/england/leeds/forum/417.aspx/england/leeds/forum/417.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
The Championship - Leeds United
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Leeds United ¤Thom Mattsson¤
2017-09-17 13:38
Newcastle hade ett par rejäla bottennapp förra året men gick klart upp i slutet ändå. Man behöver inte alltid spela bra och vinna. Ibland vinner man när man spelar skit (läs Birmingham exempelvis), och ibland får man ett kryss när man kanske skulle ha förlorat. Sen ibland åker man på riktigt sura förluster som mot Millwall igår. Repar vi oss snabbt nu och tar en vinst mot Ipswich på ett övertygande sätt så är vi fortfarande på rätt spår. Det är det som kännetecknar ett stabilt topplag, sättet vi kommer tillbaka på.
Postat via SvenskaFans-appen
Leeds United sportcarl
2017-09-17 13:27
jo det var ingen rolig eftermiddag, men det råkar alla lag ut för någon gång, kan dippen stanna vid en match så är det ingen fara, man är ju lite som en kameleont när det går bra så färgas man av det och tror man är oslagbar, och som igår när det går dåligt så tänker man understundom att är vi inte bättre än så här och har lagen läst av hur de nu skall spela mot oss
Leeds United Danne K
2017-09-17 12:43
Sportcarl// det var jag och det skrevs i ursinnig frustration, hehe. Men det kändes så typiskt att förlora och underprestera som vi gjorde. Ska vi ligga där i topp så åtminstone ett kryss när vi spelar dåligt. Det kändes som att det var inte bara några procent underprestation utan en hel del. Vägde lätt i närkamper, slarvade i passningsspelet och saknade speed.
Leeds United sportcarl
2017-09-17 12:13
väldigt var våra spelare var mänskliga igår, hoppas verkligen att spelare som Saiz, Alioski,Hernandez inte överpresterat tidigare utan bara hade en dålig dag, Phillips och Wiedwald får jag nog säga var minst dåliga, Ayling kände jag inte igen och Anita tyckte jag blev avklädd ordentligt han vårar bollen bra men ack vad långsam han är mot snabba anfallare, Pontus var t o m lite inblandat i målet Millwall gjorde då den studsade upp på hans lår och han inte kunde göra en riktig rensning, Shaugnessy var väl som man kunde förvänta sig, Lasogga hade en otacksam roll och fick inga vettiga bollar så svårt bedöma honom, däremot Grot överarbetade när han kom in och höll i bollen för länge, likadant med O kane igår, Dallas och Roofe var inte sämre än Pablo och Alioski men kunde inte förändra matchbilden
Leeds United sportcarl
2017-09-17 12:01
någon skrev igår att vi är tillbaka på ruta ett, det vill jag nog inte påstå, men en oväntadförlust hemma mot Ipswich på lördag oc högst en poäng på de 2 svåra bortamatcherna mot Cardiff och SheffieldW så är vi det, optimala är mins 6 poäng
Leeds United sportcarl
2017-09-17 11:49
Thom Matsson 08:40 tycker inte Burnley matchen är totalt oviktig, men iom förlusten igår och skadeläget på våra innerbackar så känns det annorlunda vilket lag vi skall starta med, för en vecka sedan hade jag gått för absolut bästa startelva men nu så tycker jag annorlunda, några spelare är slitna, vill inte vi skall ställa upp med sämre än reservlaget som i januari i FA cupen men varför inte detta lag Lonergan Berardi Ayling Shaugnessy CBJ Klich Viera Alioski Saiz Dallas Grot gärna lite speltid också till allas vår Cibicki
Leeds United Rikard
2017-09-17 09:49
Väldigt synd att vi inte fick till en trea igår. Hade varit fint med ett litet ryck. Är rädd för att andra lag får upp ångan nu. Tror att Astonvilla blir farliga. Värvade mycket i januari förra säsongen så dom spelarna börjar känna varandra riktigt bra nu. Vi behöver nog några fler matcher innan allt är inoljat. Lassogga tex har bara gjort 2-3 matcher. Nya tag!
Leeds United Duke
2017-09-17 09:45
Chanslösa igår och stor del berodde nog på orutinen från tränare och nya spelarna. Hernandez hade jag hoppats skulle sitta på bänken han var svag i liknande matcher förra säsongen med. Bytena i paus var ingen succé heller vi hade behövt Vieira och Klich som inte ens var på bänken. Mittförsvaret känns inte bra nu med alla tre rutinerade mittbackar skadade. Cupmatchen bör vi ta på allvar nu så det inte börjar bli oroligt i truppen. Thom// Inget omspel i ligacupen.
Leeds United WhitesMOT
2017-09-17 09:00
5-2-1 är ett bra facit. Det är uppflyttning om man bibehåller den farten. Men igår var ett riktigt " Välkommen till championship"

Det jag framförallt inte kan släppa från igår är hur vi helt och håller gick ifrån det korta uppspelet från Felix. Varenda inspark skicka han över mittlinjen. Och det var inte hans egna beslut som jag uppfattade det för backlinjen stod mycket högre än tidigare matcher. Visst har det sett lite riskfyllt ut ibland när vi trillat boll så långt ner men det har ju funkat. Fattar inte varför detta ändrades så pang bom som igår ?

Jag tycker också att halvtidsbytena var fel. Trodde i min enfald att snacket i halvtid skulle handla om att "nu vårdar vi bollen mer, gå på djupet har inte funkat som tidigare utan nu tråkar vi ut dem"

Jag kan iofs samtidigt förstå bytena för vi blev verkligen översprungna fysiskt. Men som sagt så trodde jag vi skulle lösa det med ett mer vårdat passningsspel.

Jaja, reality check helt enkelt. Nu vet alla hur vi ska hanteras och nu gäller det att TC hittar medicinen. Ipswich är också ett brunkegäng.Dom kommer göra som Millwall. Hoppas verkligen TC har förmågan att möta detta. Monk hade ingen plan B. Jag tjatade om Barnsley borta hela förra säsongen där vi blev avslöjade. Igår var samma känsla.
2017-09-17 08:40
sportcarl// Jag tycker Burnley matchen är viktig. Alla matcher är viktiga för att få momentum och självförtroende. En 5-0 förlust på tisdag hade kunnat leda till en törn i självförtroendet som tas med in i ligaspelet. Därför hoppas jag på minst oavgjort på tisdag och omspel som resultat.
Leeds United sportcarl
2017-09-17 00:02
Burnley matchen i sig är inte så viktig, viktigaste är ligan , har vi tur är Jansson, Cooper och Pennington redo till Ipswichmatchen har vi otur har vi ingen av dom med och får förlita oss på Ayling och Shaughnessy
2017-09-16 23:16
Riktigt sur och tung förlust men nya tag mot Burnley. MOT
Leeds United sportcarl
2017-09-16 23:15
LUTV funkade bildmässigt felfritt idag, att ljudet är lågt är inte hela världen då det går att trixa och fixa upp det, kändes dock lite amatörmässigt idag då ljudkommentatorerna verkade sitta i en ekande källarlokal typ i Leeds lät det som.
Leeds United Linus.M
2017-09-16 22:25
Angående LUTV så fungerade det felfritt idag igen för mig. Var på min MacBook Air på Safari. Det som är dåligt är ljudet, man måste ha max för att få någon sorts ljudnivå. Sedan är det 360p istället för 720p (HD), vilket är dåligt.
Leeds United Kristoffer
2017-09-16 22:21
Det blir till att lufta många spelare mot Burnley. Klich, CBJ, Cibicki, Vieira, Lonergan etc Frågan är dock vem som ska spela bredvid Shaughnessy i mittförsvaret då Cooper tycks missa även den här matchen, Jansson är skadad och Pennington är tillbaka men rejält matchotränad. Blir väl: Lonergan Berardi Ayling Shaughnessy CBJ Vieira Klich Cibicki Roofe Dallas Grot
Leeds United Simo LUFC
2017-09-16 21:34
Trots förlusten idag har vi fått en riktigt bra start på säsongen. Det här laget kommer bara att bli bättre och bättre med tiden. Dock är frågan naturligtvis om det räcker hela vägen den här säsongen? Ett bra mittfält är alltid nyckel till framgång. Viktig del av anfallet, viktig del av försvaret. Så har vi tillräckligt bra mittfält. Både O'kane och Phillips har varit riktigt bra i år och man blir inget annat än stolt över dom. Dock hade jag gärna sett att vi förstärker med en spelare med mer kvalitet på dessa positioner. Varför inte Delph igen? Sitter och nöter bänk i City. Kanterna då? Hernandez har begåvningen men jag tycker att det oftast går lite för långsamt när han får bollen. Vinner inte så mycket mark från den positionen. Alioski då? Ledsen men jag tycker att han är överskattad. Visst har han glimtat till då och då men inte min favorit. Hellre Dallas! Hade dessutom gärna sett en förstärkning här. Tror inte Cibicki är lösningen. Saiz är riktigt bra och här har vi dessutom bra backup med Hernandez (en bättre position för honom). Men all heder åt laget och MC för det dom levererat hittills. Vi har gjort det riktigt bra och framtiden ser ljus ut. Dock så behöver vi förstärka något på mittfältet trots att vi har "hundra" mittfältare. Ser fram emot nästa match! Dallas från start please. MOT
Leeds United Linus.M
2017-09-16 20:54
Jansson är nog borta några veckor... Scanning imorgon.
Leeds United sportcarl
2017-09-16 19:26
Är bara att hoppas att det inte är början på en formsvacka.
Leeds United Viduka
2017-09-16 19:13
Känns som vi alltid torskar mot Millwall borta, inget nytt under solen. Spelet går upp och ner under en säsong, nästa match kan inte bli sämre.
Leeds United sportcarl
2017-09-16 18:06
all credd åt TC som redan i halvlek såg vart det barkade dock utan att kunna vända det men han gjorde ett försök, nu har man ju iaf fått se Wiedwald, han var ok, dålig första halvlek men bra andra när han blivit varm i kläderna
Leeds United sportcarl
2017-09-16 18:02
Från minut 1 till minut 94 var Millwall det bättre laget. Inte nödvändigtvis för att de har bättre spelare utan för att de gick ut för att vinna och ville mer. De stoppade all vår konstruktiva spel. Blir att sörja ikväll och ta nya tag i morgon och då glömt detta. We are still at the top. Jorden går inte under och nyttigt för TC få se hur en championship match kan se ut
Leeds United Simo LUFC
2017-09-16 17:59
Vi fick Millwall att se ut som Barcelona. Fast inget att gnälla över. Sådana här matcher gör man ett par gånger per säsong i Championship. Även Newcastle och Brighton gjorde några riktiga plattmatcher förra säsongen. MOT
Leeds United Terry Connor
2017-09-16 17:58
En riktigt dålig insats. Det är bara att ta lärdom av detta och gå vidare.
Leeds United North Monkey
Köper denna torsk när vi e dåliga. Still top of the leaque. Nya tag ich segrar nu,,
Postat via SvenskaFans mobilsajt
Leeds United WhitesMOT
Snacka om att gå i fällan.

Varför helt plötsligt sluta med att spela kort från Felix ? Inte en sekund försökte vi spela till vår styrka passningsspelet. Helt fel byten och PJ skadad.

Gonatt..
Leeds United Linus.M
2017-09-16 17:55
Det är för dåligt att inte inse vilket lag Millwall är. Kändes som vi inte visste vilka vi skulle möta.

Tröttsamt att förlora mot det vidriga laget, hoppas på uppryckning mot Ipswich...
Leeds United Danne K
2017-09-16 17:52
Millwall vinner ju alla närkamper känns det som
Leeds United Kristoffer
2017-09-16 17:41
Jansson skadad?
Leeds United sportcarl
2017-09-16 17:39
Det är inte över förrän den feta damen sjunger.
Leeds United Danne K
2017-09-16 17:34
Tillbaka på ruta ett...
Annons: