/england/leeds/forum/448.aspx/england/leeds/forum/448.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
The Championship - Leeds United
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Leeds United sportcarl
2017-07-06 19:36
ja iaf innermittfältare, 1 månad kvar till säsongsstart och nu får det nog fokuseras speciellt på försvarare, inte speciellt orolig tror Radz och Christenssen fixar detta, Saiz får man hoppas kommer in snart när semstern i Miami är avklarad
Leeds United WhitesMOT
2017-07-06 19:24
Sååå

Anita klar alltså....

Känns som att vi kommer skeppa en mittfältare då. Vi har rent för många.
Leeds United WhitesMOT
2017-07-06 19:20
@Linus.M:

Ja det är inte vackert. Skulle iofs vilja ha ett helt nytt märke så....
Leeds United Linus.M
2017-07-06 19:17
Jag vill ha Leeds märket som Leeds märket är. Inte i guld.....
Postat via SvenskaFans-appen
Leeds United WhitesMOT
2017-07-06 19:15
Vi har fått Swanseas gamla tröjor....
Leeds United Kristoffer
2017-07-06 19:09
@Ms Gabrielius:

Det är LUTV som gäller för matchen mot Oxford i alla fall.
Leeds United WhitesMOT
2017-07-06 19:08
12600 kollar presentationen av nya uniformen på facebook. Säger en del om hur stora vi är. Helt sjukt :))
Leeds United WhitesMOT
2017-07-06 19:06
Anita klar :)))
Leeds United Duke
2017-07-06 18:19
Berardi och Bellusci får ta på sig det ena målet.
Leeds United Duke
2017-07-06 18:17
Sacko kommer fortsätta missa en del lägen men ibland kommer det bli mål. Han har ett klipp i steget som Michael Johnson hade. Han är livsfarlig för lag som spelar med hög backlinje. Jag tror han blommar ut denna säsong.
Leeds United WhitesMOT
2017-07-06 17:50
@Linus.M:

A touch of a rapist som dom brukar säga.

Tyvärr summerar klippet upp honom perfekt. Han har absolut nada självförtroende när han hamnar i såna situationer. Får allt till att se väldigt div 7 ut.
Ms Gabrielius
2017-07-06 17:45
@Ms Gabrielius:

Frågar en gång till, om någon hinner svara.)
Leeds United Linus.M
2017-07-06 17:32
@BullenKarlsson:

Av den touchen att döma så kommer han ha max 3 + 3.
Leeds United BullenKarlsson
2017-07-06 17:24
Tror Sacko kommer ha 10 mål, 10 assists denna säsong.

Det vänder för grabben snart.

Antonsson tvärtom. Fin första touch, bra avslut men lyckoräddning av målvakten.
Han har inte flytet med sig.
Leeds United Linus.M
2017-07-06 17:11
Sacko i ett nötskal. HUR kan man spela på den här nivån och ha den touchen? Min pensionerade pappas touch är bättre än det där.
Leeds United WhitesMOT
2017-07-06 15:50
Phil Hay? @PhilHayYEP 58s58 seconds ago

As per @TomBarclay_ , Leeds looking at Vurnon Anita. Free agent after leaving Newcastle. No finalised but good chance. #lufc

Inte världens sämsta.
Leeds United WhitesMOT
2017-07-06 14:36
Bullen //

Håller fullständigt med.

Nu är det bara ett hinder kvar för att just kunna gå vidare. Taylor är officiellt borta nu.
2017-07-06 14:20
Jag har full förståelse för att folk avskyr både Belluschi och Taylor.

Jag kan förstå att folk avskyr Harry Kewell.

Det finns ju en charm i att avsky andra lag och spelare. Något infött att om du är Leeds:are så hatar du Scums även om det inte finns någon personlig förankring i det där. Jag vill gärna kunna se en match och känna att det där hatet finns hos spelarna under ett Derby. Jag vill gärna att spelare ska kunna bli utbuade och roliga ramsor ska förekomma.

Men jag vill inte att ett fan på TV säger att det inte skulle göra något om Kewell dör imorgon för att han gick till Galatasaray. Det var tragiskt det som hände där, men det betyder inte att alla som är associerade med den klubben är svin.
Jag vill inte att rasism och dödshot ska förekomma.

Det är bara fotboll och efter en match ska alla kunna gå och ta en öl med de andra fansen och ha trevligt tillsammans, oavsett vilka sympatier man har.

Så även om Belluschi och Taylor har gjort fel i våra ögon, så är det helt enkelt bara att släppa det. Gå vidare utan dem, det behöver inte vara massa hat.
Leeds United WhitesMOT
2017-07-06 13:40
Sten //

Jag blir bara väldigt frustrerad, när det som jag ser på det, daltas med spelare som likt småungar vägrar göra det dom har betalt för. Dom har betalt ordentligt för att ränna runt efter en fotboll och då tycker jag det minsta man kan begära är att dom är med när dom blir kallade till tjänst. Jag kommer aldrig förstå hur vi som betalar dom bara kan rycka på axlarna och mena på att det är väl inte så farligt. Visst är det bra att kunna förlåta men då är det trevligt om den som ska förlåtas också visar nån form av ånger först. Inte konstigt begrepp som Curla uppstår i dagens samhälle tänker jag.

Visst, så som du Bullen är inne på, det finns alltid 2 sidor på ett mynt och vi utanför blir klart formade i vår syn beroende på vem eller vad vi lyssnar till men om man tar exemplet med Bellusci och hans gängs vapenvägran så kan man ju undra, varför har ingen av dem riktigt försökt stå upp mot drevet ? Har man rent mjöl i påsen så är det väl rätt skönt att kunna förklara det ? Men inte ett ljud mer än möjligtvis Sillen som försökte med nåt foto på ett rejält skrapsår och pappan som försökte bedyra sonens oskuld på Twitter.

Fotbollsspelare är inte kända för att ha många högskolepoäng. Men nog fasen kan man väl räkna ut att gränsen mellan kärlek och hat bland fansen är hårfin. Eller så skiter man helt enkelt i vilket.
2017-07-06 12:22
Sen när det gäller en spelare som Taylor. Vi får tänka på att Leeds är en klubb som har skötts dåligt. Jag är säker på att personal, spelare och managers har blivit dåligt behandlade. Det finns ju uppenbara exempel som Redfearn.

Många väljer ju då att vara diplomatiska, säkerligen för att visa respekt till fansen.

Det finns nog många här också som varit på ett jobb där man inte blir belönad och varför ska man då ha respekt för arbetsgivaren?
Taylor har varit i klubben sen han var 9 år, men det betyder inte att han ska vara evigt tacksam till Leeds.

När han vägrar spela sista matchen och nu säger att tiden var rätt att lämna för Burnley för han vill spela mot Chelsea och Manchester United så brinner det säkerligen till i alla Leeds-fans.
Han kunde ha skött det snyggare för fansens skull. Men sen vet man ju aldrig vad som händer bakom kulisserna.

Kanske blev italienarna otroligt dåligt behandlade och valde att vara "skadade" på grund av den anledningen. Hade vi varit en fluga på väggen så kanske man hade varit på deras sida.
Bara spekulationer.
Leeds United Duke
2017-07-06 11:58
Då hoppas vi Burnley åker ner så han slipper möta Leeds nästa säsong.
Leeds United sportcarl
2017-07-06 11:52
Charlie Taylor klar för Burnley på ett 4årskontrakt. Övergångssumman går till tribunalen. Betyder ju att Leeds inte är nöjda med vad Burnley bjudit
Leeds United WhitesMOT
2017-07-06 11:44
@sportcarl:

"Den gamla skaran" :))

Översatt vi som är lite bättre helt enkelt ?

Men tack för svaret även det inte var nåt svar på min fråga. Din gräns går inte vid denna typen av svek iaf förstår jag. Åtminstone inte efter en gång om jag nu tolkar dej rätt.

2017-07-06 11:13
Tror dock inte att vi har lagt några bud på varken Howson eller Bartley, så det handlar inte så mycket om att de väljer andra klubbar.

Jag gillade Belluschi när han kom till klubben. Hur kan man inte gilla någon som heter "The Warrior". Men det verkar inte som att han är intresserad av att spela för oss och han har inte visat tillräcklig kvalitet för att jag ska klaga om han lämnar.

Men om han går ut och förklarar varför incidenten med fejk-skador skedde och förklarar att han vill göra allt för att ta en plats i laget så finns det alltid utrymme till förlåtelse i min bok.

Fans som skriker glåpord är ju många gånger förjävligt, men det är också en del av en kultur som vi älskar. Tyvärr går det över gränsen ibland. Som vid rasism och dödshot.

Om Christiansen låter Belluschi vara kvar så litar jag på att han för det första har skärpt till sig och bära tröjan med stolthet och för det andra att han visat kvalité på träningar. Han får dock räkna med tuffa tag från fansen till en början vid varje misstag han gör.

Jag ser hellre en försäljning och en ny start, främst för hans egen del men även för Leeds. Tyvärr så sprider ju hans blotta närvaro negativ energi. Det går inte att blunda för.
Leeds United stonefree
2017-07-06 10:14
WhitesMOT
Jag fattar inte varför du är så aggressiv i din framtoning, det ligger säkert mycket i det du säger, men du vägra lyssna eller tro på något annat än det som du tycker är rätt och personer här inne som tycker precis som du! Lite synd, för varje gång man försöker framföra något, går du på i mottsatt riktning direkt. Jag vet inte vart du får all din information ifrån.
Själv åker jag väldigt ofta över till England och har under åren lärt känna utroligt mycket folk, de flesta hejar man på varje gång på puben och pratar en stund. Men några som man har lärt känna på riktigt och som går på alla matcher hemma som borta, dom umgås jag med när jag åker över. De har sin syn på saker och ting som säkert smittar av sig på min syn på många saker i och runt Leeds. Men de har ofta poängterat att när det gäller Leeds och rykten och sanningar och halvsanningar, så ska man alltid ta det med en nypa salt. Mycket är sant, men väldigt många gånger är vinklat till någons nackdel. Därför att det finns en växande svans kring nya South Stand som genom sociala media kan styra och få folk att tycka precis som de, det gäller bra att skriva ”Cunt” tillräckligt många gånger, till sist köper folk det rakt av. Jag skulle gärna vilja träffas någon gång och prata om vår olika syn på sakerna runt Leeds. För mig personligen så tror jag det beror mycket på att jag inte håller på något annat lag i någon annan sport, för mig gäller bara Leeds, då kanske man har en förmåga att förlåta istället för att döma. Men det kanske egentligen borde vara tvärtom!

Jag kan endast spekulera i mitt nästa påstående, men jag tror många gånger att vi har svårt att få spelare till klubben, för att vi har ett dåligt rykte bland andra spelare. Det är ju aldrig någon utav våra så kallade riktiga Leedsare som återvänder, de föredrar andra klubbar i våran liga framför oss, när de är färdiga i PL. Trots de säger att deras hjärta tillhör Leeds Vi har även svårt att behålla spelare i klubben, dom senaste åren har vi bytt tränare och spelare i ungefär samma takt som man bytte kalsonger på 1930 talet. Hade Bartley trivts i Leeds, skulle han ju välja det framför något annat, Howson verkar också strunta i Leeds och gå till Boro., inte klart, men! Taylor är historia .Vi kommer ju inte till PL vid att signa upp spelare som Viera, Sacko och andra divisionsspelare från Spanien eller spelare från Twente. Hollänska ligan är en liga bestående av 3-4 lag som håller PL klass, resten är ren utfyllnad och håller botten klass i CS. Wille den tyske målvakten verkar ju var bra, men vem ska bort Silvestri eller Green? Green är inne på sista refrängen, Silvestri är ju i målvaktsammanhang fortfarande junior och kommer att oavsett om han spelar i Leeds eller någon annanstans att växa och bli en riktigt bra målvakt. Så ska man tänka framtid, borde vi göra Green till 3.e målvakt denna säsong och satsa på de 2 andra, då känns det som lite framtids tänk på första utposten. Då har vi bara resten kvar.
En sista Belluci bara, nu är han i Leeds igen, vem säger att inte han och Jansson kan campa ihop, det är ju ett helt nytt lag inklusive tränare i jämnfört med dom som fanns när han lämnade klubben för 1 år sedan.
Leeds United sportcarl
2017-07-06 09:36
Var min gräns går? Är spelaren ok för Christensen och Radz som har bättre koll och insyn är spelaren ok för mig. Om man tar tex Taylor så är det ingen större grej utan jag bedömer honom för hela tiden och har personligenu inget emot honom. Bellusci är jag beredd ge en chans och jag tillhör den gamla skaran som aldrig aldrig buar på egen spelare varken i nutid eller historisk.
Leeds United WhitesMOT
2017-07-05 23:12
@sportcarl:

" Ta fram det.." ??

Vad svamlar du om ??

Ja det är väl klart att om man verkligen vill käfta om saker så kan man ta till vilka bagateller som helst.

Men då måste jag fråga dej, var går din gräns ?? Hur långt kan man gå i din värld innan du känner dej sviken och börjar säga fy bubblan till personen som svikit dej ?

Om det inte framgått ikväll så går min vid vägra spela utan förklaring. Tycker själv det är rätt rimligt i detta sammanhanget.
Leeds United WhitesMOT
2017-07-05 23:02
Sten //

Ärligt vet jag snart inte om du driver med mej eller inte.

Har inte samtalet här ikväll handlat om folks syn på en sån som Bellusci och varför han får så mycket skit ?

Jag ska för sista gången försöka förklara min syn på det hela.

Bellusci - En gnällig myglare på och av plan. Har vägrat spela för klubben. Deltog starkt i Sick Six sagan. Sägs t.o.m varit ledande i detta. Har inte förnekat dessa anklagelser.

Är det märkligt han får skit efter nåt sånt ? Inte i mina ögon.

Taylor - Vägra spela sista matchen förra säsongen. Anledningen vet bara han. Ingen förklaring till dem som bidragit till hans lön och chans i yrket.

Märkligt han får skit ? Nope.

Ditt exempel här medan med Pontus/Liverpool är vardag inom fotbollen.

Skulle det hända borde han då få skit för det ? Nä, varför skulle han det ? Han har ju inte gjort nåt fel. Visst skulle det göra ont men han har ju inte vägrat nåt. Så länge han fortsätter jobba under förhandlingarna så vad finns där då att ge honom skit för ?

Ser du skillnaden ?

Leeds United sportcarl
2017-07-05 22:48
White mot 21:51, går säkert hitta annat, bråk med tränare backollegor och det ena med det andra om man vill den dagen det passar att ta fram det
Leeds United stonefree
2017-07-05 22:43
WhiteMOT vad handlar det om?
Annons: