/england/leeds/forum/429.aspx/england/leeds/forum/429.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
The Championship - Leeds United
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Leeds United sportcarl
2017-07-25 19:11
WhitesMot !8:54, jag vet att det är 5% höjning eller 2 pund höjning efter 2 säsonger utan prishöjning, förhoppningsvis gäller detta bara adult och inte övriga, inget revoltionerande varken om man ser 1 match 5 matcher eller 12 matcher och förhoppningsvis om man tycker det är för dyrt kanske det läggs in mer category B matcher denna säsong, sjävl så ser jag mer fansen som känsliga för resultat än pris, går det dåligt sjunker det som en sten går det bra så vips upp till 30000 eller mer,
Leeds United WhitesMOT
2017-07-25 18:54
SP //

Inte lönt att diskutera detta med dej för du verkar inte ha förmågan att se på det mer än i din lilla bubbla. Gör man ett par matcher per säsong så är pengarna en piss i Nilen. Det är inte den kategorin jag tänker på heller.

Och dessa pund är inte det som avgör om vi kan satsa eller inte. Det är pissepengar i sammanhanget.
Leeds United sportcarl
2017-07-25 18:34
WhiteMot 17:48.alltså det kostar några tusen kr för att att se varje enskild match om jag räknar in allt när en annan åker över så en annan har nog utgifter så det räcker om man vill se matcher, men tycker det inte är hela världen om det skulle höjas 2 pund om pengarna satsas på spelare, jag får någon extra tusenlapp i kostnad för att Leeds tar rättigheterna för tvsända matcherna som inte sky sänder och det gör samma situation för mig men gråter inte för det men konstaterar det, har fullt förtroende att AR och klubben vet vad dom gör och ar räknat in det. och som jag sa de 2 första matcherna i championship så är man ute i god tid kan man komma under 30 pund.jag tror klubben i sista änden kommer vara vinnare på detta och att det blir bra publiktillströmning. sedan är det väl inget snack om att det är dyrt gå på fotboll i England men det får vi nog räkna med framöver med,
Leeds United Duke
2017-07-25 18:25
Alioski tror jag blir riktigt bra han är van vid landslagsspel så tempot ska inte vara något problem. Saiz blir en joker men bra avlastning till Hernandez som inte kommer orka två matcher i veckan. Tysken ett litet frågetecken men vi får lita på Christiansen. Sacko fick vi billigt och han borde bli bättre fortfarande relativt ung och vet vad han behöver jobba med. Anita stabil på denna nivå men är ingen som kommer dominera matcherna. Pennington lovande och bra backup. Ekubar oklar. De fyra defensiva mittfältarna är oerhört jämna med två av dom borde utvecklas. Phillips kan ju dessutom spela högre upp i banan med sitt fina skott. 2-3 spelare till ryktas in dom måste vara bra.
Postat via SvenskaFans-appen
Leeds United Linus.M
2017-07-25 18:20
Stonefree//

Wiedwald värvades till stor del för att han kan spela med fötterna, något Silvestri inte alls kan. Så förstår inte riktigt hur vi lika gärna kunde behållt Silvestri faktiskt.

Plus att han bara kostade £500k.
Leeds United sportcarl
2017-07-25 18:12
och jag går för O Kane, bästa positionsspelaren och gör jobbet i det tysta och har bra passningsfot när han spelar släpper vi in lite mål och tar bra med poäng, dock hoppas jag att Klich och kanske Anita är bättre än våra 4 spelare från förra säsongen, Alisoski, Klich,Saiz, Anita och Pennington tycker jag känns på papperet som riktigt bra värvningar, men hur det blir på plan det får tiden utvisa
Leeds United stonefree
2017-07-25 18:05
sportcarl 17:29 Felet med oss när vi värvar är att vi oftast värvar 2-3 spelare för mycket. Anita och Pennington kanon. Utöver dom hade det räckt med 1 försvars spelare av klass och 1 anfallare av klass. Som det klassiska ordspråket: kvalitet går förre kvantitet Vi kunde ha behållt Silvestri istället för tysken. Sacko känns som lite förhastat och de andra nya känner jag inte och det känns för tidigt att kanske helt döma ut dom. Men ingen av dom har erfarenhet av världens tuffaste 2:e liga. Vilket tiden vill utvisa vad de går för!
Leeds United stonefree
2017-07-25 17:57
Linus Bästa spelaren bland dom du nämner är Bridcut utan tvekan. Men han måste tillbaks till sitt forna jag, när han blev kapten var han grym. Så kommer han ditt, vilket jag hoppas, då får han spela varje match. Jag kan om inte Bridcut blir bättre säga Viera, han blir ju mer erfaren hela tiden, men jag såg många matcher förra säsongen, där han var väldigt dålig. Han blev rädd och vågade inte, ofta var det om han blev bortdribblad tidigt i matcherna. Spelar han som hemma mot Aston Villa, då jävla!
Leeds United WhitesMOT
2017-07-25 17:54
Om Eibar säger jag så här utan att ha full koll :

Dom är inspelade i sitt sedan länge. Vi känner knappt varandra.
Dom spelar en fotbolll som som vi inte kommer stöta på i CS. En fotboll vi vill spela.
Vi började med Vieira/Bridcutt. Det är det mest negativa paret vi kan sätta.

Sitt i båten. Ge detta tid.
Leeds United WhitesMOT
2017-07-25 17:48
@sportcarl:

Om du slutar att tänka bara på dej själv och hur du gör så kanske du förstår dom som gör 10-15 matcher och har 20 mil eller mer till ER. Dom är många och det är dom vi vill ha för att få ihopa 30k i snitt. Många av dessa är hela familjer med normala inkomster där varje pund räknas.
Leeds United sportcarl
2017-07-25 17:34
enligt många engelska tabloider bl a YEP så verkar vi komma överens med Burnley om en summa mellan 6-7 miljoner pund för Charlie Taylor, förhoppningsvis ligger det en sell on clusul med i kontraktet, helt ok summa, för det kan man säga vi har fått Pontus, Klich och Alioski
Leeds United sportcarl
2017-07-25 17:29
stonfree 16:46.spannet mellan 3 och 6 skall vi sikta och klara tycker jag annars ser jag det som en besvikelse och då har jag vår fina förra säsong i åtanke med en sjundeplats, utan tvekan har vi förstärkt i sommar plus att övriga lag förutom kanske M-boro inte direkt verkat värvat bättre än oss, förhoppningsvis kommer det in 1-2 spelare till, och bra konkurens om många positioner
Leeds United Linus.M
2017-07-25 17:08
Sedan verkar du och jag inte tycka lika om Vieira. Att sätta honom i ett ungdomslag när han gjorde en sådan bra säsong som förra är otroligt dumt. Det är en sådan jäkla skillnad på U23 och A-laget, det är inte samma tempo och inte samma spel. Skulle vara förödande för hans karriär.

Vem kommer ha flest spelminuter under denna säsong av våra defensiva mittfältare (Klich, Vieira, O'Kane, Phillips & Bridcutt)?

Jag tror Vieira.
Leeds United Linus.M
2017-07-25 17:05
Stonfree//

Flint verkar inte vi vara intresserade av. Iallafall inte enligt YEP.
Leeds United stonefree
2017-07-25 16:46
sportscarl Jag glömde tippa. Du säger att vi är ett lag som kan slås om topp 10. Där håller jag nog med dig om 1:a eller 2:a. Nej inte en chans. Men med lite eller mycket tur 3:a. Min realistiska placering ligger nog runt 6:e till 9:a plats. Den här serien blir bara tuffare och tuffare för varje år, vi är uppe mot lag som kräver revansch, som Derby, Fulham, Reading, Aston Villa, där till kommer Sunderland, Middlesbrough, Hull och Sheffield och vi, sedan kommer det ju alltid lag som skräller
Leeds United sportcarl
2017-07-25 16:22
Mycket intressanta reflektioner stonefree. Mycket jag håller med om och öite grann jag tycker olika. På målvaktsidan hoppas jag på Green då han kommer från en bra säsong och kan championship. Ayling Pennington, Pontus och Berardi känns som en bra försvarslinje. Vid skador har vi Anita att tillgå på ytter backarna och även aspirera på startplats. Cooper som bra back up som innerback. Våra 4 mellanmjölkdefensivmittfältare har vi kvar. Kommer från godkänd säsong men alla kan bättre. Till det har vi ju Klich och Anita som borde hålla samma nivå om inte t o m bättre. På yttermittfältet ser jag Alioski som given, och Roofe tar ytterligare ett steg framåt. Sacko och Dallas är upp till bevis tror de kommer göra en bättre säsong än förra. Hernandez och Saiz ger konkurans om samma roll,känns bägge som bra playmaker. Wood känns given som anfallare kommer nog inte kunna upprepa sin förra säsongen men borde kunna klara 20+ om han startar varje match,och ett mittfält som borde kunna leverera fler mål Hoppas TC kan utveckla och kanske få någon av tex Cooper,Phillips,Sacko,Dallas, Antonsson plus någon av utvecklingspelarna att blomstra. Är försiktig optimist inför säsongen. Tycker vi tillhör typ 10 klubbar som borde ha minst play off som mål.
Leeds United stonefree
2017-07-25 15:17
Nu har jag tänkt igenom matchen mot Eibar och hur jag ser på Leeds just nu. Matchen i söndags började ju inget vidare, Leeds såg tröga ut, frågan om inte vi är nedtränade rejält gentemot Eibar som inte börjar sin serie fören om en månad.Resultatet i slutändan, är väl helt okej, det är ju ändå ett Spanskt lag från högsta serien. Vi har nu endast Oxford kvar innan serien brakar loss, det känns inte helt okej. Vi verkar ha väldigt många lösa trådar som inte är lösta, vem är förste målvakt? Hur blir det med försvaret? Aden Flint är det verkligen en förstärkning eller ska han täcka för skador avstängning mm. Sedan när jag går igenom nyförvärven, så hittar jag bara 2 stycken som jag tror stenhårt på och det är Anita och Penington. Resten vet jag väldigt lite om. Sacko kommer att få svårt att platsa, Viera kan blomma ut, men det är likadant där, han kanske skulle spela i U laget ett tag, för att få mer matchträning. Jag är rädd för att några utav följande : Klich, Ekuban, Sáiz och Aloski. Kommer att bli lite som inköp av Antonsson, Sloth, samt lån på spelare som Barrow och Grimes, stora förväntningar som sedan inte kommer, utan de får tillbringa tiden på bänken. Vad gäller Pontus Jansson, så ska han också börja se upp, han är guda benådat i Leeds, vilket ställer jävligt höga krav. Frågan är om han kan leve upp till kraven denna säsong, han var ute och cyklade rejält några gånger i söndags. Han måste ha en Bartley typ omkring sig, som är lugn och kan kontrolera honom, när han fladdrar iväg. Cooper verkar ha bestämt sig för att ta en ordinarie mittbacksplats denna säsong, det har han ju i och för sig gjort för och gått ner sig, men tycker ändå han ser något bättre ut just nu. Vi får se när det har kommit igång. Går vi vinnande ut ur de 2 första matcherna, ska inte Pontus tro att han har en säker plats i laget. Jag tror att Hernandez och Roofe kommer att göra stor succé säsongen som kommer, får bara Roofe ordning på fötterna, för få är så snabb som han Mest orolig är jag trots allt för Wood, tror han kommer att få svårare att göra mål och Bridcutt, han är inte sig själv på långa väger längre, han som var kungen i det defensive förra säsongen ända till han skadade sig. Det drar ihop sig endast 12 dagar kvar till avspark! MOT
Leeds United sportcarl
2017-07-25 12:59
Leeds United sportcarl
2017-07-25 12:59
MU har värvat vår lovande academymålvakt Theo Richardson
Leeds United sportcarl
2017-07-25 12:21
gick in och kollade på priser på Leeds hemsida för de 2 första matcherna mot Preston resp Fulham och läste lite info, och det startar kring typ 26-28 pund för vuxna, inte hela världen och någon remarkabel skillnad mot låt säga för 2 år sedan. vill vi att det skall värvas spelare och de skall ha (bra) löner så får vi nog vara med och bidra, jag bidrar gärna och har aldrig sett det som någon plågsam utgift när jag varit över utan brukar ta på Bremner suite, skall det klagas så får vi väl klaga med på att Leeds har tvrättigheter med men tvmatcherna(sky) ingår inte, det betyder några tusen kr extra jämfört om sky skulle hålla i alla matcherna då man måste ha 2 abb både genom LUTV och sky (viasat) om man vill se alla matcherna, mig personligen gör det inget att klubben får några extra pund genom detta
Zilvestri...Wiedwald
2017-07-25 12:20
Håller med dig ! whites...
Ju dyrare biljetterna blir, ju mindre Fans på läktarna !
Tror att ju fler som kommer dit till billigare priser, är en större vinst
för klubben !
Lilla, Ullared, är ju ett gott exempel, på att det låga priset drar kunderna,
samma kanske med fotbolls fansen....
Leeds United WhitesMOT
2017-07-25 00:01
Jag kan inte förstå det tänket alls. Varför göra skillnad på säsongare och sporadiska ? Jag trodde vi hette Leeds UNITED.

Ja 18k är bra. För att vara oss. Vi är ensamma i stan och på så sett kan man tycka vi borde sälja betydligt mer i en stad av den storleken men det är en delad stad egentligen.Rugbyn tar sin del. Plus att det är en stad med mycket inflyttat folk som inte är Leedsare i botten. Geografiskt har vi mycket att kämpa emot också. Framförallt efter alla år av misshandlat rykte.

Det som gör Leeds United stora är följet runt omkring. Folket som gör sina 1-15 matcher om året. Och det är väldigt många som ligger på 10-15. Det är dom som du pissar på med såna här priser. 15 matcher är en säsongsbiljett. Lätt att säga " Ja men så köp det då ". Men då glömmer man alla andra kostnader dessa människor har under matchdagen. Många lägger dubbelt om inte mer bara för att ta sig till ER.

Nä, det är en miss att öka matchbiljetterna. Det är inte att tänka på hela sitt följe. Förhoppningsvis har vi nu ett ledarskap som kommer lyssna och lära.
Leeds United sportcarl
2017-07-24 20:15
tyckte klubben gjorde ett tydligt och bra statement på hemsidan om biljettpriserna, fick det till att säsongsbiljetterna varit frysta i 5 år, nu i sommar har det ju verkligen satsas och pengarna måste ju tas någonstans, ser man det positivt är det väl bättre att de fans som köper säsongsbiljetter och verkligen får punga ut mycket klarar sig jämfört med de som bara ser en enstaka match som en annan och är inte lika kostnadsberoende,18000 sålda säsongsbiljetter är riktigt riktigt bra.
.
Leeds United WhitesMOT
2017-07-24 18:57
Duke //

Ja det kan man väl kalla det. Det är ju ett utnyttjande av lojalitet och lite spekulation. Går laget bra så kommer vi no matter what. Gnäller gör vi på priset men se skiten ska vi :)
Leeds United Duke
2017-07-24 18:48
Whitesmot// Det är väl en form av girighet/maximerad marknadsekonomi. Man tror att lika många ska komma även om man måste betala en stor peng. Arbetarklassen får gå på rugby istället.
Leeds United WhitesMOT
2017-07-24 18:37
Ja man kan ju göra det väldigt förenklat och säga :

£20 få 30k eller £30 och få 20k. Intäkten blir den samma men nog fasen borde man tjäna på allt sidan om. Det är liksom för enkelt. Begriper inte vad det är man missar.
Leeds United Duke
2017-07-24 16:26
När vi har en arena som i stort sett aldrig är slutsåld är det meningslöst med så dyra biljetter. Det är knappast PL vi ska konkurrera med. De punden klubben förlorar på lite billigare priser tar man säkerligen igen på merförsäljning som mat, dryck och souvenirer plus att intresset ökar bland folket. Hade vi haft en mindre arena så hade man självklart fått ta bra betalt för platserna.
Leeds United sportcarl
2017-07-24 15:38
bolton som vi har i första matchen tar från 30 pund och uppåt för vuxna, billigare så klart för pensionärer studenter och studenter
Leeds United Linus.M
2017-07-24 15:37
Wow, skämskudde. Att jag gick på den lätta....
Leeds United WhitesMOT
2017-07-24 15:15
@Linus.M:

Gammal artikel jue :)

Men sluta gnäll Larry ! Du kommer ju in gratis ;)

Tyvärr får man inte upp Sunderlands priser just nu men om man jämför våra med säg Aston Villa så är vi i runda slängar £4-7 dyrare på kortsidorna. Om man då inte köper på matchdagen vill säga. Ingen aning hur andra klubbar har det med pålägg på matchdagen.

Vi tar PL priser i övre klassen och det är inte bra. I grund och botten är priserna på tok för höga i England. Att vi ska betala mer för att få se dyra spelare köper jag inte som argument. Det är inte fansen som drivit upp priserna på spelarna. Även om vi är indirekt delaktiga i vansinnet eftersom vi gnäller och går ändå.

Och så tror jag även denna säsongen kommer bli. Vi har så pass många utanförstads supportrar så klubben kan ta sina priser. Folk kommer gnälla men betala för "det är ju bara nån match om året ändå" Hade vi haft mer hemmafans från stan så hade dessa priser förmodligen varit svårare att sätta. Samtidigt hade vi nog iofs sålt fler säsongsbiljetter...

Annons: