/england/leeds/forum/415.aspx/england/leeds/forum/415.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
The Championship - Leeds United
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Leeds United ¤Thom Mattsson¤
2017-03-05 01:59
Även om man tror eller tycker att allt är den nya delägarens förtjänst (trots ingen erfarenhet av att styra en klubb som Leeds sedan tidigare) så borde man väl i så fall i alla fall kunna ge Cellino cred för att ha tagit in honom?
2017-03-05 01:46
Min åsikt om Cellino har inte ändrats. Han förtjänar cred för det lag vi har idag. Att han är och har varit kontroversiell råder det inga tvivel om. Att han sagt och gjort vissa saker som är tveksamma råder det heller inga tvivel om. Men likaväl som att man kan säga att någon har haft fel och gjort misstag så ska man också se vilka bra saker någon har gjort. Cellino har stor del i att vi lyckats riktigt bra i år. Han har fått hyllningar, inte minst från Pontus Jansson. Han ska ha cred för att ha tagit in Gary Monk (oavsett om han var ute efter någon annan först eller om det bara är påhitt... kanske intervjuade han flera stycken). Han ska definitivt ha cred för att behållit Charlie Taylor trots höga bud på honom i januari. Det sänder ett budskap till truppen och konkurrenter. Han ska ha cred för att ha sett, köpt eller lånat Luke Ayling, Pontus Jansson, Kyle Bartley, Rob Green, Liam Bridcutt, Eunan O'Kane och alla andra spelare som är ryggraden i den trupp som idag ligger fyra i The Championship, endast 7 poäng ifrån direkt uppflyttning. Men jag tycker att det är lite tjatigt att återigen bli ovänner över Cellinos historia i klubben. Vissa tycker inte om honom för det han gjort och hur han är. Jag personligen lägger inte så mycket kraft längre över att han för två år sedan tog in Hockaday som tränare exempelvis. Jag tycker det är viktigare vad vi åstadkommer just nu och där ser det jävligt ljust ut. Att Cellino sålt en del av klubben till Radzianni (stavning?) är också jätte bra anser jag, allt som är till fördel för Leeds United. Vill ha stanna längre så ser jag det inte som något problem men vill han lämna till sommaren så kommer jag se tillbaka på tiden med Cellino som ett lyckat kapitel i vår brokiga historia med förhoppningsvis en uppflyttning till Premier League som ett vackert avslut i så fall. Vill man inte se det som jag gör så väljer man att inte göra det.
Postat via SvenskaFans-appen
Leeds United Linus.M
2017-03-05 01:29
Hartey//

Cellino har inte ändrat sig, han är samma man som han varit i 60 år. Varför skulle det helt plötsligt ha ändrat sig?

Skillnaden är att han sedan Maj 2016 haft kontakt med Radrizzani och sedan januari sålt halva klubben. Han vet att han snart är påväg ut och därför har han äntligen hållt tyst, varpå vi börjar prestera bra. Om du tror att Cellino kommer få massvis med hyllningar och cred efter hur han behandlat delar av Leedsfamiljen så är du snett ute enligt mig.
2017-03-05 00:41
Om Bartley, Ayling och Jansson är avstängda samtidigt: Berardi - Bridcutt - Cooper - Taylor
Leeds United Pontus Hatt
2017-03-05 00:22
Tippade en trippel med hjärtat där alla våra konkurrenter kryssade. Sprack fett så klart...
Leeds United sportcarl
2017-03-04 23:44
Hartey 23:34, skillnaden är ju också att de sista 3-4 nyförvärven verkligen har tillfört något med, sedan dess sitter laget, har man ett försvar som fungerar så kommer det förr eller senare mål framåt, "free header" som fick göra ett mål per match mot oss tidigare säsonger existerar inte längre. vr mycket klagan igår på dåligt spel men jag tyckte vi visade klass att kunna vinna borta mot Birminghham utan att det stämmer är otroligt starkt, jag minns hemmapremiären mot samma Birmingham och där hade vi inget att hämta.
Leeds United Zilvestri ...Zlatan....
2017-03-04 23:34
Idag var domaren på hugget i matchen manunited.7 gula kort 4 til Bournemot, 3 till MU.
Slatan och Mings ryktas bli avstängda en match??
Slatan var urusel, inte sig lik... så mycket kan hänga på bra eller dåliga dgr hos spelarna..
sp/ Wigan måste vi väl i alla fall vinna mot,övriga kan allt hända...
Leeds United Hartey
2017-03-04 23:34
SP// exakt om det kommer avstängningar på Ayling, Bartley och Pontus blir det rejält jobbigt. Om Bartley o Ayling kan rida ut stormen och nolla sina varningar kan det gå att ersätta Pontus men inte någon av dom tillsammans med Pontus då blir det för tungt om man tänker direktuppflyttning. Tänker också på tolfte mannen som inte längre än en börda /press som inte spelarna klarar av att hantera. Kanske för att denna säsong har det ju längre säsongen gått inte handlat om vad folk tycker om Cellino. Ett chairman kan jobba och göra ett fantastiskt jobb utan att synas. Själv har jag varit med i AntiCellino men något har hänt med Cellino och jag är övertygad om att går vi upp så kommer även Cellino att få massor av hyllningar och Cred och det unnar jag honom. Skillnaden mellan Bates och Cellino är att Bates är djävulen själv medans Massimo styrs av mer eller mindre obetänkta infall och han är helt besatt av få allt ljus på sig. Bortsett från det så är han en fin människa som bryr sig om sina medmänniskor och sin familj. Bates skulle lätt kunna blåsa sin närmaste vän på allt.
Leeds United sportcarl
2017-03-04 23:19
Terry Cooper23:06. Var bara ett svar på ditt inlägg att man inte skall bara titta framåt utan i backspegeln med. Enda vi kan påverka är vårt eget spel gör vi bara vårt jobb 90 minuter i varje match är saken biff. Sedan om andra lag tar mer eller mindre poäng kan inte vi göra något åt. Enkel matematik är att bara fortsätta den inslagna vägen.
Leeds United sportcarl
2017-03-04 23:14
Att vinna övertygande borta mot Brum utan att ens spela i närheten av vårt max visar på styrka. Likadant mot SheffieldW där vi inte släppte till en målchans. Vi ligger 4 för att vi förtjänar det efter 35 omgångar. Finns mycket som talar för oss. Våra yttrar kan bli bättre och Hernandez jämnare. Bridcutt och O Kane tidigare skadedrabbafe där har vi också mer att hämta sedan har vi Viera som utvecklas med stormsteg.Taylor snart snart redo för spel. Orosmoln är väl främst när Pontus drar på sig 15 gula kort och kanske lite vad som ev händer om Wood går sönder och på några positioner är vi ganska tunna
Leeds United Hartey
2017-03-04 23:07
Taylor måste också få tillbaka sin vänsterbacksplats. Han är Championships bäste vänsterback och han måste vara med och bidraga i avslutningen. Inget fel på Berardi men Liverpool är ute efter Taylor och inte Berardi då dom vet Taylors styrkor
Leeds United terry cooper
2017-03-04 23:06
@sportcarl:

Hur många lag tror du inte tänker så ??
Visst det ska mycket till för att vi ska missa PO men tror vi att vi är klara , då kan mycket hända.
Som Monk sa -Vi har inte åstadkommit något än.En match i taget.
Det är runt 33 poäng kvar att spela om.
Leeds United Hartey
2017-03-04 23:01
Jag efterlyste vinster utan bra spel ändå ger spelarna ett momentum och nu har vi 3 vinster och en oavgjord på fyra matcher och vi har något att bygga på för PL platsen. Det är nu det gäller att inte darra och det har varit lagets största tillgång att vi sedan Pontus kom nästan aldrig viker ner oss. Brighton har två raka förluster och samma för Hudders. Bägge lagen har spelat bättre offensiv fotboll än oss men klarar dom pressen. Nyckelmatchen för Leeds är att helst vinna men absolut inte förlora mot Fulham. Vinner vi så har vi snart spikat Play Offplatsen och vinner vi sedan bägge matcherna på ER mot QPR och Brighton så är vi definitivt med i racet om direktplatser. Vi måste få fler målskyttar i avslutningen av Championship. Pedraza gjorde ett fint inhopp och gjorde mål senast. Han har många fler mål i sig tills maj. Barrow måste också ta chanserna han kommer att få. Hela säsongen har Monk säkrat i första halvlek och släppt loss offensiven sista 30-40 minuterna. Har har ett superförsvar att förlita sig på . Bridcutt borde vara så mycket bättre än han var igår. Okane var ett viktigt spelare då Bournemouth gick upp till PL. Phillips och Viera kan göra avgörande insatser emellanåt och det finns ingen jag litar mer på än att Monk/ Clotet O Beattie kan ha fingertoppskänslan att ge dom chansen när dom verkligen kan göra skillnad. När vi gick upp från League One var det var det det ena laget sämre än det andra. Denna säsong är bland dom tuffaste Championship serien som varit. Det finns kanske 10 lag som håller riktigt bra klass. Vi är där vi är på egen styrka, från och med nu är varje minut så viktig. Starten på säsongen gav oss ett handikapp så laget fått kämpa med. Därefter är vi lika bra som vilket lag som helst förutom Newcastle. Vi har bästa målskytten, bästa försvaret och bästa ledarna. Tror det räcker långt, ja jag tror helt enkelt att detta år går vi upp för det känns som det är vårat år och att laget är psykisk starkare än våra motståndare.
Leeds United sportcarl
2017-03-04 22:50
detta krävs för att nå 80 poäng Fulham B 0 QPR H 1 Brighton H 1 Reading B 0 Brentford B 1 Preston H 3 Newcastle B 0 Wolves H 3 Burton B 3 Norwich H 3 Wigan B 1 klarar vi inte play off har vi inte där att göra, för att missa måste vi avsluta katastrofalt dåligt
Leeds United Zilvestri ...Zlatan....
2017-03-04 22:38
Ingen tv match på tisdag då..mot Fulham...
Sen dryga 2 veckor mellan Brighton, Reading och Newcastle......dem går ju på tv...blir drygt....
Leeds United Linus.M
2017-03-04 21:43
@Duke:

Förlust på tisdag och det blir en hemsk nagelbitare.......
Leeds United sportcarl
2017-03-04 21:37
För att nå direktuppflytt kräva det normalt minst 88 poäng. Blir tufft då måste vi snitta över 2,2 poäng i snitt. Känns inte realistiskt.
Leeds United sportcarl
2017-03-04 21:28
Gör vi bara vårt jobb så fixar det sig.
2017-03-04 21:20
Vi kan inte bara stirra oss blinda på vad vi gör.
Vi måste kolla i backspegeln samtidigt som vi kollar framåt.
Leeds United Duke
2017-03-04 20:58
Vinst på tisdag och vi är i stort sett klara för topp-6. Förlust på tisdag och det kommer bli fight till sista omgången. Så känns det.
Leeds United sportcarl
2017-03-04 20:50
Är inte så fokuserad på vad Fulham gör. Utan vad som krävs för att nå play off. Sista fem år för sjätteplats 75-78-72-68-73. Räknar riktigt högt på 79. Då räcker det vi snittar 1,4-1,5.
Leeds United Linus.M
2017-03-04 20:30
Fulham har 13/15 poäng på de senaste fem matcherna.

Finns inget som är klart, inte ens lite.
Leeds United Linus.M
2017-03-04 20:30
Fulham har 13/15 poäng på de senaste fem matcherna.

Finns inget som är klart, inte ens lite.
2017-03-04 19:40
@¤Thom Mattsson¤:

Skulle glädja mej mycket om det inträffade.
Och sedan misslyckas i POet
Leeds United Duke
2017-03-04 19:39
Sportcarl// Japp och det är 99% klart att vi klarar topp sex har du sagt så jag är lugn :)
2017-03-04 19:17
Fulham har några svåra bortamatcher kvar.
Newcastle , Derby , Norwich , Hudds o Sheffield W.
Plockar de poäng i dessa så är de ju definitivt med om PO.
Leeds United sportcarl
2017-03-04 19:04
Huddersfield spelar bäst men Newcastle leder med 2-0. Horribelt försvarsspel vid 2-0 målet
Leeds United sportcarl
2017-03-04 18:58
Nej det är inte klart. Men vi måste underprestera och lag nummer 7 överprestera. 15 poäng på återstående 11 matcher ger oss 79 poäng. Historiskt skall 76-77 poäng räcka till 6e plats. Når vi inte PO har vi bara oss själva att skylla
Leeds United Duke
2017-03-04 18:49
Sportcarl// Ja man ska vara positiv vi har gjort en fantastisk säsong. Fortsätter vi likadant har vi chans på en andraplats. Men vi behöver vinna många matcher till för att nå topp sex det är det jag menar ingenting är klart. Ritchi i Newcastle är en gåta vad han gör i denna liga.
Leeds United sportcarl
2017-03-04 18:40
Newcastle 1-0.straff. otroligt klumpig fällning av Wells
Annons: