/england/leeds/forum/406.aspx/england/leeds/forum/406.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
The Championship - Leeds United
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Leeds United sportcarl
2017-12-21 07:43
Thom 07:16. Om jag inte minns fel förlorade vii den matchen med 3-1. Och Leicester vilade 5-6 spelare med. Statusen i den cupen känns noll. Har varit med under Monk förra säsongen när vi mötte ett league2 lag eller om det var divisionen under den och i FA-CUPEN dessutom.när vi ställde upp med spelare som inte ens platsade i reservlaet. Verkar vara mer standard än undantag hos i princip alla lag och ju bättre klubbarna är ju mindre satsas det.
Leeds United ¤Thom Mattsson¤
2017-12-21 07:16
sportcarl// Jag tycker det är hela världen att åka ur mot Leicester. Varför inte försöka bjuda till när man kan och vem hade sagt nej till en kvartsfinal mot Man City på Elland Road? Jag tycker fortfarande förlusten mot Leicester sved rejält när man kände att vi inte låg långt efter, framförallt inte efter första halvlek. Att vi hade 5-6 spelare som vilade säger mig att vi hade kunnat vinna den matchen.
Postat via SvenskaFans-appen
Leeds United sportcarl
2017-12-20 19:10
Berardi är överlag en ganska bra vänsterback dock har han gjort någon dålig match som mot Wolves. Han har sådan spelstil så han blir lätt skadad och han har ju sagt det själv att han inte vet hur länge hans karriär och kropp skall hålla. För.mig är en ny vänsterback ett måste i januari. Har ingen framtidstro där på CBJ eller Anita. Ser fram emot Hull matchen
Leeds United sportcarl
2017-12-20 19:05
Är väl inte hela världen att åka ut mot Leicester i Kalle anka cup. Enda chansen att slå både Leicester och Burnley borta är att vi ställer upp med mer ordinarie lag än plklubbarna. Statusen för den cupen är noll nuförtiden. Bättre vi satsar isf på FAcupen
2017-12-20 18:52
Därav min oförståelse till att vi ställde över mer än halva laget mot Leicester. Varför ens försöka ta sig till en sådan match och sedan inte försöka vinna den till 100 %. Säg att det hade varit 60 - 40 till vår favör om vi ställt upp med vårt starkaste lag mot deras blandning av a-lag och b-lag. Istället stället vi också upp med en blandning och istället blir det kanske 60-40 i deras favör. Totalt idiotisk om man frågar mig.
Leeds United Rodell
2017-12-20 13:31
Lite lösa rykten om att vi har scoutat Jodi Jones från Coventry och Brandley Kuwas från Heracles i Holland inför Januari båda är yttrar :)
Leeds United Rodell
2017-12-20 13:24
Finns ju en anledning till varför Ponne älskar Berardi när han medverkade i tutto balutto podden beskrev han Berardi som en jäkla krigare och typ hans bästa vän näst intill :) visar lite på sammanhållningen också kan jag tycka :)
Leeds United WhitesMOT
2017-12-20 12:52
Älskar Berra. Visst är dom duktigt mediatränade idag och säger alltid vad vi vill höra men han är genuin till 1000%. Ödmjukhet är en dygd och blir mer och mer sällsynt i dagens samhälle.
Leeds United stonefree
2017-12-20 12:03
Tycker precis som Rodell, det har inte varit våran vänsterkant som har ”seglat” när det gick som sämst. Tycker Berardi gör ett godkänt arbete på sin vänsterback, visst han har inte Taylors offensiva kvalitéer, men han är tuffare i sitt sätt att spela. Såg på cup matcherna i går, man blir ju inte så imponerat av varken West Ham, Leicester eller Man Citys reservlag, tyckte det var riktigt mediokert emellanåt. Våran första 11 i bra slag hade slagit alla dessa 3 lagen, 24/7.
Leeds United Rodell
2017-12-20 10:46
Tycker inte berardi har gjort bort sig och det finns bevis på att man kan göra positionsbyten under karriären. Det är professionella fotbollspelare vi pratar om man kan oftast göra sitt jobb på en annan position. Sen absolut finns det bättre alternativ där ute som är villiga att komma fine :) Tycker Ayling har varit den svaga sidan utav ytterbackarna i år än sålänge :)

Men fan nu i helgen vid vinst går vi upp på playoff den är fin den :) Sheffield United möter Aston villa så något tapp där kommer det bli :)
Leeds United Duke
2017-12-20 10:20
Berardi tycker klubben behöver en ny bra vänsterback.
Leeds United Rikard
2017-12-19 22:34
Vill endast ha riktigt bra kvalite värvningar i januari. Ingen kanske som möjligtvis gör någon glad i framtiden. Undrar hur klubben tänker kring dom leeds grabbarna som är utlånade. Denton, coyle o wilks. Ser hellre en egen talang som wilks istället för Grot. Coyle och denton perfekt backupp till berardi och ayling.
2017-12-19 19:02
Hade vi vunnit mot Leicester hade vi spelat idag mot Man Shitty va? Det hade varit något det. Hemmaplan mot Shitty och ett 1-0 mål i 87 minuten av Jansson.
Leeds United Rodell
2017-12-19 08:05
Thom//

Härligt :) verkar iaf spännande :) låter som veckorna går fortare mellan leeds matcherna än vad dom gör hemma i kalla Sverige :P
2017-12-18 22:50
Rodell// Klart jag hinner med Leeds :) vet inte exakt mina arbetstider i Maldiverna ännu men förhoppningsvis funkar det okey med tidsskillnaden. Denna säsong tror jag inte jag missat fler än 2-3 matcher och det är exakt så jag vill ha det :)
Leeds United Kristoffer
2017-12-18 22:42
Billy Whitehouse som vi hade i akademin han spelar nu för ett lag i Northern Premier League som är fem divisioner under the Championship.
Leeds United Kristoffer
2017-12-18 22:22
@WhitesMOT:

De är väl i Cardiff och provspelar nu.
Leeds United WhitesMOT
2017-12-18 22:07
Bröderna McKay är tydligen visade dörren.
WLD WLD
2017-12-18 21:54
Thom /
Mycket trevligt att läsa ditt spännande inlägg, vilket annorlunda, Svenssonliv
Du har prioriterat !! Din historia lever Du gott på, när ålderns höst kommer, och tiden går fortare ju äldre man blir.
Fint med lite annorlunda inlägg än bara Leeds, vara, eller inte vara, ....
Önskar Dig fortsatt , Ett gott liv och fina helger i Sverige....
Leeds United Rodell
2017-12-18 21:41
Thom // Fan du lever livet :) hinner du med Leeds :P
2017-12-18 20:18
Avslutar snart mina fem veckors semester i Mexiko. Älskar fan detta landet. Varit här mycket de senaste åren och det är en skön ”escape”. För alla som inte känner mig (vilket de flesta inte gör här inne) så är jag en svensk i exil sedan lite drygt 8 år tillbaka. Bott i Grekland de senaste sju somrarna och jobbat där, Österrike, Italien, Norge, nästan 2 år i Asien, Karibien, USA, Panama, Costa Rica osv osv. Jag är utbildad dyk instruktör och kommer från januari och ett år framåt jobba i Maldiverna. Så nu packar jag och min flickvän väskorna och åker hem och firar jul i Svea Rike och nyår i Tyskland sedan drar vi mot Maldiverna i början på januari. Vill man och känner något intresse för att följa mina äventyr och kanske få en något annorlunda bild av mig än det som skrivs här inne så kan man följa mig på instagram (thompakt) om man känner för det. Och vill man komma och dyka i Maldiverna eller har andra frågor vad gäller dykning i synnerhet så var inte rädda för att skicka ett PM här eller på instagram. Handlade inte mycket om Leeds här så drar iväg ett MOT iaf.
Leeds United Hartey
2017-12-18 19:38
Thom/ Läste att Saiz skall få ett nytt bättre kontrakt. I januarifönstret vill alla lag ha in en målskytt. Tycker Leeds skall lägganden stora pengarna på en målskytt.chansa på att Ciblicki kan fortsätta att prestera. Om vi skall gå för något mer är en inre mittback eller helst en riktigt bra rutinerad inre mittfältare. Misstänker att både Viera och Phillips är unga och inte orkar våren ut.
Leeds United Duke
2017-12-18 19:01
Linus// CBJ såg jag som backup till Berardi med tanke på hans meriter. Anita isåfall mer som en startspelare men han är för dålig tyvärr och en besvikelse. Spelade 90% av matcherna från start i Newcastle visserligen som högerback.
Leeds United Linus.M
2017-12-18 18:52
Våra bäst betalda spelare ligger på runt £20k. Duke// Vadå inte ersatte Taylor rakt av? Vi tog ju in CBJ som skulle vara på den platsen, hans attityd verkar ju vara helt värdelös dock. Både här och i Wolves.
2017-12-18 18:47
WhitesMOT// Så länge du räknar att vi ”sparat in” lönerna från försäljningarna också. Jag menar vi fick vän typ £15-16m för Wood men jag undrar hur mycket han hade i lön per säsong? Ärligt talat är jag usel på detta, men hittar information på dailystar att Wood tjänade £17k i veckan i Leeds. Det är nästan £70k i månaden x 12 = ~ £840k om året. Säg att Taylor tjänade ~£400k, Murphy ~ £500k (antar Leeds betalar lite av hans lön i Burton dock), Bridcutt ~ £600k, Diagouraga ~ £360k, Doukara ~ £250k, Bellusci ~ £350k plus flera andra som Antonsson osv. Bara detta är £3.5m och säkert runt £500-1m mer. Så lågt räknat. Detta har vi ”sparat” in på spelare vi sålt/släppt. Har vi värvat in spelare som har mer än £4m om året i löner? Jag är tveksam. Saiz kommer från andra divisionen i Spanien och har alltid harvat omkring där. Tror inte han har en hög lön här. Kanske någonstans runt £8-10k i veckan max. Alioski likaså. Jansson något liknande, osv osv.
2017-12-18 18:35
Duke// Tydligen är Lasoggas fem mål väldigt bra. Tror det kommer låta likadant om han inte spelar mer denna säsongen. Hans målsnitt kontra matcher är ju fortfarande bra i så fall. Faktum är ju att han missat fler matcher än han spelat pågrund av orsaker vi inte helt känner till. Så här långt är det nyförvärvet totalt misslyckat enligt mig. Dock ska man väl säga att han fortfarande har chans att bevisa motsatsen med lite drygt hälften av säsongen kvar. Kan han lyckas göra 10-15 mål till så är jag den första att lyfta på hatten.
Leeds United Duke
2017-12-18 18:30
Helt omöjligt att räkna på ekonomin. Det vi kan konstatera är att försäljningen av Wood har kostat oss många poäng. Taylor kan jag förstå att man inte ersatt rakt av då Berardi spelade vänsterback nästan halva förra säsongen och gjorde det ok. Green är den största missen och det finns inget sunt förnuft med den försäljningen. Wood ville lämna så inte mkt att säga om men Lasoggas fem mål är för dåligt.
Leeds United WhitesMOT
2017-12-18 18:29
Thom //

Jag gjorde ett halvhjärtat försök innan idag med listan jag bifogade igår. När jag slår ihopa alla köp/lån/släppta in och ut och sätter hittade siffror eller uppskattade siffror på alla spelarna så får jag en ökning av lönekostnaderna med cirkus £60k i veckan.

Rätt eller fel, ingen aning men det känns rimligt helt enkelt. Tittar man på nivån på spelare in kontra spelare ut så är kvalitetsnivån på IN betydligt högre över lag än UT. Sen att mycket på IN inte duger ändå är en annan sak. Hur som så känns det rimligt att högen IN har ökat på våra utgifter.

När det kommer till Januari så har man fått höra i mer än 10år att man gör inga bra affärer i detta fönster. Framförallt Bates var mästare på detta. Skulle säga att det är ren bullshit. Kanske man betalar överpris, absolut ibland,men vill man med hela vägen in så funkar inte safe. Vi om nån är det ultimata beviset på detta. Jag är så satans trött på den inställningen och hoppas verkligen Radz har viljan att bryta detta loser mönster.

2017-12-18 16:47
Ska man räkna med inlånade spelare så ska man väl också räkna med utlånade spelares löner som vi slipper. Har inte sett någonting eller väldigt lite om spelare som Coyle, Denton, Erwin, Antonsson, Murphy (som sitter på ett ganska fett kontrakt)? Sen slipper vi ju även Belluscis lön, Bridcutts, Wood, Doukara, Botaka, Turnbull, Taylor, Green, Silvestri och Diagouraga. Säljer man en spelare som Wood för säg £15m och han sitter på en lön på X antal pund i månaden så blir ju det också en ”insparad” summa man ”tjänar” in på övergången. Detta om man vill hårdra det alltså.
2017-12-18 16:30
Det här med att räkna med löner och sign-on bonusar räknade jag på när Cellino var ägare. Då var det inte lika populärt att ta med det i beräkningarna på de summor som lades på nyförvärv. Nu verkar det vara lättare. Men men, jag tycker fortfarande det ska räknas med och inte bara själva summan man köper en spelare för. Så jag tror likt WhitesMOT att det inte finns några jätte summor efter Woods övergång. Dock tror jag det borde finnas ett par miljoner undanlagt och öronmärkt för januari fönstret. Vi kommer inte klara en push under våren med denna truppen enligt mig. En skada på en mittback och vi är illa ute. En skada på Roofe och vi tappar en hel del av konkurrens kraften på topp / yttern. En skada på Vieira/Phillips och vi är tunna på mitten. En skada på Ayling/Berardi och vi är tunna på ytterbackarna.
Annons: