/england/leeds/forum/435.aspx/england/leeds/forum/435.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
The Championship - Leeds United
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Leeds United sportcarl
2017-02-08 15:14
vi har haft flyt denna säsong att slippa massa oavgjorda matcher, detta påverkar tabllplaceringen positivt, men vill dock inte säga vi har tur där vi ligger utan placeringen efter så många omgångar är rättvis, vi är en topp 6-7 klubb nu för tiden,
Leeds United Ballsmash
2017-02-08 13:44
Noterbart är att vi endast har tre oavgjorda matcher hittills, varav alla är 1-1 matcher där kvitteringen kommit i 86e minuten och dom två andra på övertid.
Leeds United Norman Hunter
2017-02-08 10:51
I morse var det mindre än 1.000 biljetter kvar till Cardiff, förutom några enstaka platser här och där så finns det bara biljetter på East Upper. Nu är det nästan en timmes kö för att komma in för att handla så misstänker att de sista sektionerna på EU öppnas inom kort. Räkna med över 33k på LUSS-resans första match!
Leeds United MR Clarke Nr8
2017-02-08 08:56
Linus du har fått din första tumme upp ifrån mig.
Marching On Together Gubbs
Leeds United Linus.M
2017-02-07 21:42
Allan 'Sniffer' Clarke är ny hedersmedlem. Bara det han säger på denna länk gör att han är värd platsen :)

"Ken Bates did not save Leeds United. The fans did."
Leeds United sportcarl
2017-02-07 16:46
alla kanaler verkar vilja visa Leeds nu för tiden,
Leeds United Ballsmash
2017-02-07 15:02
Inte Skysports som sänder den verkar det som. Går på TV3 Sport också. :)
Leeds United sportcarl
2017-02-07 13:59
Va gött. Hade missat att Cardiff var tvmatch
Leeds United Ballsmash
2017-02-07 13:40
Leeds på tv på lördag! Visas på Sir Tobys i Malmö.
2017-02-06 15:45
LUFC Academy ?@LUFCacademy 1m1 minute ago
More
75. @AntonssonMarcus pulls one back with a cool finish, low past the keeper after being played through. 3-4 #lufc
2017-02-06 15:26
[QUOTE=Norman Hunter]Kollade just hur det ser ut med biljetter till Cardiff. Vore konstigt om de inte öppnar East Upper idag... finns ca 1000 biljetter kvar. South är slutsåld, på North och West finns det endast ensamma platser kvar förutom på några ställen där det finns några platser kvar med skymd sikt där man kan sitta bredvid varandra om man beställer tillsammans. En av familjeläktarna på East har 50-100 biljetter kvar annars bara enstaka ensamma platser kvar. På South East finns det skapligt med biljetter men kanske inte den läktare jag skulle välja om jag ville gå på matchen. Som det ser ut nu finns det alltså inget alternativ om man är några polare som vill gå tillsammans på matchen och inte vill sitta på South East. [/QUOTE] och nu har försäljningen av biljetter till East Upper öppnat :) kommer bli över 30k...
Postat via SvenskaFans-appen
2017-02-06 15:09
LUFC Academy ?@LUFCacademy 14m14 minutes ago
More
HT. Goals from @eoghan_stokes9 and @Tompearce98 give our U23s the lead at the break v @SUFC_tweets 2-1
2017-02-06 15:08
LUFC Academy ?@LUFCacademy 13m13 minutes ago
More
45+7. @Kalvinphillips is sent off after being shown a 2nd Yellow card. 2-1
Leeds United WhitesMOT
2017-02-06 14:22
@Linus.M:

Nope :)))

Efter den starten Pats hade och sitta där och veta att snart var det dax för Lady Gegamoja så gav jag upp. Fick snabbspola igenom nu imorse istället :))
Leeds United ¤Thom Mattsson¤
2017-02-06 14:12
Om Antonsson gör 14 mål idag så startar ändå Wood på lördag. Kan inte vara roligt att heta Marcus Antonsson just nu :/
Leeds United Linus.M
2017-02-06 13:44
LUFC Academy ?@LUFCacademy 9 sför 10 sekunder sedan
Mer
#lufc U23s starting XI: Peacock-Farrell, Trialist, P McKay, Purver (c), Denton, Phillips, Pearce, Trialist, Trialist, Stokes, Antonsson

Antonsson från start i U23...
Leeds United BullenKarlsson
2017-02-06 13:41
Nej, självklart hade jag tagit en play-off plats =)

Men det är bara så jävla tungt att förlora play-off och jag vet att vi kommer förlora. Hade vi inte slagit Bristol Rovers den där gången så hade vi säkerligen torskat i kvalet.

Men man är ju härdad så livet går vidare.
Leeds United Linus.M
2017-02-06 13:38
@WhitesMOT:

Haha du skojar?! Såg hela, helt otrolig match!!
2017-02-06 13:31
BullenKarlsson// Du tar hellre en sjunde plats än en play-off plats? stonefree// Bra inlägg, men varför är det bättre att förlora mot ett dåligt gäng som Blackburn än mot ett bra lag som Huddersfield? Det är väl bättre att ha ett så pass bra lag att man håller 20 lag bakom sig i tabellen? Mig veterligen så ger en vinst 3 poäng oavsett om laget heter Huddersfield eller Rotherham och om man vinner mot lagen under en och förlorar ibland mot lagen över en så ger det nog fler poäng också i det långa loppet. Vi har slagit både Sheffield W och Reading men förlorat mot Huddersfield, Brighton och Newcastle. Tycker inte det är så mycket att säga om.
Leeds United WhitesMOT
2017-02-06 13:21
Jaha... Här är man så pass seriös att man tar ledigt idag för att kunna se Super Bowl i lugn och ro och inte vara ett vrak resten av dagen. När matchen blev 21-0 till Falcons så gick jag och la mej.......
Leeds United BullenKarlsson
2017-02-06 12:43
Vet inte om jag verkligen vill ha Play-off. Det är ju så jävla hemskt.

Watford var det värsta som hänt, inklusive degraderingen. Doncaster var inte speciellt roligt heller.

Förlora playoff-finalen mot Sheffield W eller framför allt Huddersfield skulle vara för jobbigt. Tar hellre en 7:e plats då.
Leeds United stonefree
2017-02-06 10:48
Hej! Fy fan vilken jävla söndag det blev. Huddersfield pissade på oss och gjorde precis allting för att förnedra oss. Inklusive Wagners inhopp i klungan efter målet. Vi blir helt vansinniga. gapar och skriker Hudderscum. Det är nog inte många som vet hur stort det här är för Huddersfield att slå storebror 2 matcher på samma säsong. Huddersfield ligger 20 minuters tågresa från Leeds. 1000 tals personer åker varje dag från Huddersfield till Leeds och jobbar. Tror fan att de går bananas. Vänd på det och vi gör 2-1 på Man Scum i 89 minuten och Monk skiter i alltihopa och springer över hela plan och kastar sig upp mitt i högen. Upp med handen den Leeds supporter som skulle kalla honom wankers, idiot, eller vad man nu kan hitta på för förnedrande saker. Han skulle bli helgon förklarat. Sedan måste man ju erkänna att Huddersfield har ett jävla bra fotbollslag. Det är inte ofta man i CS ser lagen använda sina kanter under 90 minuter som De gjorde. Efter våran kvittering efter 35 minutter stängde de matchen för oss fulständigt. Alfonso fick på ett skott på mål strax efter han blev inbytt, thats it. Själv var jag jävligt sugen att se nyförvärven och klankar enligt inte Monk för bytena. Men det är ju alltid lätt att vara efterklok. Vi borde nog ha sparat minnst en av dem till senare matcher, at kasta in 2 helt nya spelare i en match, där ingen känner varran och vi knäade rätt kraftigt redan då, kanske han skulla ha satsat på lite säkrare kort. Men nu är det som det är. Det där med att alla slår alla och det inte har någon betydelse, det håller inte jag med om. Hade 100 gånger hellre förlorat mot Blackburn och vunnit över Huddersfield. Vi hade haft våra 54 poäng. Blackburn hade haft 3 poäng mer men Huddersfield hade haft 3 poäng mindre. Ska man förlora poäng så ska man göra det mot lag i mitten eller botten. Man måste vinna de viktiga matcherna mot de andra topplagen, om inte annat så för att sätta sig i respekt. Tar vi inte en direkt plats ( jag tror inte vi gör det) så är det ju väldigt viktigt hur det har gått under säsongen mot dem man möter i play off. Vem som tar de 6 första platserna är ju fortfarande ovisst, vi har som tur lite poängs försprång än, men alla de andra lagen utom Reading har ju en match mindre, vinner de den, börjar det bli tajt. Men spelar Huddersfield som de gjorde mot Leeds i går är dom gjutna till en av de 6 platserna. Nu börjar vi ladda för en vecka i Mekka med fotboll mot Cardiff och Bristol C. två matcher som man ser fram emot. Bamba kommer tillbaks till ER, undrar vilket mottagande han får. För ett år sedan var han kung bland supportrarna på South, när alla spydde sin galla över Bellusci. Hoppas det kommer mycket folk på matcherna. MOT Ps. Att domarens insatts inte var den bästa, det kan vi lätt bli eniga om, men Pontus Jansson´s varning är det ju ingen utav oss som vet om det var rätt eller fel, vi ser ju inte vad som händer. men efter att ha sett Leeds 7 gånger den här säsongen kan jag bara säga så här. Jag tror nog att den var rätt. det finns 2 linjedommare och en 4.e domare som notera allt som händer runt omkring och han är väldig hetlevrat. Borta mot Bristol C i höstas, var det så nära att han blev utvisat, han Bartley började nästan slåss med varann.
2017-02-06 10:46
Kollade just hur det ser ut med biljetter till Cardiff. Vore konstigt om de inte öppnar East Upper idag... finns ca 1000 biljetter kvar. South är slutsåld, på North och West finns det endast ensamma platser kvar förutom på några ställen där det finns några platser kvar med skymd sikt där man kan sitta bredvid varandra om man beställer tillsammans. En av familjeläktarna på East har 50-100 biljetter kvar annars bara enstaka ensamma platser kvar. På South East finns det skapligt med biljetter men kanske inte den läktare jag skulle välja om jag ville gå på matchen.

Som det ser ut nu finns det alltså inget alternativ om man är några polare som vill gå tillsammans på matchen och inte vill sitta på South East.
Leeds United Linus.M
2017-02-05 23:36
Efter att ha fått lugnat ner sig lite så kan man titta till tabellen. Ingen jättefara på taket att vi förlorar idag, även om det är fruktansvärt surt med tanke på att det var ett derby och allt. Ibland har vi stolpe in (ganska ofta denna säsongen med sena mål) och ibland har vi stolpe ut som idag. Gäller att vi kan släppa matchen och köra över Cardiff, vilket jag hoppas och tror att Monk o grabbarna löser.

När vi, innan idag, hade en egentligen otrolig formkurva med tanke på starten vi hade och hur lite tid Monk hade för preseason m.m, så kikade man ju faktiskt på de där topp 2 platserna ganska rejält. Iallafall gjorde jag det. Men har nog börjat lugna mig lite när det gäller det. Newcastle är bäst i ligan och kommer, tror jag, vinna allting när alla matcher har spelats. Brighton är nog de laget som kommer tappa och jag hade inte varit överdrivet förvånad om Huddersfield tar andraplatsen istället.

Om man istället kollar på våra playoff chanser så krävs det att vi vinner sju matcher av våra 16 matcher som är kvar. Då hamnar vi på 75 poäng vilket borde innebära iallafall en 6:e plats. Det ska vi klara av, sålänge vi inte helt tappar momentum efter idag och får stolpe ut resten av säsongen.

Brukar ju heta att "turen" jämnar ut sig över en hel säsong, det kan göra mig lite orolig för om man ska vara ärlig mot sig själv så tycker iallafall jag att vi har haft lite tur i ganska många matcher denna säsong. Gäller att det håller i sig.

Cardiff blir en otroligt viktig match (jaja, alla matcher är viktiga blah blah). Men det kommer visa om vi kan slå tillbaka eller om vi faller. En vinst mot Cardiff skulle höja moralen runt klubben igen och även bland spelarna, något jag tror behövs just nu.

Slutligen... Är jäkligt nöjd om vi lyckas ta en PO plats. Väl där så kan allt hända, särskilt med antalet fans vi kommer ha med oss både på hemmaplan och bortaplan. Där är ingen i närheten, vilket talar till vår fördel. Dags att visa att vi ska tillbaka till finrummet, det är dags nu.
2017-02-05 22:21
Enligt mig spelar det inte så stor roll om vi förlorar mot Newcastle och Brighton så länge vi tar tillräckligt poäng mot andra lag som gör att vi 1) går upp direkt eller 2) tar play-off plats som gör att vi går upp via play-off.

Newcastle har förlorat två gånger mot Blackburn, vi vann mot dom i två matcher. Vad betyder detta? Att vi är bättre än Newcastle?

Alla lag slår alla i denna serien. Vad som kommer avgöra i slutet är det lag som håller sig ifrån skador, avstängningar, har mest laganda och bäst coach. Likadant varje år. Man kan inte vinna en liga på tur sett över 46 matcher.
Leeds United Pontus Hatt
2017-02-05 21:56
Såg inte matchen tyvärr men verkar vara mycket upprörda känslor angående kort. Oavsett rätt eller fel, kom ihåg att det var i hög grad PJ:s spelstil och attityd som som gjorde att han har den statusen han har i klubben idag. Fler kort kommer, bara att gilla läget (och det tror jag vi alla gör faktiskt). We're dirty Leeds, remember?
Leeds United WhitesMOT
2017-02-05 21:32
Holy smokes vilket mål Cuadrado gjorde precis på Inter !
Leeds United Linus.M
2017-02-05 20:39
@Ballsmash:

Som WhitesMOT skrev förut, det har blivit fjolligt. Ges gula kort för ingenting.
Leeds United WhitesMOT
2017-02-05 19:57
@Ballsmash:

Tyvärr ett sånt där klassiskt kort där domaren ska markera.
Leeds United sportcarl
2017-02-05 19:38
nu vet man ju inte ett dugg vad han sagt eller gjort, det haglade gula kort på slutet, Bridcutt och Pontus i Leeds och någon i Hudderfield med.
Annons: