/england/leeds/forum/409.aspx/england/leeds/forum/409.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
The Championship - Leeds United
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Leeds United WhitesMOT
2017-10-25 14:20
@Ler utan långhalm:

Vadå ibland ?

Allt jag skriver är ett skämt. Har du inte fattat det än ?!?

;))
Ler utan långhalm
2017-10-25 13:45
@WhitesMOT:

Lufs //
Bra att du skojsar till det ibland.
Hoppas bara att han inte trasslar in sig i långhalmen för gott.Det har ju även hänt att ,vissa män, efter giftermålet ,ger upp sin existens, då maken/makan blir ensam regerande inom det äkta ståndet !!,)
men Pontus kan väl även han få en dålig period vad gäller att leverera i Leeds U.
Leeds United Linus.M
2017-10-25 13:40
@¤Thom Mattsson¤:

Jo! Till 2020. Signat nytt till 2022 nu. Tror klubben vill skydda sig mot bud, samtidigt som Pontus vill stanna.
Leeds United WhitesMOT
2017-10-25 13:30
Som jag mumlade om igår så är jag inte särskilt besviken på nåt igår. Jag är snarare rätt glad för vad jag såg i framförallt första halvlek där jag tycker vi kontrollerar Läster. Och det gör vi med vårt B-lag mot deras B-lag. Ett lag som vårat A-lag hade haft samma bekymmer med.

Felix.... är där inte mycket att säga om. Det är bara att erkänna att han är ett asplöv. Om Lonergan hade agerat annorlunda på deras 1-1 är jag dock tveksam till.

Anita.... blev uppsnurrad av en av de största och snabbaste talangerna PL kan erbjuda. Fine, ibland är det bara att erkänna sig besegrad men Anita är absolut rätt för den nivån vi är på nu.

Pontus.....ja va fan är det med dig ? Kan bara hoppas du hittar tillbaka för vi vet vad du besitter.

Klich.... jag ser inte vad andra ser tydligen. Jag tyckte inte han var dålig igår.Han var stor del i hur vi kontrollerade första halvlek. Han har gjort 5 hela matcher på hela säsongen. I minuter räknat. Igår spelar han med någon han aldrig gjort en hel match med. Han möter en Iborra bl.a som har en meritlista och prispeng som är mil ifrån honom själva. Ge honom tid herregud. Framförallt i ligan.

Cibicki...Egentligen borde man säga samma sak här som Klich men här förstår jag nog reaktionerna mer. Det händer inte mycket kring Cibicki.

CBJ...inte heller här håller jag riktigt med kritiken igår. Jag tyckte han skötte sig helt ok mot en riktigt underskattad Albrighton. varje gång jag ser Albrighton så tänker jag Snodgrass med pace. Inte helt lätt att hantera.

Sacko....suck.....

Grot....inga som helst problem med hans insats igår. 19år gammal, kommer från en liga knappt bättre än Allsvenskan och fick framförallt £12m Maguire att jobba för det. Bara på tiden mellan igår och när grot spelade sist kunde man se att han lärt sig en hel del. Ge grabben tid !!
Leeds United ¤Thom Mattsson¤
2017-10-25 12:56
Linus//

Nice! Var han inte på 3 års kontrakt redan?
Leeds United Linus.M
2017-10-25 12:46
Teaser från LUFC twitter nu. Snackade ju om goda nyheter igår, det är Pontus som signat en tvåårs förlängning.
Postat via SvenskaFans-appen
Leeds United WhitesMOT
2017-10-25 12:44
Det är väldigt enkelt med Pontus. Han har drabbats av samma som miljontals män drabbas av årligen. Han har gift sig.....
Leeds United ericleeds
2017-10-25 12:42
:)
2017-10-25 12:26
Cibicki, Sacko, Klich och Borthwick-Jackson är alla för dåliga och bör lånas ut/släppas/säljas i januari. Kan vi få in 1-2 kvalité spelare istället så kan vårsäsongen bli mycket intressant.
Leeds United Duke
2017-10-25 12:03
Cibicki och Sacko ja det håller inte. Jansson har inte varit så dålig men sämre än förra säsongen helt klart. Totalt sett vår bäste mittback. Dock dålig igår så Cooper och Pennington bör starta på fredag.
Leeds United sportcarl
2017-10-25 11:01
tycker nog Viera förtjänar att få starta jämte O Kane. sedan är frågan vem som skall spela bakom Lasogga, finns ju Saiz sedan tidigare, men även Hernandez och Phillips, osäker på om Saiz skall spela på flanken trots han gjorde 2 mål i sista matchen, tyckte han i övrigt var väldigt anonym och kom bort ur spelet, gäller på fredag få bort Sharp ur spelet så är halva matchen vunnen, är trött på hur många gånger släkten varit värst den här säsongen
Leeds United sportcarl
2017-10-25 10:55
stonefree 10:44, skulle också nog kunna tänka mig Dallas som ytterback på fredag med trots att han är en renodlad ytter, han har ju passion,CBJ och Anita känns för bekväma och gör inte en knop mer än de måste och springer likt plymstrutsar, Anita låg för högt i princip hela matchen, och ingen av de 2 kom i några rusher och anfall vad jag kan minnas
Leeds United stonefree
2017-10-25 10:44
Leeds United stonefree
2017-10-25 10:44
Ja inte stärkte PJ sina aktier till att få spela i a-laget, jag vet inte vad som har hänt med den karln. Han som visade en passion för Leeds som vi inte har sett på åratal förra säsongen, är en skugga av sig själv. Lite ruggigt känns det. Hoppas han kommer igen snart, annars går det fort, när det går utför. På Wacco är drevet redan igång. Jag skrev tidigt att smekmånaden (året) var över och han måste bevisa att han är minst lika bra som förra året, det har inte hänt. Jag tror att minst 50% av Pontus Magic Hat egentligen tillhör Bartley, för utom honom, är han lite som Helan utan Halvan, Fredrik utan Philip, Sigfrid utan Roy osv.
Sacko, Sacko, Sacko!! Hur många chanser ska den mannen få? Han saknar ju precis allting utöver speed, men även speeden är ibland till hans nackdel, han springer ifrån sig själv. Han har i mina ögon den sämsta bollkontrollen hos en spelare i CS som jag någonsin har sett. Han är fan sämre än Kebé som var hos oss och det säger inte lite.
Pavwel grabben, han spelade nog sin sista match i vita tröjan igår, han är snart utlånat eller så skänks han bort till någon klubb i League 1 eller 2.
Tyckte ändå att Botwick Jacksson gjorde ett hyfsat intryck så länge han var kvar, det samma gäller Grot, tyckte han tog för sig i går, precis tvärtom mot de gånger han har hoppat in i serie spelat, då har han känts jävlig tung. Han kommer nog vartefter.
Tysken i målet, är ju ingen hit, han har ju gått ut och sagt att han stod över Bristol matchen för att det är väldigt många matcher på en säsong och att TC anser honom som nummer 1. Det tror jag nog han kan glömma nu. Han gör ju så många felbeslut hela tiden, står kvar i målet när han borde gå ut, gå ut när han absolut borde ha stått kvar, men det är inte så ofta det. Han är en linje målvakt. Fattar fortfarande inte varför vi gjorde oss av med Green. Men en jävla tur att Lonegan kom tillbaks.
Så våran A-lagstrupp verkar sätta sig mer och mer, vi har de där 8-9 fasta spelare i följande:
Lonegan-Ayling-Cooper-Berardi (När han inte är avstängt)- O´Kane-Philips-Vieira-Saiz-Lassoga.
Sedan är det Dallas-Hernandez-Alioski-Anita-Roofe-Jansson-Wiedvald-Pennington som slås om platserna där bakom.
Jag skulle vilja se Dallas som vänsterback på fredag!
2017-10-25 09:34
Frågan är vad som hänt med Pontus. Igår kunde han fått ta på sig 2-3 mål om det hade velat sig illa. En gång snubblade han och en annan gång gav han en hemåt pass som gick direkt till Leicester spelare. Sen vet i fan om han inte får ta på sig lite av 2-1 målet också där Slimani (eller vad han heter) tränger sig före honom och dundrar in målet.

Känns väldigt märkligt att säga det men anser helt klart att Pennington och Cooper är ett bättre alternativ just nu.

Annars anser jag att Grot har en hel del fotboll i sig. Grabben är bara 19 år gammal och kan säkert bli någonting. Värvningen av Cibicki är ytterst märklig. Den scout som rekommenderade oss att slänga upp alla de miljoner för honom borde få sparken.
Leeds United sportcarl
2017-10-25 08:55
Det man saknade hos många av aspiranterna var blod svett och tårar och jäklar anamma och vilja att visa upp sig. Tyckte endast de etablerade spelarna visade det. Tycker dock inte vi värvat dåligt då vi har 4 spelare i Saiz, Lasogga, Pennington och Alioski som tar en startplats eller kan gå in och leverera direkt. Anita och Klich är jag personligen lite besviken på och trodde de skulle göra större avtryck. CBJ, Cibicki,Wiedwald och Grot är jag inte förvånad över men är ändå inga dyra värvningar
Leeds United Ballsmash
2017-10-25 08:41
Helt okej igår, tycker främst Ayling var klart bäst när han hoppade in. Visade pondus som ingen annan på plan. Klart sämst på plan var Cibicki och Wiedwald. Anita rätt dålig med, men han ska inte spela ytterback heller.
Leeds United sportcarl
2017-10-25 02:07
Jaha nu har man kollat på matchen i efterhand, tyckte vi gjorde helt ok de 60 första minutrarna och höll då spelet väl uppe, Damian Gray och Mahrez vilken klass det var på dom spelarna. Pablos mål pure class, tyckte väl inte någon av reserverna direkt stärkte sina aktier,wiedwald som vanligt osäker, Gray hade lekstuga med Anita i första halvlek och när Anita spelade på vänsterbacken tyckte jag han släppte Marhez för lätt vid 3e målet, Shaugnessy håller definitivt inte mot detta motstånd, vid först målet var han för högt upp och lämnade Wiedwald oc Jansson i svårt läge och på andra målet kollade han boll istället för att täcka upp motståndaren, CBJ är årets Grimes och bara joggar och lallar tycker jag, Klich bra blick men anonym och temposvag, visar inte att han är bättre än våra startspelare, Cibicki svag , Grot försökte iaf, Hernandez,Phillips, Roofe och Ayling skötte sig bra, skönt vara ute ur denna cupen och fokusera på ligan, Leicester var bra och spelade med många ordinarie spelare så denna förlust var det inget att säga om då vi slängde in 10 nya spelare jämfört med BristolC matchen
Leeds United Duke
2017-10-24 23:42
Thom// Jag håller med.
WLD WLD
2017-10-24 23:21
Bara tre dar tills nästa match.
Som vanligt så överlever Leeds dagens förlust, går vidare för
att vinna mot Sheffield U på fredag.
Vårt läge nu är ju det bästa vi haft sen,"Hedenhös," inte ska det väl bli
nya, Golgatavandringar, som tidigare säsonger !!
2017-10-24 23:14
Duke//

Enligt mig var Vieira en av dom bästa, om inte den bästa, mot Bristol City. Han ska spela mot Sheffield U.

-------------------Lonergan
Ayling - Pennington - Cooper - Anita
---------------Vieira - O'Kane
--------------------Phillips
-------Saiz-----------------------Alioski
--------------------Lasogga
Leeds United Duke
2017-10-24 22:45
Ganska väntat med tanke på vad vi ställde upp med. TC valde att vila de viktigaste spelarna. Sacko gör ett väldigt dåligt inhopp. Blir nog nio byten till fredagens match bara Anita och Phillips lär starta kanske Hernandez på bekostnad av Vieira.
Leeds United WhitesMOT
2017-10-24 22:44
Vet inte om jag är så besviken egentligen. Dom var definitivt inte bättre än oss i första halvlek och deras B-lag ska vara absolut bättre än vårt. Grot och Roofe tyckte jag såg bra ut så länge dom orkade.
Leeds United Linus.M
2017-10-24 22:38
Grot, Sacko, Wiedwald, Cibicki, Klich........

Dags att visa mer, för detta ser inte bra ut för deras del.

Överlag inte mycket att säga om, tråkigt att det är över för denna gång. Dags att fokusera på fredag.
2017-10-24 22:37
Nya tag mot Sheffield U. Vinst ett måste!
2017-10-24 22:36
Riktigt dålig match där det är ett universum mellan klubbarna. De slänger in Vardy och Mahrez medans vi slänger in Sacko liksom. Sämre spelare vet jag inte om vi haft i klubben någonsin.
Leeds United Viduka
2017-10-24 22:34
Sacko skulle vara grym i ett division 6 lag, grym fysik men total avsaknad av spelintelligens.
Leeds United Linus.M
2017-10-24 22:33
3-1 målet är inte mycket att säga om. Mahrez är för bra. Vi behöver en vänsterback.
Leeds United WhitesMOT
2017-10-24 22:33
Han av alla äckliga slibbiga spelare som finns...
Leeds United Linus.M
2017-10-24 22:31
Haha vad trött Hernandez blev på Sacko där.... Så usel han är.
Annons: