/england/leeds/forum/421.aspx/england/leeds/forum/421.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
The Championship - Leeds United
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Leeds United Duke
2017-02-28 16:35
Två gula i samma match omvandlas till ett rött och minst en match avstängning. Han står då kvar på samma antal gula kort som innan matchen.
Postat via SvenskaFans-appen
Leeds United Norman Hunter
2017-02-28 16:08
Ju längre han väntar med att dra på sig sitt 15e desto bättre. Han får inte riskera att dra på sig sitt 20 innan säsongen är slut, då finns risken att han han inte får spela en eventuell PO-final. Hellre att han missar PNE, Newcastle & Wolves och är tillbaka och spelar de två sista matcherna innan PO (om vi nu går dit).
2017-02-28 15:59
@WhitesMOT:

Det där har jag oxå funderat över. Man får ju automatiskt en match avstängning vid utvisning så det skulle ju kunna vara så att dessa två gula i samma match inte räknas till totalen. Om det är så så skulle han ju kunna ta ett andra gult kort i 92a minuten varje match han åker på ett gult. Då blir han bara avstängd en match i taget...
Leeds United WhitesMOT
2017-02-28 14:37
Norman //

Ja, 3 matcher utan Pontus kommer bli jobbigt. Det bästa hade nog varit om han klarade av att ta sitt 15:e mot Brighton. Då är han borta mot Reading,Brentford och Preston och tillbaka till Newcastle.

En sak jag funderade på igår är om han får 2 gula säg mot Birmingham räknas dom som 2 gula då och avstängningen sätts i bruk eller han åker på en vanlig utvisningsavstängning och bara det första gula räknas ? Jag har inte orkat leta efter vad som gäller :)
2017-02-28 13:38
WhitesMOT//

Jag håller med dig. Cooper skulle inte ta en starttröja av vare sig Pontus eller Barts även om han fick chansen under en längre period. Han är rättmätigt backup som mittback i dagens trupp. Jag är däremot inte orolig om han får göra 3-4 matcher under säsongsavslutningen, så mkt försämras inte laget med honom på plan...

Som du beskriver nedan så försvinner en dimension i våra uppspel när Pontus inte är på planen, det är nåt som isf oroar mig mer, iaf om han drar på sig sin 15e varning i sista omgången.
Leeds United WhitesMOT
2017-02-28 12:51
Norman // Jag säger inte emot dej :)Att han får oförtjänt mycket kritik håller jag definitivt med om. Men han är tyvärr det perfekta offret många gånger när vi fans desperat försöker hitta syndabockar. Det jag nånstans vill komma till är väl att i den perfekta världen där samtliga fått lika stor chans att visa sig så tror jag att även där är Coop "sämst" Det är liksom hela hans agerande ,utstrålning och rörelsemönster som får det till den känslan. Han duger som reserv. Det är när han "riskerar" att hamna i förarsätet som jag börjar oroa mej. Och den chansen finns nu med alla avstängningshot.
2017-02-28 12:31
WhitesMOT//
Han är sämst/trea/första mittbacksreserv, kalla det vad du vill. Oavsett vilka spelare man har kan man inte klona dem och ha kopior på bänken. De som sitter på bänken kommer alltid känna att de är sämre och kommer ej heller kunna prestera på samma nivå då de ofta är lite rostiga och alltid känner pressen att prestera då de vet att det kan ta några matcher innan man får chansen igen.

Jag tycker Cooper fått oförtjänt mycket kritik och hävdar fortfarande att han är ett fullgott alternativ som backup till de vi har. Kom ihåg att varken Pontus eller Bartley har spelat speciellt mkt de två senaste säsongerna utan att det är först nu de har fått chansen att under en längre period med förtroende visa vad de går för.
Leeds United WhitesMOT
2017-02-28 10:54
Norman //

Jo kanske. Bartley är väl egentligen också lite av en tjongare men han besitter istället ett lugn som inte Coop har. I spelet med boll så är dessa 2 mest lika medans Ayling förmodligen skulle kunna vara mer Pontus om han fick spela mittback kontinuerligt.

Detta är den högsta nivån Coop varit på. Övriga har erfarenhet eller grundskolning som är betydligt mer gedigen iaf på papper. Sen får jag känslan av att Coop är lite för snäll och inte besitter samma kaxighet som de övriga. Han vet liksom innerst inne att han är "sämst".
2017-02-28 09:04
@WhitesMOT:

Det är ju bara Pontus av våra mittbackar som ofta spelar korta uppspel rakt upp i planen. Varken Bartley eller Ayling gör det i nån större utsträckning så jämförelsen ter sig ganska orättvis.
Leeds United Hartey
2017-02-28 06:54
Eller sätta in Ayling för Pontus och låta Berardi spela höger och Charlie på vänsterbacken
Leeds United terry cooper
2017-02-27 23:00
Lika bra att Cooper dra iväg den på någon i anfallsväg.
Wood eller någon av yttrarna.
Då kan mittfältet gå upp rätt högt o sätta press o försöka vinna bollarna där.
Leeds United WhitesMOT
2017-02-27 22:29
Som försvarare är Coop helt okay. Kruxet med honom är att han har bara 2 val när det kommer till spel med bollen. Antingen palmar han den 60 meter ner i korridoren på Sacko eller så ger han den 5 meter i sidled till Bartley eller Berardi. Länken som Pontus har med framförallt Bridcutt och som är så viktig för vårt spel finns inte i Coops register.

Mot Cardiff var det en plåga att se på. För varje minut som gick sjönk Bridcutt längre och längre ner för att Coop skulle våga ge honom bollen. Det gjorde att hålet på mittfältet blev för stort och Greg Halford kunde helt plötsligt se ut som Zidane.

Uppmuntra Coop att våga variera sig med bollar i djupet på innerfältarna så kommer han plötsligt se ut som en skaplig innerback.
Leeds United Hartey
2017-02-27 21:16
Lika bra att köra Cooper när Pontus är avstängd. Han är inte bra men heller inte lika dålig som han varit det senaste gångerna. Han var ju med i Skotska landslaget någon gång förra säsongen
Leeds United Hartey
2017-02-27 21:12
QPR är ute på General Sale och det ser sjukt bra ut så här tidigt . South är redan slutsåld och rejält bra sålt rättöver. Det väntas över 30.000 på matchen men det beror på hur det går i bortamatcherna
Leeds United Duke
2017-02-27 19:26
Whitesmot// Är Taylor tillbaka kan Ayling vilas någon match nu innan och därmed klara sig. Jansson måste spela ev kvalmatcher annars är vi chanslösa ja så han kan snart ta sin avstängning.
Leeds United Zilvestri ...Zlatan....
2017-02-27 18:41
Leeds United WhitesMOT
2017-02-27 18:08
Ayling och Bartley ett gult ifrån 2 matchers avstängning och Pontus 2 matcher ifrån sina 3 matcher. Detta är som en tickande bomb och skulle i värsta fall kunna innebära nån match utan alla 3.

Ayling och Bartley kan med en jäkla tur komma undan om dom klarar sig till andra veckan i Mars för då raderas deras bestraffning men Pontus är rökt. Lika bra han tar sina 2 gula fort som fan för han måste vi ha till ett PO.

Coyle, ? Cooper, Berardi kan vi komma till ! Vem fasen ska man ha som mittback mer om detta skulle ske ? Berardi och hoppas på att Taylor är hel ? Köra en Gary Medel och sätta ner Bridcutt ? Spela 3-5-2 med wingback och låta Cooper regera själv i mitten ?

Brrrrrrrrrrrrrr !!!
Leeds United Linus.M
2017-02-27 18:07
Monk får en match och Wagner två som de inte får leda laget.
Leeds United WhitesMOT
2017-02-27 17:35
Om vi ska fortsätta spela som mot Owls så måste vi lufta Pedraza eller Barrow mer. Vi behöver speed på båda kanterna eftersom Sacko är 3 på 10 att få med sig bollen och göra nåt vettigt med den.

Sen får gärna Taylor bli klar med sin sena åsså...
2017-02-27 16:42
Senaste 6 matcherna har vi tagit 10 poäng (3-1-2). Lyckas vi hålla det snittet på de återstående 12 matcherna slutar vi på 81 poäng, det kommer lätt räcka till PO. Kan t.o.m. räcka om vi spelar 2-2-2 och "endast" tar 16 poäng på de återstående matcherna. Då slutar vi på 77 poäng och Fulham som ligger bäst till av lagen under strecket behöver då samla in 24 poäng på sina återstående 13 matcher för att gå om oss.
Leeds United Hartey
2017-02-27 13:59
Kanske är det så här att fansen inkl. Mig vill att vi skall spela mera offensivt men Monk ser att vi inte har spelare till det. Ett drömscenario vore att vi skulle vinna mot Brums och återigen skapa ett momentum som ger spelarna självförtroende att spela ut. Någon mer måste kliva fram och göra målen. Dallas har gjort 3 mål han kan i bästa fall göra 5-6. Roofe kom som storskytt + 30 mål i League two, han har ev kapacitet att börja vräka in mål eller blir det nästa säsong han gör det. Tror Pedraza o Barrow kan göra målen om dom går chansen. Pontus och Bartley är livsfarliga på fasta och där har vi minst 4 mål till. Sedan hänger det på Wood om han kommer över 30 mål denna säsong jan det ta oss till PL
Leeds United Linus.M
2017-02-27 10:57
Kul att Birmingham matchen sänds på Viasat den 3:e mars. Känns som det kommer bli endel Leedsmatcher på TV nu när vi ligger så bra till.
Leeds United sportcarl
2017-02-26 21:41
tyckte varken Doukara eller Sacko imponerade mot SW. men känns som Doukara spelar lite mer efter hur Leeds skall spela och känns mer inne i systemet. Doukara jobbade riktigt bra defensivt och kanhända därför han fick 90 minuter. Känns som bägge spelarna ger fansen lite gråa hår
Leeds United Hartey
2017-02-26 21:41
Duke// Vi måste ge Pedraza O Barrow chansen och då ligger Doukara dåligt till. Monk är nog rädd att defensiven blir sämre då. Det har ju varit Monks största bidrag i Leeds att vi sällan blir utspelade och förlorar stort. Det har ju Leeds varit bra genom åren. Brighton borta var ju en utskåpning som vi åkte på. Kanske kan vi skylla på Phillips utvisning och att Brighton är suveräna på sin hemmaplan .
Leeds United Duke
2017-02-26 21:31
Doukara borde vara den som hänger löst.
Leeds United Linus.M
2017-02-26 21:24
Hartey//

Njae, inte säkert vi kommer köpa honom. Är ju bara ett lån.
Leeds United Hartey
2017-02-26 21:22
Sacko har väl bara gjort ett mål som kom i hemmapremiären mot Brums. Han fick iväg ett halvmiss som gick under målvakten. Det börjar bli hög tid för han och ta vara på chanser han kommer till. Leeds har i massor med år skrikit efter en supersnabb ytter som kan göra sin gubbe och det är ju Sacko helt bekväm med. Tror det måste hända något under resten av säsongen för Leeds skall betala stora pengar till Sporting i sommar.
Leeds United sportcarl
2017-02-26 20:45
med tanke på att vi vann mot ett bra lag igår,så om jag känner Monk rätt hur han tagit ut laget tidigare denna säsong lär det bli högst ett byte och det är nog förnuftigt. kan bli Roofe mot Sacko
Leeds United Linus.M
2017-02-26 20:30
Att Taylor ska spela är självklart. Att Hernandez ska spela om han är frisk och orkar är lika självklart. Det han gör på planen är det ingen annan som gör i vårt lag. Roofe har ju inte varit i närheten av Hernandez t.ex.
Leeds United sportcarl
2017-02-26 20:24
En Taylor i toppform har en given startplats och som han spelade förra säsongen är han given. Denna säsongen har han dock varit några snäpp sämre när han spelat och har väl inte direkt gått dåligt när han inte startat så det är upp till bevis. Berardi har gjort det bra och stabilt men är ju i grund och botten inte en vänsterback utan är bättre på högersidan.
Annons: