/england/leeds/forum/451.aspx/england/leeds/forum/451.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
The Championship - Leeds United
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Leeds United Linus.M
2017-01-29 18:03
Sen kan det ju faktiskt vara så att vi får in två nya spelare innan fönstret stänger, så jag väntar med att få panik tills 1:a februari :)
Leeds United Linus.M
2017-01-29 18:01
@¤Thom Mattsson¤:

Jag menar inte att alla ska åka på skador samtidigt. Räcker att en av dem åker på en skada.
Leeds United Linus.M
2017-01-29 18:01
Thom//

Vi ligger ju på fjärde plats för att vi inte fått skador på nyckelspelare? Säger inte att vår startelva inte är bra nog utan att vi har en trupp tunn som tråd.

Att Doukara skulle hålla kvar oss i topp sex håller jag inte med om. Att ändra ett spelsystem mitt i säsongen som fungerat fantastiskt känns också inte som en jättebra idé...

Berardi kan spela på vänsterbacken, likt Ayling som KAN spela mittback. Men det funkar, återigen, inte i längden att spela spelare på fel position.

Sen tror jag du hade argumenterat lite annorlunda om det var Bates som satt i högsta stolen och vi hade en sådan här tunn trupp med en sån här bra chans på topp sex. Men som du säger, vi får se... Sålänge vi inte åker på skador på nyckelspelare så kan det gå.
Leeds United sportcarl
2017-01-29 17:58
dagens startelva Silvestri Coyle McKay Cooper Denton Grimes Phillips Whitehouse Doukara Dallas Antonsson vår optimala startelva enligt mig Green Ayling Bartley Cooper Taylor Bridcutt O Kane Sacko Hernandez Roofe Wood borde kunna ge en bänk med Silvestri, Berardi,Cooper Viera Doukara, Dallas,Antonsson helt ok då har vi ju ändå spelare som Coyle och Phillips utanför. men sedan är det detta med skador så minst 2 in, man får ju tänka på att vi släppt 3 ur A-lagstruppen, tunnast enligt mig innerbackar och anfall, om jag tror vi missar play off? :svar nej
Leeds United ¤Thom Mattsson¤
2017-01-29 17:58
Linus//

Jag tänker inte oroa mig över att Bartley, Taylor, Jansson och Wood åker på långtidsskador. Skulle det ske så är det väl ödet? Sannolikheten att det skulle ske torde väl vara 1/100 000? Kan det ske? Självklart! Men ska vi värva in två mittbackar, en anfallare, en vänsterback som alla accepterar att sitta på bänken men där långtidsskador på nämna spelare är enda chansen till att de får spela? Vilken kvalité har dessa spelare i första skedet då de accepterar att de kommer vara reserver?
2017-01-29 17:55
Linus// Du glömmer en sak tycker jag: Du skriver att du varit orolig sedan sommarfönstret men det verkar som du glömmer att vi faktiskt ligger på fjärde plats i ligan :) laget vi hade i somras har tagit oss dit så du får gärna fortsätta att vara orolig om du vill :) Jag håller inte med om att vi endast har Wood på topp och resten är skit. Jag tror att Doukara skulle kunna göra ett jobb på topp i ligan. Jag tror också vi skulle kunna ändra vårt spelsystem något och sätta Roofe där. Tycker heller inte Antonsson är totalt urusel heller. Jag har sett honom spela, jag vet hans kvalitéer. Däremot är det väl inte helt enkelt att spela 5 minuter varannan vecka och ibland 0 minuter. Jag har inte sett honom klaga på detta vilket personifierar en truppspelare som vi så väl behöver. Fotboll är en lagsport, alla behöver jobba tillsammans. Vad gäller Berardi så är han väl vänsterback och högerback? Minns att han spelade en del vänsterback i Sampdoria om jag inte minns fel nu? Jag säger inte att du har fel Linus. Du får självklart vara orolig och jag säger också att jag gärna tar in 1-2 spelare till innan fönstret stänger men skillnaden mellan dig och mig tror jag är att jag tror att det mesta löser sig medans du väljer att oroa dig :) Som sagt, jag tycker inte allt är nattsvart :)
Postat via SvenskaFans-appen
Leeds United Duke
2017-01-29 17:53
Vi har 14-16 riktigt bra spelare det har räckt hittills. Nu har vi tappat Mowatt och fått en långtidsskada på Taylor så självklart behövs 2-3 riktigt bra spelare till. En skada i backlinjen (Taylor) klarar vi någorlunda men kommer en till är det kris. En skada på mittfältet klarar vi men inte mer. En skada på Wood klarar vi inte så en anfallare in är ett måste. Gärna en back och en ytter också då Dallas inte har hittat sin form denna säsong.
Leeds United Linus.M
2017-01-29 17:52
Thom//

Jag förstår inte hur du inte kan vara orolig, vad händer om Wood åker en skada och är borta 2-3 månader? Vad händer om Bartley eller Jansson åker på samma sak?

En skada och vi är borta från topp sex. Antingen är jag världens mest stingsligaste person eller så har du ett lugn som ingen annan...
Leeds United kolera
2017-01-29 17:51
Nästan så man skäms att vara leedsare idag! Att ställa upp med ett så dåligt lag i FA-cupen är jävligt pinsamt. Ligacupen är en sak men FA -cupen? Har alltid hatat när storklubbarna ställt över folk,men dom har fördetmesta råd med det! Minns då vi mötte Sutton på 70 -talet,Revie scoutade dem 3 ggr innan han med nästan ordinarie lag krossade dom. Då hadde man europaspel ligan o cuperna att tänka på. Är s jävla less på att primadonnorna inte orkar spela 2 matcher i veckan. Suck...
Leeds United sportcarl
2017-01-29 17:49
inget märkvärdigt att Sutton slår Leeds B-lag
Leeds United Linus.M
2017-01-29 17:48
Phil Hay ?@PhilHayYEP 14 minför 14 minuter sedan
Mer
Monk on transfers: "I've said it all along we need players. Maybe the club are best to answer when and where that's going to happen." #lufc

Hur irriterad Monk är på en skala 1-10? 14 förmodligen.

Jag tycker inte Coyle är värdelös btw, så ingen tror det...
2017-01-29 17:46
WhitesMOT// Det skadar inte på något sätt om vi får in två spelare till. Håller med till 100 %, men jag tycker vi underskattar vår trupp något. Bara för nån vecka sedan hyllade vi Coyle något otroligt, nu är han värdelös. Unga spelare som vi ställer upp med idag har det svårt tillsammans. De ska sakta slussas in tillsammans med äldre spelare spm visar vägen. Hade vi haft Bartley som mittback istället för McKay kanske saker sett annorlunda ut? Eller Bridcutt istället för Whitehouse. Förstår ni vad jag menar? Vi kan slänga in hela juniorlaget i nästa omgång i ligan och vi förlorar garanterat och de unga spelarna (reservspelare inkluderar) kommer se värdelösa ut. Men om vi i matchen efter spelar med a-laget och låter 1-2 spelare få speltid så kommer de ha mer tro, bättre spelare runt sig, våga mer och därför göra bättre ifrån sig. Jag är inte orolig, men ser som sagt gärna 1-2 spelare in innan fönstret stänger :)
Leeds United Linus.M
2017-01-29 17:43
Thom//

Självklart kan vi inte förvänta oss att ha en extra startelva på bänken. Jag har tyckt att vi har haft en tunn trupp sen sommarfönstret stängde.

Vi har tre mittbackar. Två som är topp 6 kvalité och en som knappt håller för botten av League 1. När Jansson varit avstängd så har vi fått sätta in vår högerback som mittback, som fungerade bra i en match och fungerade katastrof mot Barnsley. Vilket gjorde att vi fick ta in Coyle som högerback.

Vi spelar med en högerback på vänsterbacken då vår vänsterback är skadad.

Vi har en anfallare värd namnet och det är Wood. Antonsson vet jag att några här inne tycker inte fått sin chans men enligt mig är han inte värd ett skit i ett topp sex lag i Championship. Plus att han inte kan spela ensam forward. Vilket betyder att om Wood blir skadad så har vi inte en chans på topp sex.

Denna säsongen kan bli EXAKT likadan som 10/11 när Bates inte förstärkte vår backlinje utan valde att sitta tight vilket slutade i en 7:e plats. Blir inte ett dugg förvånad om samma händer igen, särskilt inte när alla runt om oss förstärker.

Cellino och Radrizzani får lägga på ett kol, för detta håller inte i fem månader. Enda stället vi har tillräckligt med spelare är på mittfältet, men även där skulle behövas en winger till.
England Swedish U´s Sutton United F.C.
2017-01-29 17:37
Helt otroligt, det bästa laget vann faktiskt..! :-) Det räcker inte med ett gäng juniorer och en KFF-spelare för att slå ett rutinerat Sutton på GGL. När det gäller konstgräs kan man tycka vad man vill, men för en klubb som Sutton är det värt mycket att slippa ställa in en massa matcher varje vinter pga dålig gräsplan! Detta är det största som har hänt oss, inget jag trodde på för tio år sedan, när jag började följa Super U´s! :-)
Leeds United sportcarl
2017-01-29 17:27
jag tippade det skulle bli svårt och att vi skulle vinna med 1-0 men att vi skulle ha som jag tog ut på luss ett lag liknande Silvestri Coyle Bartley Cooper Berardi Viera Phillips sacko Hernandex Roofe Antonsson dvs ett bra startlag där man vilar nyckelspelare men när man fick startelvan med mcKay;Denton, Grimes occh Whitehouse, ja jag är inte förvånad att vi förlorar, men Monk går väl 100% in för ligan och det kan ju vara rätt, men tråkigt med FA-cupen att den har så låg status(är inte bara vi som pissar på den)
Leeds United WhitesMOT
2017-01-29 17:26
Djupet i truppen är toktunnt det bevisade verkligen denna matchen.13-14st funkar till A-truppen men sen är gapet rent för stort. Förstår varför Monk vill ha 2 till.
2017-01-29 17:18
Linus// Du har en poäng men samtidigt kan man inte förvänta sig att vi ska ha en extra startelva på bänken. Hade de varit tillräckligt bra för en startelva så hade de ju inte varit reserver? Jag tycker inte vi är såå tunna om jag ska vara ärlig. Kanske vi tycker olika här? Anledningen till att det ser ut som det gör idag är ju att hela startelvan är b-lagspelare men sätter du in Dallas i matchminut 65 i a-laget så finns ju chansen att han kan förändra en matchbild med bättre spelare runt sig. Tycker inte man kan förvänta sig att vi ska ha en uppsjö av spelare som kan gå in och dominera. Däremot kan man tycka att de ska göra bättre ifrån sig i en match som idag. Att vi förlorar är en sak men att förlusten ska betyda att laget är lövtunn och att skador kommer förstöra hela säsongen är lite domedagsprofetior enligt mig. Självklart kan man vara rädd för att vi för skador på Jansson, Hernandez, Wood, Bartley och Taylor samtidigt men jag tror inte det finns många klubbar som har likvärdiga spelare sittandes vid sidan, väntandes på sin chans :)
Leeds United sportcarl
2017-01-29 17:17
jag har gett upp om Phillips, Coyle hoppas jag fortfarande på att med bra omgivning kan bli något, dock var fällebenet ingen höjdare idag då anfallaren tappat kontrollen över bollen, helt onödigt
Leeds United Gary Kelly
2017-01-29 17:15
Ja, detta får Monk ta på sig det mesta av, allt för tunn startelva mot väldigt fysiskt spelande Sutton. Lite rotation är självklart men, ännu sämre än mot Cambridge. Bottenlös inställning och risigt tempo. Klumpig agerat innan straffen. Silvestri fumlade en hel del, men var kanske minst dålig.
Leeds United Duke
2017-01-29 17:12
U21 laget förlorar varje match så de yngre är för dåliga. Bara Wilks som har imponerat där. Denton och Coyle kommer inte bli nåt. Phillips har jag förhoppningar på.
Leeds United Linus.M
2017-01-29 17:08
Våran trupp är tunn som tråd. En skada på fel spelare och vi är ute ur topp sex direkt.
Leeds United sportcarl
2017-01-29 17:07
Thom 17:02 ligger mycket i det du skriver, kändes som kombinerat b-c lag från start, men att spelare som Phillips, Roofe och Sacko för att nämna några i andra heálvlek inte tar tag i det förvånar mig, min personliga åsikt är att det inte kommer bli något av Phillips. bättre dumpat honom än Mowatt och Murphy. vi har en bra startelva men den behöver kompletteras så kanske en poäng bakom Monks startelva
Leeds United three,14
2017-01-29 17:04
Glöm inte att vi har varit med om att skriva historia idag ;) Skämt åsido.
Det är bara att bryta ihop och komma igen. Nu satsar vi på ligan. M O T
Leeds United Pontus Hatt
2017-01-29 17:04
[QUOTE=¤Thom Mattsson¤]Perfekt. Nu fokus på uppflyttning till Premier League medans Sutton kan fokusera på att inte åka ur National League. Grattis till dom. [/QUOTE] Håller med. Allt som räknas just nu är att gå upp i premier league
Leeds United Duke
2017-01-29 17:03
Histon var värre nu hade vi nästan gett upp innan matchen. Press på Monk att vinna på onsdag nu. Detta var brist på respekt mot Cupen och motståndet.
2017-01-29 17:02
Det finns en anledning att man har backup spelare. Anledningen är att de inte är tillräckligt bra för startelvan. Spelare som Coyle, Cooper, Denton, McKay, Whitehouse, Phillips, Antonsson, Dallas, Silvestri och Grimes spelar inte och sitter inte ens på bänken vissa av dom. Vi ställer upp idag utan hela vår ordinarie försvarslinje, hela vårt mittfält samt Wood på topp. Inte konstigt att det går som det går. Vi har spelare som kan hoppa in och förändra en matchbild men som tur är så är vår startelva jävligt stark i år. Nya tag som sagt. Nu är det bara ligan som gäller! MOT, always!
Leeds United WhitesMOT
2017-01-29 16:58
@Linus.M:

Åtminstone topp 3.

HAHA så förbannat pinsamt. Ok att konstgräs är speciellt att lira på och det tar lite tid att vänja sig vid men samtidigt så ska vi vara så pass mycket bättre teknisk att vi ska kunna ta hand om gäng som dessa.

Men utan bolltempo, inställning och så kallade spelare som Grimes på mitten så blir det så här. Histon all over.
2017-01-29 16:58
Perfekt. Nu fokus på uppflyttning till Premier League medans Sutton kan fokusera på att inte åka ur National League. Grattis till dom.
Leeds United Linus.M
2017-01-29 16:49
Att Antonsson kostade oss £2m förresten...... Wiho
Leeds United Terry Connor
2017-01-29 16:49
Hoppas inte vi går upp i PL med de här spelarna som backup till A-laget.
Annons: