/england/leeds/forum/462.aspx/england/leeds/forum/462.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
The Championship - Leeds United
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Leeds United Kristoffer
2017-10-15 17:58
@WhitesMOT:

Håller med.
Leeds United WhitesMOT
2017-10-15 17:57
Om vi ska fortsätta med 4-2-3-1 så vill jag se.... Lonergan (spelar iofs ingen roll) Ayling- PJ-(vem som helst av de 3 andra) -Berardi (bara för att scumfan verkar sura) Anita-Klich Alioski-Saiz-Pablo Kallsonga Berardi är kung men han är inte vänsterback. Här lider vi ordentligt att vi inte lyckats ersätta Taylor. In med Anita på defensiv därför att han är den enda i truppen jag kan tänka mej är intelligent nog att göra skitjobbet som behövs där. Han städar och Klich tar hand om bollen. Börja kontrollera härifrån. Sen är det upp till TC att leda också. Och då menar jag sparka hela gruppen på kulorna. Tryck PJ mot väggen och säg till honom att sluta fjolla sig. In och knäck näsben och ta några gula. Berardi likaså. Hota Alioski med damlaget om han inte slutar med att ta den bekväma vägen ut och slänga sig hela jäkla tiden. Och säg till Lasogga att offra sin kropp mer. Kort och gott alla måste blöda mer. Slutfjollat.
Leeds United WhitesMOT
2017-10-15 17:33
Min känsla just nu är exakt som efter Barnsley borta förra säsongen. Dom avslöjade oss ordentligt och sen hade Monk inget motmedel.

I är kom avslöjandet mycket tidigare. Millwall lärde hela ligan hur du ska ta hand om oss. Än så längre ser jag inget som tyder på att TC har medicin för detta. Jag är ärligt talat jävligt orolig över hur det sett ut på sistone. Det känns inte bara som nån fattig svacka.
Leeds United ¤Thom Mattsson¤
2017-10-15 17:15
Linus// Femårsplan? Ska vi behöva vänta 5 år till innan Premier League?! Har vi inte väntat tillräckligt länge? Köper inte det. Leeds United ska utmana om minst play-off och uppflyttning VARJE säsong. Att säga att man har en femårsplan om Premier League är bara löjligt. Säg då att vi har som målsättning att nå play-off MINST varje säsong i 5 år och har vi inte gått upp då så lägger jag ner mitt ägandeskap och kommer ägna mig åt att renskötsel istället. Radz har skaffat ett scoutingnätverk men ändå ställde vi upp med ett lag sist med endast tre spelare från hans ”era”. Enligt mig inget godkänt betyg på hans nya scouting nätverk. Njae. Jag tycker inte vi ersatt Taylor. Tycker inte vi ersatt Bartley. Misstag att släppa Green, det ser vi inte minst nu när Wiedwald blivit petad av den uttalade andremålvakten Lonergan. Vi har ingen som kan ta Bridcutts plats som ankare mellan backlinje och mittfält. Ingen som jag sett hittills i alla fall. Jag tror mycket på Alioski och Saiz dock men för att dessa spelare ska kunna blomstra så krävs det spelare som täcker upp bakåt. Phillips och O’Kane klarar inte den uppgiften. Kanske Vieira kan komma in eller Klinch men verkar inte som de gör tillräckligt bra ifrån sig på träningarna då de inte får chansen trots ideliga förluster. Lasogga tycker jag började väldigt starkt men är det någon som tycker eller tror att han är en anfallare som kan göra mål från ingenstans likt Wood gjorde för oss förra säsongen? Njae. Enligt mig krävs det en anfallare i januari som kan avlasta honom på topp. Enligt mig (och troligen hela Hamburgs supporterskara) är han inte bra nog för ett topplag i the Championship (eller Bundesliga för den delen). Framtiden får utvisa hur det går men som Kristoffer nämnde tidigare, vi började starkt men nu har det bara sett värre och värre ut och det om något är väl oroväckande.
Postat via SvenskaFans-appen
Leeds United sportcarl
2017-10-15 16:57
Jag tycker inte laget ser sämre ut än förra säsongen såvida man inte tar den mittenperioden av serien då vi spelade riktigt bra. Men början och slutet av förra säsongen var bedrövlig. Däremot tycker jag inte vi varit bra de sista matcherna men det behöver ju inte betyda att det skall fortsätta så säsongen ut. Vi är inte sämre än att vi har de 3 degraderade lagen från PL efter oss.
Leeds United WhitesMOT
2017-10-15 16:56
Så vad är bättre spelare då ? Alla de 4 vi har på samma position just nu ? Har dessa gjort jobbet de senaste omgångarna ?

12 matcher in i säsongen och jag ser ett Leeds som uppför sig som ett "vackert väder lag" Så länge ingen petar på oss så är allt finemang. 20 pinnar har vi och det är najs. Tittar man närmare på det så är det mestadels mot bottenlag. Nu när vi fått möta lite mer kunskap så blir vi överkörda och visar nada ryggrad. Verkligheten i CS har knackat på dörren och brutet sig in. Det är då vi behöver ledare och folk som tar skitobbet. Egenskaper som vi hade i Bridcutt och Green bl.a.

Jag hoppas TC gjort rätt. Just nu ser jag inte det. Just nu ser jag bara någon som envisas med nåt som inte funkar och går ökenvandring utan tecken på annat.

Leeds United Linus.M
2017-10-15 16:49
Thom//

Radz har inte utökat vårt scouting nätverk, han har skaffat ett. Innan hade vi Cellino och möjligen Andrea som jobbade i möbelbutiken... Inte så mycket mer. Det hade vi ju inte under Bates heller.

U23 håller jag med om, samma där dock... Saker tar tid. Mycket utländska spelare som kommit in och även ett nytt tränarteam där. Det kommer ta tid att fixa till akademin igen, återigen... Femårsplanen :)
2017-10-15 16:43
Jag kan däremot sträcka mig till att säga att det känns som att vi organisatoriskt har tagit ett par steg framåt. Radz verkar veta vad han gör. Vi har väl utökat vårt scoutnätverk bland annat och satsar mer på vår akademi. Viktiga saker!

Däremot ser det ut som att det fortsätter att gå kräftgång med vårt u23 eller har det vänt senaste tiden? De nyförvärv vi gjort till det laget har inte direkt rosat marknaden av det man läst.

Vi behöver ett par sketna vinster för att komma på banan igen. Om vi vinner de nästkommande 3-4 matcherna får Linus och sportcarl skratta åt mina domedagsprofetior, hade jag gärna tagit ;)
Leeds United Simo LUFC
2017-10-15 16:27
@Linus.M:

Exakt. Vi vill upp då behöver vi bättre spelare än så. Spelare som fyller ut truppen har vi nog av.
Leeds United Simo LUFC
2017-10-15 16:25
@WhitesMOT:

Nu skriver jag bara om mr B. Om han är bättre eller sämre än vad vi har idag nämner jag inte och det är en annan diskussion i så fall. Vad jag bara säger är att jag inte anser att han hade gjort dagens Leeds till ett bättre lag. Hans senaste säsonger säger allt. Och ja, han vari bra när han kom till Leeds i början men en fluga gör ingen sommar. Du tycker att han borde varit kvar i Leeds och jag tycker att det var helt rätt att skicka honom vidare. Olika åsikter om vad som kännetecknar en bra/dålig spelare. Inget ovanligt.
Leeds United Linus.M
2017-10-15 16:11
Whites//

Samtidigt gjorde han det "bra" när vi var ett mittenlag.
Leeds United WhitesMOT
2017-10-15 16:04
@Simo LUFC:

Och det vi har idag levererar det du eftersträvar tycker du ?

Förstå att det handlar inte om Bridcutt per say. Det handlar om spelartypen. Något som vi inte har och som vi så innerligt hade behövt de senaste matcherna när de 2 TC envisas med har blivit totalt överkörda.

Intressant också att Bridcutts första tid lämnas ute ur betygsättningen du gör. Inte många som klagade på jobbet han gjorde för oss när han först kom in på lån. Då han verkligen fick göra rollen som han är så bra på. Den roll han hade i Brighton en gång. Den roll som han aldrig fick chansen till i Sunderland eftersom dom redan hade Cattermole till. Balansspelare.

2017-10-15 15:45
Linus// Ja, det är vad jag menar. Jag tycker inte de gjorde sig själva eller klubben rättvisa i matchen igår. Inte heller mot Cardiff och mot Sheffield W. Millwall vet jag inte för jag såg inte den matchen. Många matcher som jag själv spelade i division 2 var jag väldigt väldigt självkritisk. Man kände att, fan jag hade nog kunnat göra mer. I alla fall kämpat mer än jag gjorde. Är ganska säker på att de flesta i laget känner så idag om matchen igår. Om de inte gör det så tycker jag att TC är för mild mot dom. Spelarna kanske behöver en rejäl avhyvling för kan man inte hitta ett bättre spel mot Reading hemma på Elland Road så ska man få veta att man lever!
Leeds United Simo LUFC
2017-10-15 15:41
@WhitesMOT:

Han platsade inte i ett värdelöst Sunderland, han gjorde inga stora avtryck sista säsongen hos oss och spelar nu i ett mitten/bottenlag i Championship. Om vi verkligen är seriösa med att spela i PL så behöver vi redan idag få in spelare som håller eller kan utvecklas i PL-klass. Mr Sidledspassning tillhör inte någon av dessa kriterier.
Leeds United Linus.M
2017-10-15 15:39
Thom//

Menar du att spelarna inte kämpade för att vinna igår eller vadå? Problemet är ju att spelet inte fungerar, har ju inget o göra med att spelarna kämpar eller inte?

Återigen, en tränare behöver tid. Och tid är mer än 20 matcher (då inklusive flera träningsmatcher som inte ALLS är samma sak som tävlingsmatcher). Tid är minst en säsong enligt mig. Sålänge det inte är uruselt i flera månader till och vi närmar oss botten, då kan man börja fundera på det.

Så tycker jag iallafall.
2017-10-15 15:36
Jaja, jag tänker fortsätta kritisera laget när man ser dessa spelare uppträda som de gjort i de senaste matcherna. För mig är det inte acceptabelt. Jag skiter i om de varit i klubben i 1 månad eller tre år. Ska man spela för Leeds United så ska man i alla fall kämpa. Gör man inte det och tror man är nån primadonna så har man inte här att göra. Att vi har nya i organisationen ska väl inte avgöra hur laget spelar på planen. De har ju haft typ 20 matcher på sig med träningsmatcher, cup-matcher och ligaspelet att hitta alternativ när matcher går i lås. När ska TC hitta dom om han och hans organisation inte lyckas hitta dom än? Efter jul kanske? Förstår inte varför vi alltid ska behöva vara så jävla obalanserade och ha sådana otroliga svängningar i prestationerna. Ena matchen spelar vi bra som fan för att sedan hamna i svackor där vi spelar som världens bottenlag.
Leeds United Linus.M
2017-10-15 15:32
@WhitesMOT:

Tycker fortfarande Vieira borde kunna lösa den uppgiften, tycker han är ett monster defensivt.
Leeds United Kristoffer
2017-10-15 15:30
@sportcarl:

Lonergan
Ayling Jansson Cooper Anita
O'Kane Vieira
Alioski Saiz Dallas
Lasogga
Leeds United WhitesMOT
2017-10-15 15:23
Linus //

Yepp, och den anledningen ligger på TC. Uppenbarligen vill han inte ha spelartypen eller så tror han att nån annan kan ta rollen. Just nu finns det inte mycket som pekar på att TC gjort rätt. Bridcutt är balansspelare. Alla bra lag behöver såna. Jag ser inga hos oss. O´Kane och Phillips är det defentivt inte iaf. Jag hoppas TC visar att jag har fel men just nu ser det verkligen inte bra ut.
Leeds United Linus.M
2017-10-15 15:21
Thom//

En sak till. 16 förluster kommer man inte långt på? Huddersfield hade 15 förluster förra året och hamnade på en femteplats. Norwich hade 16 och hamnade på en 8:e plats. Vi hade 15 förluster på en sjunde plats...

Jag hade ärligt talat varit nöjd med vilket som av de placeringarna i år.
Leeds United Linus.M
2017-10-15 15:17
@WhitesMOT:

Samtidigt finns det en anledning att han gick till Nottingham Forest......
Leeds United Linus.M
2017-10-15 15:17
@¤Thom Mattsson¤:

Hoppats på mer? Än en sjätteplats efter 12 omgångar? Som sagt, jag förstår inte. Hade vi delat upp förlusterna lite mer så hade vi inte suttit här och varit såhär domedagsaktiga. Nu är det 4/5 och då är allt värdelöst helt plötsligt, jag köper inte det.

Vi har fått sagt till oss att vi ska konkurrera i toppen, såklart. Något vi också gör just nu. Men samtidigt har Radrizzani en femårsplan med allt vad det nu innebär. Jag begär inte en topp sex placering första året med en halvt ny klubb, jag vill ha lugn och ro i leden och ett lag som kan utvecklas. Det är exakt vad vi har just nu. Då ska man inte börja sparka tränaren och få oro i leden efter 15-16 matcher, även om vi har en mittenplacering just då.
Leeds United sportcarl
2017-10-15 15:14
spelarna måste nog också ta sitt ansvar, gör de inte det så spelar det ingen roll vad managern/headcoachen heter, tyckte alla utom Lonergan och Sakho kan bättre, TC tog in Andy och det var ett lyckat drag, likaså bytet med Sakho, kanhända någon av Pennington,, Alioski och Klich kommer in i nästa match, dock när Pennington spelat har vi släppt in oroväckande mycket mål, Klich match från start mot Cardiff var väl så där men tycker nog han är värd att kanske få starta nästa match. skador har hämmat honom denna säsong men han har ett i mitt tycke stort spel i sig om han har dagen
hade jag varit TC kanske borta mot Bristol det blivit

Lonergan
Ayling Jansson Pennington Berardi
O´Kane Klich
Alioski Saiz Roofe
Lasogga
Leeds United WhitesMOT
@Simo LUFC:

Snacka om höna av en fjäder.

Ingen som säger att han är en världsartist men hans spelartyp är otroligt saknad.Hans rutin definitivt. Använd honom rätt i rätt omgivning så förstår man vad han betyder.

Vågar väl knappt likna honom vid Batty för då slår det väl slint här inne men Batty hade precis samma roll som jag menar Bridcutt ska ha och har förmåga att utföra. Batty gjorde andra bra. Såna spelare har vi inga nu.
Leeds United Linus.M
@Simo LUFC:

(Nu är jag äntligen på en dator så kan utveckla lite..)

Exakt, Simo.

Thom//

Vadå, han har ju visst saker att säga till om? Han säger ju vad som kan behövas och har sista ordet när det gäller värvningar? Han och Orta har en dialog återkommande om vilka som ska ut och in.

Sedan är det ju självklart att om vi spelar kasst i fem matcher och han inte gör en enda förändring så fattar ju vem som helst att det inte fungerar. Men det kommer ju inte heller hända, tror som sagt att vi kommer se förändringar redan tills nästa match.

Det jag blev trött på var att se hur man ens kan fundera på att få bort TC om några matcher när han är ny och halva laget är nytt (möjligen inte sista matchtruppen men överlag), det blev jag trött på. Han ska få säsongen på sig, om han inte är helt dum i huvudet, något han inte är...
2017-10-15 15:13
Linus// Jag vill se dig vilja fortsätta med TC och hur många som står bakom honom om vi fortsätter spela så här i ett par månader till. Vi är Leeds United och kommer ALLTID, oavsett förutsättningar, KRÄVA att spelarna i alla fall kämpar och att vi faller med flaggan i topp. Ingen säger någonting om så är fallet. Vi har inte fallit med flaggan i topp i de senaste matcherna. Snarare har vi ställt ut skorna och hoppats på det bästa. Det är inte acceptabelt. Sen har vi faktiskt fått det sagt till oss att vi ska konkurrera i toppen i år. Alla kan hamna i formsvackor men att spela så uruselt som vi gjort de senaste matcherna är väldigt oroväckande. Vi har redan förlorar 4/12 matcher. Fortsätter vi i denna takten kommer vi sluta med 16 förluster. Det kommer man inte jätte långt på. Jag hade hoppats på mer.
Leeds United WhitesMOT
2017-10-15 15:08
Thom //

Är helt med på ditt sista inlägg. Framförallt biten kring hur vi vinner och förlorar. Riktigt bra lag har också svackor men inte på ett sätt som vi nu uppvisar. Tar vi inte ledningen så är vi som ett vrak. Får känslan av hare i helljus när jag ser oss spela just nu.
Leeds United Simo LUFC
2017-10-15 15:03
Kom igen nu! Så dåliga är vi väl ändå inte att vi nu tom börjat höja Bridcutt till skyarna. Överskattad spelare och hade inte gjort skillnad i dagens Leeds.
Leeds United Linus.M
2017-10-15 14:58
Thom// Jag vill inte ha han sparkad om vi spelar som mot Reading i tre matcher till, nej. Ändrar han inte och vi fortsätter såhär flera månader så kan man börja snacka med honom och undra vad han sysslar med. Tror dock han kommer ändra tills nästa match. Förövrigt en rolig text: ”We're a right fickle bunch. 3 losses and people calling for TC's head. Win the next 2 and he'll be the best thing since sliced bread. #lufc”
Leeds United sportcarl
2017-10-15 14:25
Derby 1-0 mot Nottingham efter 25 sekunder
Annons: