/england/leeds/forum/387.aspx/england/leeds/forum/387.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
The Championship - Leeds United
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Leeds United Ballsmash
2017-04-14 18:55
Alla resultat gått fel idag, hoppas verkligen på minst en pinne ikväll!
Postat via SvenskaFans-appen
Leeds United Ballsmash
2017-04-14 18:55
Alla resultat gått fel idag, hoppas verkligen på minst en pinne ikväll!
Leeds United Pontus Hatt
2017-04-14 17:52
Kom igen nu Norwich o Cardiff!
Leeds United BullenKarlsson
2017-04-14 16:35
Handlar ju mycket om vilken roll spelaren får också. Bridcutt-Vieira så måste Vieira följa med mer offensivt och där brister han tycker jag. Bridcutt måste hämta boll djupare och där brister han.

När Bridcutt spelar med O'Kane så kan han enbart tänka på att vara spelförstörande, för O´Kane vill sköta spelet både nere och uppe.

Jag tycker Vieira är bättre än Bridcutt för att han är både bra som bollvinnare men också defensiv speluppläggare. Dock så hämmas han av lagkamrater som inte klarar av att spela i pressade situationer. Vieira spelar väldigt bra med Pontus Jansson och Hernandez, som vill spela lite svårare.

De andra två som slåss är Phillips och O'Kane. Phillips har ett bredare register eftersom att han har en riktigt vass högerfot. Men han är otroligt usel defensivt. Många gånger som han blir rundad likt en kon. Han vill spela med hög press.

Så det är svårt att säga. Jag väljer nog Vieira-O'Kane.
Leeds United Zilvestri ...Zlatan....
2017-04-14 14:03
Helt fullspäckat efter fyra i em. på skärmarna.
Vi har Brighton, Frölunda, Lets, och Leeds som speelar mot New,s,
Att granska tabellen sent i kväll blir gastkramande ,ögongodis, för en ,lite,
skräckblandad skara, like,fans, allt ovan uppräknat kan väl näppeligen inte bara bli,stora,fiaskon.....det är inte den trettonde idag i alla fall........men freda är det !!??
Leeds United sportcarl
2017-04-14 13:08
att Roofe startar tar jag som en självklarhet, visade vägen mot Preston och MoM.
Leeds United sportcarl
2017-04-14 11:11
WhitesMOT 11:07 Bridcutt/Viera om man tar de sista 3 månaderna vill jag nog säga att de var med i vår bästa match den mot Brighton hemma och vi körde över dom, de spelade även mot Cardiff hemma där vi blev mosade, så lite skiljer det, dagsform?
Leeds United sportcarl
2017-04-14 11:09
jag skulle nog ge betyget 7 på vilken som helst av de 4, alla blandar och ge
Leeds United WhitesMOT
2017-04-14 11:07
Det bästa paret rent siffermässigt baserat på deras individuella poängskörd över hela säsongen är O´Kane/Phillips.

Bridcutt/Vieira är sämsta paret och Vieira har marginellt sämst poängskörd av samtliga.
Leeds United sportcarl
2017-04-14 10:57
jo det är sant men det är inte ändå bara 1-2 matcher per konstellation. Bridcutt Viera 9 matcher tex och Bridcutt/O Kane fem matcher fem vinster,. statistiken säger inte allt men helt klart lite och en del. dock varje ytterligare match gör statisiken mer pålitlig, lägger man ihop alla matcher per spelare oavsett konstellation får man en personligt poängsnitt och det ger kanske än ännu mer rättvis statistik då det blir på fler matcher och hur flexibel man är och kan leverera med vilken spelare som helst. de är dock nio spelare till,statistiken styrker ändå min tes av vad jag sett av Bridcutt sedan i höstas och det är att han inte riktigt infriat mina högt ställda förväntningar och förstår varför han inte platsade i Sunderland, sista tvmatcherna riktigt riktigt slarvig i passningsspelet
Leeds United WhitesMOT
2017-04-14 10:45
Alldeles för få matcher per radarpar för att egentligen kunna säga nånting om vad som är bäst. När det är så få matcher per par så kommer siffrorna påverkas mycket av bl.a vilket motstånd dom hade och om det är merparten hemma eller bortamatcher ihopa.

Vieira och Phillips har haft 3 hemma och 1 borta ihopa från start. Och förlusten är mot Brighton borta efter Phillips blev utvisad. Hemmaplan är till stor fördel för deras statistik. När alla kombinationer har minst 10 matcher ihopa och jämnt fördelat på hemma/borta så blir statistiken mer trovärdig.
Leeds United sportcarl
2017-04-14 10:21
För mig hade Monk gärna fått köra Bridcutt ihop med O Kane för det känns lugnt och tryggt och stabilt bakåt, näst bästa alternativ hade jag nog tagit Viera/Phillips som spelade sist och kommer från vinst ,dock förvisso betydligt tuffare motstånd idag. vi förlorade mot Newcastle i höstas med 2-0 där Green gjorde ett misstag som man nog kan kategorisera som större groda. laget som vi ställde upp med i den matchen som vi förlorade med 2-0 var Green Ayling Bartley Jansson Taylor O Kane Viera Roofe Phillips Doukara Wood.
Leeds United Duke
2017-04-14 10:06
Och det troligaste är att Monk väljer mellan de två sämsta alternativen, Bridcutt med antingen Vieira eller Phillips.
Leeds United sportcarl
2017-04-14 08:55
Mycket intressant statistik.särskilt den med Bridcutt Ihop med O Kane klart bäst. Bridcutt Med de övriga 2 sämst.Bästa konstellationen är ju med de med de mest rutinerade vi har. Näst bästa är med de 2 yngsta.statistik säger verkligen inte allt men ändå en del. Mycket intressant att se vilka som Monk satsar på idag Är ju absolut tuffast möjliga motstånd på bortaplan. Om man kollar lite djupare ser man att Bridcutt är den ojämnaste och o Kane den jämnaste mittfältspelaren vi har.
Leeds United Kristoffer
2017-04-14 08:03
Partnership Played W-D-L PPG Bridcutt - O'Kane 5 5-0-0 3 Phillips - Vieira 4 3-0-1 2.25 O'Kane - Phillips 8 5-1-2 2 O'Kane - Vieira 4 2-1-1 1.75 Bridcutt - Vieira 9 3-1-5 1.11 Bridcutt - Phillips 5 1-2-2 1
Leeds United ¤Thom Mattsson¤
2017-04-13 21:26
Mowatt på bänken idag för Barnsley. Undrar verkligen hur hans karriär kommer bli. En spelare jag trodde väldigt mycket på men han har ju verkligen stannat upp.
2017-04-13 20:15
De halvvuxna,Sveorna, håller ställningen mot,hotet, från Ryzzland. 1-0 till Sverige, so far, efter 20 minuter......... Sålångt Sverige, tills tredje per. Då kom först 1-1, sedan 1-2, och SEN, 1-3, te Ruzzia, tala om att vända blad....ett lamt Ruzzia i 2 per. sen ett lamt Svea,,, sista per. Så dä kan bli...aldrig försent........
Leeds United Norman Hunter
2017-04-13 12:55
Kristoffer//

U23 har inte vunnit sen november tror jag det är. Å andra sidan är det laget ganska brandskattat med tanke på att så pass många av dem nu spelar i A-laget. Jag har sett på laguppställningarna att de ofta har provspelare i startelvan, säkert för att de inte får ihop fullt lag annars.
Leeds United Kristoffer
2017-04-13 11:52
Är väl ett av akademilagen som inte har vunnit på tretton matcher eller liknande och ligger tvärsist i sin tabell. Det var många bra personer och tränare som försvann från akademin under Cellinos utrensningar: Redfearn, Ward och Naylor. Även en del spelare har väl sökt sig någon annanstans i stället.
Leeds United Norman Hunter
2017-04-13 11:42
Bra intervju med GM.
På förekommen anledning så pratar GM om akademin ungefär 41 minuter in.
2017-04-13 11:30
Snö o snart Påsk....lita svårt för min lilla gröna Ambroggio, att ploga snö, han fastnade i a lita driva.......;)
Leeds United sportcarl
2017-04-13 08:21
Ja då är det fullspäckat på långa fredagen med både Frölunda-Brynas och Newcastle-Leeds United.
Leeds United Hartey
2017-04-12 14:26
Är orolig över Akademin och U-23 och det har jag varit större delen av säsongen. Vi måste få in en vinnarkänsla och fet är nästan omöjligt att få fram bra spelare och vi bara förlorar hela tiden. Detta är inte vad man vill hur Akademin skall fungera. Efter Paul Hart försvann har det sett nattsvart ut. Borde inte vara konstigt om Leeds tar nya grepp och gör en nystart med Akademin. Den har ju varit en av dom få saker som fungerat under dom sista 10-15 åren
2017-04-12 09:32
Hoppas,bara, att få se ett,Leeds, i över morron som spelar sitt, hittills i denna series historia, absoluta praktmatch, tillägnat, oss , FANS, som bara kan, tillbedja, de stora,ESSEN, i konsten att ,lira boll !! Är en stor förlust den dag man kanske måste missa .ex. fredag den fjortonde april 2017, på grund av andra skäl ,på vilka man inte bestämmer allt i denna världen. New blir nog svåra att sänka !!
Leeds United sportcarl
2017-04-11 23:17
Ja då vet man det att academy går sämre och första laget går bättre:)
Leeds United Duke
2017-04-11 18:09
Thom// Vet inte exakt vilka som inte ersatts. Men många har slutat bl a Naylor, Bromby, Andy Gray, Lucy Ward och Readfearn.
2017-04-11 17:58
Duke// Vilka ledare har lämnat och inte ersatts?
Leeds United Duke
2017-04-11 16:31
Thom// Resultaten, ledare som lämnat utan att ersättas. Värvat spelare från andra lag som blivit över i deras trupper för att få ihop till full U21 trupp. Vissa matcher har vi inte haft en full bänk. Nedgradering av statusen på akademin från högsta till näst högsta om jag har rätt för mig. Ekonomiska besparingar.
2017-04-11 15:58
Duke// Men är det någonting du antar eller har du några "bevis" för det? Är det endast "b-lagets" resultat du bygger det på så tycker jag det är lite fel. Men om du kan visa att vi misslyckats med träningar, resultat i ungdomslagen, inte tillräckligt med tränare, sparkade tränare, inga talanger på väg fram etc etc så kanske jag dessvärre måste ändra uppfattning.
Leeds United Duke
2017-04-11 13:03
Thom// A-laget är såklart viktigast. Men att påstå att akademin är lika bra som den varit köper jag inte. Det är ett problem och stor del är att tränare/ledare har fått sparken eller lämnat.
Annons: