/england/leeds/forum/407.aspx/england/leeds/forum/407.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
The Championship - Leeds United
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Leeds United Linus.M
2017-12-17 21:49
Whites//

Inte för att vara sådan men du skrev själv förut att vi köpt för Totalt = £15.89m. Och vi har ju sålt för £22m.

Wood = £15m
Bridcutt = £1m
Taylor = £6m

Blir ju ett överskott på typ £6m.
Leeds United sportcarl
2017-12-17 21:48
oklar om jag svarade rätt,syftade på om vi sålt för 22 och köpt för 15-17 miljoner som Linus skrev
Leeds United WhitesMOT
2017-12-17 21:41
Förresten SC...de 5 miljonerna. Var där ett svar på den frågan eller den duckades lite smidigt ?
Leeds United WhitesMOT
2017-12-17 21:28
Anton ja. Den säsongaren hade jag glömt. Stabil 19:e plats i league one skytteliga. Bara ett efter Beckford. Ta hem honom så behöver vi ju inte lägga ut en penny. Bra för ekonomin.
Leeds United sportcarl
2017-12-17 21:18
go for it, sedan är frågan vad vi skall göra med alla våra anfallare, vi har Roofe,Lasogga,Ekuban,Grot, utlånade är Antonsson som går bra i Blackburn och unga talangen Wilks som det ryktas en del PL klubbar är ute efter, vi har väl också tagit in en anfallare från York som TC pratat om är redo slängas in(glömt hans namn)
Leeds United WhitesMOT
2017-12-17 21:16
Han ?

Lite dyrare tyvärr och har precis flyttat till Granada men han van skytteligan förra säsongen. Liten skit så inte riktigt Moratatypen men..
Leeds United WhitesMOT
2017-12-17 21:10
Eller han. Bättre i ålder. 2:a i Segunda.
Leeds United WhitesMOT
2017-12-17 21:08
@sportcarl:

Där har du honom. 17 baljor i år. Leder skytteligan överlägset i Segunda.
Leeds United sportcarl
2017-12-17 20:28
Thom Matsson 20:06 jag hoppas du får rätt då är det bara att håva in, tror inte han håller PLklass och kommer han spela i PL är det för Leeds, kan inte ens i min fantasi se att han går till en toppklubb i PL(förlåt Viera),han är minst 1 klass under Cook och tror inte han kommer gå hela vägen, men vi får lägga detta på minnet, skulle lätt sälja honom för 10-15 miljoner pund med,inget illa om Viera men han dominerar inte ens i Leeds.
Leeds United ¤Thom Mattsson¤
2017-12-17 20:06
Skrev ett långt inlägg till dig sportcarl om varför jag tror vi skulle få runt £20m för Vieira men det försvann... Förkortar det: Engelsman. Vi behöver inte sälja. Super talang. Galen fotbollsvärld. Upptrissade priser. Framtida landslagsman. Bra form (förutsatt att han fortsätter). Kan inte se varför vi skulle acceptera £10-15m för honom. Detta är normalt sett kaffe pengar för klubbar som Arsenal, scums, Shitty, Tottenham, Liverpool. Detta borde vår styrelse känna till. Kan lätt se hur Tottenham skulle kunna komma med ett bud på £10m för Vieira. De har ju haft en tendens att värva in andra klubbars talanger genom åren för skit summor (därav mitt förakt för spurs). Hade vi accepterat det är det ren idioti och vi har inte tagit ett enda steg mot föregående ägare och jag tror helt enkelt inte Radz och övriga fotbolls kunniga inom klubben hade tackat och tagit emot ett sådant bud när de vet att de lätt skulle kunna få det dubbla.
Postat via SvenskaFans-appen
Leeds United sportcarl
2017-12-17 20:04
ja om Saiz är en (billig) Mata,David Silva spelartyp för championship, kanske vi kan hitta en spansk anfallare Morata typ för championship
Leeds United WhitesMOT
2017-12-17 19:55
@Linus.M:

Den är nog rätt given. Det är bara att hoppas att Orta prickar rätt för just nu är han 50/50.
Leeds United WhitesMOT
2017-12-17 19:51
@sportcarl:

Okay ,berätta var dessa 5 miljoner kommer ifrån. Och sen får du gärna ge dina exempel på klasspelare som du ska handla för dessa pengar.

Och jag ska sluta försöka förklara med Cairney. Du fattar helt enkelt inte.
Leeds United Linus.M
2017-12-17 19:50
Tror inte Radz/Orta är jättesugna överlag på överprisade engelska spelare, blir nog mer spelare som Saiz.
Leeds United sportcarl
2017-12-17 19:33
WhiteMoT 19:12, du tycker vi är på plus minus noll, jag är av åsikten att vi är på iaf -5 miljoner så där är vi inte överens, och förresten inte om Cairney heller, skulle sända en dumdristig signal att köpa honom för 15 miljoner pund, han är inte ens värd hälften av priset om Saiz kostar 3 miljoner pund, och ge lika mycket för honom är absurt, här gäller det scouta rätt och göra lyckade värvningar,
Leeds United WhitesMOT
2017-12-17 19:12
Thom //

Absolut håller jag med om Wood mot de 3. Denna gången funka det skapligt. Men det är och förblir en skör modell när du förlitar dej så extremt mycket på din scouting och den ändå bara kan ge dej en hint om att "denna gubben borde funka" Man måste också våga mixa upp mellanregistret som jag döper Saiz/Alioski till med namnkunnigt och bevisat. Och sånt kostar mer. Tyvärr ibland mycket mer. För det som sker om du inte lyckas med ditt mål är det jag skriver nedan. Du förlorar Saiz/Alioski och får hela tiden börja om.

SC //

Vad skrev jag innan idag ? Vi är plus minus noll på in/ut.

Och CAIRNEY är som jag också skrev en dröm. Ibland får man läsa lite mellan raderna också.. Eller kanske läsa allt 2 gånger. Men hur som så är där ändå lite allvar menat med ett namn som honom. Visst är det sjuka pengar och absolut gambla men där är en annan sida också. Och det är inte bara hans prislapp. Det är effekten av en sån värvning. Signalen du sänder till alla. Den är många gånger värd.Framförallt för en klubb som oss som inte gjort nån sån affär på 100 år.
Leeds United sportcarl
2017-12-17 18:32
Thom Matsson 18:22, inte för att vara glädjedödare men vi skulle aldrig få 20 miljoner pund för Viera, långt ifrån lika dominerande som Cook och Taylor var när de hade sina säsonger
Leeds United sportcarl
2017-12-17 18:28
WhitesMOT18:14, satsning med förstånd, dvs man satsar ekonomiskt några miljoner pund, nu är det tvärtom dvs vi säljer för mer än vi köper, 1-2 spelare in och vi behåller våra nyckelspelare så är det som jag vill ha det, låt säga att vi sålt för 22 miljoner pund och köpt för 16 så där har vi pengarna plus gärna någon miljon till om utrymme finns,så klart och tydligt lägger vi 6-8 miljoner pund så är jag nöjd,och med bra scouting kan vi få in bra spelare för de pengarna se Pontus, Saiz och Alioski, men ingen Crainey en hyfsad championshipsspelare för 15 miljoner där känns det verkligen att gambla och kanske kasta pengarna i sjön
2017-12-17 18:22
WhitesMOT// Jag kan tycka att en försäljningen av en spelare som Wood skulle kunna vara acceptabel. Kan man byta honom mot en Saiz, en Alioski, en Jansson och en Lasogga (inte för att jag är ett jätte fan här men han får väl nu ses som den direkta ersättaren) och samtidigt ha ett par miljoner över så är det kanske så här man ska bygga ett lag långsiktigt. Man byter en spelare mot 3-4 bra ersättare. Engelska spelare framförallt är ju extremt övervärderade när de säljs ”internt” och jag är övertygad om att en spelare som Vieira på ett 3-4 års kontrakt lätt skulle kunna säljas för runt £20m. Jag hade såklart hellre gått upp med honom i laget och byggt laget kring honom men grejen är kanske att för att gå upp så måste en sådan spelare finansiera det när man inte sitter på en mång miljardär som ägare, och det köper jag att Radz inte är. Har aldrig krävt en oljeshejk som ägare. £20m + ett par investerade miljoner från Radz skulle kunna ge oss ett enormt slagkraftigt lag om vi nu inte går upp i år. Fortsätter Vieira som han gjort hittills (igår oduglig) så kan han vara den som finansierar vår satsning till nästa säsong och det kan vara enda vägen, tyvärr på många sätt.
Leeds United sportcarl
2017-12-17 18:16
Lewis Cook har det tufft idag, Liverpool minst en storlek för stor kostym
2017-12-17 18:14
Man skulle ju kunna leka med tanken att vi går upp i år och Bournemouth åker ur. Då skulle vi kunna välkomna Lewis Cook tillbaka inför Premier League comebacken och kanske även Milner är sugen på 2-3 år i sin moderklubb innan han lägger skorna på hyllan och njuter av sina miljoner? En solklar lagkapten i ett återfött Leeds United.
Leeds United WhitesMOT
2017-12-17 18:14
@sportcarl:

Klass = kostar pengar = riskera.

Du vill verkligen både ha kakan och äta den. Bestäm dej.
Leeds United WhitesMOT
2017-12-17 18:10
Satsa men det får inte kosta. Värva i mellan £1-5m inte mer. Alltså fortsätta med det vi gjorde i somras. Fine, so far har det väl varit lite 50/50 på dessa värvningar och vi ligger ungefär där vi låg förra säsongen vid denna tiden.

Men det är ok, finanserna är trygga.Kanske går vi upp. Men vad händer om vi inte gör det ? Vad händer med Saiz då ? PJ ? Vieira ? Buden kommer på £15m och vi tar dem. Ännu en gång ska vi bygga lag från grunden och hoppas hälften funkar ? Vi har pengarna. Nu kan vi köpa lite dyrare spelare eller det är fortfarande samma regel som ovan ? 1-5 ?

Varför känns allt detta som rinse and repeat ? Hur många gånger ska vi försöka samma modell innan vi inser att det är modellen som inte funkar ? Vad var det A.Einstein sa nu igen...?
Leeds United sportcarl
2017-12-17 18:01
Thom 17:42, jag instämmer helt med dig, förra januarifönstret var en besvikelse, där rök vår play off, och chans till uppflyttning med facit i hand, i år måste något av klass in,
Leeds United WhitesMOT
2017-12-17 17:55
@sportcarl:

Som sagt FSPT kategorin.

Finns bara 2 garantier i livet men din inställning ger sig kanske 1 på 10. Eller som jag skulle kalla det Oldham ambition. Kul att vara med.
2017-12-17 17:42
sportcarl// Jag tror att om man tar ett snitt på de som gått upp de senaste 10 åren så är nog majoriteten av klubbarna klubbar som investerat relativt stora pengar i spelartruppen över en eller två säsonger. Sedan finns det undantag som Huddersfield men de är snarare undantaget som bekräftar regeln. Vill man upp från denna division så behövs det investeringar. Radz har tagit små bra steg mot något bra. Jag är relativt nöjd än så länge. Januari blir väldigt viktig och jag hoppas på några nyförvärv. Behövs inte 5-6 spelare, snarare 1-2 och kanske nån/några iväg på lån/försäljningar såsom Sacko, Grot, Klich. Behövs inte mer, men jag tycker vi måste sända ett meddelande ut till de andra klubbarna att vi minsann satsar på uppflyttning denna säsong och förstärker i januari.
Leeds United sportcarl
2017-12-17 17:26
är alltid lätt att gambla med andras pengar, hade bara satsa pengar räckt hade M-boro och Aston Villa gått bättre, kunde lilla Huddersfield gå upp så kan vi utan att riskera klubbens existens gå upp, vill att det satsas men inte med hur mycket som helst medl lånade pengar, sedan finns det väl en financial fair rule att följa, kanske Radz har en plan i januari:)
Leeds United WhitesMOT
2017-12-17 17:13
@sportcarl:
Förvånar mej föga att du tillhör "förlita sig på turen" kategorin. Gissar att du riskar väl knappt att handla ditt kaffe på Coop för du har alltid handlat det på ICA. Tänk att en person som manar till positivt så ofta kan vara så negativ när det väl kommer till samtal om satsning. Men jag håller med dej att det är en jäkla tur att jag inte är ägare. Iofs hade det åtminstone varit en spännande period.
Leeds United sportcarl
2017-12-17 17:08
för de som vill se en fin mittfältare så rekommenderar jag matchen nu 17:30 mellan Bournemouth-Liverpool och vår egenproducerade Lewis Cook.
Leeds United sportcarl
2017-12-17 16:54
Whites MOT 16:49. Kan nog säga detsamma att jag är glad att du inte är ägare med:).för.mig räcker det nog att gambla med klubbens pengar en gång som vi gjorde i början på 2000 talet. priset vi fått betala är för högt.
Annons: