/england/leeds/forum/400.aspx/england/leeds/forum/400.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
The Championship - Leeds United
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Leeds United WhitesMOT
2017-10-02 20:34
Absolut har dom som helhet funkat bra. Därför att vi tagit ledningen i samtliga matcher där det funkat. Då ställer du om mentalt och lägger lite mer krut på det. Helt naturligt.Plus att det nu bevisligen varit mot merparten bottenlag. Här har du så du kan diskutera försvaret. 3 bolltittande spelare och ingen koll på Lees. Värst är Ayling som har noll koll. Boll in i boxen som landar på mellanhand. Som sagt inget bra agerande av Felix men groda är det aldrig. För enkel undanflykt. Green hade knappast kommit ut på den bollen han heller. Han gjorde exakt samma saker under sina första månader. En riktigt bra målvakt hade möjligen reagerat på instinkt och dykt rakt ut på bollen. Men det hade varit en rejäl chansning. Men såna målvaker kostar mer än 500k pund och spelar inte i CS. Men tala gärna om vad han borde gjort istället i den situationen. Sen är det rätt intressant att ingen pratar om chanserna vi har innan deras första mål. Inte många som gapar om hur förbannat dåligt det är av Phillips eller än mer Alioski att åtminstone få skiten på mål. Sätt en av dessa och du har en helt annan match. Enklare att skylla hela skiten på en målvakt man från början bestämt sig för att inte gilla.
Leeds United sportcarl
2017-10-02 19:29
Hooper var på hugget Wiedwald var det inte vid första målet stod och tittade, för mig är det inget att diskutera det var en stor groda, sedan kan man alltid diskutera om försvararen innan kunde vunnit duellen mot SW-spelare men hur som helst så skulle det inte blivit mål där,för mig är det det är glasklart att han inte imponerat de matcher han spelat däremot vill jag inte säga att han varit urusel men han har definitivt inte infriat mina förväntningar, några billiga mål får han ta allt ta på på sig, sedan vill jag inte hugga i sten att det jämt kommer vara så här, för mig är han inte bättre än Silvestri utan känns likt honom som en målvakt som inte passar i engelska ligafotollen, jag tycker till skillnad mot WhitesMOT att försvaret som helhet denna säsongen fungerat bra eller t o m riktigt bra, sedan kan en osäker målvakt till slut få ett försvar att svika och bli osäkert likt hela laget, man märkte det efter målet innan dess funkade laget super, tidigare år(inte förra) har det varit kanske försvaret eller mittfältet). men i år utan tvekan målvakten svagaste posten. sedan vill jag också säga att några matcher vi förlorat beror inte på honom som tex mot Cardiff
Leeds United WhitesMOT
2017-10-02 18:09
Felix är ingen Shilton det kan jag hålla med om men det är alldeles för lätt att använda honom som ursäkt.

Wendies första mål kan han visst göra bättre men samtidigt om han rusar mer rakt på Hooper så är chansen rätt stor att vi har en utvisad målvakt 2 sekunder senare.

Den bollen ska aldrig få landa där inne. Det är usel spel i luftrummet innan dess som sätter oss i skiten.Bara bolltittande Sen är 2:an hönsgård över halva planen och 3:an O´Kane rakt igenom. Och Klich åkte ut för sin groda ska O´Kane ha samma medicin.

Nä, den stora skillnaden nu är att Felix har inte samma skydd som Green hade. Green gjorde det bra efter ett tag men han hade också en mer solid mur framför sig. Många räddningar Green gjorde var TV-räddningar.
Leeds United sportcarl
2017-10-02 17:57
Wiedwads hållna nollor är inte pga av att han räddat matcher åt oss utan på grund av att han inte testats i många matcher i början av säsongen, OCH jag skrev under den perioden vi höll många nollor att jag gärna ville se att Wiedwld testades för jag fick ett nervöst och osäkert intryck av honom han gick inte ut i luftrummet och lämnade ogärna målinjen, nu har han testats och jag hade tyvärr rätt, Lasogga hade jag däremot fel om och det är jag den förste att erkänna han kommer vi ha mycket nytta av
Leeds United Duke
2017-10-02 16:39
Wiedwald släppte in massor med mål förra säsongen med. Jag vågar redan påstå att det är en dålig värvning. Green tappade några bollar förra säsong men har är inte rädd och har dåligt spelsinne som tysken. Släpper många returer med.
Postat via SvenskaFans-appen
Leeds United Linus.M
2017-10-02 16:29
Green gjorde inte en superinsats första två månaderna direkt dock... Jämför det med Wiedwald, hållna nollor och inte bara senaste två matcherna.
Leeds United sportcarl
2017-10-02 16:17
Vi behöver en bra målvakt. Synd och skam att göra sig av med Green som ju gjorde en kanonsäsong.
Leeds United WhitesMOT
2017-10-02 16:10
Nu ser man ju inte hela planen på en TV men jag inbillar mej att när vi väl lyckas få press högt med de 3-4 första så är det ändå på tok för lätt att spela sig ur den pressen. Framförallt centralt. Hålet mellan Saiz,O`Kane och Phillips har blivit rent för stort de senaste matcherna.

Ibland hamnar Phillps högre än Saiz men då faller inte Saiz ner jättemycket och då lämnas O´Kane ännu mer off.
Leeds United Kristoffer
2017-10-02 13:04
Vårt mittfältet är dock väldigt klent och kort så det blir inte många vunna dueller där.
Leeds United WhitesMOT
2017-10-02 12:13
Undrar hur illa det är med PJ ? En viskning säger brutet nyckelben men inget från riktiga källor vad jag kan hitta. Är det nyckelbenet så är han borta lääänge.
Leeds United WhitesMOT
2017-10-02 12:01
Vill man se positivt på skiten så är det rätt skönt att det beror bara på oss själva. Inte yttre omständigheter. Även om linjemännen igår måste ha druckit terpentin innan matchen för hur 2 man kan missa 2st så solklara onsides är sjukt.

Nä, tillbaka till grunderna och sätt försvarsspelet. Rör runt i grytan, framförallt innerfältet. Kanske t.o.m tänka på Anita där ? Reading på hemmaplan borde vara en utmärkt motståndare att bryta en negativ trend mot. Sen är det Bristol och då blir det åka av igen.
Leeds United BullenKarlsson
2017-10-02 11:45
Jävlar vad dåliga vi var. Hitta tillbaka till vägvinnande spel nu. Ser ut som att spelarna kommit ner på jorden och tappat självförtroendet.

Jaja, vi är där uppe, och det är tuffa matcher vi har förlorat på bortaplan.
Leeds United WhitesMOT
2017-10-02 10:24
En viss Herre Bridcutt är saknad.
Leeds United ¤Thom Mattsson¤
2017-10-01 22:21
Vi behöver krigare. Vi har finlirarna men ingen Barton på mittfältet.
Leeds United Rikard
2017-10-01 19:38
@Duke:

Jaa. Vinner vi inte nästa så varför inte. Vieira. Pablo klich på mitten
Leeds United sportcarl
2017-10-01 18:02
av de lagen som vi mött känns Cardiff , SheffieldW och förhoppningsvis vi som tre potentiala topp6 lag
Sheffield W ChrisWaddlesSpöke
2017-10-01 17:45
Ni kommer tillbaka och kommer hålla er i toppen. Där ser vi snart hoppas jag. Hoppas också det är ok med Pontus.
Leeds United WhitesMOT
2017-10-01 17:03
@Kristoffer:

Absolut. Och kanske t.om gå över i ett 4-4-1-1. Vi måste hur som försöka få Lasogga mer i spel. Allt kan inte gå genom Saiz först för även om han är bra så kommer han inte orka snurra sig ur allt.
Leeds United WhitesMOT
2017-10-01 16:59
@sportcarl:

Det jag menar är att vi har tillåtit motståndet bollinnehavet efter ledning. Sen att vi kommit undan med att dom lagen inte skapar mycket klara chanser beror ju på att vi trots allt är rätt bra på att försvara när hela laget gör det.

Men titta Wendies idag. 1-0 och dom trummar på direkt efter. Ger oss inte chansen att hitta rytmen. Inte en enda match kan jag komma ihåg att vi gjort nåt liknande. Visst, Burton men dom är också ett riktigt skitlag.

Nä, det är bara att inse att man har haft skygglappar på. Vi är mycket längre ifrån än vad resultaten visar. Vi är definitivt inte redo för toppen av denna ligan.

Jättetrevligt när alla krams efter ett mål men det riktiga beviset på sann laganda och vinnarmentalitet är att gräva sig ur matcher som idag. Vi är för mjuka helt enkelt.
Leeds United Kristoffer
2017-10-01 16:47
Dags att ge några andra chansen på mittfältet istället för Phillips, O'Kane, Alioski och Roofe. Vieira, Klich, Dallas etc
Leeds United sportcarl
2017-10-01 16:02
WhitesMoT 15:44, tycker mer det känns som när vi gör första målet spikar vi igen och vinner, när vi släppt in första målet är det kört
Leeds United sportcarl
2017-10-01 15:57
vi fick SheffieldW att bli bra med det skitmålet vi gav dom till skänks, osäkerheten spred sig därefter från vår stensäkra försvarslinje som blev stressade och det i sin tur gav mittfältarna sämre bollar och mindre tid och sämre val. tyckte inte vi slutade kämpa men målet de fick gav oss en kalldusch som vi inte kom över. som helhet har säsongen varit godkännd men går inte blunda från att sista matcherna har vi hackat mest pga av individuella misstag, verkar inte som vi klarar av att komma igen om vi ger bort slarvmål, både Cardiff och SheffieldW blev det en helt annan match efter vi gett dem handicap. mycket upp till TC nu hur han vill ha det och vad han accepterar
Leeds United Duke
2017-10-01 15:55
Saiz och Alioski är lysande nyförvärv men vi har tappat Green, Bartley, Taylor och Wood. Av deras ersättare är det bara Lasogga som lyckats ersätta fullt ut.
Leeds United Bo$$e V
2017-10-01 15:53
Det går "bra" nu på bortagräs:-(
Leeds United WhitesMOT
2017-10-01 15:44
En väldigt notabel sak är att när vi tar ledningen så släpper vi in motståndarna medans när vi hamnar i underläge så har vi inget att komma tillbaka med.

Det finns väldigt mycket att jobba på under uppehållet. All myskänsla i truppen är över. Det är dax att börja titta varandra i ögonen och inse att man kan inte bara flyta med. Just nu är det bara ett gäng främlingar som blivit tillsagda att spela ihopa.
Leeds United Duke
2017-10-01 15:32
Vieira är värd chansen nu. Frågan är om man inte ska byta till 4-3-3 och låta Saiz utgå från kanten. Lonergan Ayling Pontus Cooper Anita Phillips O'Kane Vieira Alioski Lasogga Saiz Klich, Roofe och Hernandez kan man få in i det systemet med.
Wiedwald
2017-10-01 15:21
@WhitesMOT:

Ja minsann, och efter flera års trixande,så är det snart
över, hoppas jag.......
Leeds United Terry Connor
2017-10-01 15:21
När varken målvakt, backlinje eller mittfält fungerar fullt ut, ja då blir det ett resultat som detta. Det som oroar mig mest är att vi just nu mentalt inte klarar av att släppa in ett mål, förrän vi faller ihop som ett korthus. Dessutom kan jag konstatera att Pontus med sin spelstil, måste vara den i laget som blir mest skadad och dessutom oftast borta några matcher?
Leeds United Kristoffer
2017-10-01 15:19
Ja, prata kan spelarna göra innan matchen men sedan viker de ner sig totalt.
Leeds United WhitesMOT
2017-10-01 15:18
Laget är helt ledarlös. Ingen som ryter till.

Bort med O´Kane och Phillips nu. Ingen av dem är bollspelare. Klich gjorde en megagroda JA men han och Ronny är ett mycket bättre par.

Och återigen, vi måste hålla i bollen mer. Allt kan inte gå på djup så fort vi får tag i den. Laget blir på tok för långt. Låt skiten gå i sidled under perioder. Tråka ut motståndarna med sånt när det andra inte funkar.
Annons: