19
Preston leder just nu med 2-0 mot Brighton, och Brentford har kvitterat mot Newcastle:) kan kanske bli en bra dag detta med
2017-01-14 17:14
WhitesMOT// Du tänker inte lägga ner tjatet med andra ord? Vi kommer fortsätta denna diskussion i all evinnerlighet?
Leeds United WhitesMOT
2017-01-14 17:04
@¤Thom Mattsson¤:

Skrev svaret till dej i tron att det skulle komma direkt över ditt inlägg. Därav ingen : Thom // eller liknande. Men tydligen hann SC i mellan ser jag nu.

Och för att förtydliga så svarar jag inte Nej på din första fråga utan Nej är på tjatet.
2017-01-14 17:01
Sam Byram in för West Ham i paus. Kul att se honom :)
2017-01-14 16:38
Preston leder med 1-0 mot Brighton! Newcastle leder dock :/
2017-01-14 16:30
Whitesmot// Svarar du nej på mina frågor eller skriver du till någon annan? Har förstått att jag allt som oftast inte ens är värd att nämna vid namn. I detta fallet är det svårt att veta vem du talar med.
Leeds United WhitesMOT
2017-01-14 16:21
Jag kan bara svara nej och då utan att försöka låta dryg. Och jag tänker inte förklara varför för det har jag gjort så många gånger och jag vill inte sätta igång ett lördagsmys kring detta som varar i 2 sidor.
Leeds United sportcarl
2017-01-14 16:04
Den som trodde följetongen om Cellino nog skulle ta slut den dagen då Radrizzani köpte in sig och att det skulle fokuseras ses framåt på Luss och Leeds ypperliga läge blir nog besviken. Jag lägger in ytterlirare en brasklapp att även deni dag Cellino sålt allt är det inte över. Kommer det inte gå bra då så kan man ju gissa vem det berodde på(Cellino ) och att han borde sålt till den eller den istället eller att Cellino säkert drar i trådarna där bakom ändå. Mycket väntat hur dagens presskonferans skulle vinklad till här inne på detta forumet.
2017-01-14 15:06
WhitesMOT// All välmening i mitt förra inlägg.
2017-01-14 14:56
WhitesMOT// Måste du fortsätta utmana? Seriöst? Kan vi inte bara säga att det är skönt att den nya ägaren kommit in och att vi nu kan fortsätta utvecklas och att framtiden ser väldigt fin ut? Du behöver inte ens nämna Cellino om du inte vill men snälla, lägg ner ditt eviga tjatande om odugling, galning, idiot osv. Jävligt tröttsamt att lyssna på i dessa tider. Jag ber dig.
Leeds United WhitesMOT
2017-01-14 14:48
@Linus.M:

Som vilken arbetsplats som helst. Med dugligt folk så blir saker och ting gjorda. Lämnas oduglingarna ensamma, ja då stannar verksamheten.
2017-01-14 13:32
Bra att Cellino involverat honom sedan maj. Tillsammans verkar de ha utvecklat Leeds till vad vi är idag - uppflyttningskandidater :)
Leeds United Linus.M
2017-01-14 13:25
@WhitesMOT:

Japp, samma under Adam Pearson. Inte konstigt det går så bra denna säsong ;)
Leeds United WhitesMOT
2017-01-14 12:32
@Linus.M:

Radrizzani: "Since May, Massimo has always involved me in the running of the club. We are in a good place."

Byrackan har varit kopplad helt enkelt.
Leeds United MR Clarke Nr8
2017-01-14 12:32
Fantastiskt match igår!Segerfesten på O'Learys i THN ville aldrig ta slut,förutom kärnan som inte var fulltalig igår pga sjukdomar mm så fanns det hel del nya ansikten (Härligt) så hade vi en engelsman ifrån Bristol en Kuban o en kille ifrån Uruguay o alla sjöng Marching On Together......
Vi har en kanontrupp som klarar av att några saknas.
Ayling var jag aldrig orolig för mycket stark spelare med ett bra huvudspel o Wood stångade ju in ett med pannan som jag hade på känn.Nu känns det som topp 6 kommer det bli kanske en viss chans på topp2.
Marchin On Together Gubbs
Leeds United Pontus Hatt
2017-01-14 11:31
Viktig omgång idag. Må resultaten gå vår väg.
Annons: