/england/leeds/forum/457.aspx/england/leeds/forum/457.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
The Championship - Leeds United
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Leeds United Hartey
2017-01-25 21:24
Bartley och Green näst hittills på Who scored 6,7
Postat via SvenskaFans-appen
Leeds United Hartey
2017-01-25 21:23
Green 6,7och Bartley 6,7 bäst hittills på Who scored
Leeds United Hartey
2017-01-25 21:21
Bra tryck på South ikväll, antagligen bättre stämning än 80 % av alla PL matcher!!
Leeds United Simo LUFC
2017-01-25 21:06
Nej. Inga TV rättigheter för matchen.
Leeds United Ekstrom
2017-01-25 21:03
Visas matchen på nån kanal ?
Leeds United Linus.M
2017-01-25 21:00
Dallas har startat riktigt bra.
Leeds United Simo LUFC
2017-01-25 20:45
Hoppas på Geeeeeet Iiiiiin från Whelan ikväll!
Leeds United Linus.M
2017-01-25 20:34
@terry cooper:

Verkar bara vara en fitnessfråga gällande Sacko. Kanske Monk känner att vi borde klara av Forest ändå.
Leeds United terry cooper
2017-01-25 20:32
Undrar hur läget är med Sacko o Taylor.......
Leeds United Linus.M
2017-01-25 19:45
Green
Ayling, Jansson, Bartley, Berardi
O'Kane, Bridcutt
Roofe, Hernandez, Dallas
Wood

Sacko inte med på bänken.... Säg inte att han kommer bli som Taylor och borta i månader. Annars känns startelvan bra. Gillar att Dallas får chansen.
Leeds United sportcarl
2017-01-25 18:44
oavgjort hade varit bättre, men inte fel ha Reading kvar i PO, sedan har väl lagen i PO snacket tyvärr förstärkt framför att tappa, speciellt Aston Villa där Bjarnarson och Lansbury är 2 som sticker ut
Leeds United BullenKarlsson
2017-01-25 13:19
Känner också att det är okej att Reading vann. Ser gärna att vi håller lagen nedanför borta från playoff. Både Fulham, Derby och Aston Villa håller jag gärna utanför och så kör vi Playoff mot Reading, Terriers och Ugglorna.

Brighton, Newcastle, Fulham, Derby, AV är lagen jag vill se förlora helst.
Sen får gärna lagen på playoff tappa några spelare till PL =)
Leeds United lasse c
2017-01-25 13:11
Kom igen i kväll Leeds! Visa att ni är " nya" SuperLeeds"
Synd att inte viasat visar matchen ikväll på någon av deras kanaler. På tv3 sport går det highlights från holländska ligan , det kan ju vara kul att se, men det visade dom redan igår kväll.Men dom är bra på att höja månadsavgiften.
Angånde Barnsley matchen, vi kunde lika gärna gjort 2- 0 på alla våra hörnor vi hade innan dom mycket psykologiskt gjorde 1- 1 precis innan halvtid. Då fick dom massor med energi i 20 min det räckte till 2 mål till. Tyckte det var en härlig match, även bra tryck på läktaren. Laget behöver inte skämas för insatsen.
Leeds United Duke
2017-01-25 12:10
22'a matchen för Jansson ikväll då ska köpet gå i lås.
Leeds United Ballsmash
2017-01-25 11:39
@sportcarl:

Att Reading vann ser jag som positivt, möter hellre dom i ett PO än Fulham.
Leeds United WhitesMOT
2017-01-25 11:11
@Pontus Hatt:

Ja, att gå upp direkt kräver en mindre kollaps av nån av dom 2 och det kommer nog inte hända. Plus att vi måste vinna allt på vägen in.

Det är surt för vi känns inte ett dugg sämre än iaf Brighton. Dom har Knockaert som är en spelartyp vi saknar men annars är det jämnt skägg skulle jag säga. Men vi betalar priset för att vi fuckade runt i somras med att inte ha saker och ting på plats i tid. Det kostade oss för mycket i starten av säsongen.
Leeds United sportcarl
2017-01-25 07:37
Norman Hunter 06:10. Vi borde vunnit matchen och avgjort i 1a halvlek. Men fotboll är psykologi. Vid kvitteringen växte Barnsley 2 klasser och vi sjönk minst 1 klass. Måste ge Barnsley credd för 3 fina mål där frisparken varav riktigt hög klass.2a halvlek gick vi in idet traditionella championship spelet med tjongande och kämpande och Hawaiifotboll. Det gynnade inte en spelande klubb som vi
Leeds United Norman Hunter
2017-01-25 06:10
Linus//
Sportcarl//

Plan B var ju att börja spela 442, dessutom var ju Paco kvar i sin ganska fria roll så i praktiken blir det ju typ 4312 efter bytet med OKane och Viera.

Sen tycker jag faktiskt inte vi gör en usel match på nåt sätt, Barnsley var bra och vi spelar i deras "cup final". Jämför vi oss med hur vi spelade i matchen mot Derby så är vi inte nära den nivån men det var ju vår bästa match på flera år så det är knappast nån rättvis måttstock.
2017-01-25 06:05
@WhitesMOT:

Verkligen! Man ska inte glömma att Barnsley gör en bra match och att de faktiskt får matchen exakt dit de vill. De har flera klasspelare, vilket de visar vid alla deras mål, och de älskar säkert matcher med hög intensitet och mycket målchanser. Deras svaghet är ju en minst sagt trög backlinje ned mittbackar som fick Wood att se ut som en vinthund. Tyvärr lyckades vi inte utnyttja detta.

I dagens fotboll tycker jag ofta att man glömmer bort det långa spelet: det pratas massor om "posession" och hög press men man glömmer bort att man behöer variera med lite längre spel ibland för att skapa ytor till det korta spelet. Mot Barnsleys tröga backlinje tror jag att Antonssons egenskaper hade passat perfekt, samtidigt är Barnsley så bra på fasta situationer att man ogärna tar av Douk men ligger man under med 2 bollar har man inte så mycket att förlora.
Leeds United Pontus Hatt
2017-01-25 01:02
Tror vi kan glömma direktuppflyttning. Gör inte så mycket egentligen, föreställ er ångesten och glädjen vid avancemang via play off. Får fan gåshud vid bara tanken. Nån som satt sig in i hur ett eventuellt play off skulle se ut. Jag menar, ser det ut som i t.ex. champions league med bortamål o.s.v eller hur spelas det?
Leeds United Linus.M
2017-01-24 22:40
Sportcarl//

Ja? Vieria hade inte en bra dag, vilket gjorde att Barnsley lekte med vårt mittfält. Därför satte han in O'Kane i förhoppning att få ordning på mittfältet så att vi kunde ta det därefter. Jag förstår inte hur det inte är en plan B...
Leeds United terry cooper
2017-01-24 22:39
@GarryMonk "I'm really hopeful something will be done in the transfer window very soon, everyone is working really hard behind the scenes"
Leeds United sportcarl
2017-01-24 22:38
Verkar bli en dålig kväll detta. Med några minuter kvar:
Brighton-Cardiff och Reading-Fulham 1-0 i bägge.matcherna
Leeds United WhitesMOT
2017-01-24 22:37
Finns bara plan B om man lyckas vända ett negativt resultat ?

Tanken var där klar och tydlig men misslyckades. Skulle inte kalla det att ge upp. Finns nog inte inte i något proffs tankar. Glöms gärna bort att det finns en motståndare också som brukar försöka reagera på dina drag.
Leeds United sportcarl
2017-01-24 22:24
För mig var bytet av Viera mot O Kane ett byte av en defensiv mittfältare som inte hade siin bästa dag mot en annan defensiv mittfältare. Det jag saknade var från när det stod 3-1 efter 55 minuter. Måste inte tvunget vara Antonsson kunde varit Mowat eller bägge. Med facit i hand funkade det inte. Vi förlorade välförtjänt för straffen vi fick var en skänk. Är ju ingen garanti att det funkat med tex ett dubbelbyte men känns som man iaf hade gjort ett försök att ändra matchbilden.
Leeds United Linus.M
2017-01-24 22:10
Plan B blev ju att ta över mittfältet genom att sätta in O'Kane? Man ger ju inte upp matchen bara för att man inte sätter in en svensk som knappt gör mål.
Leeds United sportcarl
2017-01-24 21:47
jag tycker vi gav upp matchen och inte hade någon plan b, några spelare kroknade och hade inte varit fel att försöka iaf att förändra matchbilden, även i Mowatt har vi en spelare som kan avgöra men jag tror vi tar revanch med råge och kör över Nottingham i morgon. att det hackar någon gång längs den långa vägen det får man räkna med. sedan vi fick in Pontus, O Kane och Pablo har vi till skillnad mot tidigare säsonger inte haft en enda dipp
2017-01-24 20:58
[QUOTE=BullenKarlsson]Vi blev ju överkörda på mitten och motdraget att då plocka in en till anfallare och plocka av en mittfältare känns ju märkligt. I så fall ge upp mitten, köra mer långbollar och 4-4-2. Men tror inte det är så Monk vill spela fotboll. [/QUOTE] vi spelar ju på gränsen till 442 som vi spelar nu, eller kanske mer 4411 egentligen. Sen så tenderar ju Paco att komma ner rätt långt och hämta boll, i synnerhet glider han ju ofta över mot vänsterkanten. Det man skulle förlora med att starta Hernandez lite längre ner till vänster är att vi inte överbelastar motståndarna lika mycket på den sidan. Med Taylor tillbaka så är han så pass vass i offensiven att det inte blir lika viktigt. I det läget tror jag vi skulle vinna på att ha en spelare till i boxen när vi kommer dit.
Leeds United Linus.M
2017-01-24 20:37
@BullenKarlsson:

Spot on. Barnsley var fruktansvärt överlägsna på mittfältet, vi hade inte en chans. O'Kane kom ju in för att Vieria inte hade en bra match. Fler anfallare behöver inte alltid betyda fler mål.

Kan tänka mig att O'Kane och Bridcutt får spela imorgon då Vieria kan behöva lite vila.
Leeds United WhitesMOT
2017-01-24 20:37
Förstår helt varför Monk behöll The Duke på planen när vi gick över i 4-4-2. Wood är ingen target och ska det funka att spela Antonsson i 4-4-2 så behövs en sådan.The Duke är ingen lysande target men dock mer än Wood.

Jag skulle tro att Monk tänkte sig försöka få samma tryck på Barnsley som vi hade i första vid hörnorna och då behövs The Duke. Framförallt nu när inte Jansson var med.

Antonsson är inget svar i en så pass fysisk match som mot Barnsley. Det hade varit som att släppa in ett lamm i vargflocken.
Annons: