/england/leeds/forum/461.aspx/england/leeds/forum/461.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
The Championship - Leeds United
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Leeds United ¤Thom Mattsson¤
2017-01-16 21:44
Lewis Cook är nog en mer slipad diamant än vad Ronaldo Vieira är. Dock tror jag, och har en känsla av, att Ronaldo Vieira har större chans att lyckas i det långa loppet. Han har mer en internationell spelstil. Han känns snabbare i tanken än vad Cook gjorde. Kanske är det att hans portugisiska ursprung kontra den typiska engelska som Lewis Cook besitter?

Hur som helst så det två stora talanger där Vieira är ett år yngre än Cook. För 1 år sedan så hade Cook redan spelat en säsong mer eller mindre ordinarie och Vieira var totalt okänd så Vieira är antingen lite senare i utvecklingen eller blev helt enkelt inte upptäckt förens senare.
Leeds United Linus.M
2017-01-16 21:13
@sportcarl:

Spot on. Harmonin i truppen med exempelvis Bellusci var en ren katastrof har det visat sig nu i efterhand.

Hade gärna sett Milner komma tillbaka till oss om vi tar steget upp i PL.
Leeds United sportcarl
2017-01-16 20:45
Jag tycker nog Cook är en klass Bättre än Viera vid samma ålder. Han kunde dominera matcher. Kan väl inte Viera än. Synd att han fick spela i ett Leeds med urusla innerbackar med facit i hand. Hade han haft Bartley och Jansson hade han kunnat spela ett helt annat spel än som förra säsongen i varje match pris princip vara över allt. En av få spelare som lämnat som jag gärna skulle vilja ha tbx om vi går upp (Snodgrass en annan) . Skillnaden mot förra säsongen är att vi har ett homogenare lag än förra säsongen med jämnare lagdelar
Leeds United Linus.M
2017-01-16 20:40
Rolig statistik:

Säsongen 2010/2011 när vi slutade 7:a så hade vi 41 poäng inspelade vid den här tidpunkten. Nu har vi 48 poäng. Må det fortsätta...
Leeds United Linus.M
2017-01-16 20:27
Mike Dean är domare i helgens match mot Barnsley förresten.

*gulp*
Leeds United Linus.M
2017-01-16 20:26
Cook är en talang som vi inte kommer få se på flera år. Vieria är riktigt bra men jag ser fortfarande att Cook är bättre om han blir skadefri.

Sen får man tänka på att spelare som Vieria inte växer på träd. Skulle vi sälja Vieria om två år så är det inte alls säkert att vi får en ersättare likt Vieria eller Cook. Det är nästan hugget i sten att det inte kommer bli så. Sen har vi fortfarande fått £6m för Cook och £3.7m för Byram. Alltså £9.7m. Sedan finns det klausuler som kan aktiveras i Cooks fall men det kan ta flera år.

Vieria hade förmodligen varit på bänken eller roterats tillsammans med Bridcutt och O´Kane. Nu har vi istället Phillips, som också är en bra spelare, men som inte är på samma nivå som de övriga än. Särskilt inte Cook. Men det gick väl ut denna gång, som tur är.

Att Bristol sålde Ayling är helt sjukt. Men jag antar väl att den klassiska "Rätt spelare på rätt plats i rätt tid" kommer till användning här.

Men som WhitesMOT skrivit, ärlighet varar längst och det verkar Radrizzani ha gott om i bagaget.

Det jag är mest nöjd och lugn över nu när Radrizzani kommer ta kontroll över hela klubben är att han kommer lägga pengarna på det vi behöver lägga pengarna på. Inte massa rättegångar eller massa jäkla skit rent ut sagt. Att ha en sådan här professionell rättighetsguru i klubben gör mig varm, vi går mot en ljus framtid. Förhoppningsvis redan i sommar.
2017-01-16 20:00
Sen kan man undra vart Vieira hade varit idag om Cook stannat i klubben eller om vi hade värvat Ayling om Byram stannat? Självklart försöker jag inte säga att vi ska fortsätta sälja av våra talanger på löpande band men ja, ni förstår. Kan man få typ £13m för två spelare som Byram och Cook och ersätta dom med en egen talang som Vieira och köpa in en spelare som Ayling så har man runt £13m + jävligt bra ersättare + värdet på de nya spelarna där endast Vieira borde vara värd £10-15m endast han. Men vi måste gå upp snart, då har vi inte dessa problem längre känns det som. Ser inte varför en spelare som Taylor skulle vilja lämna Leeds om vi skulle gå upp i år exempelvis och jag är tämligen säker på att en spelare som Cook kommer ångra att han inte stannade i Leeds denna säsongen om det visar sig att vi går upp och han är fast i Bournemouth som visserligen gör bra ifrån sig i PL men som aldrig kommer ha samma potential som Leeds United. Men som sagt, allt känns positivt just ny. Ny ägare med 50 % av klubben, som kan bli 100 % till sommaren. En bra grupp spelare som gör oss stolta, tabellplaceringen, sättet vi vinner matcher, Monk och övriga tränare, att vi inte behöver sälja spelare samt att vi förhoppningsvis kan förstärka här i januari :) MOT
Postat via SvenskaFans-appen
2017-01-16 19:26
Jag förespråkar inte heller miljardvärvningar och har absolut inga problem med smarta värvningar och smarta försäljningar.

Ibland kan det vara ett nödvändigt ont att sälja en spelare för flertalet miljoner om man bygger laget rätt och investerar miljonerna i de spelare som krävs för att laget trots allt förbättras.

Försäljningen av Cook var exempelvis tung men kanske är just den försäljningen anledningen att vi ligger där vi ligger? Man vet ju aldrig och kan AR investera RÄTT så är jag den första att hylla honom. Han behöver inte investera miljarder för att få mig på sin sida.
2017-01-16 19:21
Ny ung supertalang som signar nytt kontrakt och som har imponerat i b-laget;

Clarke Oduor, lägg namnet på minnet. Han är nu uppflyttad till a-laget tillsammans med Malik Wilks. Oduor är 17 år och yttermittfältare och klubben verkar tro att han kommer kunna konkurrera om en plats i laget redan denna säsongen :)

Oduor, Wilks, Coyle, Mowatt, Taylor, Viera, Phillips, Peacock-Farrell. A-laget kryllar av unga talanger från vår fantastiska akademi :)

THE FUTURE IS BRIGHT, THE FUTURE IS WHITE
Leeds United Hartey
2017-01-16 18:16
Den 19:e januari är deadline för att anmäla sig till LUSS-resan om LUSS skall fixa matchbiljetter och hotell. Efter det datumet får ni fixa resan själva men alla kan vara med på LUSS aktiviteter.
Leeds United Hartey
2017-01-16 18:13
Whites MOT// Financial Fair Play har ju inte gjort något emot pengarullningen. Englands förbundskapten kan ge råd hur man går förbi transferregler. Scum har katastrofvärvat i 2-3 år och ändå kan dom köpa Pogba för en miljard. Det där att fylla Elland Road i PL betyder inte något speciellt då det inte är dom stora pengarna. Nej nu har jag spytt färdigt på den moderna fotbollen. MOT
Leeds United WhitesMOT
2017-01-16 17:18
Har en jobbekompis som är Shitty och varit så i drygt 45 år. Han brukar säga att han var väldigt kluven i början. Samtidigt så var dom också riktigt nere i skiten i många år och bara känslan av att lyftas ur hålet och veta att man äntligen hade chansen på scummen gjorde att man kunde "leva" med pengarna.

Nä jag håller med om att pengarna är för mycket. Det har i princip helt raderat bort allt det som gjorde engelsk fotboll så romantisk. Men det är bara att inse att om det inte kommer 9000 regler som på nät sätt sätter stopp på detta så är det pengar som gäller för att vinna något. Folk säger " Jamen titta på Leicester ! " Ja gör det och kolla vad det kostade dem att ta sig hela vägen med början i league one. Den resan var inte gratis....
Leeds United Hartey
2017-01-16 16:36
WhitesMOT// Håller med dig där att det säkert är för att inte fansen skall tro att här skall spenderas på dyra nya spelare vilket jag personligen aldrig skull gilla. Skulle vara intressant att fråga Chelsea och Man City hur det var att egentligen helt random blev fans till totala köpelag.
Leeds United WhitesMOT
2017-01-16 16:30
Hartey //

Jag är med på hur du tänker. men jag upplever det som att han mellan raderna vill säga att "jag är ingen Abramovich" Mest för att hålla nere förväntningarna om att han ska börja bomba in pengar. Och också lite grann för att helgardera mot att OM planen att gå upp inte slår in inom önskad tid, så tvingas man till sist att sälja av något för att kunna hålla en viss nivå. Tror AR förstår att öppenhet och ärlighet mot fansen är bara till fördel. Något säger mej att han har gjort sin läxa mer än vad vi ser just nu.

Visst är det lite Bates varning på själva orden det kan jag hålla med om men jag har svårt att se att AR skulle sen stoppa pengarna i egen ficka så som Bates gjorde. Där går nog skiljelinjen.
Leeds United Hartey
2017-01-16 15:51
Ballsmash// När Watford avgjorde i slutsekund mot Leicester är det värsta upplösning jag sett i fotbollen
Leeds United Hartey
2017-01-16 15:49
WhitesMOT// Gillar egentligen inte det han sa att man behöver sälja till större ligor för att bygga då infrastrukturen är gammal. Låter lite Bates men jag tror verkligen inte just nu att vi skall sälja, hellre behålla och köpa in bara om det är helt rätt . Wood£ 15 miljoner och Taylor £7 miljoner är mycket pengar men dom kanske är skillnaden till PL och dom stora pengarna. Transferpengarna är ju också helt galna dessa dagar då Brentford får £ 12 miljoner för Scott Hogan.
Leeds United Ballsmash
2017-01-16 15:27
@Linus.M:

Samma här, tänk dig ett scenario som i Waford - Leicester i PO-Semifinalen för några år sedan i en avgörande final för oss. Jag vet inte vad jag hade tagit mig till.
Leeds United Linus.M
2017-01-16 14:55
@Ballsmash:

Nu har jag visserligen inte ett så gammalt hjärta men jag vettifan om det ändå inte kommer krävas hjärt o lungräddning om Leeds vinner en playoff final.

Hade nog haft svårt att inte bli helt galen.
Leeds United Ballsmash
2017-01-16 13:01
Får gåshud av tanken av Leeds i PL nästa säsong, har målat upp många bilder på avgörande mål som tar oss dit. Måtte det ske.
Leeds United WhitesMOT
2017-01-16 12:41
Ännu en intervju med AR. Första intrycket är något jag alltid lagt mycket vikt vid genom livet. Den bild man får där av en person brukar stämma i det långa loppet. Inte alltid för inget är perfekt men för det mesta. Det är väldigt befriande och höra någon som inte försöker skönmåla sitsen vi är i. Exempelvis biten med att ibland måste man sälja för att kunna bygga. Inget man som fans egentligen vill höra men är man bara ärlig med det så funkar det för mej och jag gissar för de flesta av oss. Ärlighet varar längst är kanske en klyscha men jag säger inte emot. Vi är på rätt spår.
Leeds United sportcarl
2017-01-16 11:27
Bartley och Ayling visar ju att världen är liten
Leeds United Norman Hunter
2017-01-16 10:19
Bartley & Ayling var tydligen inte bara lagkamrater när de spelade i Arsenals ungdomslag... De spelade båda tillsammans som mittbackar och är tydligen bästa polare, inte konstigt att de inte har nåt problem att bilda mittbackspar när nöden kräver. Se länk.
2017-01-16 00:56
Pontus Hatt// Vi rangordnar andra klubbar i hur mycket avsky vi känner mot dom, inte kärlek :)
Leeds United Pontus Hatt
2017-01-15 23:55
Alltså va snackar ni om? Sitter ni och rangordnar andra engelska klubbar? Patetiskt! Leeds mot rubbet!!!
Leeds United MR Clarke Nr8
2017-01-15 21:45
Zlatan kan få vinna skytteligan men SCUMS ska misslyckas,när det gäller dom andra lagen så ogillar jag Liverpool,Shitty,Chelsea,Spurs,Arsenal i den ordningen så Gunners får bli PL mästare för mig.Det var även Farsan lag o två av mina söners oxå.
Leeds United lasse c
2017-01-15 20:35
Vore väl bra om vi byter plats med Läster! Arsenal o Liverpool ok för mig, resten är luft, extra mycket på Chelsea. Helt ointresserad av Zlatan han är mer intresserad av sig själv, för mig är fotboll ett lagspel. Trevligt att se Svenska flaggor på ER i Fredags kväll
Leeds United WhitesMOT
2017-01-15 19:53
All avsky läggs på Scum. Har inget till nån annan. Borde kanske ha till Chelski men finner inte den orken. Resten är bara ett vakuum och det kan kvitta bara dom slår Scummen.

Men är det bara jag som sitter och småhoppas att Läster åker ur ? Hade varit hur fint som helst att se mästarna trilla ur.
2017-01-15 19:50
Ångrar för övrigt att jag inte satsade en tusing på att Leicester åker ur Premier League denna säsongen som jag var sugen på direkt efter PL titeln.
2017-01-15 19:48
Jag har alltid haft ett gott öga för AIK i Sverige men mitt intresse för svensk fotboll är på den nivån att jag håller på Malmö FF när de spelar i Champions League. Vad gäller engelska klubbar i Europa så bryr jag mig inte speciellt mycket om jag ska vara ärlig. Under så många år har det känts som att i stort sett varenda klubb i Premier League har legat ljusår ifrån oss men kanske är det inte så långt ifrån ändå. Skulle vi ta oss upp i år har vi en fantastisk grund att stå på med en bra mix av rutin och ung entusiasm. Kollade på West Ham mot Crystal Palace igår och kan ärligt talat säga att jag tror vi hade slagit både West Ham och Crystal Palace med det spel vi visade upp mot Derby. Framförallt spelade vi betydligt snabbare och hittade perfekta ytor på vårt mittfält. Nån spelare i januari nu och vi har den bästa chansen till uppflyttning sedan vi åkte ur Premier League och då räknar jag in play-off finalen mot Watford.
Leeds United Duke
2017-01-15 19:37
Ja Tottenham har tagit många på ett fult sett bl a Rose, Lennon och även George Graham. Arsenal har skött sig bra. Everton tog en ytterback jag glömt namnet på och City ville ta hela vår akademi. Zlatan är ingen jag håller på mer än när han spelade i landslaget. I europaspelet gläds man när övriga engelska klubbar misslyckas.
Annons: