/england/leeds/forum/441.aspx/england/leeds/forum/441.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
The Championship - Leeds United
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Leeds United sportcarl
2017-02-02 22:02
Förhoppningsvis sitter denna match i benen och huvudet på söndag för Huddersfield. Ovanligt vi får en extra dag vila. Står sig detta resultatet så är det fortfarande 6 upp till första plats. Och börjar bli avstånd mellan 5e och 6e lag. Sista poäng platsen verkar just nu stå mellan Derby och SW.
Leeds United WhitesMOT
2017-02-02 22:00
@Norman Hunter:

Problemet är ju också att det sätts i system på så vis att filma snyggt och ordna gula till motståndarna på så vis. Framförallt försvarare åker på detta stup i kvarten.

Jag skulle vilja se att matcherna döms i efterhand. Och då av ett annat domarteam som inte dömer live. Dom behöver inte ens sitta ihopa och se matchen utan skicka en inspelning till säg 3 domare oberoende av varandra som inom 48 timmar har dömt igen. Låt korten hagla för tröjdragningar och filmningar. Det kommer bli ett skämt i början med en sjö av kort men alla vet vad som gäller. Det kommer tvinga klubbarna att sluta utbilda fusket. För det gör dom. Eller så får dom till slut spela med sina P16 killar eller nåt.

Alla TV-matcher kan du göra så med. I PL är det inga problems för där går alla på TV. I EFL blir det knepigare för en del lag är sällan på TV. Men ligan har råd att smälla upp permanenta kamerasystem här också. Hur långt ner i seriesystemet man ska gå är svårt att säga men EFL är så pass pengastarkt som liga så absolut hit är ett minimum.
Leeds United kjelldan
2017-02-02 21:49
Sitter och ser på Hudds - Brighton. 3-1 I paus, ganska välförtjänt.

Men känslan man sitter kvar med är väl den att det skulle vara jävligt skönt att slippa spela play-off! Det är otroligt hög nivå på den här ligan, och när lagen som ligger topp 6-8, presterar på sitt bästa så är alla så bra att det kommer nästan bli som ett lotteri i år. Nej, lika bra att vi vinner serien!
Leeds United WhitesMOT
2017-02-02 21:41
@Duke:

Nu menar du 6 sammanlagt på vägen va ?

3 på raken efter den 15:e varningen.
Leeds United Norman Hunter
2017-02-02 21:21
[QUOTE=WhitesMOT]Kommer du till 20 så åker du inför nån slags regelkommitté där du får bikta dej :) Jag tycker det är löjligt hårt att få 3 matcher efter 15 gula. Jag kan inte tycka det är jättemärkligt att en del får så många gula under en hel säsong. Det är en fysisk sport med mycket känslor. Låt det smälla lite. Lägg istället krut på att få bort allt förbannat fuskande med tröjdragningar och filmningar. Det förstör spelet fan så mycket mer än lite köttande. [/QUOTE] Minns en gammal lagkompis, hans första säsong i A-laget hade han 17 (eller om det t.o.m. va 19) varningar på 22 matcher. Inget rött! Det var tiden före automatiska avstängningar... Vet faktiskt inte om dagens system främjar fotbollen. Vissa typer av varningar kommer spelare ta oavsett, t.ex. när man vill stoppa en kontring. Det man vill ha bort är ju farligt spel och då är det bättre att agera hårdare mot såna tilltag istället för att dra alla gula över en kam.
Postat via SvenskaFans-appen
Leeds United Duke
2017-02-02 21:03
15 gula är sex matchers avstängning (3+2+1) det är väldigt hårt. I Sverige hade det bara gett fem matcher t ex.
Leeds United Zilvestri ...Zlatan....
2017-02-02 17:31
Tippet,igen.......Hudds.....1-----.Leeds United...2...

Turtipset, håller nog inte, denna matchen......?!
Leeds United WhitesMOT
2017-02-02 17:26
@Norman Hunter:

Kommer du till 20 så åker du inför nån slags regelkommitté där du får bikta dej :)

Jag tycker det är löjligt hårt att få 3 matcher efter 15 gula. Jag kan inte tycka det är jättemärkligt att en del får så många gula under en hel säsong. Det är en fysisk sport med mycket känslor. Låt det smälla lite. Lägg istället krut på att få bort allt förbannat fuskande med tröjdragningar och filmningar. Det förstör spelet fan så mycket mer än lite köttande.
Leeds United Hartey
2017-02-02 16:20
Pontus MOM i Who Scored
2017-02-02 16:12
@Linus.M:

Kanske ingen som kommit upp i så många än så det har inte behövts :/
Leeds United Linus.M
2017-02-02 15:51
Norman//

Japp. Finns ingen tidgräns för 15 gula. Men det finns för 5 och 10 gula.
2017-02-02 15:30
[QUOTE=Linus.M]Norman// Andra söndagen i mars så försvinner Bartleys gula kort förresten. [/QUOTE] Men inte Pontus? Fattar inte regeln...
Leeds United Linus.M
2017-02-02 13:57
Norman// Andra söndagen i mars så försvinner Bartleys gula kort förresten.
Leeds United WhitesMOT
2017-02-02 13:56
@Norman Hunter:

:)))

Den är liksom grädde på moset i min och följden av varningsskräcken.
2017-02-02 13:32
Linus//
Bummer!

Barrow spelade 5 i PL i december (4 från start) men spelade inte alls i januari så ingen längre vila.
Leeds United Linus.M
2017-02-02 13:11
@Norman Hunter:

Finns inget datum då de återställs tyvärr. Vad gäller PO så vet jag inte men har för mig att det fortsätter även in dit.
Leeds United Linus.M
2017-02-02 13:10
@Norman Hunter:

Jag skulle vilja se Pedraza på Barrows plats istället. Då har vi iofs två vänsterwingers på banan men Barrow har ju inte spelat på en stund väl? Pedraza spelade ju så sent som i lördags.
2017-02-02 13:09
För övrigt ser jag det som otroligt att Pontus inte drar på sig 4 varningar till under de återstående 17 matcherna. Finns det nåt nytt datum då detta nollställs, vad gäller inför eventuellt playoff eller playoff-final? Finns det nåt regelsystem liknande det vi ser i EM- och VM-slutspel? Dvs, att varningar stryks inför slutspel och final, eller är det semi?
2017-02-02 13:06
WhitesMOT//
Då har du kommit längre i dina (mar)drömmar än vad jag har... Jag mardrömmer fortfarande om att komma 7a.
Leeds United WhitesMOT
2017-02-02 12:41
@Norman Hunter:

Inte såna mardrömmar. Handlar mer om att förlora P.O finalen mot framförallt något av Yorkshirelagen.

En sak som är väldigt oroande är Pontus och Bartleys gula. 4 kvar för Pontus att få 3 matcher och 2 matcher tror jag för Bartley att få 2. Ska väldigt mycket till för att båda ska klara undvika detta.

Det är vad det är men kan inte släppa sånt.
2017-02-02 12:16
Får man önska följande 11a mot Hudds?

Green
Ayling-Bartley-Pontus-Berardi
Viera-Bridcutt
Barrow-Paco-Dallas
Wood

Väljer med tvekan Dallas före Roofe. Tänker att defensiven kan bli lite tunn annars. Roofe kommer in i 58e för Barrow eller Dallas och ger offensiven lite energi när många spelare börjar tröttna.
2017-02-02 12:08
WhitesMOT//
Mardrömmarna kan du sluta drömma redan nu. Även om vi förlorar resterande 17 matcher så landar vi på 54 poäng, vilket räcker gott och väl för nytt kontrakt. Förra året hade detta räckt till en 17e plats, mkt 17 nu... undrar om MC tar notis :)
Leeds United WhitesMOT
2017-02-02 11:34
@Norman Hunter:

" En match i taget ! "

Säger det till mej själv efter varje match men det blir jobbigare och jobbigare att hålla tillbaka drömmarna. Tyvärr är man så skadad av detta så man kan inte heller hålla mardrömmarna borta.

Jag hatar fotboll....
2017-02-02 11:10
Blir mycket folk på ER när LUSS-gänget är där. South är slutsåld och även North börjar bli dåligt med tomma stolar. De har precis öppnat upp South East och en till familjesektion. De kommer säkert öppna övriga två familjesektioner där biljetter inte släppts än då det börjar bli ganska fullt på de övriga.

Ska man gissa att det blir knappt 30.000 då Cardiff som vanligt säkert endast har med sig ett huntratal. Vinner vi mot Hudds, att man ens törs tänka tanken, så öppnas säkert East Upper oxå och då blir det 30+
Leeds United sportcarl
2017-02-02 10:57
Ja i normala fall brukar säsongen ta slut vid denna tiden och med någon månad transportssträcka till en mittenplacering. Skillnaden mot tidigare säsonger är många; homogenare lag med jämnare lagdelar.några verkliga ledargestalter som gör skillnad plus tränar team som kan få ut det optimala. Vi har inga svackor längre. Senast vi åkte på 2 raka förluster får vi gå tbx ända till september
2017-02-02 10:31
[QUOTE=sportcarl]Stämmer svenskafans tabell är så just nu 6 poäng upp till första plats. Och 10 poäng till sjunde plats. [/QUOTE] Vilken sjuk säsong det här är... Det är bara 17 matcher kvar och vi pratar om att det är närmare till förstaplatsen än att missa kval. normalt brukar vi vid det här laget kolla om vi är närmare nedflyttning än kval. Eller om det finns praktisk/teoretisk chans att nå kval. Det här är tankar som endast brukar finnas under försäsongen, eller i bästa fall efter premiären.
Leeds United WhitesMOT
2017-02-02 07:33
Kan inte sluta titta på denne...
Leeds United sportcarl
2017-02-02 00:50
hittade målen på youtube, Dallas mål var klass med ett kliniskt avslut, och vilket tryck Pontus fick på nicken. blackburns mål lite billigt och kanske borde Green tagit den huvudsaken dock att vi vann
Leeds United BullenKarlsson
2017-02-02 00:40
Fan vad skönt att vi har värvat den där jäkeln som har gäckat oss i flera år.

Vad heter han nu igen... Just det ja: Free Header

Leeds United sportcarl
2017-02-02 00:27
vet inte om det stämmer men läste om Pontus stats 17-3-3
Annons: