/england/leeds/forum/392.aspx/england/leeds/forum/392.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
The Championship - Leeds United
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Leeds United Rodell
2017-11-07 13:31
Jag är helt på 3 där bak, men mer som Tottenham och där Alli och Eriksen lirar så kör vi Saiz Hernandez, 3421. Skulle mer än gärna få in Bartley och Flint där med bredvid Pontus men mycket önsketänkande. Vi kommer säkert ha kvar TC till Januari och ifall spelet inte blivit bättre försvinner han nog då. Tror inte han får foten snart. Hoppas bara han inte tappat spelarna.
Leeds United ¤Thom Mattsson¤
2017-11-07 12:32
Simo// Cibicki har ju knappt spelat?
Postat via SvenskaFans-appen
Leeds United Simo LUFC
2017-11-07 12:16
Tar upp mitt gamla inlägg och vill återigen lyfta ett 352. Vi har spelare för det och jag tror vi hade fått en mycket bättre defensiv men framför allt tror jag starkt på två renodlade anfallare. (Förslag på spelare ändras ju från dag till dag. Nu vill jag ex ha in Roofe istället för Cibicki och Viera istället för O'kane/Phillips. ). Så TC, om du är och smyger runt här på Revie Stand, snälla utforska detta alternativ till den så viktiga matchen mot Monks M'boro! @Simo LUFC:
WLD WLD
2017-11-07 11:49
Blir det inga matcher före 19.11 ....vilket långt uppehåll i så fall..
Leeds United Duke
2017-11-07 09:50
Fredrik// Ok. Ja då är det nog ett för stort steg att ta. Vi har varit bortskämda med bra målvakter ett tag men nu är det sämre helt klart.
Leeds United Fredrik.
2017-11-07 09:33
Duke: Peacock-Farrell är utlånad till York i sjättedivisionen. Var och såg deras senaste hemmamatch. Slutade i tre insläppta och ingen direkt superinsats från grabben. Men förhoppningsvis finns det något för framtiden där!
Leeds United terry cooper
2017-11-07 09:26
Med den starten vi fick , så köpte ju sig TC tid.
Frågan är väl hur länge ?
Fixar han att reda ut detta ?
Leeds United WhitesMOT
2017-11-07 08:45
@¤Thom Mattsson¤:

Ja va fan vi var ju bra på 60 och 70 talet så nu får vi väl låta nån annan ha roligt ett tag....
Leeds United sportcarl
2017-11-07 01:11
allt frid och fröjd hej och hå, är endast det när vi vinner:). som någon skrev för någon dag sedan så är ingen fredad inte ens Radz, , kommer vi gå dåligt kommer han oundvikligen få skulden om inte från alla så garanterad hos en del. Nu tror jag inte det själv men tänk scenariot vi kommer 15-16 plats eller sämre, sportsliga resultatet är väl minst 50 % i vågskålen,är föga tröst att köpt tbx ER och även TA om vi skulle som de värsta domedagsprofeterna tror skulle hända vi åker ner i league one igen.
2017-11-07 00:05
Japp, allt är frid och fröjd.
Leeds United krelleg
2017-11-06 23:17
@Linus.M:

Håller med! De pratade om det bra i senaste Square Ball-podcasten, att han faktiskt köpte tillbaka Elland Road istället för att bara snacka, som de tidigare, ett rejält statement bara det, etc. etc.
Leeds United Linus.M
2017-11-06 22:41
Det som känns skönt i all denna haveri som just nu pågår på planen, är att det känns så jäkla lugnt och stabilt med Radrizzani. Det han gjort hittills är helt fantastiskt och jag är helt hundra på att det bara kommer bli bättre.
Leeds United WhitesMOT
2017-11-06 15:46
Tyvärr känns det som att TC har samma sjuka som allt för många managers/coacher har. Oförmågan att ändra på sin egen syn.
Han är skolad och präglad på ett visst sätt. Han har sett att det funkar och själv fått det att funka och därför är det nu hans blueprint.

Kanske han kommer få rätt på det i långa loppet. Vem fan vet. Men just nu, i skrivande stund, funkar det absolut inte. Och hans problem, som egentligen är flerfärgat, är att framförallt så väntar inte denna ligan på nån. CS är skoningslös därför att kvalitén är så pass jämn mellan topp och botten. Du spelar dej inte ur denna ligan. Du kämpar dej ur den och är du inte med på det så äts du upp. CS är verkligen en liga som ingen annan. Jag skulle vilja påstå att merparten av toppklubbarna i ligorna utanför de 4 stora skulle få väldigt svårt att komma topp 6 i CS.

Jag är rädd att TC har lyckats "lura" sig själv och framförallt Radz. På papper låter säkert TC´s Blueprint bra. Merparten är ju från Barca och vem kan säga emot att det är en misslyckad filosofi ? Han har ju "bevisat" att det funkade på Cypern och med små resurser även en bra bit ut i Europa. Så what´s not to like om man heter Radz ?

Som sagt kanske han kommer få rätt. Vore helt underbart om så blev fallet såklart. Men finns tålamodet och har vi överhuvudtaget marginalerna till att vänta och se ??

Tja, tålamodet hos supportrarna är enkelt att bedöma. Det är bara att titta på framförallt sociala media även om många hävdar att exempelvis Waccoe står minsann inte för majoriteten av vår fanbase. Må så vara men det är många människor som skriver och det är väldigt enkelt känna av vart vindarna blåser just nu.

Marginalerna då ? 16 spelade matcher och 23 poäng. Det snittar 1,44 vilket innebär 66 poäng i slutänden. Fine, vi har marginal att klara oss kvar. Det blir ingen dröm om P.O med dom poängen men vi landar 8-10:a kanske. Trevligt....ännu en säsong i ombyggnad.
Men om vi då istället tittar på en månad tillbaka och fram tills idag. 3 poäng på 15 möjliga. Eller snarare 0,6 i snitt. Det skulle innebära att vi kommer ta 18 poäng till med den farten vi har just nu. 18+23= 41. Det är verkligen på snöret att hänga kvar då.
Ok, detta ovan är kanske lite väl dramatiskt. Liiiite bättre form borde vi väl ändå mäkta med ? T.o.m vi borde ju det.... Så säg ett snitt på 1.0 då. Vi möts halvvägs. Slutresultat 53 poäng. En enda gång de senaste 13 säsongerna har man åkt ur med en sådan poängskörd. Så risken är såklart liten men hur jäkla rolig säsong blir det och hur mycket skada kommer det orsaka rent mentalt på alla ?

Roligt nästan jämnt detta.........
Leeds United sportcarl
2017-11-06 11:02
Ja jag kände inte igen Pontus i lördags, var endast 3 jag kunde ge godkännt och det var Saiz,Viera och Hernandez när han kom in, 3 största besvikelser var väl Lonergan där första målet man tyckte verkligen synd om honom var ju modell större groda, andra målet får väl han och Phillips dela på där bägge kunde gjort det lite bättre, och som sagt Pontus. Är bara Pablo och Saiz som står för underhållning deras teknik och spelförståelse är 2 steg över övrigas sedan har de väl sina brister, med men njutning att skåda dom när de har dagen
Leeds United Hartey
2017-11-06 09:30
Fotboll handlar ju i 89 minuter att löpa och placera sig. Varför inte använda den tiden att sätta press på motståndarna. Alla bra lag sätter press på sina motståndare. Fulham är ett av dom bäst spelande lagen i Championship. Wolwes slog dom på att löpte sönder Fulham. Nu startar Leeds matcherna genom att bara ligga fast och rätt i positioner och ge bort övertaget till motståndarna. Vi måste få spelare som visat stort hjärta och skriker fram sina medspelare.Pontus skulle kunna göra det men han är denna säsong tyst som en mus, Ayling skulle kunna höja figtherandan men han känner sig säkert låg efter alla lågvatten prestationer han gjort i 4-5 veckor. Vi måste få igång Allioski, gör han mål i nästa match så kanske han kan börja våga att utmana och skjuta som är hans styrka.
Leeds United BullenKarlsson
2017-11-06 08:56
Enligt opartiska fans så är vi bra när vi får tryck på motståndaren men det är väldigt sällan vi har det.

Det är en väl en ganska bra iakttagelse. I början av säsongen kändes vi supertrygga i backlinjen och vi kunde enkelt rulla bollen på mitten. Ibland kändes det lite extremt att hålla bollen så länge och ha sånt tålamod, men jag tänkte: Detta är vår spelidé nu. Hålla i bollen. Spela via mitten, sen ha väldigt breda kanter.

Nu känns det stressat hela tiden. Våra mittfältare spelar enbart tillbaka. Även om Lonergan hittar en diagonal utspark till ytterback/yttermittfältare så spelar han enbart hem igen. Så poängen med vårat korta spel går förlorat.

Det verkar som att alla våra motståndare har insett att vi skiter på oss så fort vi får press. Ingen vågar längre hålla i bollen. Vi är bra när: 1: Pontus Jansson hittar en rättvänd mittfältare i yta eller när han själv kliver fram. 2: När O'Kane driver upp bollen själv. 3: När Saiz får bollen i hålet mellan anfall och försvar.

Det händer tyvärr väldigt sällan.

Phillips som offensiv mittfältare. Nja. Han har ett jävla skott och löper bra i djupled. Men han rör ju knappt bollen.

Saiz och Alioski är farliga men slår hela tiden bort sista passningen.

Det märks att vi saknar självförtroende. Enda gången vi är bra är när vi har flyt.

Brentford spelar sig ur våran press enkelt varje gång. Vi lyckas kanske 1-2 gånger på hela matchen. Trist, men sant.
Leeds United Rodell
2017-11-06 08:46
Duke //
Peacock kan säkert göra ett par bra prestationer aboslut, men i långa loppet så är han nog inget att ha än. Någon som har koll på honom i York (?!) har för mig vi låna ut honom dit en kort period.

2017-11-06 08:38
Duke// Möjligt, men ganska svårt att förutspå. Grabben har noll erfarenhet.
Leeds United Duke
2017-11-05 20:21
Thom// Men troligtvis är han vår bäste målvakt just nu.
Leeds United Duke
2017-11-05 20:20
Rodell// Orsaka mål vet jag inte om han ska lastas för som offensiv spelare möjligtvis ett av målen är han för högt upp i banan. I övrigt förlorade han varenda närkamp och ville inte ha bollen.
2017-11-05 19:52
Duke// Tror aldrig Peacock-Farrell får chansen i detta läget. Tämligen säker på att Lonergan står igen. Vad gäller Cibicki så är det helt klart en gåta varför vi värvade honom. Flertalet av våra nyförvärv är en gåta enligt mig. Klich satsas det inte på alls. Hur många matcher har han fått på sig att spela in sig? 2-3? Kanske inte ens det. Cibicki ska vi inte tala om men där tror jag det är kvalitén som är problemet. Han är helt enkelt för dålig. Undrar om det var Pontus Jansson som styrde den övergången. Anita säga vara en bra truppspelare. Jag säger absolut, om han sitter på bänken hela tiden. För på planen bidrar han inte med någonting. Alioski är en skugga. Bidrar inte med någonting. Han har inte gjort en gubbe på 2 månader. Dock började han bra så han har väl något i sig. Lonergan och Wiedwald är inte 10 % ihop av Rob Green. Saiz har mycket fotboll i sig. Lasogga hade kunnat vara viktig med andra spelare runt sig. I detta laget är han en belastning. Kolla bara när Roofe kom in igår, det blev genast bättre fart och då är Roofe ingen vidare fotbollsspelare heller. Grot behöver jag inte ens nämna. Grabben har fotboll i sig men att tro att en 19 åring ska kunna komma in och avgöra/förändra matchbilder i Leeds United med de egenskaper han besitter är ingen chansning - det är idioti. Utlåningen av Antonsson kan diskuteras också så här i efterhand. Frågan är om han inte hade kunnat spela en roll i detta laget med sin aviga spelstil jämförelsevis med resten av de offensiva spelarna vi har. Han är ingen världsklass spelare men kanske hade han kunnat bidra. Bortwich-Jackson eller vad fan han nu heter är mega misslyckad. Hur som helst. Orta borde nog avgå och TC likaså. 1-2 förluster till om jag tror inte att den mest inbitne TC supportern kan blunda för det ras vi sett de två senaste månaderna. Bedrövligt rent ut sagt.
Leeds United Rodell
2017-11-05 19:52
Duke // Vilket av målen orsaka han då? Måste glömt det helt isåfall minns ganska många situationer då han täckte/rensa och va ivägen defensivt.. offensivt kan jag ta att han gjorde bort sig då han inte uträtta mycket
Leeds United Duke
2017-11-05 19:47
Rodell// Mot Leicester gjorde han bort sig. Burnley ok.
Leeds United Rodell
2017-11-05 19:42
Cibicki har inte direkt gjort bort sig i cupen dom två matcher han spelat så ser gärna att han får en chans i ligan gjort det bra försvarsmässigt på sin vänsterkant. Ser inte hur det kan bli sämre men Dallas borde få chansen mer
Leeds United Kristoffer
2017-11-05 19:02
Jag förstår inte varför vi värvade Cibicki.
Leeds United Duke
2017-11-05 18:50
Ok om Dansken får 2-5 matcher till på sig då vi haft lite otur på slutet. Dock måste Orta avgå efter ett sagolikt dåligt transferfönster. Cibicki, Grot, Anita, Klick m fl misslyckade värvningar. Får inte Peacock-Farell stå nästa match är det bedrövligt.
Leeds United Duke
2017-11-05 18:30
Efter att ha sett det nordöstra derbyt är det en gåta att vi inte ville ha Johny Howson. Hann fanns tillgänglig i somras och hade valt Leeds på samma grunder som han signade för Monk för. In med Grayson han förstår.
Leeds United sportcarl
2017-11-05 18:21
Gjorde de väl inte, Sundsvall passerade dom, Jsödra får kvala
WLD WLD
2017-11-05 17:50
Ett nytt hopp om en vändning,till det bättre... Tippar därför som vanligt 2-1 till Leeds... ( nu klarnar det kanske bättre då ) J.Södra klarade skivan idag mot ett blekt Östersund, i alla fall spelade oavgjort var det som avsågs !!
Leeds United Rodell
2017-11-05 15:39
Ge oss Flint/Bartley i januari sen några fler brittiska värvningar så iaf nån i varje lagdel kan prata engelska.. Tc har väl aldrig i sin tränarkarriär behövt tänka på svackor så undra hur han ska vända detta då det inte är direkt lättare möten närmsta tiden
Annons: