/england/leeds/forum/419.aspx/england/leeds/forum/419.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
The Championship - Leeds United
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Leeds United golden lion
2017-09-15 19:55
tyngsta förlusterna/
sunderland/73
milan/73
bayern/75
faan..va jag e gammal!!
# # #
2017-09-15 18:37
Inte mycket mer att tillägga efter allas,"superlativer ", från senaste matcherna!
som sportcarl skriver som slutkläm, "så ska en slipsten dras," det gäller bara att
inte förta sig, vi är inte i slutet på säsongen ,ännu !?
Morrondagen kan säkert sluta med något vi inte hoppas på , nederlag t.ex.
Leeds United sportcarl
2017-09-15 14:22
Var det blir för spel beror ju på vad man har för spelartyper. Just nu har vi många tekniska spelare och då blir det underhållande fotboll och utan att det hitills blivit avkall på defensiven. Sedan är det så små marginaler om man skall lyckas eller misslyckas se Lasogga i HSV eller Orta i Middlesbrough. Just nu verkar allt gå vår väg och då brukar det överlag fortsätta. Man måste vara på rockbottom och vända och just nu känns det som klubbar som Aston Villa och Sunderland som får känna på hur Leeds har haft det. Gäller hoppa på rätt tåg. Känns inte som Grayson gjorde det när han gick från Preston till de svarta katterna. Värvningarna i sommar har överlag varit klockrena. Sålt för betydligt mer än vi köpt men har mycket mer kvalité och mer balanserade lagdelar. Det är så en slipsten skall dras
Leeds United WhitesMOT
2017-09-15 12:36
Hartey //

Håller absolut med om att det Radz bygger nu känns helt rätt. Vi man vara lite dryg kan man iofs säga att han har öppet mål. Framförallt med akademin som knappt existerat de senaste åren.

Någon tyckte ju att Redders och gänget var inte mycket att ha trots att det var dom som var den enda delen som levererade nåt vettigt där och då. Leveranser som till stor del faktiskt höll klubbens näsa över vattenytan.
Leeds United Hartey
2017-09-15 09:47
WhitesMOT Vill inte säga att inte Leeds har haft en framgångsrik akademi dom senaste 20 åren. Leeds vann ju FA Youth Cup över scum som hade alla sina stjärnor som Beckham, Scholes, bröderna Neville och många mer. Det jag tänker att nu Radrizzani skapat ett totalt nytänk på alla nivåer och det är det som är i nuläget är helt rätt för Leeds. Christiansen och Monk har ju samma uppställning 4-2-3-1 men spelet på plan skiljer sig totalt. Det handlar ju heller inte om pengar då jag tror att Leeds gått plus på detta transferfönster. Om man lyssnar på Victor Orta som Radrizzani handplockade så har han ju verkligen en plan. Monk som jag ändå gillade kör ju i Boro superdefensiv med få insläppta mål och Christiansen kör med offensiv, rörlig fotboll med Clean Sheets som specialitet.
Postat via SvenskaFans-appen
Leeds United BullenKarlsson
2017-09-15 09:01
Doncaster-förlusten var tung, minns att jag bodde i Oslo då och det blev en rejäl fylla efter matchen.

Men den matchen som tagit hårdast på mig var 0-3 mot Watford, året efter vi åkte ur PL. Man kunde känna i kroppen att den här missen var kostsam, att det skulle ta lång tid att komma tillbaka. När vi åkte ur hade jag känslan av att vi skulle studsa tillbaka direkt. Vi är ju Leeds.
Den matchen såg jag i Lund under karnevalen, ute på en pub med några vänner. Grät som ett barn när vi förlorade till den grad att bartendern bjöd på en stor whisky. Sen var det svårt att ha kul resten av den karnevalen.

Det var väl också nån slags vändpunkt och efter det så tror jag inte det kommer vara lika tungt att förlora igen någonsin. Man blir härdad på något sätt.

Framgång smakar mycket bättre efter motgångar.
Leeds United WhitesMOT
2017-09-14 20:52
@Hartey:

Vill inte käfta med dej om rätt eller fel här men tycker nog man ska ge detta bygget mer tid innan det går att jämföra mot filosofin som Redders och det gänget byggde. Detta nya gänget har trots allt en hel del att leva upp till om dom ska leverera på samma nivå som Redders gäng gjorde.Svårt att hävda att det gamla inte funkade om tittar på vilka namn den akademin levererade.
Leeds United Hartey
2017-09-14 18:50
En sak som Norman Hunter skrev flera gånger då vi andra ville ha kvar Redders och våra akademitränare var att han ville Leeds skulle bryta upp totalt med det gamla och ta in influenser från utlandet. Du hade helt rätt Norman om man ser den utveckling som nu finns i klubben och jag hade fel som så ofta.
Leeds United Hartey
2017-09-14 18:47
Tänker också på vilken resa skribenterna här på RS varit med om. Nämner inga namn men många har varit med länge och tagit käftsmäll på käftsmäll för att följa Leeds nere i avgrunden och nu får vi alla njuta av det som många fans till köp-lagen rar för givet. Tar några all time low för mig, LUFC- -Doncaster 0-1 på Wembley ( var där) då kändes det som jordens sluta snurra, Leeds åker ur PL och är nära konkurs, Ken Bates styre, jag hatade honom stundtals mer än jag älskade Leeds fast det var ju ändå inte sant.
Leeds United Hartey
2017-09-14 18:36
En sak jag tänkt på är att min personlige favoritspelare i dagens Lufc Stuart Dallas alltid kommer till avslut i matcherna trots att han mest gör inhopp. På samma kant spelar Anita som spelar så vårdat och behärskat och tar bra beslut så han sällan går bort sig, kan man kalla Anita för dagens Paul Madley ...??
# # #
2017-09-14 17:50
Bland alla dessa inlägg så gillar jag att Pontus skött sig.
Mycket ovanligt att Pontus hållit tillbaka på sitt humör.
Alla tycks vara tillfreds med Leeds United idag, och skam den som kommer
att gnälla så fort som det blir en förlust.
Såg att Hull har fått ihop samma skörd av gjorda mål som vi, men hade också släppt in lika många.
Leeds United sportcarl
2017-09-14 16:49
Man kommer långt på vilja. Det har Phillips visat. Tycker han och O Kane passar ihop som hand i handske. Dallas, Phillips och Cooper är 3 spelare som levererar konstant nu för tiden.
2017-09-14 15:01
Phillips, av alla talanger vi har haft har jag alltid tyckt att han haft minst potential, men jävlar, det syns att det är en ambitiös kille. Otroligt vältränad. Syns att att hans steg är mycket lättare och hans värdering när han ska slå enkla eller svåra passningar är mycket bättre.

Han vinner dessutom otroligt mycket boll.
Mål gör han också.

Imponerad.

Leeds United Danne K
2017-09-14 12:33
Mycket som är bättre med dagen lag samt klubben i sig. Magkänslan är super och som någon tidigare skrivit att är det lugnt i ledning och övrigt runt om klubben så kommer resultaten på planen med. Kul med allt som händer kring klubben med arenan mm. En sak som förändrats är hur många gula kort vi plockar på oss. Hittills på seriematcherna är vi uppe i 7 gula på 7 matcher varav Jansson har 0. Philips 2 Ayling 1 Anita 1 Wiedwald 1 Hernandez 1 Viera 1
Leeds United North Monkey
2017-09-14 11:36
Är en behaglig ovanlig känsla nu. Vi har en ägare med sans o balans. Som värvat med fingertoppkänsla. Fullt på läktaren, håller tätt, och spelar stundtals riktigt fin fotboll. Sen som grädde på moset, top of the leaque. Gäller suga åt sej, för d kan snabbt svänga..
Postat via SvenskaFans mobilsajt
Leeds United sportcarl
2017-09-14 07:58
Helt sjukt 7 omgångar och Wiedwald har knappast testats. Jag får en nervös känsla när jag ser honom. Gjorde några felbeslut i tisdags som kunde straffats sig. Men är bara en petitess då laget känns starkare jämnare än förra säsongen trots vi tappat Wood och Taylor. Saiz är ju hur bra som helst, Alioski är i Snodgrass Gradel klass. Lasogga bättre än Wood . Anita och Pennington bra värvningar med. Grot, Ekuban och Cibicki där återstår att se men svårt se dom ta en startplats möjligtvis Klich. Cooper, Phillips, Roofe och Dallas har vuxit en klass med bättre omgivning. O Kane och Pablo viktiga i speluppbyggnaden. Framtiden ser ljus ut: )
Leeds United sportcarl
2017-09-14 02:12
kollat på matchen i efterhand, bra spel och till skillnad mot Burton bra motstånd och de hade några riktigt duktiga spelare i Bogart och Jota, men segern var rättvis det var vi som skapade målchansena och gjorde målen, Saiz och Hernandez man bara njuter av deras spelförståelse och bollbehandling, Pontus är chefen bakåt och Lasogga kommer vi få mycket nytta av, inget mål idag men rökarn som han avlossade ledde till 1-0, tar det inte för omöjligt att vi kan stanna ett tag på topp 2 då det inte är några lag som har imponerat supermycket direkt
Leeds United Tålamod forever
2017-09-13 21:42
Ja jävlar. Vad skall man tro om detta. Har vi efter typ 16 år fått harmoni och glädje i vår klubb eller drömmer jag. Om så, väck mig aldrig.
Leeds United WhitesMOT
2017-09-13 21:19
@Norman Hunter:

Så är det och som jag var inne på igår som är deras kvalitéer betydligt bättre än deras tabellplacering. Som många kommenterade igår så kan dom mycket väl bli säsongens Fulham och därför kan det vara rätt gött att ha avverkat hälften av dem redan nu.

För vår del tror jag det var väldigt bra att få en sån match som igår. Tror vår absolut största fiende i år är vi själva och att då få gruva ihopa en seger direkt efter en lekstuga borde bara vara bra för skärpan. Det kommer bli många liknande matcher denna säsongen.
Leeds United Norman Hunter
2017-09-13 20:59
[QUOTE=WhitesMOT]Deluded är ett fint ord :)) [/QUOTE] Spelade ut är absolut en överdrift men visst var de bättre än oss i andra. Å andra sidan hade de väl inte fler chanser så det kanske var en chimär...
£ undaren £
2017-09-13 20:26
Grattis till toppen.
Nu gäller bara att behålla den så intakt som möjligt.
Lycka till i alla fall !
Leeds United WhitesMOT
2017-09-13 18:37
@Linus.M:

Deluded är ett fint ord :))
Leeds United Linus.M
2017-09-13 18:03
"Det nykomponerade Birmingham City mer eller mindre spelade ut topplaget Leeds i andra halvlek, men förlorade ändå med 2-0 efter ett andra mål på övertid."

Hahahahahahah VA??? Visst, vi spelade inte vår bästa match men det där?
Leeds United WhitesMOT
2017-09-13 15:58
@BullenKarlsson:

Dom kommer vara helt uppskruvade till denna. Gäller att hålla huvudena kalla och "låta" dem sparka på lite smalben i början. Börjar vi käfta kan dom ha en chans. Annars ska vi fan rulla runt med dem i 90 minuter.
Leeds United Simo LUFC
2017-09-13 15:20
Hartey/ tack för svaret! Påminn mig att jag ska bjuda dig på en öl efter matchen på old Red Lion ;)
Leeds United Ballsmash
2017-09-13 15:19
@Linus.M:

Kollar inte nedanför förstaplatsen för tillfället ;)
Leeds United Linus.M
2017-09-13 14:49
Ballsmash//

Hmm? Kolla tabellen ;)
2017-09-13 14:46
Kan vi inte bara få köra över Millwall nu. Vi är för stora för att spela mot såna skitlag.
Leeds United Ballsmash
2017-09-13 14:43
@Linus.M:

Såg väl inte speciellt skrämmande ut?

10 poäng känns rimligt.
Leeds United Linus.M
2017-09-13 12:47
Kommande matcher är riktigt svettiga.

2017-09-16 16:00 Millwall - Leeds United
2017-09-23 16:00 Leeds United - Ipswich
2017-09-26 20:45 Cardiff - Leeds United
2017-10-01 13:15 Sheffield W Leeds United