/england/leeds/forum/384.aspx/england/leeds/forum/384.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
The Championship - Leeds United
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Leeds United Ballsmash
2018-01-07 10:33
Christiansen verkar göra samma sak som Monk, ge bor cupen. Kom en Twitter nu från klubben där dom skryter om att dom ger C-spelare chansen. Förstår inte varför, blir så trött. Vi har a-lagsspelare som behöver luftas med, varför inte ge dom chansen? Dessutom är det en vecka till nästa match, så vi hade i stort kunna ställa upp med bästa möjliga lag.
Postat via SvenskaFans-appen
Leeds United Linus.M
2018-01-07 10:28
Oriol Rey ryktas starta. Killen som kommit från Barcelona.
Leeds United sportcarl
2018-01-07 10:16
Känns som dagens match får bli på radioreferatalternativt dålig stream då LUTV inte har rättigheterna och viasat prioriterar andra matcher
Leeds United sportcarl
2018-01-06 23:34
hoppas vi ställer upp med bättre lag imorgon,än Monk gjorde förra säsongen mot ett gärsgårdslag vars namn jag glömt, funkar inte ställa upp med ett resevrlag blandat med juiorer,
Leeds United sportcarl
2018-01-06 23:19
ta in Bocken, Marriot,Maddison,Vela och Grabban sedan kan vi stänga butiken, och saknas pengar kan vi ta in någon av dem på lån, de borde kosta tillsammans mindre än Wood, vi kan släppa mycket dökött samtidigt som CBJ,Anita, Klich,Sacko,Grot för att nämna några, vi kan ju även sondera den spanska marknaden för att hitta något bra som inte är överprisat,Pablo och Saiz är riktiga scoop, Saiz är i min värld värd iaf minst 15 miljoner pund om vi hemska tanke skulle sälja honom
Leeds United sportcarl
2018-01-06 20:37
Ja de spelarna från Peterboorugh har vi länkats med ett bra tag. Säkert hyfsade och till inte för dyr peng. Skulle passa in i vårt transfertänk.
Leeds United Rodell
2018-01-06 20:29
Hoppas vi värvar jack marriot och Marcus maddison från Peterborough lekstuga med aston villa idag säkerligen dyra men skulle fixa offensiven för oss och öka konkurrensen och jag tror att vi minst skulle hamna playoff då
Leeds United Duke
2018-01-06 18:17
Tror inte Dansken satsar på cupen men vill inte åka ut mot Newport. Gissar startelva: Lonergan Berardi Pennington Connor Anita Klich O’Kane Cibicki Roofe Alioski Grot Många yngre på bänken plus Lasogga vid behov.
Leeds United Linus.M
2018-01-06 16:03
@Kristoffer:

Det är för att de spelar 3-5-2 nu. Då har han inte fått plats.
Leeds United sportcarl
2018-01-06 15:28
har svårt att tänka mig att han är lika anonym som CBJ och Anita, håller han Berardiklass eller bättre är jag nöjd, viktigt med täckning på varje position.
Leeds United Kristoffer
2018-01-06 14:49
Enligt Transfermarkt har De Bock enbart spelat 6 ligamatcher, 1 CL-kvalmatch och 1 EL-kvalmatch den här säsongen.
Leeds United sportcarl
2018-01-06 14:06
jätteviktigt att ha klassanfallare, men ännu viktigare att det produceras mål och tror vi har gjort fler mål denna säsongen än förra, om vi har tex gjort 37 mål på de 23 första matcerna och anffallarna har misslyckats ochfått mest förlita sg på mittfältare och backar levererar så tar jag ju hellre det än att vi avslutar de kommande 23 matcherna på 33 mål och våra anfallre gör 25 mål av dessa, enkel matematik kan vi göra fler mål och släppa in mindre än förra säsongen blir det garanterat minst play off
Leeds United stonefree
2018-01-06 13:29
Känns sådär när ägaren ena dagen går ut och säger att allt bygger på att vi är i PL inom 5. (Jävlig lång tid) Sedan går tränaren ut näste dag och säger, vi behöver ingen forward, vi har Grot, Lassoga, Roofe och Ekuban. ( Men de gör inte 30 mål på en säsong, inte ens tillsammans) Blir det ingen forward, får vi förlita oss på turen i de matcher där vi inte räcker till, att vi gör mål på de chanser som dyker upp, annars blir det nog svårt att hålla en topp 6 placering.
Leeds United stonefree
2018-01-06 13:29
Känns sådär när ägaren ena dagen går ut och säger att allt bygger på att vi är i PL inom 5. (Jävlig lång tid) Sedan går tränaren ut näste dag och säger, vi behöver ingen forward, vi har Grot, Lassoga, Roofe och Ekuban. ( Men de gör inte 30 mål på en säsong, inte ens tillsammans) Blir det ingen forward, får vi förlita oss på turen i de matcher där vi inte räcker till, att vi gör mål på de chanser som dyker upp, annars blir det nog svårt att hålla en topp 6 placering.
WLD WLD
2018-01-06 03:47
Dags för sista perioden. Ställningen 1-1 så här långt........ Nu, nu, nu...... Förlust 1-3 Kronornas 2 sista matcher i JVM,sitter kvar i sinnet lång tid framöver!! Underbara spelare, Filip som väktare,oslagbar, alla övriga ingen att förglömma, NI var alla GULDGOSSAR,!!! Oligarker.......
Leeds United stonefree
2018-01-05 23:51
Ingen tv match
Leeds United Kristoffer
2018-01-05 23:51
@Danne K:

BBC Wales visar matchen i alla fall, men det verkar inte som att någon svensk kanal gör det. Discovery (Kanal 5, Eurosport etc) har rättigheterna för FA-cupen.
Leeds United Danne K
2018-01-05 23:26
Trodde matchen på söndag skulle tv sändas. Har för mig att jag sett det någonstans men jag kan inte hitta matchen i någon kanals tablå. Någon som vet mer?
Leeds United WhitesMOT
2018-01-05 23:25
Absolut behöver vi en forward av klass. Men med det spelet vi visar upp för det mesta så behöver vi en Wood från förra säsonngen. En som kan göra saker på egen hand av det lilla han serveras.

Hellre ser jag då att vi knyter ihopa laget och på så sätt skapar mer lägen från fler positioner. På så sätt kommer nån av de anfallare vi har idag också leverera mer. Dom lämnar mycket att önska,ja, men dom har heller inte mycket att jobba med så som vi spelar.
Leeds United stonefree
2018-01-05 22:56
Jag ska inte gå för mycket i klinch om han är bra eller dålig. Om belgiska ligan håller hög kvalité osv. Men det är ju fortfarande en forward av hög kvalité som behövs. När vi kom 7a första gången, hinkade vi in 87 mål!!! 87 mål som 7:ar. Vi måste ha en forward av hög kvalité NU! Har han inte spelat den här säsongen och ni säger Belgiska ligan håller allsvensk klass. Då är det ju kanske ännu en av de där ” med lite flyt så går det” spelare som vi har hittat Är det lån eller köp? Köp vad är priset? Tänk det är snart 14 år sedan vi åkte ur PL och vi har inte köpt en enda spelare för över £4 mille. Det är ju vardagsmat i CS i dess dagar. Kan det var en av orsakerna till att vi aldrig når ända fram? Vi hoppas varje år att vi kan göra en Leicester!
Leeds United WhitesMOT
2018-01-05 22:30
Jag ser 2 lag i 1. Vi har ingen länk mellan dessa 2. Pontus sa i början på säsongen att det var skönt att ha mer än Pablo att lägga passningar på. Absolut är det ett plus. Problemet är bara att han menade inte de 2 som är närmst framför honom. Och det är där vi felar.

Antingen går bollen förbi dessa 2 och då blir det ett längre uppspel alternativt en av de 3 offensiva kommer ner och gör då obalans längre fram. Eller så går bollen till nån av de 2 och dessa är på tok för dåliga på att hålla i taktpinnen vilket slutar i ping pong.

Jag tjatar om Klich. Och det gör jag för att jag ser att han besitter det vi saknar på DM. Spelsinne. Trots den lilla speltid han fått så är det uppenbart att han är mil ifrån sina konkurrenter i truppen. Vilket får mej att fatta ännu mindre vad det är som driver TC att välja just de andra. Om något så trodde jag i början på säsongen att här har vi en coach som verkligen vill försöka kontrollera matcherna. Systemet är sådant och valet av målvakt om något.

Ska jag också vara helt ärlig så trodde jag att man tog in Anita för att balansera med Klich. Och sen använda Vieira att snurra med alt. slåss med Anita om platsen. Istället spelar vi med de 2 sämsta passningsfötterna och ärligt talat inte heller särskilt mest fysiskt skickliga/smarta.

Såklart har skador och resultat spelat in en del i hur valen gjorts men sett till hur säsongen sett ut och hur spelet verkligen funkar så känns det bara som att vi hakar oss fram. Jag har väldigt svårt att se nån röd tråd i vårt spel iaf. Inga tecken på att vi försöker spela på ett visst vis. Det är bara lite tombola och sen får vi se hur det går i varje match.
Leeds United Duke
2018-01-05 22:27
Ja jag ser nu att Delph spelade 4-5 matcher på lån. Kan inte ha gjort något större avtryck då. Ross Barkley kommer jag ihåg vi hade på lån alla såg att han var bäst i laget med Warnock satte honom på bänken.
Leeds United Simo LUFC
2018-01-05 22:12
Duke// Ja, det har vi. MOT
Leeds United Duke
2018-01-05 21:59
Bullen// Har vi lånat Delph? Ja försvaret börjar sitta och det är väldigt viktigt. Framåt är det både högt och lågt och jag tror vi behöver förstärkningar.
Leeds United BullenKarlsson
2018-01-05 21:11
När vi också pratar nyförvärv. Det är ju lätt att peka på en spelares statistik och prislapp men sen ska spelaren fungera i laget också. Kolla på Everton, ruggigt lag på pappret men i verkligheten är ju Rooney och Sigurdsson spelare som säkerligen bara tar plats för varandra. Leicesters Japan Okazaki är ju inte världens bästa spelare men han springer och springer och öppnar ytor för Vardy, så med honom på topp blir de mycket bättre än den dyra Slimani. Alex Ferguson hade mängder av spelare som man inte skulle räkna som världsklass: Butt, O'Shea osv som ändå vann allt. Leeds har lånat och skickat tillbaka otaliga spelare som sen varit riktigt bra: Barkley, Delph, Smith i Bournemouth osv. Vi har även sålt en hel del spelare som sedan har lyckats bra i andra klubbar. Han i Middlesborough vill vi ju numer köpa tillbaka och han sålde vi billigt till Barnsley. Det är så många faktorer som ska fungera, men vad jag menar är att laget och tron på egna spelet måste fungera. Det är viktigare än att köpa in dyra spelare. Med det sagt tycker jag vi har en helt okej grund just nu. Åtminstone defensivt. I offensiven har vi ju tyvärr enbart Saiz som kan gå runt en spelare. Vårt lag är tyvärr ganska felbyggt offensivt.
WLD WLD
2018-01-05 20:22
ZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZ phu

Satsar även 1-2 nästa match...Newport ??
Leeds United Linus.M
2018-01-05 19:53
Keith Downie?Verifierat konto
@SkySports_Keith
Understand Bournemouth have recalled Lewis Grabban from his loan after the player told Sunderland he wanted to leave. The Cherries plan to sell him this window - Wolves are interested.

Lewis Grabban som gjort 11 mål på 16 matcher i ett uruselt Sunderland... KÖP!
Leeds United WhitesMOT
2018-01-05 19:11
@Linus.M:

Det hade jag också !

På träningarna....

Helt själv...

När alla gått in....

;)
Leeds United Linus.M
2018-01-05 19:05
@WhitesMOT:

Han har ju en fantastisk inläggsfot ;)