/england/leeds/forum/460.aspx/england/leeds/forum/460.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
The Championship - Leeds United
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Leeds United sportcarl
2017-12-17 18:16
Lewis Cook har det tufft idag, Liverpool minst en storlek för stor kostym
Leeds United ¤Thom Mattsson¤
2017-12-17 18:14
Man skulle ju kunna leka med tanken att vi går upp i år och Bournemouth åker ur. Då skulle vi kunna välkomna Lewis Cook tillbaka inför Premier League comebacken och kanske även Milner är sugen på 2-3 år i sin moderklubb innan han lägger skorna på hyllan och njuter av sina miljoner? En solklar lagkapten i ett återfött Leeds United.
Postat via SvenskaFans-appen
Leeds United WhitesMOT
2017-12-17 18:14
@sportcarl:

Klass = kostar pengar = riskera.

Du vill verkligen både ha kakan och äta den. Bestäm dej.
Leeds United WhitesMOT
2017-12-17 18:10
Satsa men det får inte kosta. Värva i mellan £1-5m inte mer. Alltså fortsätta med det vi gjorde i somras. Fine, so far har det väl varit lite 50/50 på dessa värvningar och vi ligger ungefär där vi låg förra säsongen vid denna tiden.

Men det är ok, finanserna är trygga.Kanske går vi upp. Men vad händer om vi inte gör det ? Vad händer med Saiz då ? PJ ? Vieira ? Buden kommer på £15m och vi tar dem. Ännu en gång ska vi bygga lag från grunden och hoppas hälften funkar ? Vi har pengarna. Nu kan vi köpa lite dyrare spelare eller det är fortfarande samma regel som ovan ? 1-5 ?

Varför känns allt detta som rinse and repeat ? Hur många gånger ska vi försöka samma modell innan vi inser att det är modellen som inte funkar ? Vad var det A.Einstein sa nu igen...?
Leeds United sportcarl
2017-12-17 18:01
Thom 17:42, jag instämmer helt med dig, förra januarifönstret var en besvikelse, där rök vår play off, och chans till uppflyttning med facit i hand, i år måste något av klass in,
Leeds United WhitesMOT
2017-12-17 17:55
@sportcarl:

Som sagt FSPT kategorin.

Finns bara 2 garantier i livet men din inställning ger sig kanske 1 på 10. Eller som jag skulle kalla det Oldham ambition. Kul att vara med.
2017-12-17 17:42
sportcarl// Jag tror att om man tar ett snitt på de som gått upp de senaste 10 åren så är nog majoriteten av klubbarna klubbar som investerat relativt stora pengar i spelartruppen över en eller två säsonger. Sedan finns det undantag som Huddersfield men de är snarare undantaget som bekräftar regeln. Vill man upp från denna division så behövs det investeringar. Radz har tagit små bra steg mot något bra. Jag är relativt nöjd än så länge. Januari blir väldigt viktig och jag hoppas på några nyförvärv. Behövs inte 5-6 spelare, snarare 1-2 och kanske nån/några iväg på lån/försäljningar såsom Sacko, Grot, Klich. Behövs inte mer, men jag tycker vi måste sända ett meddelande ut till de andra klubbarna att vi minsann satsar på uppflyttning denna säsong och förstärker i januari.
Leeds United sportcarl
2017-12-17 17:26
är alltid lätt att gambla med andras pengar, hade bara satsa pengar räckt hade M-boro och Aston Villa gått bättre, kunde lilla Huddersfield gå upp så kan vi utan att riskera klubbens existens gå upp, vill att det satsas men inte med hur mycket som helst medl lånade pengar, sedan finns det väl en financial fair rule att följa, kanske Radz har en plan i januari:)
Leeds United WhitesMOT
2017-12-17 17:13
@sportcarl:
Förvånar mej föga att du tillhör "förlita sig på turen" kategorin. Gissar att du riskar väl knappt att handla ditt kaffe på Coop för du har alltid handlat det på ICA. Tänk att en person som manar till positivt så ofta kan vara så negativ när det väl kommer till samtal om satsning. Men jag håller med dej att det är en jäkla tur att jag inte är ägare. Iofs hade det åtminstone varit en spännande period.
Leeds United sportcarl
2017-12-17 17:08
för de som vill se en fin mittfältare så rekommenderar jag matchen nu 17:30 mellan Bournemouth-Liverpool och vår egenproducerade Lewis Cook.
Leeds United sportcarl
2017-12-17 16:54
Whites MOT 16:49. Kan nog säga detsamma att jag är glad att du inte är ägare med:).för.mig räcker det nog att gambla med klubbens pengar en gång som vi gjorde i början på 2000 talet. priset vi fått betala är för högt.
Leeds United WhitesMOT
2017-12-17 16:49
@sportcarl:

Nummer 1, skönt du inte är ägare och nummer 2 så är dom helt olika spelare. Tänkte inte att den ene skulle slå ut den andre. Tänkte att Cairney ska droppa lite i plan och flytta på Phillips. Vi behöver en spelande mittfältare bakom Saiz. Phillips är inte den spelaren.

Såklart det är en idiotsumma men nån gång måste man våga för att vinna. Och som sagt det är bara en dröm...
Leeds United WhitesMOT
2017-12-17 16:43
Thom // Ja nästa offer lär vara Vieira och det skulle vara ett stort steg bakåt att bli av med honom redan nu. För min del så hade förtroendet för Radz tappat mååånga grader. Hade Vieira ersatts med typ en Cairney så hade jag kunnat leva med det. Inte samma spelartyp och det hade krävt ett lite annat spelsätt men dock det man önskar om guldklimpar drar. Like för Like nivå på in/ut. Inte som när vi sålde RM44 och fick halva Serie B.
Leeds United sportcarl
2017-12-17 16:36
Cairney känns ju sjukt dyrt som offensiv mittfältare då vi har en bättre i Saiz som vi köpte för 3 miljoner pund. Jag som ägare hade aldrig lagt 15 miljoner på Cairney är ju lika mycket som vi fick för championship bästa målskytt Chris Wood
Leeds United WhitesMOT
2017-12-17 16:23
Mina förlag från igår : Yoann Barbet, Brentford, vänsterback/mittback - £500k enligt Transfermarkt. Kan aldrig se att han går så billigt. Har kontrakt till sommaren 2019. Gissar minst £3m. Får samma känsla med Barbet som jag en gång fick när jag såg Adam Smith,Bournemouth då utlånad till tror det var MK Dons och han gjorde nån demonmatch i FA cupen. Sen sket det sig när han var hos oss tyvärr men idag är Smith stabil högerback i PL. Tom Cairney, Fulham, offensiv central mittfältare - £9m. Man kan alltid drömma :) Varje gång vi möter Fulham så skiter jag ner mej av rädsla så fort han får bollen. Ruggigt avig med en grym vänsterfot. Ryktet säger att han hatar oss eftersom vi sparkade ut honom. Exakt vad vi behöver för att ta ännu ett steg. Ett riktigt namn på denna nivån. Kontrakt till 2021 så kommer aldrig kosta summan ovan. Säger £15m. Lewis Grabban, Sunderland,Striker - £2,7m 11 mål i år i ett uselt Sunderland säger det mesta. Hans kontrakt går ut till sommaren. Sunderland är i skiten ekonomiskt. Tror han hade passat vår front 4 som handsken. Tror du kan få honom till ovan pris. KÖP ! Alltså enbart £21m enligt mina uppskattningar. Kom igen Radz det är bara pengar ! ;)
Leeds United sportcarl
2017-12-17 16:23
Imponerande att vi ligger före de 3 degraderade PL-lagen.
2017-12-17 16:10
WhitesMOT// Man kan gambla och värva för £15-20m och går det riktigt åt skogen så får man sälja någon spelare. Det kommer alltid vara svårt att säga nej till summor runt £15-20m så länge vi ligger i denna ligan. Tror Radz skulle sälja Vieira i januari om han får ett sådant bud, vilket jag förmodligen hade förstått också även om jag hatar att vi inte kan behålla och bygga ett lag med våra talanger. För att komma ur denna ligan så håller jag med dig om att det krävs en rejäl satsning. Det kan, som du säger, gå utan den men det är som att vinna på lotto. Speciellt med den ekonomiska dopning som finns där de nedflyttade PL lagen har en rejäl påse att ösa ur. Detta behöver inte nödvändigtvis betyda att de blir uppflyttade per automatik då det ligger en loser kultur i en nedflyttad klubb som de kan ta med sig ner från PL och ofta besitter de redan en skyhög lönestruktur. Många klubbar väljer därav att inte sätta hela klubbens existens i risk men det hjälper såklart att kunna satsa X antal miljoner.
Leeds United sportcarl
2017-12-17 15:51
32053 är publiksnittet om jag räknat rätt, lägst Derby 28565 och Sheffield United var den högsta med 34504, känns som Hull i nästa borde bli högt det ärr ju nästan som ett derby, sedan nyårsafton brukar folk gå man ur huse då möter vi Nottingham, ger ju en del i klubbshopen restauranger programblad etc med förutom biljettintäkterna. man kan nog gå nog på 40 pund person,
Leeds United sportcarl
2017-12-17 15:35
för 5 miljoner kan vi få en bra anfallare, för 2 miljoner pund 1 riktigt bra vänsterback, skulle räcka för mig, Siaz och Alisoki är för mig 2 bra värvningar som vi fick för ca 3milj pund var. finns ju en del spelare vi kan frigöra och helst sälja. Klich är väl den mest självklara,Sacko har vi ju också plus minst 1 anfallare, vid värvningarna vill det till att Orta gör jobbet ordentligt, har väl varit si och så
Leeds United WhitesMOT
2017-12-17 15:35
Snittet upp från 27700 till nu 32000. Enkelt räknat 4000 mer alltså. Gånga det med £30 kanske ? Slarvigt räknat £3m mer i intäkter om snittet håller ?

Absolut är detta en del i ekvationen att användas sig av när det sen kommer till själva gamblingen. Kalkylerad risk säger väl finansgubbarna ? :)
Leeds United Hartey
2017-12-17 15:22
Skulle vara intressant vad Radrizzani räknade med för publiksnitt inför säsongen. Nu ligger vi över 30.000 och håller vi oss vid PO strecket så kommer vi över 32.000. Borde ge överskott som kan investeras i spelare. Vi är nästan jämt på Sky borde ge pengar att investeras i spelare. Kan Wolwes köpa en spelare för £16 miljoner kan vi hitta spelare för £5-7. När vi hade Bates hade vi Championsships fattigaste ägare. Vi kan satsa med måtta redan nu
Leeds United WhitesMOT
2017-12-17 15:14
@Linus.M:

Okidoki, Hay är ju pålitlig för det mesta så då kör vi på den summan. Då är där antagligen kvar ännu lite mer i julkrubban :)
Leeds United sportcarl
2017-12-17 14:54
Taylor som övrigt spelade från start igår:), tror ordinarie vänsterbacken fick utgå matchen innan , Wood startade också igår men fick gå mållös
Leeds United Linus.M
2017-12-17 14:46
WhitesMOT//

Phil Hay har sagt att vi fick £6m för Taylor.
Leeds United WhitesMOT
2017-12-17 14:31
Var det nåt man lärde sig efter Ridsdale så var det att allt som glimmar är inte guld. Enkelt är min bild så här : Professor Mac och Krasner var dösdömda från dag 1. Bates stoppa allt han kunde i egen ficka. Cellino gav till advokater och söner. Radz plus minus noll på trupp men absolut plus på övrigt. Det vi behöver är en satsning på just spelartruppen på just dessa £15-20m utöver allt annat. Alltså spräcka budget. Detta är den gambling jag så länge tjatat om att jag vill se och jag hoppas verkligen vi kommer få se med just Radz. Blir det bara plus minus noll på truppen under Radz så kommer vi få förlita oss på tur eller möjligen en förbannat bra scouting för att ta oss ur detta hål som heter Championship. Jag vet att det går kalla kårar på många när man pratar om spräckt budget. Minnena från Ridsdale kommer alltid finnas kvar. Men det är en jäkla skillnad att spräcka med kontroll och spräcka som Ridsdale. Hur som så måste det till för tur tar man sig inte långt på i den sjuka pengafotbollen. Säger inte att det är rätt egentligen. Säger bara att det är priset man får betala om man vill leka i de stora grabbarnas hage.
Leeds United sportcarl
2017-12-17 14:00
WhitesMOT 13:48, kanske dags att avsluta denna diskussion, jag har missuppfattat Radz ord om att pengarna oavkortat från Wood skall gå till spelarförstärkningar, räknade inte på ditt sätt att det var efter tidigare köp, och att det mer blir efter sättet vi köper för vad vi säljer, helt ok för mig det med. skulle var trevligt med en säsong då vi verkigen satsar på att förstärka truppen, får vi nog får gå till David o Learys tid, denna sommar påminner väl ganska mycket om sommaren då vi sålde McCormack, vi har fått in en del intressanta spelare och några lite mindre bra spelare med
Leeds United WhitesMOT
2017-12-17 13:48
Svammel...

Om där ligger £15-20m i potten så är det ur Radz egna ficka. Det är inte efter några sålda spelare iaf om jag nu inte tokmissat nåt spöke vi sålt.

Arrivals 17/18

Players Transfer sum
Pontus Jansson £3.60m
Samu Sáiz £3.15m
Ezgjan Alioski £2.25m
Hadi Sacko £1.53m
Mateusz Klich £1.53m
Pawel Cibicki £1.44m
Jay-Roy Grot £1.44m
Caleb Ekuban £504k
Felix Wiedwald £450k

Totalt = £15.89m

Resten in är fria transfers eller lån.

Departures 17/18

Players Transfer sum
Chris Wood £14.76m
Liam Bridcutt £990k

Totalt = £15.75m

Resten fria transfers eller lån.

Alltså i princip plus minus noll. Wood pengarna är använda. Det Transfermarkt inte har med här är summan som Leeds och Burnley kom överens om för Taylor. En del påstår att det är runt £5m men mej veterligen är det ingen officiell summa. Men låt gå för att den summa är rätt och isf är det alltså den summan som ligger i den berömda potten.

Fast riktigt så enkelt är det nog inte för då glömmer man bort spelarna vi lånat och framförallt Anita. Dom kostar även dom. CBJ och Penningtons löner kan man nog kvitta mot Doukara och Belluscums löner iaf. Då har du kvar att betala Lasogga och Anita med Taylors transfer+lön och Green lön.

Ingen aning vad Green kan ha haft men jag skulle nog våga mej på £25k i veckan med tanke på vad han haft tidigare och att han trots allt har en del meriter. Antagligen räcker inte 25 men kör på det.
Denna kostnad kan du kvitta med Anitas lön. Han har högst troligt haft £25k eller mer i Newcaslte och jag har svårt att se att han gått med på mindre när han skrev på för oss.

Så då har vi Lasogga kvar. Ryktet säger alltså att vi betalar 25-50% av hans HSV lön. Och den har sagts ligga på runt £50k i veckan ? Det skulle innebära att vi lägger mellan £650k-£1.3m av Taylors summa på Lasogga. Potten blir mindre och mindre.

Ska man sen dryga sig ännu mer och titta på löner in/ut så skulle jag påstå att spelare in kostar mer än spelare ut. Alltså ännu mer av Taylors summa borta.

Potten, uppskattar jag nu grovt nere i kanske £2-3m. Nä, vill man ha satsning i Januari så får det bli från Radz eller sälja någon. Några Wood pengar finns inte att ta av.
Leeds United Linus.M
2017-12-17 13:07
@sportcarl:

Wood - £15m
Taylor - £6m
Bridcutt - £1m

Totalt: £22m
Leeds United sportcarl
2017-12-17 13:03
LinusM 12:55, ja då blir det som jag tror, dock får jag det till att vi sålt för mer än 22 för Wood, Taylor oc Bridcutt, skulle gissa på 25 miljoner pund,jag hoppas att i januarifönstret att Rose går till MU från Spurs, skulle ge 4-5 friska miljoner in som dock nödvändigtvis måste gå till spelarköp
Leeds United Linus.M
2017-12-17 12:55
Vi handlade för £15-17m i sommar och sålde för £22m ungefär. Ge det en/två transferfönster till så kommer det se annorlunda ut.
Annons: